Waarom een sponsorbrief nodig?

Subforum Het visumgebeuren 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Blog Bot
spacer line

Nu wil ik gewoon twee maanden naar Indonesie. Als rijke Nederlander ga ik al weldoende rond. Ik sponsor scholen enz..Wat is dat dan voor kul om iemand zonder geld in Indonesie voor mij garant te laten staan? Ik snap van deze maatregelen echt geen barst.Over bureaucratie gesproken.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

lopulisa
Gebruiker
User icon of lopulisa
spacer line

Ik geloof....omdat het gewoon zo interessant staat.......een sponsorbrief , ik bedoel, dan hebben die RT's en RW's tenminste wat te doen bij het legaalmaken van die sponsorbrieven.
(ze hebben d'r stempels van joh ??!!...heel indrukwekkend als je zo'n sponsorbrief onder ogen krijgt...)

Laysa Lopulisa

Albert.J
Gebruiker
spacer line

Een sponsorbrief is nodig om een sociaalvisum te kunnen krijgen voor 60 dagen.
Afgelopen jaren bezochten +/- 125000 Nederlanders Indonesie als door het huidige beleid nu slechts 75000 Nederlanders Indonesie wil gaan bezoeken (met een visum a 40 euro !!! )komt dit neer op 1500 ofwel 300 aanvragen per dag,aangezien de ambasade van 09.00 tot 12.00 uur open is voor visums,en je 2 keer moet komen want je moet je visum na 2 a3 weken persoonlijk ophalen, zullen ze snel het aantal loketten moeten aanpassen want dat wordt knokken geblazen.

Albert.J
Gebruiker
spacer line

zie infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.waecicutours.nl ofwel www.waecicutours.nl

Annemarie
Gebruiker
spacer line

Op de site van de V & V Visumdienst (www) staat vanaf vandaag onder "laatste nieuws" vermeld dat Nederlanders op de Indonesische ambassade in Brussel een visum voor 60 dagen kunnen halen, dus zonder sponsorbrief.

De Indonesische ambassade in Brussel geeft voor Nederlanders toeristenvisa voor 60 dagen af. Aanvraagduur 3 dagen, visumkosten Ä 50. Daar moet U wel een aanvraagformulier voor Brussel (zie downloads) voor invullen.

Met vrgr,
Annemarie

divodurum
Gebruiker
User icon of divodurum
spacer line

Er is natuurlijk een verschil met de social visa. Die krijg je voor 60 dagen, maar die kun je in Indonesie weer verlengen tot maximaal 6 maanden. Na de eerste 60 dagen ga je naar Kantor Immigrasie om de verlenging aan te vragen.
Een toeristenvisum is NIET te verlengen!
Het is volgens mij niet mogelijk, dat er een verschil is in regelgeving tussen Brussel en Den Haag. Ik vermoed dat Brussel tot 31 januari een visum afgeeft voor 60 dagen. In februari wordt de nieuwe regel van kracht en zal Brussel ongetwijfeld ook slechts een 30 dagen toeristenvisum afgeven.
Groeten,
Dick

Wayang Golek: Petruk

jalofi
Gebruiker
spacer line

forumbot en lopulisa : waarom zo cynisch ? east is east and west is west of anders gezegd we moeten proberen niet steeds door onze westerse bril naar deze dingen te kijken.Een bekend gezegde is : lands wijs, land''s eer. Ja wij vinden het vervelend en zeker weten, dat het ook het "onder tafel schuiven" zal versterken bij verlenging ( van het sociaal visum dus ). Maar het is wel het gebruik in indonesiŽ en niet alleen voor de westerse bezoekers, ook voor de locals, die het "netjes" een extraatje voor de service noemen. Edoch wij zijn toch
geen kolonialen meer, die dat immens grote land met 245 miljoen inwoners even willen vertellen hoe het zou moeten ?
divodurum : dick, wat jij schrijft klopt ; maar in deze beginfase van de nieuwe regeling schijnt er nog wel wat verwarring te zijn en hanteren de ambassades in vershillende landen soms nog andere regels.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,654,475 pageviews Een website van indahnesia.com