|
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op het forum en heb al de nodige vragen antwoord gevonden!  In december ga ik dikke 2 weken mijn vriendin opzoeken. De bedoeling is om dan ook 3 a 4 dagen naar het eiland komodo te gaan om de mooie grote varanen te bezichtigen.
Mijn vraag is of dit in december kan en of mensen hier ervaring mee hebben? Wij gaan dan naar Flores en willen met een gids naar het eiland. Iemand handige tips?
Ook heb ik een vraag of mensen tips hebben en hun ervaring willen delen met betrekking tot Brommer verhuur (heb al het stukje gelezen bij de informatie) en of je bagage kunt sealen op Depensar Airport ?
Dan ga ik nu weer verder het forum uitpluizen voor informatie
Alvast bedankt!
Gr,
|
|
|
|
|
Ik begrijp dat je op Denpasar vliegt? En die 2 weken dan naar Flores inclusief Komodo, of alleen naar Komodo. Ik begrijp het niet zo goed.
Allereerst als je de varanen wilt zien is een betere optie om op Labuan Bajo te vliegen en vandaag met een dagtrip met de boot naar Rinca, dat is 2 tot 2,5 uur varen. De vaartijd naar Komodo zal zo ongeveer het dubbele zijn. Buiten dat is december niet de aangewezen maand om de zee op te gaan tussen Flores en Sumbawa. Bovendien als je al een dag hebt uitgezocht met goed weer en een rustige zee kun je beter in een dag heen en terug naar Rinca gaan. Met Komodo lukt dat niet, en dan is het nog maar de vraag hoe het de volgende dag is met het weer.
Wil je een brommer huren op Bali of op Flores?
Bagage sealen op international airport op Bali gaat, op domestic geloof ik wel maar weet het niet zeker. Heb je een speciale reden om dat te willen? Ik heb op de provinciale luchthavens nl. nog nooit een gesealde koffer van de band zien komen.
De varanen zijn zeker groot (en gevaarlijk) maar mooi....?
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
On 06-09-2011 22:39 Held1988 wrote:
Mijn vraag is of je bagage kunt sealen op Depensar Airport ?
|
Ja, op Denpasar Airport kun je in ieder geval in de domestic departure hall je bagage laten "wrappen" met zgn. stretch-folie. Kosten bedragen Rp. 10,000,- per bagage-item voor KTP / KITAS-houders en Rp. 30,000,- voor buitenlanders.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|