|
|
|
|
|
|
Als ik via PC een hotel hebt geboekt op Bali is het op US-dollar per nacht berekend.
Ben je dan verplicht in US-dollar te betalen of kan je het ook in Euro's of in Ruhpia'' s doen?? Of moet het soms persé met een creditcard voldaan worden?
Alvast bedankt voor de Info...
|
|
|
|
|
Soms is volledige betaling per creditcard nodig, maar vaak kan je bij de reservering via internet gewoon cash betalen in het hotel en zijn je CC gegevens niet meer dan een borgstelling voor no show>> dan wordt meestal 1 nacht van je rekening afgeschreven.
Bij betaling per CC wordt de dollar op je overzicht gewoon in euries omgerekend, meestal wel een vrij ongunstige koers.
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
Het is via Booking.Com gedaan, die hebben alleen bij dat hotel gereserveerd.....
hoewel het in Januari 2011 in euries werd omgerekend ....maar de betaling stond in US-dollar?????
Er werd ons géén aanbetaling gevraagd en ook géén volledige betaling......dat zou
waarschijnlijk in dat hotel gebeuren.....Daarom juist mijn vraag in welke valuta je moet betalen of kan die eigenaar van het hotel zelf bepalen in welke valuta?? Uiteraard wordt het in een ongunstige koers berekend, toch? Ik ben tenalletijden debet eraan...
Als ik het met mijn CreditCard betaald, hoe veilig is dat???
|
|
|
|
|
Credit card betalingen zijn veilig, de info word versleuteld verzonden.Nooit geen problemen gehad.
Als je al geboekt hebt bij Booking.com zal je waarschijnlijk ook al een hotelvoucher hebben, die lever je in bij het hotel en daar betaal je de rekening gewoon in de lokale valuta.Of ,indien mogelijk ,per credit card...Net wat je wilt.
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
Senior, ik heb alleen een bevestiging gekregen dat het geboekt is voor die opgegeven
periode....meer niet!! Maar enfin....we zien het wel als we op Bali zijn.
Bedankt voor je behulpzaamheid....
Gr. Kembang
|
|
|
|
Nou , dan gewoon de bevestiging uitprinten en meenemen...kat in het bakkie
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
Credit card betalingen zijn veilig, de info word versleuteld verzonden.Nooit geen problemen gehad.
Dan heb je geluk gehad, bij mij werd begin dit jaar twee keer geld ingehouden,door booking.com en het geboekte hotel nogmaals, het heeft de grootste moeite gekost om het geld terug te krijgen.
Nu boek ik hotels bij agoda.nl en betaal met IDEAL , het geld wordt meteen afgeschreven en vaak goedkoper dan het hotel rechtstreeks boeken.
De voucher kon ik niet iedere keer uitprinten maar aan de receptie van het hotel laten zien op mijn laptop, bleek ook voldoende.
Hoe veilig een hotel met gegevens van klanten om kan gaan heb ik bij mijn laatste hotel in Penang kunnen zien, daar kon ik gewoon in de administratie van het hotel met wireless internet.
Ik heb dat hotel een mail gestuurd en geadviseerd om een password te gebruiken maar tot op heden geen antwoord ontvangen.
Groetjes,
Jan
|
|
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
|
|
|
|
|
Jan, ik zeg ook niet dat er nooit wat mis gaat met CC betalingen,alleen heb ik daar in al die jaren nog nooit mee te maken gehad.
Via Ideal betalen is ook zeer gemakkelijk en veilig, maar werkt niet als je rechtstreeks bij een hotel boekt in Azie.
De administratie in hotels kan wellicht soms een puinhoop zijn, in onze ogen dan. Bij CC betalingen in het hotel zelf zorg ik er in ieder geval voor dat ik nooit de kaart uit het oog verlies....je weet maar nooit.
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
Beste Senior,
De info die ik geef over agoda.nl heeft betrekking op Azië, ik ben net terug van Zuid Thailand en Maleisië en heb praktisch alle hotels geboekt bij agoda.nl en betaald met IDEAL .
Wordt tijd dat Jeroen die mogelijkheid gaat bieden, nu is het volgens mijn info nog agoda.com en daarvoor heb je de creditcard nodig.
Groetjes,
Jan
|
|
|
|
|
|
|
Simpati en Senior, het liefst betaal ik cash.....ik ben niet zo érg dol om mijn CreditCard af te geven voor een betaling. Creditcard neem ik altijd mee bij NOOD.....anders pin ik liever het bedrag uit de "flappetaps daarzo....
Gezien dat ik voor het eerst mijn vakantie zelf hebt geregeld zonder een reisorganisatie die alles hebben geregeld en is betaald! Daarom mijn vraag ....hoe de betaling aan een gereserveerd hotel via Booking.com wordt gedaan....
In Nederland 2x een reisje geboekt bij booking.com het is prima verlopen...maar nu op
Bali....??
|
|
|
|
|
Beste Kembang,
Betalen met IDEAL is zonder creditcard maar met de normale Wereldpas (voorheen Europas) en met gebruik van de RANDOMREADER .
Ik heb ook een hekel aan betalen met de credicard en gebruik die maar hoogst zelden.
De afschriften van de Rabocard (creditcard) zijn niet te downloaden maar komen met regulaire post, dat betekend bij wonen in Indonesië ongeveer twee weken, de termijn om een foute afboeking te melden is dan verstreken.
Groetjes,
Jan
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|