Hoe krijg ik mijn kat mee naar Indonesie?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Faindo
Gebruiker
User icon of Faindo
spacer line

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn kat meenemen naar Indonesie alleen kom ik er maar niet uit hoe ik het allemaal voor elkaar kan gaan krijgen. Heb contact opgenomen met de ambassade maar kreeg daar te horen dat ik dat allemaal in Indonesie moest regelen. Helaas zie ik het niet zitten om eerst daar heen te vliegen alles daar te regelen terug te vliegen en dan weer die kant op te gaan met de juiste papieren.

Alle hulp is welkom

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je kunt het best eerst contact opnemen met de KNMVD (Koninklijke Nederlandse Maatschappij van Dierengeneeskunde). Dat advies heb ik een paar jaar geleden gekregen van mijn dierenarts.
Wat ik ervan weet is dat er een papierwinkel bij aan te pas komt en dat de logistiek van belang is (ivm geldigheid entingen etc) en dat de kat mogelijk in quarantaine moet (mogelijk omdat deze er wel moet zijn natuurlijk) maar dat ligt eraan wat je bestemming gaat worden in Indonesie (of al is)
Maar begin eerst met bovenvermelde instantie.
Wat een ambassade doet is mij nog steeds niet duidelijk maar er in mijn optiek is er weinig algemene kennis.

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Als je googled kom je veel antwoorden tegen.
Ook al eerder in dit forum.
Je moet een schriftelijke toestemming van Indonesie vragen. Dat kan per post en het adres staat op de site van de ambassade.
Alleen ..wáár moet je kat naartoe in Indonesië? Sommige streken hebben een importverbod. De streken die rabiësvrij zijn. Volgens de ambassade valt Bali daar ook onder. Tja!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Indonesia is lid van de OIE , zie hun site http://www.OIE.int

Je gaat eerst een Nederlandse . health certificate aanvragen( paspoort van de kat)
Met die papieren moet je verder een aanvraag voor vergunning vragen bij de Dinas Peternakan DKI ( Jakarta) en van de DirJen Departemen Pertanian (ook in Jakarta).
Na de toestemming uit Jakarta kan je kat pas meenemen (vergeet de Nederlandse papieren niet).Vraag ook een bewijs dat je kat rabiesvrij is.
In Jakarta airport meld je jou kat bij de betrokken loket (Karantina afdeling).
Je kat kan 14 dagen ter observatie geplaats worden.
Je hebt wel een bezoek regelingen.

De procedures in Jkt kan je door iemand/ kennis laten verzorgen.
Weet niet of je het door een "bevriende" dierenarts in Jkt kan laten doen.
Vraag maar verder info .
Adressen kan je even googlen.

Badan Karantina Pertanian
Kementerian Pertanian
Contact
Address:
Gedung E Lt.1,5,7 Jl. Harsono RM.3
Ragunan
Jakarta Selatan
12550
Indonesia

E-mail: infokarantinaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.deptan.go.id
Telephone: 021-7815880 - 84
Fax: 021-7806482
http://www.karantina.deptan.go.id

bisa dicek of makemyday .

Faindo
Gebruiker
User icon of Faindo
spacer line

Surya,

wat bedoel je precies met die "bevriende" dierenarts?

Waar ik mijn kat eventueel mee naar toe wil nemen. Tot nu toe naar west- java en sumatra. Weet iemand misschien of het importverbod voor midden-java na verloop van tijd opgeheven wordt (bedoel als ik met de kat al langere tijd in indonesie verblijf of zo)

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 10-09-2011 13:09 Faindo wrote:
Surya,

wat bedoel je precies met die "bevriende" dierenarts?

Waar ik mijn kat eventueel mee naar toe wil nemen. Tot nu toe naar west- java en sumatra. Weet iemand misschien of het importverbod voor midden-java na verloop van tijd opgeheven wordt (bedoel als ik met de kat al langere tijd in indonesie verblijf of zo)
Een dierenarts die je kan inschakelen om iets meer te doen.
Meestal zijn het bekenden of vrienden ( van vrienden) .
Anders doen ze niet .

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,696,167 pageviews Een website van indahnesia.com