Regering: 'Lebaran toch niet morgen maar overmorgen'

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Regering: 'Lebaran toch niet morgen maar overmorgen'
Gepubliceerd op 29 augustus 2011 16:04
Zojuist is tijdens sidang istbat - een buitengewone 'vergadering' - van het Indonesische kabinet, Islamitische voorgangers en buitenlandse gasten vastgesteld dat de meest belangrijke dag in het Islamitische jaar, de 1e dag van de maand Syawal, oftewel Idul Fitri toch niet op 30 augustus valt, maar een dagje later op 31 augustus, dit terwijl de 30e augustus al ruim een jaar geleden vastgeprikt is als nationale vrije dag Idul Fitri oftewel Lebaran.
Lees verder , klik op de titel

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wanneer is Eid ul Fitr in 2011

Eid ul Fitr 2011: 30 augustus

Hari Raya Idul Fitri in IndonesiŽ - Eid ul Fitr is het belangrijkste islamitische feest in de islamitische kalender. Het wordt gevierd op het einde van de heilige maand Ramadan. Tijdens de Ramazan, moslims bieden gebeden in de moskee in grote aantallen. Ze hebben ook observeren vasten gedurende de maand van Ramzan juist voor deze Eid feesten. De maand van Ramazan heeft een diepe betekenis in de islamitische geschiedenis als het heilige boek van de 'Koran' werd geopenbaard tijdens deze maand. Tijdens

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

wat een draaikonten

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha ha ardianto Engelse Humor daar hou ik van........... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zojuist is tijdens sidang istbat - een buitengewone 'vergadering' - van het Indonesische kabinet, Islamitische voorgangers en buitenlandse gasten vastgesteld dat de meest belangrijke dag in het Islamitische jaar, de 1e dag van de maand Syawal, oftewel Idul Fitri toch niet op 30 augustus valt, maar een dagje later op 31 augustus, dit terwijl de 30e augustus al ruim een jaar geleden vastgeprikt is als nationale vrije dag Idul Fitri oftewel Lebaran.
Wat een idioterie, een regering maakt zich druk of je vandaag of morgen op je knieŽn moet voor de een of andere niet-bestaande dwingeland. Ongelooflijk wat een primitief gedrag....... Schaam je rot om je voor zoiets onzinnigs druk te maken.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ben het wel vaker met u eens, maar dat komt dan zo denigrerend over . Okay dat is Yogja Bali en pas nu (ja stom he) lees ik de postings echt en ik moet eerlijk zeggen YB u of jij hebt grotendeels wel gelijk.. Het enige wat ik nog steeds niet begrijp is de afweer tegenover Bali, maar nu ook over andere delen van RI, mijn vraag of gedachte is dan werkelijk waarom ben jij/u nog in RI. ik heb gelezen dat vrouw en kinderen ook hier in RI gediscrimineerd worden. Okay ik heb daar ooit iets over geschreven maar, en dat vind ik vreselijk jammer nooit een algemeen antwoord opgekregen. YB is het voor u zo moeilijk om een algemene indruk van RI te geven incl. Bali het hoort ber ook bij.
Zal u een zorg zijn maar voor de lezers komt ook YB ietwat sympathieker over

Uw eigen mening en dat van echtgenote en kinderen is toch ook belangrijk!! Uw /jouw mening kennen we nu wel. Zo en nu nog plaatsen die hap booohhaaa pfffffffffffffffff

Groet paulana Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Beste Paulana, ik heb geen behoefte sympathiek over te komen. Ik leg de vinger op de zere plek en men doet er maar mee wat men wil. Al voordat ik hier kwam wonen, heb ik de rottigheid volop in deze samenleving gezien. Ben hier nooit naar toe gekomen omdat ik van dit "geweldige" land een fantasiedroom had, maar dat het "harde" leven me hier juist wel aanstond.
Het wonen en leven hier betekent niet dat ik geen misstanden mag signaleren en me ertegen verzetten. Ik kan dat jammergenoeg aan IndonesiŽrs zelden kwijt want die zijn direct op hun tenen getrapt. Dat is een gevolg van het "groepsdenken" en dus altijd voor je groep (lees: volk, land, natie, cultuur, etc.) moeten opkomen. Nederlanders en andere buitenlanders op dit forum denken iets genuanceerder (wellicht veel IndonesiŽrs ook maar die durven dat niet te uiten; ze zien dat als verraad aan de "groep" Emoticon: Wink . Ook probeer ik sommige lezers te behoeden (al is dat bij Nederlandse forumleden doorgaans "paarlen voor de zwijnen werpen" Emoticon: Wink voor misstappen die men vrij duidelijk ziet aankomen. Dat is een kwestie van doordenken, "echt" contact met de autochtonen hebben (niet alleen de bezoekjes aan de warung ) en ervaring. Dat dat af en toe cynisch overkomt, daar kan ik niets aan doen. Zoals die Fonzo58 op een andere topic: wil hij nou eigenlijk alleen maar naar Bali of wil hij werkelijk iets doen aan de gezondheidszorg en ook nog eens voor zichzelf slagen? Ik zie al uit de manier waarop hij reageert, dat het hem niet gaat om te slagen met zijn idee maar dat het gaat om Bali. Voor iemand die daar zijn geld moet maken, weet u zelf ook wel dat dat verdraaid moeilijk is. Op zo'n moment confronteer ik een dergelijk forumlid met de tegenstrijdigheid in diens ideeŽn en de problemen die hij gaat ontmoeten. Gek genoeg zijn de Bali-lovers over het algemeen ontzettend hardleers; ondanks alle waarschuwingen. Men heeft het nou eenmaal in de kop zitten dat men op Bali wil leven en dan zal niemand hen tegenhouden, ten koste van alle goede raad en ervaring van anderen.
Ik heb ook genoemd dat het voor mensen met een waardevaste uitkering (pensioen of i.d.) en degenen die niet meer hoeven te werken de slagingskans vele malen groter en prettiger is dan in het geval men iets wil opzetten. Enkelen slagen daar in maar het gros taait berooid en gedesillusioneerd af na een paar jaartjes.
En ja, Bali krijgt vaak de wind van voren omdat er teveel van die Bali-lovers op dit forum rondhangen die simplistisch denken. Onbegrijpelijk dat een Bali-lover dikwijls een "aanval" op Bali als een persoonlijke aanval voelt en iemand die in Jakarta, Yogya of Bandung woont, dit niet heeft. Als iemand iets nadelig wil schrijven over Midden-Java of een andere streek zal mij dat een zorg zijn. Ik voel me er niet mee aangevallen.

En ja, die kwestie van dat gedoe rond die exacte datum van Idul Fitri bewijst voor mij weer eens de stupiditeit van 's landsregering. Kan er niets aan doen maar ik heb nou eenmaal "iets" tegen die domme, agressieve geloven die uit het Midden-Oosten stammen. Daarmee kan niemand iets goed doen bij mij.
Een van mijn opdrachtgevers heeft ooit meegedeeld dat zij liever een ongelovige westerling aanneemt die dus logisch kan denken en de ratio hanteert, dan iemand die gelovig is (zoals de meesten hier in RI), daarmee gelooft in het "onwerkelijke" en dus ook niet logisch en rationeel kan denken. 1-0

Uw reactie op de vermelde discriminatie heb ik nooit gelezen. Ik kan ook niet elke dag het "net" op; ben vaak in streken waar men niet eens internetaccess heeft of heb het te druk met werk. Sorry.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry, was een beetje off-topic.
Door die "zet" van de regering kunnen vandaag weer allerlei overheidsinstanties dicht blijven. Goed voor de economie....... Die staat weer 10 dagen stil met een loeiende inflatie dankzij 1 of ander niet-bestaand wezen in de wolken die vereerd moet worden (laat men eens aandacht besteden aan de "levende, bestaande" wezens).
Kijk dat geeft mij doorgaans het gevoel dat elke hulp in dit land "paarlen voor de zwijnen is" want men zoekt telkens wel weer een reden niet te hoeven arbeiden. Het geld moet uit de hemel komen vallen, anders wordt het te ingewikkeld. Zoals een Indonesische filosoof van de UI al eens schreef: "De bevolking vergooit ontzettend veel energie en tijd met het bedenken hoe men op een gewiekste en snelle manier zoveel mogelijk geld kan verdienen i.p.v. al die energie en tijd te steken in arbeid dat duidelijk meer oplevert." Vandaar dat gokken en corruptie hier ook zo populair zijn: men hoopt op een "snelle slag" zonder er veel arbeid voor hoeven te leveren.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ben geen P , maar wil toch effe zakelijk reageren.

On 01-09-2011 06:28 Yogya-Bali wrote:
Beste Paulana, ik heb geen behoefte sympathiek over te komen. Ik leg de vinger op de zere plek en men doet er maar mee wat men wil.
===================================================================
Je hebt gelijk , alleen vergeet je wel dat je die mensen die je wilt overtuigen , een boodschap wil geven gaan afwenden van jou .

Het wonen en leven hier betekent niet dat ik geen misstanden mag signaleren en me ertegen verzetten. Ik kan dat jammergenoeg aan IndonesiŽrs zelden kwijt want die zijn direct op hun tenen getrapt.
Op de tenen getrapt ?
Ik denk (weet bijna zeker ) dat je gekielhaald wordt.
Niemand zal jnaar jou willen luisteren , en zeker als je zo gaat optreden..

Dat is een gevolg van het "groepsdenken" en dus altijd voor je groep (lees: volk, land, natie, cultuur, etc.) moeten opkomen. Nederlanders en andere buitenlanders op dit forum denken iets genuanceerder (wellicht veel IndonesiŽrs ook maar die durven dat niet te uiten; ze zien dat als verraad aan de "groep" Emoticon: Wink .
==================================================================
I ets anders denken/genuanceerder denken is prima , wil niet zeggen dat je gelijk hun adat. hun cultuur en hun geloof zo maar kan beledigen.
De Indonesiers onderling p raten ook over hun geloof, hun (incompetente/of corrupte regering, hun sociale of economische problemen.
De kunst is met wie je praat , anders is het paarlen voor de zwijnen gooien.

Je weet zelf dat Indonesia uit verschillende bevolkingsgroepen bestaat , met verschillende adat , belangen etc.
En toch kunnen ze redelijk met elkaar samen leven , soms heb je ook strubbelingen, een soort uitbarsting via een ventiel klept.
Dat gebeurt ook .

Ook probeer ik sommige lezers te behoeden (al is dat bij Nederlandse forumleden doorgaans "paarlen voor de zwijnen werpen" Emoticon: Wink voor misstappen die men vrij duidelijk ziet aankomen. Dat is een kwestie van doordenken, "echt" contact met de autochtonen hebben (niet alleen de bezoekjes aan de warung ) en ervaring. Dat dat af en toe cynisch overkomt, daar kan ik niets aan doen. Zoals die Fonzo58 op een andere topic: wil hij nou eigenlijk alleen maar naar Bali of wil hij werkelijk iets doen aan de gezondheidszorg en ook nog eens voor zichzelf slagen?
=================================================================
Waarom niet ?
In Nederland is de staatsouderenzorg failliet .
Er bestaat geen bejaardentehuizen meer . Meestal is het verzorgings en verpleegtehuis ( soms apart soms gecombineerd).
Er zijn nieuwe soorten ouderenzorg gekomen , uitbesteed in buitenland ( o.a Spanje).
Jaren geleden werd ik gevraagd om mee te doen in een kleine particuliere project in Malang en Bali , heb afgewimpeld omdat ik een ambtenarentyp bent(kuli tinta) .
In Nederland heb je diverse projecten waar ouderen ( Indische Nederlanders/oud Indie gangers) bij elkaar hokken .Of woongemeenschappen , opgericht in samen
werking met gemeente/woningbouwvereniging .

Ene OmeSid is per ongeluk een bestuurlid geworden in zo'n kleine te bouwen woongemeenschap.

Ik zie al uit de manier waarop hij reageert, dat het hem niet gaat om te slagen met zijn idee maar dat het gaat om Bali.
================================================================
Het aangename en het nuttige kan ook gecombineerd worden.
Ik zou ook in zo'n project willen wonen.

Ik heb ook genoemd dat het voor mensen met een waardevaste uitkering (pensioen of i.d.) en degenen die niet meer hoeven te werken de slagingskans vele malen groter en prettiger is dan in het geval men iets wil opzetten. Enkelen slagen daar in maar het gros taait berooid en gedesillusioneerd af na een paar jaartjes.
Omdat de meesten geen bedrijfsplan hebben , en hebben weinig of kennis of poen.
En geen Indonesiche vit.K-R.Of geen juiste papieren.Of ze worden belazerd door medelanders.

Een van mijn opdrachtgevers heeft ooit meegedeeld dat zij liever een ongelovige westerling aanneemt die dus logisch kan denken en de ratio hanteert, dan iemand die gelovig is (zoals de meesten hier in RI), daarmee gelooft in het "onwerkelijke" en dus ook niet logisch en rationeel kan denken. 1-0
====================================================================
Ik heb ook geen bezwaar om met een bule samen te werken .
Aan de andere kant als ik een even goede landgenoot kan krijgen zal ik een land genoot kiezen.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Reactie van Surya Atmadja on 01-09-2011 06:28 Yogya-Bali wrote:

Beste Paulana, ik heb geen behoefte sympathiek over te komen. Ik leg de vinger op de zere plek en men doet er maar mee wat men wil.
Je hebt gelijk , alleen vergeet je wel dat je die mensen die je wilt overtuigen , een boodschap wil geven gaan afwenden van jou .
Dat zijn doorgaans de types die alleen maar voor bevestiging van eigen ideeŽn komen. Niet de serieuzen. We hebben hier enkele serieuzen gehad die niet telkens begonnen te steigeren als men aan hun fantasie kwam. Dus er zijn er wel degelijk die nadenken.

Het wonen en leven hier betekent niet dat ik geen misstanden mag signaleren en me ertegen verzetten. Ik kan dat jammergenoeg aan IndonesiŽrs zelden kwijt want die zijn direct op hun tenen getrapt.
Op de tenen getrapt ?
Ik denk (weet bijna zeker ) dat je gekielhaald wordt.
Niemand zal jnaar jou willen luisteren , en zeker als je zo gaat optreden.

Ik treed voor westerse begrippen heel gematigd op. Denk nog maar eens aan al die "bannelingen" van de afgelopen jaren. Daarbij vergeleken ben ik een "zacht eitje". En dat kielhalen hier......ja dat is een bewijs van geestelijke zwakte en onvermogen tot het kunnen incasseren van kritiek. U kunt het wel maar zovelen van uw hier verblijvende landgenoten niet.

Dat is een gevolg van het "groepsdenken" en dus altijd voor je groep (lees: volk, land, natie, cultuur, etc.) moeten opkomen. Nederlanders en andere buitenlanders op dit forum denken iets genuanceerder (wellicht veel IndonesiŽrs ook maar die durven dat niet te uiten; ze zien dat als verraad aan de "groep" Emoticon: Wink .
==================================================================
I ets anders denken/genuanceerder denken is prima , wil niet zeggen dat je gelijk hun adat. hun cultuur en hun geloof zo maar kan beledigen.
De Indonesiers onderling p raten ook over hun geloof, hun (incompetente/of corrupte regering, hun sociale of economische problemen.
De kunst is met wie je praat , anders is het paarlen voor de zwijnen gooien.

Ik heb niet de indruk dat ik de cultuur beledig (hoewel ik doorgaans van mening ben dat die veel tekort schiet in de moderne tijd en een belemmerend fossiel aan het worden is); dat is het hem juist: kritiek is geen belediging; dat verschil ziet men hier niet. Wat geloof betreft, ja dat zal ik blijven beledigen daar gelovigen zich doorgaans ook het recht toemeten en eisen dat men met hun idioterie rekening moet houden, doorgaans zelf zeer intolerante wezens.
Daarnaast: IndonesiŽrs praten zeker onderling ook over geloofszaken of politieke problemen. Vreemde is dat men - zelfs als men er zelf om vraagt - er niet tegen kan als de "orang asing" zich ook mengt in de kritiek. Dan wordt er direct een front gevormd tegen de buitenstaander; loyaliteit aan volk en vaderland, door dik en dun.

En toch kunnen ze redelijk met elkaar samen leven , soms heb je ook strubbelingen, een soort uitbarsting via een ventiel klept.

Maar kritiek van een buitenstaander is uit den boze, alhoewel men het juist moet hebben van invloeden van buiten. Japanners hebben ook een eiland-mentaliteit, net als IndonesiŽrs. Maar die hebben na zich eeuwen afzijdig te houden en geen invloed van buitenaf toe te staan, uiteindelijk overgegeven en het heeft hen geen windeieren gelegd.

Ook probeer ik sommige lezers te behoeden (al is dat bij Nederlandse forumleden doorgaans "paarlen voor de zwijnen werpen" Emoticon: Wink voor misstappen die men vrij duidelijk ziet aankomen. Dat is een kwestie van doordenken, "echt" contact met de autochtonen hebben (niet alleen de bezoekjes aan de warung ) en ervaring. Dat dat af en toe cynisch overkomt, daar kan ik niets aan doen. Zoals die Fonzo58 op een andere topic: wil hij nou eigenlijk alleen maar naar Bali of wil hij werkelijk iets doen aan de gezondheidszorg en ook nog eens voor zichzelf slagen?
Waarom niet ?

Mijn vraag was of het ging om Bali of om de gezondheidszorg met daarbij enige slaagkans voor zichzelf. Dan is het eigenwijs om je op Bali te blijven richten en niet eerst eens te gaan informeren bij de daarvoor betreffende instanties.

Ik zie al uit de manier waarop hij reageert, dat het hem niet gaat om te slagen met zijn idee maar dat het gaat om Bali.
Het aangename en het nuttige kan ook gecombineerd worden.
Ik zou ook in zo'n project willen wonen.

Dat probeert men hem duidelijk te maken dat die 2 niet altijd samengaan. Vervolgens gaat het erom waarvoor je komt: Bali of gezondheidszorg. Maak de keuze en blijf niet hardleers doordrammen met allebei tezamen.

Ik heb ook geen bezwaar om met een bule samen te werken .
Aan de andere kant als ik een even goede landgenoot kan krijgen zal ik een land genoot kiezen.

Deze opdrachtgeefster was een landgenoot van u (maar een van de weinigen die voor haar "ongeloof" durfde uit te komen.....althans bij bule 's) en begreep dat die import-religies alleen maar een sta-in-de-weg zijn voor 's lands welzijn, zowel materieel als immaterieel.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 01-09-2011 08:33 Yogya-Bali wrote:
Reactie van Surya Atmadja on 01-09-2011 06:28 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dat zijn doorgaans de types die alleen maar voor bevestiging van eigen ideeŽn komen. Niet de serieuzen. We hebben hier enkele serieuzen gehad die niet telkens begonnen te steigeren als men aan hun fantasie kwam. Dus er zijn er wel degelijk die nadenken.
Er lopen ook veel fantasten rond , is bewezen door het aantal niet geslaagden .

[quote removed]

Ik treed voor westerse begrippen heel gematigd op. Denk nog maar eens aan al die "bannelingen" van de afgelopen jaren. Daarbij vergeleken ben ik een "zacht eitje". En dat kielhalen hier......ja dat is een bewijs van geestelijke zwakte en onvermogen tot het kunnen incasseren van kritiek. U kunt het wel maar zovelen van uw hier verblijvende landgenoten niet.
Ik denk(weet zeker Emoticon: Shiny ) dat je een harde maar slimme londho bent.
Anders kan je geen redelijke bestaan opbouwen in Indonesia.
Zelfs bij mijn "liberale" Moslim vrienden wordt je of genegeerd of gekielhaald.

[quote removed]

Ik heb niet de indruk dat ik de cultuur beledig (hoewel ik doorgaans van mening ben dat die veel tekort schiet in de moderne tijd en een belemmerend fossiel aan het worden is); dat is het hem juist: kritiek is geen belediging; dat verschil ziet men hier niet.
Je vergeet dat Islam hun (onze ) geloof is.
Ben ook een moderate Moslim, liberaal , zelfs bijbelvast.
Vind ook niet prettig dat mensen mijn geloof beledigt .
Ik zie me al als ik in Nederland het geloof van de bevolking /adat =gewoonten beledigt .
Of ik wordt genegeerd , of ik moet terug naar mijn land pan erkomst .

Wij praten ook openlijk met elkaar over de misstanden bij sommige Moslim , die een vreemde ideeen er op na houden over ("hun" Emoticon: Wink Islam.

Wat geloof betreft, ja dat zal ik blijven beledigen daar gelovigen zich doorgaans ook het recht toemeten en eisen dat men met hun idioterie rekening moet houden, doorgaans zelf zeer intolerante wezens.
Dan ben je ook intolerant bezig .

Daarnaast: IndonesiŽrs praten zeker onderling ook over geloofszaken of politieke problemen. Vreemde is dat men - zelfs als men er zelf om vraagt - er niet tegen kan als de "orang asing" zich ook mengt in de kritiek. Dan wordt er direct een front gevormd tegen de buitenstaander; loyaliteit aan volk en vaderland, door dik en dun.
Dat is duidelijk , omdat je ondanks jou 20 jarige verblijf nog steeds als een orang asing gedraagt .En niet zo maar een orang bule, maar een londho .
Dat moet wel gezegd worden.(Niet persoonlijk bedoelt, constateer alleen feiten ).

[quote removed]

Maar kritiek van een buitenstaander is uit den boze, alhoewel men het juist moet hebben van invloeden van buiten. Japanners hebben ook een eiland-mentaliteit, net als IndonesiŽrs. Maar die hebben na zich eeuwen afzijdig te houden en geen invloed van buitenaf toe te staan, uiteindelijk overgegeven en het heeft hen geen windeieren gelegd.
============================================================
De Indonesiers zijn pas 60 jaren bezig.
Op gegeven moment zal verandering komen , door betere scholing , economische omstandigheden/welvaart , democratie etc .

[quote removed]

Mijn vraag was of het ging om Bali of om de gezondheidszorg met daarbij enige slaagkans voor zichzelf. Dan is het eigenwijs om je op Bali te blijven richten en niet eerst eens te gaan informeren bij de daarvoor betreffende instanties.
Bali heeft een magnetische invloed voor Westerlingen , i.t.t Sukabumi of regio Tasikmalaya.

[quote removed]

Deze opdrachtgeefster was een landgenoot van u (maar een van de weinigen die voor haar "ongeloof" durfde uit te komen.....althans bij bule 's) en begreep dat die import-religies alleen maar een sta-in-de-weg zijn voor 's lands welzijn, zowel materieel als immaterieel.
Dat ben ik gedeeltelijk eens , tenminste als ze over de uitwassen van de Islam heeft .
De Islam in Indonesia( ook de Christendom , Hindu ) is anders .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik denk(weet zeker ) dat je een harde maar slimme londho bent.
Anders kan je geen redelijke bestaan opbouwen in Indonesia.
Zelfs bij mijn "liberale" Moslim vrienden wordt je of genegeerd of gekielhaald.
Is voor mij een blijk van onvermogen. Anders zou je kritiek kunnen accepteren.

Ik heb niet de indruk dat ik de cultuur beledig (hoewel ik doorgaans van mening ben dat die veel tekort schiet in de moderne tijd en een belemmerend fossiel aan het worden is); dat is het hem juist: kritiek is geen belediging; dat verschil ziet men hier niet.
Je vergeet dat Islam hun (onze ) geloof is.
Ben ook een moderate Moslim, liberaal , zelfs bijbelvast.
Vind ook niet prettig dat mensen mijn geloof beledigt .
Ik zie me al als ik in Nederland het geloof van de bevolking /adat =gewoonten beledigt .
Of ik wordt genegeerd , of ik moet terug naar mijn land pan erkomst .

Wij praten ook openlijk met elkaar over de misstanden bij sommige Moslim , die een vreemde ideeen er op na houden over ("hun" Emoticon: Wink Islam.
Ik heb het hier niet specifiek over de islam maar godsdienst i.h.a. (en specifiek die Midden-Oosten kliek), bedoel daar net zo goed christendom als jodendom mee. Dan nog blijf ik van mening dat ik niet beledig......indien zo dan is de statement dat moslims lange tenen hebben dus waar.

Dat is duidelijk , omdat je ondanks jou 20 jarige verblijf nog steeds als een orang asing gedraagt .En niet zo maar een orang bule, maar een londho .
Dat moet wel gezegd worden.(Niet persoonlijk bedoelt, constateer alleen feiten ).
Waarom zou ik me als een IndonesiŽr gedragen? Dan maak je jezelf belachelijk. Net zoals u opeens zich super-Nederlands zou gaan gedragen.
Men accepteert nooit een buitenlander als IndonesiŽr. Vorige week nog genaturaliseerde ex-Nederlanders ontmoet. Ondanks de Indonesische nationaliteit, ondanks geboren en opgegroeid in IndonesiŽ, ondanks hun Indonesische bloed (75%) worden en blijven ze orang londho . Nooit en te nimmer wordt men geaccepteerd: zie ook de Chinezen en IndiŽrs, al generaties lang in RI maar nog steeds gezien als een buitenstaander. Groepscultuurtje weer........
Ik wil me ook niet eens gedragen als een IndonesiŽr. Vergeefse moeite.....

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik heb dit jaar kunnen ervaren hoe groot de verschillen zijn in de Moslimcultuur van IndonesiŽ en MaleisiŽ.
In MaleisiŽ heb ik gewoon kunnen eten, ook in zaken van de Islamitische bevolking van MaleisiŽ die vaak uit India komen.
Tijdens de Ramadan en ook met Idul Fitri geen gebeden door de luidsprekers van de moskee van vroeg in de morgen tot in de avond.

Deze gebeden zijn voor mij een manier om niet de mensen hoeven te zien die op straat leven en moeten eten wat de vuilnisbak hun aanbied, voor deze mensen zorgen is ťťn van de vijf zuilen van het Islamitisch geloof.
De gebeden van vroeg in de morgen tot laat in de avond een van de zuilen van de Indonesische Moslimcultuur en niet van het oorspronklijke geloof!

Dat Idul Fitri in IndonesiŽ een dag later valt als in de rest van de wereld zegt weer voldoende over de leiders van het Islamitisch geloof in IndonesiŽ, dat Susilo Bambang Yudhoyono zich er niet mee bemoeit en zich daarmee belachelijk zou maken vind ik persoonlijk zeer positief, die heeft belangrijkere zaken om voor te zorgen.

Voor mij weer genoeg redenen om volgend jaar met de Ramadan weer buiten IndonesiŽ te verblijven.
Jan

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ach het is weer achter de rug, iedereen weer blij Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Op naar het offer (slacht) feest Emoticon: Worship

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 01-09-2011 19:55 siebjans wrote:
Ach het is weer achter de rug, iedereen weer blij Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Op naar het offer (slacht) feest Emoticon: Worship

en zo is het. we kunnen weer volop zondigen tot de volgende rammedan.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Toch wel lekker dat katholicisme en de islam. Vergiffenis vragen of boete doen en je mag weer volop zondigen.
En ook weer lekker je materialisme showen.
Lees deze eens (uit de Jakarta Globe: 24-08-2011):

How Much Does Ramadan Cost?
Itís a logical assumption that people spend less money during Ramadan, since Muslims are required to refrain from eating and drinking from dawn until dusk.
But in reality, thatís not happening. For many people, fasting means spending more and buying more.
Riska Primanda Lubis, a married mother of two who works for a bank, is one example. Her monthly budget usually skyrockets during Ramadan compared with other months when most of her spending is on household items.
ďThis is something I have to face every year,Ē she said. During Ramadan, Riska said she needed to allocate a large portion of her money for tajil, the small food dishes eaten by Muslims to break the fast.
Not only does she need to buy tajil, but she also spends more money to make special dishes for the whole family. ďI just think that the family deserves to enjoy better meals after hours of fasting,Ē she said, adding that her food budget usually doubled during the fasting month.

Rinaldi Andri, a bank relations officer, knows the feeling.
ďIt may sound funny, but itís true that you want to eat a super-delicious meal after fasting,Ē he said with a laugh. ďItís simply about getting maximum satisfaction.Ē Rinaldi said that for 11 months of the year, he usually spent just Rp 30,000 ($3.50) a day on food and drinks. When heís not fasting, he said he didnít mind eating at warungs or other inexpensive restaurants with their limited selection of food, usually including fried rice or chicken sate.
But during the holy month, he said he indulged himself when it came to food. Ramadan, he said, is the one time of the year when he goes more often to upscale restaurants and craves more Western dishes, like spaghetti, steaks or burgers. These are temptations that he can usually resist, expect during this time of year, when his cravings get the best of him. ďI can now spend up to Rp 50,000 just to break the fast,Ē he said.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een reclame van Axis beeld dit goed uit.. Allemaal van die patserige Javanen met dure kleding en juwelen... waarop diegene die met Axis belt zegt "dat mag helemaal niet joh!".. schitterend.. ze worden gewoon beledigd op televisie en hebben het zelf niet in de gaten.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt, een heel volk wordt door haar eigen regering beledigt en men heeft het niet door en reageert niet.
Maar owee, als men als bule kritiek heeft op deze uit haar krachten gegroeide republik pisang (eh, = wayang ), dan is men opeens kurang sopan .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ach ja, je moet toch wat als werkloze zielepoot zittend onder een boom met een kretekkie in je bek. En dan is kritiek leveren op 'anderen' veruit het handigst. Die boom blijft dan staan, en de klager kan er morgen lekker weer gaan zitten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

YB en yerun hou op schei uit, deze topic had beter de de moppentrommel kunnen heten.
Ik had de 31e een korte conversatie met een goede bekende van mij, een dame die er prat op gaat een goede moslima te zijn Emoticon: Shiny
Toen ik haar vroeg hoe dit in Allah's naam mogelijk was, kreeg ik het antwoord, ja wij hebben geen idee van de stand van de maan.
Schuchter als ik ben merkte ik op, ook die 30 miljoen mensen van de Muhammadiya niet?
Ook alle moslims in het buurland MaleisiŽ niet?
Ook niet de geleerden in Saudi ArabiŽ, de bakermat van de Islam met het bolwerk Mekka?
Alleen de geleerden van Nahdatul Ulama weten het?
En TOEN was het stil Emoticon: Shut up!
Tegen zoveel onbegrip van die bule kafir kon ze niet op Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Haha, goed he.. hoe je het ook went of keert, JIJ bent altijd diegene die fout denkt. Ja, dat is een knap staaltje praten hoor.. en het lukt ze keer op keer. Niet alleen tegen bule, maar ook tegen anderen, anders had een groot deel al lang dood geweest omdat ze gewoon niets te vreten hadden.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, volgens pak Surya zal ik worden gekielhaald als ik de kritiek zou uiten naar een autochtoon toe. Geeft dan toch wel weer aan hun korte lontje, hun bovenmaatse schoenmaat en onvermogen tot enige relativering.
Ja, de sok tahu -geleerden (nou ja, geleerd -> belerend) van het geloof. Daar heeft men hier nog respect voor ook....... Ziende blind zijn.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het is soms ook wel leuk (leed)vermaak. In mijn beginperiode ging ik nog wel eens "van start" met mijn kennis over de islam (tig-x zoveel als mijn gelovige lokale buren). Keer op keer lulde men zichzelf vast. Reactie was steevast hetzelfde: kwaad, beledigd en ik kan/mag als bule toch niets weten over hun religie.
Heerlijk was het te zien en te horen hoe onze vorige ambassadeur, dhr. N. van Dam (Arabist van huis uit en meermalige posten in de islamitische wereld), de Indonesische schriftgeleerden om de oren sloeg met eenzelfde dan wel betere kennis van islam en het Arabisch dan zijzelf. Reactie? Ja, je raadt het al..........
Snouck Hurgronje was vorige eeuw ook een slimme; die speelde het spelletje mee en gedroeg zich als blinde onder de blinden.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 02-09-2011 07:39 Yogya-Bali wrote:

Snouck Hurgronje was vorige eeuw ook een slimme; die speelde het spelletje mee en gedroeg zich als blinde onder de blinden.

Haji Abdul Gaffar is orang munafik, pardon orang hipokrit.
Een Nederlandse wolf in schapenkleren.
Doet net of hij een vrome moslim was , trouwde 2x , verwekte 5 kinderen , ging terug naar land pan erkomst , en werd weer orang Kristen.
Zijn istri en anak2 in Indonesia had hij verlaten , kreeg een goede baan in Ollanda , ging trouwen met een Ollandse meprau . En leefde lang en gelukkig.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sluwe jongen, doen de meeste schriftgeleerden hier ook.....nog eens gekoppeld aan pedofilie. Niets nieuws onder de zon.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,732,346 pageviews Een website van indahnesia.com