Wikileaks documenten: Politie ontkent relatie met FPI

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Wikileaks documenten: Politie ontkent relatie met FPI
Gepubliceerd op 05 september 2011 03:44
De nationale politie heeft woensdag een verklaring uitgelekt op de klokkenluiders-website Wikileaks ontkend. Op die site werd een document gepubliceerd waarin de politie ervan werd beschuldigd banden te hebben met de radicaal islamitische Front Pembela Islam FPI.
Lees verder , klik op de titel

45havana
Gebruiker
spacer line

Het verbaasd me niks,elke keer als er een idiote actie is van de FPI dan is er in geen velden of wegen politie te bekennen en als ze er al zijn treden ze allerminst hard op.Vooral als er tegen een ander geloof dan Islam geageerd wordt.Het verstoren van de rust in hotels,retaurants en nachtclubs en kerken is ook zoiets.Pas als de schade geleden is dan komt de politie opdagen.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Het zou mij ook niks verbazen, kennelijk kan de FPI veel schade aanrichten zonder enige vorm van weerstand, dat is op z'n minst verdacht natuurlijk.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zoals al eerder vermeld was de roverhoofdman van de preman op de busterminal te Yogyakarta gepromoveerd tot roverhoofdman van de lokale FPI-afdeling. Dat gaf al duidelijk de band aan tussen criminaliteit en de FPI.
Nu is algemeen bekend dat de preman op de terminal ook alleen maar kunnen gedijen met hulp en gedoging van de lokale politie. Ik denk dat de overstap van preman Terminal naar preman FPI niet zonder hulp van de ®machthebbers® is gegaan en de banden die de betreffende roverhoofdman al had met de plaatselijke politie, zeker niet zijn doorgesneden.
Vorige week stond er ook een prachtige jeep van de Hezbollah (net zoīn criminele club als de FPI) voor de moskee in Jogokaryan, een broeinest van radicalen. Waar halen de Hezbollah en de FPI toch al dat geld vandaan voor de aankoop en onderhoud van vrij dure 4-wheeldrive jeeps?? Prachtig te zien dat criminelen feitelijk de dienst uitmaken bij de moslim-radicalen. Zo kinderlijk doorzichtig.....

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ontkennen is moeilijk , dezelfde geval als bevestigen .

Mss is het een soort gedogen .

Voorbeeld van Y-B is opmerkelijk maar niet onmogelijk , mss gebeurt het ook in andere grote steden..
Je moet gewoon zien dat in landen en grote steden waar de rechtsorde nog niet helemaal 100% geregeld is zulke vreemde zaken voor de gewone burgerss en buitenstaanders vreemd .
Behalve de direct omwonenden die de spelers al dan niet persoonlijk kennen.

Dezelfde situatie zie je ook bij de opkomst van Mafia in Italie , gesteund of in samenwerking met de gealieerden.
Of de opkomst van Mafia en andere soortgelijke organisaties in Amerika .

Het verschijnsel preman in Indonesia is in feite de voortzetting uit Nederlands Indietijd , de term Vrijman) dateert al tientallen jaren of honderden jaren (? , ik ken het al dan 50 jr) .In Djakarta (met een D)
In de huidige Jakarta zijn bepaalde gebieden informeel onder verdeeld in verschillende sectoren waar verschillende "belangen groepen" de "baas"zijn .

Ik kan een kleine boekje schrijven met verschillende anekdote's , zelf meegemaakt , van vrienden en bekenden .
Maar ya , dan ben je loslippig .

Tijdens de revolutie, de perang kemerdekaan hadden de plaatselijke kiaji vaak de leiding over zijn gebied .
Met eigen orde diensten en goede kontakten met de toekomstige POLRI en TNI
Het is NIET ondenkbaar dat na de kemerdekaan strijd een paar leden verder voor zich zelf gaan beginnen.

Een oud klasgenoot van mij , officier b.d ( mijn oude "gang" ) vertelde 3 jr geleden over de bemoeienis van bepaalde landen uit Midden Oosten, hoe royaal ze met hun petrodollar zijn .
Wou je niet weten .Als leek , burger en buitenlui is het beter dat je het niet weet .
Maar in de meeste gevallen zijn ze bijna allemaal geregistreerd .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, het premanisme is geen nieuw verschijnsel. Wel leuk is de verbanden te zien. En die werden al aan mij getoond toen ik eind jaren-80 nog in Jakarta verkeerde. Interessant. Backing haal je meestal ook uit deze clubjes die het politiebureau platlopen en toegang hebben tot allerlei informatie.
Ga er ook niet teveel over uitwijden want dat gelooft een outsider toch niet.U zal dat zeker ook wel kennen uit uw jonge jaren in (D)jakarta.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 05-09-2011 08:21 Yogya-Bali wrote:

Ga er ook niet teveel over uitwijden want dat gelooft een outsider toch niet.U zal dat zeker ook wel kennen uit uw jonge jaren in (D)jakarta.

Niet alleen uit mijn jonge jaren , maar ook uit mijn eigen waarneming en inside information van mijn vrienden.
Nu zijn ze al een paar jaar gepensioneerd (55 jr) , en tijdens school reunie (Reuni Akbar ) ontmoet je je oude gangleden , bapak2 en ibu2 die het maatschappelijk gemaakt hebben .Dan ben ik een arme koelie uit Ollanda.
Heb bijna jaarlijks kumpulan van de "gang"in Jakarta , buiten de milis , ben zeer kort ook bezoeker geworden van de reuni akbar , eerlijk gezegd om te netwerken .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Deze lezen; leuk zijn de commentaren:
http://id.berita.yahoo.com/pol(...)zZDc4BHRlc3QD;_ylv=3

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Siapa yang bermanfa'at untuk siapa .

Vooral deze opmerking .
Itu mah ngak perlu di bocorkan segala,dari praktek di lapangan jelas kok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

Het is publiek geheim .

Als je eens wist wat ik vroeger uitgespookt heb , omdat je maatschappelijk betrokken bent etc etc .
En dan weet je dat je belazert werd , zo erg is het niet , het hoort erbij .
Later,vele jaren later ontmoet je oude gangleden (positieve zin) die ver geschopt hebben , en je vermoeden werd dan bevestigd.

Dan lach je toch kripoet als iemand problemen maakt omdat hij/zij 50.000 rup uang sogok moet betalen voor een kleine overtreding ? .

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 05-09-2011 08:21 schreef Yogya-Bali:
Ja, het premanisme is geen nieuw verschijnsel. Wel leuk is de verbanden te zien. En die werden al aan mij getoond toen ik eind jaren-80 nog in Jakarta verkeerde. Interessant. Backing haal je meestal ook uit deze clubjes die het politiebureau platlopen en toegang hebben tot allerlei informatie.

Ik zou er best meer over willen weten. Is er ergens Nederlandse informatie over te vinden of kan ik je over de streep trekken ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 05-09-2011 15:47 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Ik zou er best meer over willen weten. Is er ergens Nederlandse informatie over te vinden of kan ik je over de streep trekken ?

Indonesische informatie is wel te vinden , daarna laten vertalen door opa googel.

Voor meer smeuige verhalen moet j toch bij insiders zijn , zeg maar de generatie van Angkatan 66 , en zeker die uit Jakarta afkomstig zijn .
En daar gebleven en carriere gemaakt hebben .

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Dan zoek ik de info wel dichter bij huis op, want vertalen is een ramp, die zinnen zijn niet te lezen .... (zowel voor als na de vertaling dus)
Emoticon: Wink .

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als je de vertaal van Google gebruikt kan je ook het eerst vertalen van Indonesische tot Engels en van engels naar Nederlands, krijg je een betere vertaling.
Maar ik heb een automatische vertaling van alle Indonesische site en ik heb geen klagen over de vertaling kan het redelijk volgen.................. Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Ik zal die tussenstap een keer proberen, dank je wel !

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Even een verhaal aan vast knopen.
Het is nu dicht bij Nine and eleven 11/9 waarop er herinnering plaats vinden.
Vragen de mensen zich niet af, waarom er niet was ingegrepen, gelijk op de zelfde dag.
Want de Amerikanen hadden toch het recht om Mekka te bombarderen na zo aanval van Moslims.
Het waren geen katholieken die dat gedaan hadden.
Want dan zouden ze ook het recht gehad hebben om Rome te bombarderen.
IK vraag mij af wat daar achter zit misschien Olie?,
Wat ik mij afvraag waarom de Amerikanen zoveel risico genomen hebben en zelfs veel eigen slachtoffers hebben gekregen, om Irak en daarna Afghanistan aan te vallen.
Terwijl er een bombardement genoeg was om de wereld te tonen dat er niet gespot kan worden met wie dan ook.
Moeten we de wijsheid en het geluk van deze wereld gehad hebben op deze beslissing genomen besluiten blij zijn.
Of zijn de problemen van de wereld hierdoor groter geworden, waardoor er bank crisissen zijn uitgebroken en nu alles in de shit zitten.
Wie het weet mag het zeggen, maar het blijft een boeiend verhaal achter die wijsheid zo te reageren zoals de geschiedenis is gegaan en zo heeft het plaats gevonden.
Buiten alle complottheorieŽn om, een fascinerend gedachtegoed.......... Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon:

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-09-2011 15:47 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Moeilijk, is toch iets dat je in de praktijk moet ervaren. En daarvoor moet je "ingewijde" zijn dan wel een "ingewijde" goed kennen.
Overigens is dit premanisme niet typisch Indonesisch....

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-09-2011 00:43 zieleffe wrote: Wat ik mij afvraag waarom de Amerikanen zoveel risico genomen hebben en zelfs veel eigen slachtoffers hebben gekregen, om Irak en daarna Afghanistan aan te vallen.....Of zijn de problemen van de wereld hierdoor groter geworden, waardoor er bank crisissen zijn uitgebroken en nu alles in de shit zitten.
Interessant maar ook verdacht is de huidige westerse steun voor de opstandelingen in Lybie: olie??!!! Who knows...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-09-2011 00:43 zieleffe wrote:
Even een verhaal aan vast knopen.
Het is nu dicht bij Nine and eleven 9/11 waarop er herinnering plaats vinden.
Vragen de mensen zich niet af, waarom er niet was ingegrepen, gelijk op de zelfde dag.
Want de Amerikanen hadden toch het recht om Mekka te bombarderen na zo aanval van Moslims.
Het waren geen katholieken die dat gedaan hadden.
Want dan zouden ze ook het recht gehad hebben om Rome te bombarderen.
IK vraag mij af wat daar achter zit misschien Olie?,
Wat ik mij afvraag waarom de Amerikanen zoveel risico genomen hebben en zelfs veel eigen slachtoffers hebben gekregen, om Irak en daarna Afghanistan aan te vallen.
Terwijl er een bombardement genoeg was om de wereld te tonen dat er niet gespot kan worden met wie dan ook.
Moeten we de wijsheid en het geluk van deze wereld gehad hebben op deze beslissing genomen besluiten blij zijn.
Of zijn de problemen van de wereld hierdoor groter geworden, waardoor er bank crisissen zijn uitgebroken en nu alles in de shit zitten.
Wie het weet mag het zeggen, maar het blijft een boeiend verhaal achter die wijsheid zo te reageren zoals de geschiedenis is gegaan en zo heeft het plaats gevonden.
Buiten alle complottheorie�n om, een fascinerend gedachtegoed.......... Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon:

Click to see original image

Dat hadden ze natuurlijk niet. Als ik als Nederlander een aanslag pleeg in Jakarta, mag Indonesie dan jouw woonplaats van de kaart vegen? Dat gaat nergens over ziel. Echt nergens. Volkomen onzinnig en flauwe kul.

Bovendien offtopic, want ik denk niet dat die achterlijken van de FPI zo snugger zijn dat ze ook maar iets fatsoenlijk kunnen organiseren buiten wat stokken en rookbommen zonder sporen na te laten.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als jij een aanslag pleegt in Jakarta dan doe je dat niet van uit je nederlandsschap, maar van uit een idialistme of religie.
Dus je bent appels met peren te vergelijken want het is een daad die van uit de fundamentalistische Islam ontstaan is.
En die Islam komt van uit Mekka en wordt daar aangestuurd
Nou ja offtopic het gaat over die fundenmentalisten in het gehele wereld die daar aangespoort worden en dat horen die in Indonesie FPI ook bij.
Ze kunnen juist dit als voorbeeld hun plaats vinden, wanneer het in zijn kiem had uitgeroeid dan had het geen voorbeeld functie meer gehad en hadden ze in IndonesiŽ ook geen lef gehad nu uit hun com-com te komen.

Deze man heeft vele Amerikanen opgeofferd om hen af te straffen wat geen effect heeft gehad. Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Sadley

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kwam net in een rally van de FPI te zitten in Pekalongan. Had het eerst niet door. Allemaal vlaggen met Arabische teksten en witjurken.
Maar toen ik zag dat de groep werd vooraf gegaan door politiemotoren en -wagen met zwaailicht die mij per megafoon agressief gebood voor de witjurken aan de kant te gaan, tja toen had ik het door : FPI met hun politievriendjes die de stad onveilig maken.
Leek wel een motorgang i.p.v. een godsdienstige beweging, en met die vlaggen verschilden ze niets van ordinaire hooligans.

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 06-09-2011 06:21 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Moeilijk, is toch iets dat je in de praktijk moet ervaren. En daarvoor moet je "ingewijde" zijn dan wel een "ingewijde" goed kennen.
Overigens is dit premanisme niet typisch Indonesisch....

Dat is best een sneu gegeven; als het probleem echt zo zichtbaar is als mensen beweren, zou je zeggen dat er wat openlijker tegen geaggeerd zou worden, zeker van mensen die het op afstand of vanuit een verleden kennen.

Ik zou er best een mening over willen hebben en die probeer ik ook te vormen, maar het is helaas wel zo dat mensen die er veel over weten kennelijk liever hun mond houden. Is dat angst ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 09-09-2011 18:15 schreef Yogya-Bali:

Leek wel een motorgang i.p.v. een godsdienstige beweging, en met die vlaggen verschilden ze niets van ordinaire hooligans.

Treffend vergelijk in mijn ogen, hooligans zijn ook niets meer dan losgeslagen idioten die elkaar vinden in een gemeenschap of een gemeenschappelijk standpunt of andere motivatie. Ik zie extremen dan ook als extremen en weiger daarom dan ook om hele geloven af te zweren of op te geven. Best moeilijk soms; de waan van de dag is iets menselijks.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Tegal en omgeving is al heel lang het broeinest van de darulislam.

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 09-09-2011 18:26 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Dat is best een sneu gegeven; als het probleem echt zo zichtbaar is als mensen beweren, zou je zeggen dat er wat openlijker tegen geaggeerd zou worden, zeker van mensen die het op afstand of vanuit een verleden kennen.

Ik zou er best een mening over willen hebben en die probeer ik ook te vormen, maar het is helaas wel zo dat mensen die er veel over weten kennelijk liever hun mond houden. Is dat angst ?

Gezond verstand.

Zoals overal het geval is (ook in Ollanda) is er verwevenheid tussen de onderwereld en bovenwereld .

Voor een flesje campari en een doos goede sigaren wil ik dingen die ik wel weet vertellen , uiteraard met de nadruk dat ik het ook ergens opgevangen heb .
Maar niet op papier zetten waar jan en alleman mee kan mee lezen .

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 10-09-2011 09:10 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Voor een flesje campari en een doos goede sigaren wil ik dingen die ik wel weet vertellen , uiteraard met de nadruk dat ik het ook ergens opgevangen heb .
Maar niet op papier zetten waar jan en alleman mee kan mee lezen .

Ah steekpenningen ! Maar ik begrijp het Om Sid.
Emoticon: Wink .

"Bhinneka Tunggal Ika"

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,600,813 pageviews Een website van indahnesia.com