Gouverneur Jakarta: 'Slachtoffers zelf schuldig seksueel misbruik'

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 22-09-2011 10:25 Donraphael wrote:

Overheidsdienaren waren onder Suharto verplicht lid van de Golkar. Die 10% ging dus naar de Golkar. In een land waar de (gematigde) islamitische druk prominent aanwezig is en discriminatie van niet-moslims als budaya gekoesterd wordt hoeft men niet lang na te denken en te filosoferen waar deze fondsen aan zijn besteed.

Weer een complottheorie verhaal.
Alleen bepaalde foute zaken werden eruit gehaald en hier verteld( Selectief bezig zijn ).

bisa dicek of makemyday .

bambang
Gebruiker
spacer line

Er wordt nog flink gemarteld op politiebureaus. RI staat op de laagste rang wat mensenrechten betreft.

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 22-09-2011 10:56 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Men kan ook niet meer martelen .

Dit klopt niet.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-09-2011 10:56 Surya Atmadja wrote: In Indonesia zijn er zelf mensen/groepen die naar de Soeharto tijd terug verlangen ( hard optreden ).
O.a. ik als volledig legaal ingezetene (edoch zonder stemrecht). De hele Reformasi is een grote farce en zwaar mislukt. Afgelopen week is er nog een enquete gehouden onder de bevolking met de vraag of corruptie was toegenomen of afgenomen na het Soeharto-tijdperk: 80% was de mening toegedaan dat het erger was geworden. Kan zijn dat het nu meer naar buiten komt dan voorheen en men daarom deze mening is toegedaan. Echter het geeft wel duidelijk het ongenoegen aan onder het volk.
Daarnaast stikt het inmiddels van de anarchistische groeperingen die vrijwel geen strobreed in de weg worden gelegd en de bevolking terroriseren.
Evenzo is de publieke moraal ook aan behoorlijke anarchie onderhevig. De doorsnee houding is allang niet meer die van de vriendelijke, altijd lachende Javaan, maar die van een gedemoraliseerde kudde wilden die te pas en te onpas amok maken en geregeld mata gelap worden.
Logisch want het gros van de Indonesiers - at least zeker de Javanen - zijn wezens die niet gewend zijn aan democratie maar aan eeuwenlange dictatoriale macht, uitgeoefend door raja's, sultans, wedana's, demangs, ulama's, kyai's, regenten, bupati's, camat's, kortom de aristocratie (zoals in Europa in de Middeleeuwen) die alles voor het volk beslissen. Zij denken voor het volk en nemen beslissingen voor het volk dat gewend is zonder enig eigen initatief en enige verantwoording leidzaam te volgen. Zoals de schaapjes de herder volgen. Laat men de schaapjes los zonder ze eerst enige zelfverantwoording en zelf inititatief aan te leren, slaan ze op hol.
Democrazy....... Emoticon: Stupid

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-09-2011 11:38 bambang wrote:

[quote removed]

Dit klopt niet.

OKE , heb geen ervaring , ben nooit getuige geweest.Wel heb ik verhalen gehoord en kranten artikelen gelezen.
Voor de goede orde en zakelijkheid ga ik nu iets toevoegen.

Men kan ook niet meer ("openlijk" Emoticon: Wink martelen .
Behalve kippendieven of mensen die betrapt op heterdaan werden betrapt tijden het jatten van kleren die aan het drogen waren onder de zon.

Dat er iemand per ongeluk uitglijdt of tegen de kast loopt is ook bekend.
En je moet geluk hebben als slachtoffer dat men(buitenstaanders/HAM) met je zaken kan en wil bemoeien.
Het is nog geen paradijs daaro.

Daarom begrijp ik niet dat er nog medelanders zijn die al van tevoren allergisch zijn op bepaalde (of vele) misstanden alsnog hun oude dag daaro willen slijten, tussen onwetenden en onvriendelijke mensen.

NAH, coba das is toch vreemd ?

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Gelukkig dat ik een volgeling van Jezus ben, Hij Die ook religie haatte (niet: religieuze mensen!)... Religie (inclusief de zgn. 'Christelijke' religie) probeert bijv. de mensen te veranderen door schuldgevoelens te geven, te oordelen, angst en minderwaardigheidsgevoelens te geven, te betweteren, en door te manipuleren of forceren, en te 'veranderen' from the outside in. Dit is allemaal uit de hel en nooit van een Levende, Liefdevolle God! Waar geloof in Christus, zoals Hij ons voordeed, is na de wedergeboorte, from the inside out. Enne, aan de vrucht herkent men de boom. Simple is that!

Your attitude determines your altitude

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-09-2011 12:33 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
O.a. ik als volledig legaal ingezetene (edoch zonder stemrecht). De hele Reformasi is een grote farce en zwaar mislukt. Afgelopen week is er nog een enquete gehouden onder de bevolking met de vraag of corruptie was toegenomen of afgenomen na het Soeharto-tijdperk: 80% was de mening toegedaan dat het erger was geworden. Kan zijn dat het nu meer naar buiten komt dan voorheen en men daarom deze mening is toegedaan. Echter het geeft wel duidelijk het ongenoegen aan onder het volk.
Daarnaast stikt het inmiddels van de anarchistische groeperingen die vrijwel geen strobreed in de weg worden gelegd en de bevolking terroriseren.
Evenzo is de publieke moraal ook aan behoorlijke anarchie onderhevig. De doorsnee houding is allang niet meer die van de vriendelijke, altijd lachende Javaan, maar die van een gedemoraliseerde kudde wilden die te pas en te onpas amok maken en geregeld mata gelap worden.
Logisch want het gros van de Indonesiers - at least zeker de Javanen - zijn wezens die niet gewend zijn aan democratie maar aan eeuwenlange dictatoriale macht, uitgeoefend door raja's, sultans, wedana's, demangs, ulama's, kyai's, regenten, bupati's, camat's, kortom de aristocratie (zoals in Europa in de Middeleeuwen) die alles voor het volk beslissen. Zij denken voor het volk en nemen beslissingen voor het volk dat gewend is zonder enig eigen initatief en enige verantwoording leidzaam te volgen. Zoals de schaapjes de herder volgen. Laat men de schaapjes los zonder ze eerst enige zelfverantwoording en zelf inititatief aan te leren, slaan ze op hol.
Democrazy....... Emoticon: Stupid

Zo mooi, ik zou het zelf gezegd kunnen hebben, ofschoon ik niet zo'n schone schrijver ben.
Heb in de afgelopen jaren (16) hier veel dingen onvoorstelbaar zien veranderen en zeker niet ten goede. Emoticon: Nooo
YB je hebt meerdere malen commentaar gehad dat je overal een voorbeeld van hebt, alsof het uit je fantasie zou komen.
Troost je, die voorbeelden heb ik ook, ondanks dat ik hier maar een gewoon gepensioneerden bestaan heb zonder werk.
Ik heb alleen geleerd me iets minder te uiten, ben inmiddels ziek van al die draaikonten die af en toe in IndonesiŽ komen en alles trachten goed te praten.

Het is maar goed dat mijn (v)echtgenote 69 jaar, opgegroeid in IndonesiŽ tot haar 25e jaar en de rest in Nederland geen interesse heeft haar mening hier te geven.
Dan zouden bepaalde figuren die nog steeds het IndonesiŽ van vroeger in hun gedachten hebben en nog steeds denken de wijsheid in pacht te hebben met het schaamrood op de kaken afdruipen Emoticon: Laugh out loud
Mede daarom hou ik van haar, een Indonesische moslima in hart en nieren, die in staat is de fouten en onhebbelijkheden haarfijn te analyseren en verdomd nog durft toe te geven ook.
Daar zouden een aantal mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Erg gemakkelijk als je een mooi leven in Nederland hebt opgebouwd om nu het IndonesiŽ van 30 jaar geleden te romantiseren met muntjes in je zak.
Ach mijn Pop heeft zat connecties hier, ze heeft alleen in Nederland geleerd om die connecties met hun grootspraak en geweldige verhalen met een korreltje zout te nemen. Emoticon: Wink
Een kwestie om met beide benen op de grond te blijven staan, email contacten een weekje hier en een weekje daar geeft een verkeerd beeld van hoe mensen leven,
De IndonesiŽr zal altijd trachten een mooiere voorstelling van zaken te geven als de rijke om of tante uit Nederland op bezoek komt.

Mijn Pop heeft dat door, tja die zit hier nu ook al weer haast 4 jaar, sommigen krijgen die dingen nooit door, daar komen ze pas achter als ze een aantal jaren terug zijn in hun tanah air Emoticon: Yes!

bambang
Gebruiker
spacer line

Religie (bijbel, koran) moet je nooit letterlijk opvatten. Het zijn mythologische verhalen. God en allah hebben nooit bestaan. Het zijn verzinsels van mensen om een bepaalde leidraad (niet met dwang opgelegde richtlijnen) te geven.
De hel symboliseert het slechte. Dit kan zijn: verslaving aan drugs, gokken ..., schelden, slaan ...
De hemel symboliseert het goede, mooie. Vrede met jezelf, je eigen zaken op orde hebben, goede relatie met je partner ...
De hel bestaat helemaal niet. Indien mensen het denken van wel, dan bestaat het tussen je oren.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je mag als blogger toch vreemd opkijken dat er zoveel postingen (draadjes) zijn binnen gekomen.
Heb heel wat te lezen gehad en kom tot de conclusie dat ik Donraphael een heel goede uitleg geeft en dat het verhaal van Y-B toch zijn betoog duidelijk is. Alleen dat Om Sid zich niet helemaal zijn eigen op zijn gemak voelt dat zijn land een grote puinhoop is geworden.

Dat begonnen is na de dood van mevr Suharto Tintin en dat na 1998 veel erger is geworden.
Als je in IndonesiŽ bent en je ziet het journaals daar, dan kom je toch te zien, hoe de politie opgepakte criminelen, flink hen aanpakt.

Ik zou zeggen dat moeten ze hier doen ik heb daar geen moeit mee.
Je moet je eigen niet mooier voorstellen dan je werkelijk bent.
Je kan toch Om Sid niet overtuigen hij blijft in zijn wereld zijn mening opperen.
Maar ik miste al de man die hier wel bekende iemand die in Sukabumi vertoeft, eindelijk reageerd, die mij soms heeft beschuldigd van dat ik altijd de moslims beschuldigd en generaliserend ben, over die belevende wereld die zo ergerlijk is geworden dat je hoopt dat je dat niet in de westerse wereld dat tegen zal komen.

(niet met dwang opgelegde richtlijnen) te geven.

Bangbang je bedoelde toch zeker dwangmatig, en het woord niet een vergissing is.
Verders helemaal mee eens................. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bambang
Gebruiker
spacer line

Surya bagatelliseert de zaken. Hij haalt andere punten bij wat niets te maken heeft met het probleem.
Er wordt nog steeds gemarteld in RI. Bisa di cek mas. Lees de rapporten van Amnesty International.
Ondanks bisa di cek, negeert Surya de bewijsstukken. Is dit typisch Indonesische mentaliteit?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-09-2011 16:46 bambang wrote:
Surya bagatelliseert de zaken. Hij haalt andere punten bij wat niets te maken heeft met het probleem.
Er wordt nog steeds gemarteld in RI. Bisa di cek mas. Lees de rapporten van Amnesty International.
Ondanks bisa di cek, negeert Surya de bewijsstukken. Is dit typisch Indonesische mentaliteit?

Bagataliseren, u bedoelt ?

Heb je dit niet gelezen ?
Dat er iemand per ongeluk uitglijdt of tegen de kast loopt is ook bekend.
En je moet geluk hebben als slachtoffer dat men(buitenstaanders/HAM) met je zaken kan en wil bemoeien.
Het is nog geen paradijs daaro.

Moet je niet gaan overdrijven OM.

bambang
Gebruiker
spacer line

Don, ik heb je topics een paar keer gelezen. Het is verhelderend en duidelijk. Het gaat om de praktijkvoorbeelden; geen geouwehoer over hoe mooi de islam is. Ik ken moslimmensen. Tijdens de ramadan was zelfs iemand die beweerde dat je je speeksel eigenlijk niet mag inslikken. TIjdens de ramadan mag je niet eten en drinken. Als je te veel waarde in je geloof instopt, krijg je waanideeen/denken. (Waanideeen komen ook voor bij christelijke mensen.)

In het begin volgde ik Ayaan Hirshi Ali. Ze heeft het vaak over de politieke islam. Zeer leerzaam. Ze kan het heel goed verwoorden, formuleren. Omdat ze kritisch is tegenover de islam, werd ze bedreigd. Ze is NL ontvlucht.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-09-2011 21:36 bambang wrote:
Tijdens de ramadan was zelfs iemand die beweerde dat je je speeksel eigenlijk niet mag inslikken.

Hij moet zich laten nakijken.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Bambang, Surya hij is trouwens een van de velen die zijn speeksel niet inslikt tijdens vasten. Hoe ver kan je gaan in religie en nog steeds ademen?

Ik sprak eens met een 'Christen' en een Muslim in Europa. De laatste beweerde de snelst groeiende religie van de wereld aan te hangen. Ik dacht, dt is waar, althans in Europa alleen; in Z-Amerika, Afrika en ZO AziŽ zijn de keuzes voor Jezus duidelijk met zijn miljoenen (per jaar!) meer. De 'Christen' zei dat nog steeds Christendom de grootste religie is. Toen werd mijn mening verwacht en ik zei: 'Waar geloof in Jezus is het einde van elk systeem en alle religie. Jezus is geen religie, maar een relatie'. HŤ wat voel ik me VRIJ en en elk moment van de dag BLIJ als ik dit steeds besef!! Ik HOEF helemaal niets, niemand iets op te dringen of te manipuleren, ik ben gewoon mezelf en totaal geaccepteerd door een liefdevolle, levende God!

Donraphael
Gebruiker
User icon of Donraphael
spacer line

Als er kritiek op de islam gegeven wordt wijzen moslims vaak op de wandaden die gepleegd worden door pedofiele priesters die zich vergrijpen aan kinderen.
Dit is terecht. Het is iets verschrikkelijks dat bestraft moet worden. Kinderen zijn weerloos en moeten beschermd worden. Hoewel niet alle priesters over de schreef gaan zou ik me toch, al dan niet verhuld, me ietwat ongemakkelijk voelen als ik katholiek zou zijn.

Het is bijzonder dat deze op de pedofiele priesters kritiek leverende moslims niet in een adem wijzen op de pedofiele activiteit van hun profeet Mohammad die het kind Aisha op amper negen-jarige leeftijd met zijn familie-juwelen liet spelen. Weliswaar na een "huwelijk" die met het kind gesloten werd toen het kind amper 6 jaren oud was. Maar toch.
Aisha werd compleet met haar speelpop, op amper negenjarige leeftijd door haar moeder afgeleverd bij het huis van Mohammad.
Zoals te lezen is in Shahih Al Bukhari werd hierna het bed van Mohammad Aisha's speelplaats waar ze met bovengenoemde familie-juwelen moest spelen.

Moeten we hieruit concluderen dat in de moslim-optiek pedofilie halal is, als men het kind maar tot vrouw heeft "genomen"? En bestaat de fout van die pedofiele priesters alleen omdat ze - anders dan Mohammad - niet met die kinderen getrouwd zijn? Of ging Mohammad in feite ook in de fout toen hij sex had met het kind Aisha en Mohammad dit besefte toen hij zei dat ook hij niet zonder zonden was?
Ook van "gematigde" moslims krijgen we hierover geen duidelijkheid. De emoties lopen gelijk hoog op en men voelt zich onmiddellijk op de besneden pik getrapt.

Het is hypocriet dat, zoals moslim-kennisen mij ooit zei, het halal was dat een oude man zoals Mohammad sex had met een meisje van negen jaar. Maar zij wilden toch niet dat hun dochtertje op die kind-leeftijd hetzelfde lot zal overkomen als Aisha.

Revoluties, politiek, religie en goede doelen hebben nuttige idioten nodig

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 23-09-2011 04:51 Keduadam wrote:
Bambang, Surya hij is trouwens een van de velen die zijn speeksel niet inslikt tijdens vasten. Hoe ver kan je gaan in religie en nog steeds ademen?

Effe voor verduidelijking , ik vraag omdat mijn Nederlands niet goed genoeg is om bovenstaande te begrijpen.

Ik las :
Bambang komma Surya hij is trouwens --------------
Wat bedoel je ermee ?
Het is voor mij als buitenlander die de Bhs Belanda niet ken Emoticon: Wink erg verwarrend.
Enige toelichting of uitleg kan verhelderend zijn .

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Suria, je hebt helemaal gelijk, excuses voor de onduidelijke zin, Emoticon: Confused lag vast niet aan jou. Lees gewoon; 'Aan Bambang en Surya....' Duidelijk hoop ik?

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 23-09-2011 09:15 schreef Donraphael:
Als er kritiek op de islam gegeven wordt wijzen moslims vaak op de wandaden die gepleegd worden door pedofiele priesters die zich vergrijpen aan kinderen.
Dit is terecht. Het is iets verschrikkelijks dat bestraft moet worden. Kinderen zijn weerloos en moeten beschermd worden. Hoewel niet alle priesters over de schreef gaan zou ik me toch, al dan niet verhuld, me ietwat ongemakkelijk voelen als ik katholiek zou zijn.

Het is bijzonder dat deze op de pedofiele priesters kritiek leverende moslims niet in een adem wijzen op de pedofiele activiteit van hun profeet Mohammad die het kind Aisha op amper negen-jarige leeftijd met zijn familie-juwelen liet spelen. Weliswaar na een "huwelijk" die met het kind gesloten werd toen het kind amper 6 jaren oud was. Maar toch.
Aisha werd compleet met haar speelpop, op amper negenjarige leeftijd door haar moeder afgeleverd bij het huis van Mohammad.
Zoals te lezen is in Shahih Al Bukhari werd hierna het bed van Mohammad Aishas speelplaats waar ze met bovengenoemde familie-juwelen moest spelen.

Moeten we hieruit concluderen dat in de moslim-optiek pedofilie halal is, als men het kind maar tot vrouw heeft "genomen"? En bestaat de fout van die pedofiele priesters alleen omdat ze - anders dan Mohammad - niet met die kinderen getrouwd zijn? Of ging Mohammad in feite ook in de fout toen hij sex had met het kind Aisha en Mohammad dit besefte toen hij zei dat ook hij niet zonder zonden was?
Ook van "gematigde" moslims krijgen we hierover geen duidelijkheid. De emoties lopen gelijk hoog op en men voelt zich onmiddellijk op de besneden pik getrapt.

Het is hypocriet dat, zoals moslim-kennisen mij ooit zei, het halal was dat een oude man zoals Mohammad sex had met een meisje van negen jaar. Maar zij wilden toch niet dat hun dochtertje op die kind-leeftijd hetzelfde lot zal overkomen als Aisha.

Ik ben zelf benieuwd hoe het zit met de moslim jongensinternaten, pesantren. Ik denk dat er juist veel overeenkomsten in misbruik zijn. Veel jonge jongens, intern, geen toezicht door ouders, geisoleerd leven (of enkele dagen per week geisoleerd), schaamtegevoel. Dit soort ingedrienten trekt veel mannen aan die hun kans schoon zien om misbruik van de situatie te maken. Persoonlijk heb ik nooit iets gelezen hierover.
Ik kende een Afghaanse kennis. Die vertelde dat er veel homofilie in de Taliban-groep voorkomt (enkel en alleen mannen). De kennis zat in het verzet.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 23-09-2011 09:15 schreef Donraphael:

Dus in feite geef je hiermee toe dat het nietgek is dat moslims er moeite mee hebben als hun extreme broeders onder vuur worden genomen ? Immers je snapt wat verwantschap inhoudt ?

Zoals te lezen is in Shahih Al Bukhari werd hierna het bed van Mohammad Aishas speelplaats waar ze met bovengenoemde familie-juwelen moest spelen.

Hm, ik vind een pedofiele actie in het jaar kruik iets anders dan een geval uit deze tijd. Niet om het geval Aisha/Mohammed goed te praten, maar hoe kun je zoiets nou naast een geval uit deze tijd neerleggen ? Mohammed leefde in mijn ogen in de tijd dat men een vrouw met een knuppel op de kop sloegen zijn grot insleepte. Even gechargeerd, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Persoonlijk heb ik er enorme moeite mee dat mensen dit vergelijk maken. Als je zo redeneert, ben ik ook schuldig aan de slavernij uit het verleden en zou je mij verantwoordelijk kunnen stellen voor dingen voor mijn tijd gebeurden uit naam van mijn staat. Nu maak ik een vergelijk met een Staatsverleden, maar ik kan desgewenst ook wel wat religieuze voorbeelden noemen uit het verleden.

Hebben we echt iets aan dit soort 'opgravingen' ???

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het gaat nu de kant op van straffen van jongeren, het is maar even aangeven, dat wij met zijn allen off topic zijn gaan reageren.
Over Pedofilie in de kerk is een geweten die dat instituut juist de mogelijkheid gaf door die celibaat verplichtingen en ook door men zich op liefdadigheid men kon inspelen in die instituten.
Zijdelings komen we te maken met religie en islam gebeuren.
Dus via de Gouverneur naar de Fundamentalisten in het algemeen.
Ik ben er over aan het nadenken geweest er een nieuwe topic er voor te openen, maar dan denk ik gezien er weinig reacties op mijn postingen zijn, dan dit maar laat zitten.
Op mijn manier van schrijven kan ik dit niet laten liggen.
Soms ligt het een paar dagen te broeien in mijn word programmaÖÖ.

In Den Bosche Bisdom is er een fundamentalistische groep jonge priesters ontstaan die in verschillende parochies over Brabant veel ongeloof en verbijstering bij de mensen zijn ontstaan.
Die mensen hebben er genoeg van die priesters, die alleen hun eigen gevoel en geweten voorop stellen en zich als gewetensbezwaarde meer op de voorgrond treed dan mede menselijkheid.
Er was afgelopen op TV Brandpunt een reportage aan geweid.
Wat een idioten van priesters hebben ze nu geÔnstalleerd
Daardoor zijn er velen kerken leeg komen te staan.

Dat was plaatselijk nieuws, nu het wereldse, dat de paus in Duitsland zich heeft verzoent met de Moslims.
Dat is een teken aan de want, ze zien ook dat ze via een stelsel van opdringerigheid hun doel beter kunnen bereiken.
Funditest van Parool
In die lijn met onder meer de Paus zoekt een weg die hem en zijn kardinalen de verkeerde kant op brengt.

'Religie draait niet om wŠt je gelooft'

Geloof is geen vorm van primitief denken. Wie ratio afzet tegen religie handelt 'ongelooflijk primitief', vindt filosoof John Gray. 'Wat we precies geloven doet er niet echt toe.
waarbij doorgeslagen atheÔsten sterk fundamentalistisch neigingen vertonen.
Een belachelijk niet gestaafd aan de werkelijkheid, die beschuldiging, om maar hen in een verkeerd daglicht te brengen is dat christelijke normen en waarden?, de motieven zijn niet netjes .
Ze proberen nu in allerlei kronkels hun achteruit ziende kerk aan verkeerde beeldvorm weer leggen, dat ze de mensen bang te maken met dat fundamentalisten ook in die groep thuis horen.
Niets is minder waar.
Wat een geleerde priet praat, je geloofd of je geloofd niet, daar tussen moet je eigen niet in een wetenschappelijk gedoe een vorm van mythe te bestuderen en het wetenschappelijk ongefundeerd stelling te nemen.
Wel filosofisch kan je gedachte er over brengen, maar wetenschappelijk neen er bestaat geen mogelijkheid dat God de aarde geschapen heeft via evolutie theorie.

God kan de wereld ook via evolutie hebben geschapen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Donraphael
Gebruiker
User icon of Donraphael
spacer line

Macan Belanda,

Ik begrijp wat je bedoelt dat moslims er moeite mee hebben als hun extremistische broeders onder vuur worden genomen. Maar dat gevoel van "verwantschap" lijkt mij behoorlijk ver doorgeschoten, immers als er cartoons over Mohammad zijn gemaakt of een moslim door een niet-moslim wordt gedood, loopt de hele umma in demonstraties te hoop en schreeuwt moord en brand, maar als een moslim honderden mede-moslims met een bom-explosie naar Allah stuurt zie je geen demonstraties, geen woedende umma die te hoop loopt.
Schijnbaar is het minder fout als een extremische moslim zijn broeders en zusters om zeep helpt.

Dat je de gebeurtenissen in het leven van Mohammad niet meer van toepassing vindt voor deze tijd moet je maar eens in je kampung met niet aflatende ijver gaan prediken. Ik ben erg benieuwd naar je verslag hiervan, als je het tenminste overleeft. Of anders horen we het wel van je nadat je op aanklacht van blasfemie uit Indonesia gedeporteerd bent.
Vergeet niet dat de islam geen eigen interpretatie van een moslim tolereert. Laat je oren hangen naar een imam en ga niet zelf denken, vorsen en onderzoeken, anders ben je geen goed moslim. In ieder geval kom je in de problemen.

Wij, dus ook jij, zijn niet schuldig aan gebeurtenissen zoals slavernij uit het verleden. Maar als je vindt dat Mohammad een perfecte persoon was en een voorbeeld is in je leven, dan kan de zaak anders liggen. Immers Mohammad hield slaven en keurde slavernij goed. Dat je je dan verwant voelt met de slavenhouder Mohammad kan zijn weerslag hebben in het heden, zoals we zien in Sudan, waar moslims nog massaal slaven houden. Het is bekend dat er in Saudi-ArabiŽ nog steeds slavenmarkten zijn. Tot 1965 zelfs in Mekka, relatief dicht bij de Kaaba. Je zal tevergeefs naar een fatwa zoeken dat slavernij verbiedt, in de ban doet of strafbaar stelt.
Tenzij je afstand neemt van de slavernij-praktijken van Mohammad en vindt dat Mohammad ook zijn fouten had (die hij ook zelf toegaf) en dus geen perfekt persoon was. In dat geval kan je ook beter in je kampung deze visie op de islam niet ventileren en je kaken op elkaar houden, wil je niet gekroyokt worden.

Revoluties, politiek, religie en goede doelen hebben nuttige idioten nodig

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zie zo weinig commentaar van Om Surya!!!!!!!!!!
Hij zet zo graag de puntjes op de i Emoticon: Yes!
Te vuur en te zwaard maar nu Emoticon: Shut up!
Hoe zou dit nu komen Emoticon: Confused

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 23-09-2011 16:02 schreef Malam:

Misschien zich aan het beraden??

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

[quote] On 23-09-2011 13:38 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Dus in feite geef je hiermee toe dat het nietgek is dat moslims er moeite mee hebben als hun extreme broeders onder vuur worden genomen ? Immers je snapt wat verwantschap inhoudt ?

[quote removed]

/quote]
Ik denk dat bovenstaande redenatie niet getrokken kan worden.
Want welke liberale/ redeliik opgeleide Moslims , de abangan ( Dat zijn toch de meerderheid in Indonesia ( waarschijnlijk in de andere landen) zal juichen of sympathie voor hun extreme broeders , die zelf vijandig staan tegen de "moderaten".

Kijk maar toen de FPI in Jakarta( Monas affaire) onschuldige demonstranten aanvielen, nou "bijna"de hele gemeenschap zijn verontwaardig.
Kijk maar naar de actie van BanSer ( van Nahdatul Ulama met tientallen miljoenen leden) die tegenacties ( vredig) organiseren tegen de FPI kliek in West Java.

Juist mensen uit het Westen die de fundamentalistische terorisme willen bestrijden moeten samen werken en in dialoog te gaan met gematigde moslims , ipv hun over een kam te scheren of zelfs aan te vallen..

Ieder normaal denkende mens zal ook weten dat Pietje niet met Jantje kan praten als Pietje bijvoorbaat Jantje staat diep te beledigen.
Dan zal Jantje ook zeggen : Rot Op

Die tendens is nu aanwezig in Nederland, waar meer dan 90% vd Moslims te vaak worden beledigdt , ook onder mom van vrij meningsuiting.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 23-09-2011 16:02 Malam wrote:

Nir Malam , ik ga alleen maar praten tegen mensen die mijn geloof willen respecteren.
En niet tegen mensen die bijvoorbaat durft te schrijven dat ik een onwetende Moslim ben, terwijl hij mij niet kent.
Dat ik antwoord geeft is beleefdheidsnorm, en gericht aan anderen.

Ik ga niet met modder gooien , en ik vraag me af of jij ook met iemand wil communiceren als die persoon jou bijvoorbaat diep beledigd .

Wil je een bijdrage leveren in een discussie?
Dan ben je welkom.
Wel beleefd en volgen regels doen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,614,368 pageviews Een website van indahnesia.com