hotel ter plekke regelen?

Subforum Java 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rjt79
Gebruiker
spacer line

hallo,

We zitten nu in bangkok en gaan over een paar dagen naar jakarta. Nu komen we daar pas om 0.15 uur aan.
Kunnen we dan ter plekke een hotel boeken?
- bij hotel zelf?
-of hotel stand bij het vliegveld van jakarta?
-of via de taxi chauffeur?

Hotel suggesties zijn welkom! (+/- 40 euro p.n.)

Dankje
RJT

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wat is je doel in Jakarta, wellicht is het handig daar in de buurt te zitten, anders moet je je langs 10 miljoen Indonesiers worstelen als je op pad gaat de ochtend erop.

Ik heb een aantal keer in Ibis Slipi gezeten, redelijk in de buurt van het vliegveld. Prijzen daar beginnen vanaf die 40 euro. Goedkoper kan ook natuurlijk, en de manieren die je aangeeft zijn allemaal mogelijk.

rjt79
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je snelle antwoord.

qua hotel locatie denken we aan:
- jalan jaksa
- plaza indonesia

hopelijk heb jij (of anderen) nog tips.

gr. rjt

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

In Jalan Jaksa zelf alleen backpackers hotels, ook in de kleine zijwegen .
Ik heb door nieuwsgierigheid een paar maanden geleden 1 "guesthouse"en 1 hotel gezien.
Beiden (relatief) bekend bij backpackers.
Lijkt wel een hok(stinken ook nog) en een rovershol .
In de omgeving heb je zat hotels vanaf ongeveer 35 euro tot ..............

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Precies op de hoek van Jalan Jaksa staat sinds 'kort' (een jaartje of zo) een pracht van een sterrenhotel, en in de hoofdstraat zijn er meerdere, allemaal in het goedkopere segment vanaf 25 euro, (Ibis heeft er 2 of zelfs 3 hotels geloof ik) prima om te slapen en dan op de hoek een biertje te doen.

Vlakbij Plaza Indonesia liggen ook wat hotels voor een redelijke prijs, maar deze liggen direct achter/voor (het is hoe je het bekijkt) van de Mandiri toren geloof ik. Ben de naam kwijt, prijs was zo rond de 25 euro als ik het me goed herinner.

rjt79
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de info.

Hier een update hoe ons reis verlopen is:
- bij doaune deden ze moeilijk omdat we geen return ticket hadden geboekt. alleen single vanaf bangkok. Hier nooit problemen mee gehad:cambodja, vietnam, etc
is dit puur regel van indonesie of toeristje pesten
puntje bij paaltje: wij betalen 10 dollar extra, (wat ze normaal gesproken natuurlijk nooit doen.
- 1.20 op airport, meerdere taxi's vragen ons voor ritje naar hotel, we hadden dit eigenlijk ook moeten checken voor de tijd, want wisten de bedragen niet goed.
hij begon met 370.000 rp, Na wat onderhandelen uitgekomen op 130.000 rp.

Na 5 minuten zegt de (beste) man, " you pay per person" .
Wij dus uitleggen dat we niet gek zijn.

2 minuten later stopt ie op de snelweg, en zegt pay for toll, en dingen van: ik kan jullie niet voor dit bedrag wegbrengen.
Nog eenmaal duidelijk gezegd dat ie nu toch moet rijden en normaal moet doen, anders kon ie ons naar het vliegveld terug brengen!

Uiteindelijk hotel geboekt bij smart hotel dicht bij plaza indonesia. review komt later.

gr RJT

NomeNescio
Gebruiker
spacer line

BesteRJT,

Retour ticket is een vereiste waar zo nu en dan naar gevraagd wordt. Je bent er dan nog keurig vanaf gekomen.
Taxi: neem ALTIJD Blue Bird (of Express). Nooit gezeur. Met deze criminele figuren vraag je om problemen. Het is normaal bij taxi's met een meter dat de klant de kosten van de tolheffing betaalt.
Ik ben benieuwd naar julle impressies van het Smart hotel; mijn favoriet momenteel, qua prijs en lokatie verhouding....!
Amuseer je in Jakarta

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-09-2011 16:11 rjt79 wrote:
- bij doaune deden ze moeilijk omdat we geen return ticket hadden geboekt. alleen single vanaf bangkok. Hier nooit problemen mee gehad:cambodja, vietnam, etc
is dit puur regel van indonesie of toeristje pesten
puntje bij paaltje: wij betalen 10 dollar extra, (wat ze normaal gesproken natuurlijk nooit doen.
Ik neem aan dat je met douane de immigratie bedoelt.
Maar wil je nou zeggen dat je 35 US$ hebt betaald ipv 25US$? Want in dat geval heeft de beambte die 10 US$ zelf in zijn zak gestoken. Niet handig want zo werk je mee aan corruptie.
Nee dat retourticket is gen toeristje pesten maar een regel in Indonesie. Er zijn wel meer landen die dat eisen. Het vervelende alleen is dat ze dat bij lang niet iedereen vragen (bij mij in 25 jaar tijd nog nooit!) en daar soms nogal selectief in zijn (weet ik uit ervaring). Je hebt gewoon pech gehad bij de check maar er meteen weer wat bijgeleerd.

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

rjt79
Gebruiker
spacer line

hallo,

Van de blue bird taxi's (e.a. met meter) wisten we, maar die stonden er niet op dat moment op het vliegveld.
Met tolheffing betalen hebben we ook geen problemen, dat wisten we.

Smart hotel.
Voordeel/pro's: goede locatie en redelijke kamers
nadeel/- punten:
- we moesten dagelijks aangeven dat de kamer schoon gemaakt moet worden, bed opgemaakt, schone handdoekken.
dat is 1 dag geen probleem, maar 2 nachten (van de 2 nachten) wel gezien de prijs/kwaliteit verhouding van het hotel. +/- 385000 rph.
-eenmaal geen ontbijt. Gebeld naar receptie:" sorry sir, but the cook do not come yet. Please wait for one hour.
-Als excuus voor het niet opmaken voor het bed 2 maal bood de eigenaar van het hotel ons een drankje aan. Wij dachten," o dat is netjes." maar 10 seconden later zegt hij erbij; nu betalen of op de rekening zetten? Emoticon: Nooo
Wij zeggen dus, laat maar mooi zitten met die drankjes.
-twee maal wake up call gevraagd, 0x gebeld.

Al met al een onvoldoende voor dit hotel in mij ogen.
Enig excuus is dat dit hotel 4 maanden geleden is overgenomen (ander management), oud personeel is niet terug gekomen en hij/zij dus alles opnieuw moeten opbouwen.

Over douane/immigratie:
nee we hebben geen 35 $ betaald voor de visum, gewoon 25.
Alleen deden ze moeilijk doordat we geen return ticket konden laten zien, waardoor we p.p. 5$ aan de beambte meer moesten betalen. Dat in ons ogen linea directa in eigen zakken ging. Hij vroeg wel meer, maar toen waren wij oost-indisch doof.

Je kan dan wel moeilijk lopen doen of de corruptie in stand houden (" niet handig want zo werk je mee aan corruptie), maar liever dat dan twee uur zitten lullen/meer betalen/ of het land worden uit gezet.

gr rjt

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-09-2011 11:23 rjt79 wrote:
hallo,

Je kan dan wel moeilijk lopen doen of de corruptie in stand houden (" niet handig want zo werk je mee aan corruptie), maar liever dat dan twee uur zitten lullen/meer betalen/ of het land worden uit gezet.

gr rjt

Waarom zou je.
Mensen die moeilijk doen zijn wereldvreemde mensen .
Je moet gewoon praktisch ingesteld zijn .
Moet ook niet roomser zijn dan de bischop Rome.

Trouwens is die 5 eurie een koopje , tenminste als je geen retorticket kan overleggen.
Het was niet" goed ", maar nood breekt wet.

bisa dicek of makemyday .

simpati
Gebruiker
User icon of simpati
spacer line

Dit gaat eigenlijk niet over het onderwerp.
Alleen deden ze moeilijk doordat we geen return ticket konden laten zien, waardoor we p.p. 5$ aan de beambte meer moesten betalen.
Jullie mogen niet klagen, als jullie toevallig een beambte hadden gehad die de wet na leeft mochten jullie Indonesië niet eens binnen komen.
Het returnticket mag dan wel maar zelden worden gevraagd maar is toch een voorwaarde, of de buitenlander dat redelijk vind doet niet ter zake!
Jan

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,696,129 pageviews Een website van indahnesia.com