Vliegveld in het Noorden?

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Op een site over grond te koop stond er een mededeling dat het nu hoog tijd is om iets in het Noorden te kopen omdat het ministerie heeft beslist om daar een tweede vliegveld aan te leggen. De site vind ik nu niet direct terug, maar is dit al officieel? Komt er nu een nieuw vliegveld in het Noorden? Hoever zijn de plannen of er is nog helemaal niets bekend?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik kan geen direct aanwijzigingen vinden dat dit nieuws waar is, maar laten we aannemen dat het zo is, waarom zou je NU dan nog grond kopen daar in het noorden? Je loopt dan achter de meute aan en betaald te hoofdprijs. Bovendien duurt het bouwen van een vliegveld geen 10 weken, maar eerder 10 jaar, dus moet je 10 jaar wachten om mogelijkerwijs iets met je dure investering te kunnen doen. Voor die tijd is er vast al wel weer een ander obstakel. dit nog buiten het feit dat buitenlanders geen land kunnen bezitten uiteraard.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 23-08-2011 19:24 dekarre wrote:
Op een site over grond te koop stond er een mededeling dat het nu hoog tijd is om iets in het Noorden te kopen omdat het ministerie heeft beslist om daar een tweede vliegveld aan te leggen. De site vind ik nu niet direct terug, maar is dit al officieel? Komt er nu een nieuw vliegveld in het Noorden? Hoever zijn de plannen of er is nog helemaal niets bekend?

Over die plannen heb ik ook gelezen.
Als je belangstelling heb om stukje grond te kopen (mits je aan bepaalde eisen voldoen) moet je gewoon rationeel bekijken , naar jou leeftijd , gezinssituatie (al dan niet getrouwd met een Indonesische) .En wil je daar gaan wonen ?
Dat moet je goed bekijken.
Gaat het voor midden lange termijn of lange termijn? Heel belangrijk. .
In het verleden zijn sommige buitenlandse "developers" ook ingestapt in de branche , en hadden goede zaken gedaan , ondanks de soms schimmige constructies .

In grondzaken kan je in principe op elke moment instappen , mits je de bestemmingsplan weet (let op soms kan het ook veranderen) .
Dus niet te dicht bij de grote projecten .
Anekdote:
Ongeveer 1995 wilde een balinees 1 ha grond (strand) verkopen in Lovina voor 100.000 gulden .Een habbekrats gezien de ligging en de prijs.
Toekomstige koper kon alleen max de helft ophoesten ( met vrienden) , of extra hypotheek erbij nemen .
Niet gedaan.

Vlak na Krismon (1998) kan iemand 2 huizen of een paar percelen kopen in Sanur , hardstikke goedkoop . Nu zou het in de buurt van M klasse komen.
Niet gedaan .Kocht iets anders in West Java .
Verkeerde beslissing .

Goed onderzoeken , knopen tellen en beslissen.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-08-2011 19:24 dekarre wrote:
Het Noorden? Van wat en waar? Waar hebben we het over? Bali? Noem het dan (alsof er veder niets is in Indonesia); dit is een site over Indonesia en niet alleen over Bali. Als je het over het noorden hebt, dan denk ik aan Manado e.o.

Bintang1
Gebruiker
User icon of Bintang1
spacer line

Een vriend van mij woont in het Noorden van Bali(Singaraja) en hij bevestigd het verhaal ook.
In de buurt van Singaraja (straal van 5Km) zou het vliegveld moeten komen. De bewoners daar in de buurt zijn er niet blij mee. De andere toeristen plaatsen dus weer wel, omzet!!!
Hij heeft daar een huis, deze staat sinds de berichten van de bouw, te koop.
De werkzaamheden zouden, volgens planning, in 2012 al moeten beginnen.
Maar Indonesie zou Indonesie niet zijn als er weer van alles veranderd.

Of het nu wijs is om alleen maar grond te kopen, weet ik niet.
De regering kan het ook zo onteigenen, nadat zij een bod hebben gedaan op de grond. het bod is zeker te laag. accepteren of vertrekken. Indien er een huis op staat, welk in orde is, wordt het een iets ander verhaal.
maar verwacht niet teveel.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-08-2011 11:08 Bintang1 wrote: De werkzaamheden zouden, volgens planning, in 2012 al moeten beginnen.
Maar Indonesie zou Indonesie niet zijn als er weer van alles veranderd.

Of het nu wijs is om alleen maar grond te kopen, weet ik niet.
De regering kan het ook zo onteigenen, nadat zij een bod hebben gedaan op de grond. het bod is zeker te laag. accepteren of vertrekken. Indien er een huis op staat, welk in orde is, wordt het een iets ander verhaal.
maar verwacht niet teveel.
Exact. Toevallig 2 dagen geleden een medelander gesproken die een dergelijk geval aan de hand had. Prachtig stuk grond gekocht (op naam van Indonesische vrouwlief uiteraard maar iedereen wist wie erachter zat) met het vooruitzicht op pensioengerechtigde leeftijd heerlijk te gaan leven en er nog wat aan te verdienen ook. Echter wat gebeurde, een hoge ome (overheidsdienaar) had zijn oog laten vallen op het stuk land dat nodig was voor een aanzienlijk project en betrokkene moest verkopen. Via vrouwlief werd deze Londho te kennen gegeven dat het beter was de grond kwijt te raken dan zijn leven. Dus onteigenen en accepteren voor wat de overheid er voor wilde geven. Droom aan diggelen. That's Indonesia ten voete uit........

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,855 pageviews Een website van indahnesia.com