Geneesmiddelen

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sander1970
Gebruiker
spacer line

Hallo Jeroen,

Ik heb gisteren een topic geopend waarin ik Malerone ter overname heb gevraagd. Je hebt dit topic gesloten omdat medicijnen die op recept gaan niet via internet verhandeld mogen worden. Echter bied bijvoorbeeld dokteronline.nl ook malarone aan zonder recept. Volgens mij, en ik kan het natuurlijk fout hebben, betekend dit dat malarone vrijgegeven is, en dus verhandeld mag worden.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Voor zover ik weet is het gewoon een voorgeschreven medicijn. Wat andere websites doen maakt voor mij niet uit. Mocht je een link hebben naar regelgeving die bevestigd dat Malarone verkocht mag worden, dan zie ik deze graag hier, zodat ik er naar kan kijken en op basis daarvan het onderwerp weer kan openen en dergelijke verkopen kan toestaan.

eveline
Gebruiker
spacer line

Dat klopt Jeroen, malarone is hier alleen op recept verkrijgbaar.
Men kan dat idd doen via dokteronline.nl maar ...het is daar niet voor niets veel duurder zijn in prijs, daarnaast komen er dan ook nog eens het receptkosten bij die ze daarvoor in rekening brengt. Kortom, ook daar is het met recept.
In Thailand daarentegen zijn er veel medicijnen die je zonder recept kunt kopen, de merknaam en dosering kan net iets anders zijn maar het oorspronkelijke werkstof zijn gewoon dezelfde, echt ongelooflijk zonder recept!

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik zie op dokteronline.com inderdaad dat je moet betalen voor een recept. Doe je dat niet kun je problemen krijgen. Dus is het gewoon op recept. Wil je het zonder recept en/of goedkoop, maak je nog de meeste kans in Indonesie zelf.

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Jammer hoor, nu zou ik het nieuwe doosje 20 stuks dus na februari 2012 gewoon weg moeten gooien......

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 17-09-2011 07:05 ibusas wrote:
Jammer hoor, nu zou ik het nieuwe doosje 20 stuks dus na februari 2012 gewoon weg moeten gooien......

Niet weggooien.Maak het fijn en strooi het uit over de planten.

Shalom

peggyr
Gebruiker
spacer line

Zet het op Marktplaats!!

Donraphael
Gebruiker
User icon of Donraphael
spacer line

Ik vraag me af of al die bule's en Indonesische repatrianten die naar Indonesia verhuizen allemaal die anti-malaria pillen slikken. Ik denk het niet.

En zouden ze die wel slikken, hoeveel jaren moet ze dat blijven slikken? Levenslang?

Of geldt die pillenslikkerij alleen voor vakantiegangers? Op de GGD-site vindt ik voor deze landverhuizers geen advies.

Revoluties, politiek, religie en goede doelen hebben nuttige idioten nodig

simpati
Gebruiker
spacer line

die naar Indonesia verhuizen allemaal die anti-malaria pillen slikken.
Ik moet er niet aan denken, het enige wat ik extra gebruik is elke 3 jaar een injectie TYPHIM Vi tegen buiktyfus.
Voor vertrek uit Nederland heb ik wel twee injecties HAVRIX 1440 , dat is tegen hepatitis A.
Groetjes,
Jan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-09-2011 22:09 Donraphael wrote:
Ik vraag me af of al die bule's en Indonesische repatrianten die naar Indonesia verhuizen allemaal die anti-malaria pillen slikken. Ik denk het niet.

En zouden ze die wel slikken, hoeveel jaren moet ze dat blijven slikken? Levenslang?
Ik denk dat dat levenslang niet zo lang zal duren als je anti-malariapillen blijft slikken. Ik slik alleen Nivaquine als ik naar Maluku of Papua ga. De rest niet, kan je wel aan de gang blijven. NTB en NTT hebben ook last van malaria maar daar moet je gewoon DEET of andere beschermende rotzooi gebruiken.
Het is een ieder zijn eigen keus maar ik vermoed dat die angst voor malaria en allerlei andere tropische ziekten meer van de GGD vandaan komt en achter de oren zit. In 2 decennia tijd nog nooit malaria opgelopen........en ik ben in de meest afgelegen oorden in RI geweest. Is uiteraard nog geen bewijs maar toch wel een voorbeeld dat het waarschijnlijk best meevalt. Ik vermoed ook dat er een hoop commercie bestaat in NL bij de GGD. Jaren geleden ging ik voor een Havrix-injectie naar de GGD en weigerde anti-malaria voor NTB/NTT. Ik moest een verklaring ondertekenen dat ik afzag van het nemen van anti-malariamedicijnen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het wordt tijd dat de GGD eens een testosteron-verlagend middel op de markt brengt en dit adviseert voor tropengangers. Groter en gevaarlijker ziekte dan malaria is falling in love with a beautiful native .

45havana
Gebruiker
spacer line

Groter en gevaarlijker ziekte dan malaria is falling in love with a beautiful native . [/quote]

Niks mis mee.......Als het maar niet te erg plakt!!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik hou het maar bij jamu. Zit net met een fles jamu voor het scherm maar weet niet of dit middel nou hormoon-verlagend dan wel -verhogend is........en is het bedoeld voor/tegen making love with a beautiful native of voor/tegen falling in love with a beautiful native ?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Durf jij dit aan om die kruidendrank van die Jamu vrouwtje te drinken?
Of bedoel je een of ander hoest drankje???
Ik heb liever wat ze schenken op die October festen.......... Emoticon: Yummie! Emoticon: Wink

Geen last van wat onderbuik gevoelens zit haha

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nee, geen jamu van de "knappe" Javaanse gifmengsters maar van een andere bron. Er is nog goed spul; alleen koop het niet langs de straat.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja daarom mijn nieuwsgierigheid?, wij hadden het hier over medicijnen welk drankje zou dat kunnen zijn????
Bizar: Man uit Mekka kan niet zonder olie en HIER

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,510 pageviews Een website van indahnesia.com