navigatie op bali

Subforum Bali, het godeneiland 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tiesto34
Gebruiker
spacer line

wij hebben op dit forum het ťťn en ander gelezen over navigatie maar dat was ons niet helemaal duidelijk. misschien kan iemand ons helpen ??? kunnen wij op bali/denpasar een werkende navigatie kopen of kunnen we bv een nederlandse navigatie gebruiken met nieuwe software erop. een ander ding waar wij een vraag over hebben :"' kunnen we ook onze iphone gebruiken met google maps en moeten wij dan ons netwerk via nederland aanzetten ? of werkt onze iphone ook met onze balinese simkaart ( denk dat er een simlock op de iphone zit . wie kan ons helpen Emoticon: Party!

tiesto34
Gebruiker
spacer line

wij hebben op dit forum het ťťn en ander gelezen over navigatie maar dat was ons niet helemaal duidelijk. misschien kan iemand ons helpen ??? kunnen wij op bali/denpasar een werkende navigatie kopen of kunnen we bv een nederlandse navigatie gebruiken met nieuwe software erop. een ander ding waar wij een vraag over hebben :"' kunnen we ook onze iphone gebruiken met google maps en moeten wij dan ons netwerk via nederland aanzetten ? of werkt onze iphone ook met onze balinese simkaart ( denk dat er een simlock op de iphone zit . wie kan ons helpen

Donraphael
Gebruiker
User icon of Donraphael
spacer line

Je kan in Indonesia, dus ook op Bali je Nederlandse navigator gebruiken. Het moet wel van het merk Garmin zijn. Voor Garmin zijn er kaarten van Indonesia op Internet te downloaden. Google even op Garmin Indonesia Maps. De directory van plaatsnamen is wel wat warrig. De ene keer moet je een plaats opzoeken op Kota, de andere keer op Kabupaten, de andere keer weer op provincie. Het is even wennen maar het is werkbaar. De kaarten zijn, naar ik dacht, niet gemaakt door Garmin zelf maar door Indonesische hobbyisten. Desalniettemin toch goed bruikbaar.
Omdat ik in Indonesia zelf auto rij, heb ik onlangs tijdens mijn verblijf van vijf weken van de Garmin gebruik gemaakt. Weliswaar bleef ik op Java, maar ik heb wel gezien dat de kaart van Bali er compleet opstaat. Je kan ook de Garmin Bali Map downloaden en in de Garmin navigator plaatsen. Het is mogelijk om een Garmin navigator in Denpasar-Kuta te kopen.
Je kan zelf checken of je Iphone simlockvrij is. Stop er een "vreemde" SIM-kaart in, dus die van een andere provider dan dat je nu gebruik. Als het geaccepteerd wordt, al dan niet met Internetverbinding, is het simlockvrij. Met een Balinese SIM-kaart waar ook Internetgebruik op zit zou het in principe moeten kunnen lukken om Google Maps te gebruiken.
Als je bij terugkeer uit Indonesia geen torenhoge rekening van je Nederlandse GSM-provider wilt ontvangen, moet je de Nederlandse SIM-kaart niet in Indonesia gebruiken. Ook als je het alleen voor Google Maps gebruikt kan de rekening toch behoorlijk tegenvallen. Je gebruikt meer data dan je denkt.

Revoluties, politiek, religie en goede doelen hebben nuttige idioten nodig

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Er zijn diverse bedrijfjes hier op Bali die - indien men niet over een eigen apparaat of digitale kaart beschikt - GPS apparaten verhuren en/of navigatie software verkopen.

Systemen / kaarten van Garmin en MapKing worden het meest gebruikt.
Google maps op (bijv.) je telefoon werkt ook goed en vrijwel probleemloos. Dit downloaden van kaarten en locatie informatie kost echter wel veel data-verkeer en kan voor hoge rekeningen zorgen. Je kan soms beter een lokale SIM kaart met data-bundel kopen, da's vaak goedkoper dan op je contract uit NL zoiets doen.

Uitzetten / volgen van routes is goed te doen maar in de meeste systemen zitten veel fouten m.b.t. de verkeersregels. Te vaak wordt je bijv. tegen de richting in een eenrichtings-straat of weg ingestuurd, of een straat of weg in die alleen voor motoren geschikt is, etc., etc. Dit geldt met name in het Denpasar gebied c.q. zuid-Bali. Ook worden veel namen van lokaties / bestemmingen / attractieparken raar / foutief geschreven en zijn dan wat lastiger te vinden. Verder zijn er geen aktuele up-dates van verkeers-opstoppingen / files / grote ceremonies die een impact op het verkeer kunnen hebben, etc., en kun je als je je GPS volgt en niet goed oplet zo de file ingestuurd worden.

Maar, iets simpels als van "stad A naar dorp B" is goed te doen. Bali is sowieso geen echt groot eiland dus verdwalen zul je niet gauw.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Floortjebali
Gebruiker
spacer line

Wij hebben een Nokia E5 telefoon met navigatie. De kaarten zijn via de computer bij Nokia gedownload. Op Bali rijden we zelf auto. Je kunt de navigatie off line gebruiken. Het koat je tijdens gebruik geen dataverkeer van je beltegoed (hetzij van je Nederlandse provider of je indonesisiche simkaart). De navigatie werkt perfect. Inderdaad soms even zoeken naar de goede benaming.
Onze iphone 4 is simlock vrij, de microsims zijn in Indonesie verkrijgbaar van diverse providers.

cabrio
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Tiesto34:
Je kan zonder enig probleem je iPhone of Blackberry Google/Maps applicatiegebruiken als navigatie. Als ik even ergens de weg niet weet, dan gebruik ik steeds ťťn van beide en heeft voor mij steeds perfect gewerkt.
Je kunt het trouwens van thuis uit proberen, dan zie je direct dat hij de kaart perfect weergeeft, geef gewoon een adres/plaats in Bali in. :-)

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Ik gebruik iGO8.3 op mijn mobiele telefoon. De kaart die ik heb voor Indonesie is niet zo geweldig, maar Bali staat er vrijwel kompleet op.

Het werkt zonder dataverkeer, dus geen rekening achteraf. Emoticon: Smile

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Let op: de iphone 4 heeft een microsim kaartje.
Deze konden wij nog niet vinden/kopen tijdens onze vakantie.
We gebruiken nu de iphone 3Gs met een Telkomsel kaartje.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Vorig jaar hebben providers als XL, Telkomsel en Tri al microsims in de verkoop gedaan. Mocht je deze niet kunnen vinden, dan doe je er goed aan even naar een kantoor van desbetreffende providers te gaan om na te vragen of ze deze verkopen of waar je deze zou kunnen aanschaffen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Waarom niet gewoon een keer al die elektronica thuis laten en een auto met chauffeur huren? Of als je zelf graag rijdt, dan koop je een kaart, hebben wij ook gedaan. Ergste wat je kan overkomen is dat je hier en daar moet vragen waar je heen moet.

Doet me denken aan dat boek over die Papoea's die westerlingen maar domme mensen vinden omdat ze nooit zouden kunnen oveleven in het wild. (boek heet in het engels trouwens Guns, Germs & Steel, voor wie geÔnteresseerd is, aanrader)

From Dayeuhkolot with love

tiesto34
Gebruiker
spacer line

ben blij dat wij zelf kunnen bepalen hoe wij onze vakantie invullen. en nee een chauffeur hebben wij niet nodig omdat wij op de motor het eiland rondtrekken. leuk boek trouwens guns,gems en steel ???? was dat niet van heleen van rooyen. hebben hem bijna uit.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Geen probleem hoor, er zullen ongetwijfeld ook IndonesiŽrs zijn die hun navigatie meenemen naar Texel. Maar wat Amed al zegt: Bali is niet bepaald een heel groot eiland en verdwalen zul je er dus niet erg snel. En onze ervaring is dat wanneer je dan eens de verkeerde kant op rijdt, je vaak de mooiste dingen ziet. De dorpen en steden staan er vrij goed aangegeven en de lokale mensen zullen je heel goed de weg kunnen vertellen.

From Dayeuhkolot with love

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Een navigatie systeem op Bali, vind ik persoonlijk eigenlijk overbodig, net wat Monyet hierboven schrijft. En een onbekend weggetje inslaan levert de mooiste plekken op . Kom al zo'n 14 jaar ook op Bali en heb nog niet alle dorpjes etc gezien op mijn motorbike. Verdwalen is in principe wel mogelijk, maar je vind altijd de goede weg weer terug, tenminste ik wel.....duurt soms effe maar mijn bungalowtje vind ik altijd weer....

hati hati, pelan pelan

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Bali, het godeneiland'.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,988,052 pageviews Een website van indahnesia.com