|
|
|
|
|
|
Hallo,
Ik hoop dat jullie mij ook bij deze vraag weer zo goed kunnen helpen...
In december zijn wij op Flores en willen vanuit Bajawa naar de Kelimitu vulkaan (vanuit Moni?). Ik vroeg me af op welke reistijd we ongeveer moeten rekenen.
De dag nadat we de kelimutu bezocht hebben vliegen we weer vanaf Ende.
Is het dan aan te raden om de resterende dag nadat we de vulkaan bezocht hebben in Moni te verblijven, of is Ende interessanter?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Pleun
|
|
|
|
|
Bajawa naar Moni is 6 tot 10 uur, afhankelijk van gekozen vervoer (priveauto, travel of bus) het weer (het kan heel zwaar regenen in december) en daarmee de toestand van de weg.
Je overnacht dan in Moni en gaat 's ochtends vroeg naar de Kelimutu, rond 9 uur weer terug in Moni. Je kunt dan een extra dag in Moni blijven en bijvoorbeeld Wolowaru bezoeken en de volgende dag in de middag vertrekken vanaf Ende of Maumere (Moni ligt op de helft dus het maakt weinig uit).
Als je moet kiezen tussen Moni en Ende dan zeker Moni. Ende is alleen maar heet en Moni lekker koel, prachtige (wandel)omgeving. Wil je kiezen tussen Ende en Maumere dan liever Maumere hoewel er weinig overblijft van de resterende dag want je zult pas tegen de middag in een van die twee plaatsen zijn.
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|