Rondreis Bali (hulp gezocht :-) )

Subforum Bali, het godeneiland 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ninadv
Gebruiker
spacer line

Hello. ik ben Nina, een 20-jarig meisje uit BelgiŽ, Antwerpen.
ik zoek een beetje informatie, tips, ideeŽn,...HULP met andere woorden voor mijn reis naar IndonesiŽ. ik zou in de periode van 5okt tot 14nov gaan (+-39dagen).
Graag zou ik Bali & Lombok bezichtigen. Hiervoor zoek ik dus een beetje hulp voor slaapplaatsen, eventuele goedkope guesthouses,... ik ben een backpacking-student, dus hou het graag low-budget. als jullie mij kunnen helpen zou ik jullie allen eeuwig dankbaar zijn :-) ik zit een beetje in verwarring waar ik moet beginnen en HOE!?
alvast bedankt!
groetjes, nina Emoticon: Bye bye

ps: eventuele medereizigers zijn ook steeds welkom, dus voor de periode oktober-november, of een weekje me willen vergezellen ofzo, ALLEMAAL WELKOM!:-)

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Nina,

Kijk links op de pagina. Daar vindt je ZOEKEN. Probeer eerst daar eens wat info te vinden. Kom je er niet uit, dan lees ik dat wel.
Een 62-jarige backpacker.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Bintang;

Jij bekt toch niet pek op Bali..althans mij niet opgevallen Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

Hennysetianingtias
Gebruiker
spacer line

Beste Nina,

Mijn naam is Henny en ik ben een Indonesische. Ik ben gids in Oost-Jawa, Bali en Lombok.

Met het grootste plezier begeleid ik u; bovendien ken ik de goedkoopste plaatsen.

Mijn telefoonnummer is :( 0062 ) ( o ) 81252631313

N.B. Mijn Nederlands is niet zo goed, maar ik spreek Engels.

ninadv
Gebruiker
spacer line

Op 24-08-2011 16:47 schreef Hennysetianingtias:
Beste Nina,

Mijn naam is Henny en ik ben een Indonesische. Ik ben gids in Oost-Jawa, Bali en Lombok.

Met het grootste plezier begeleid ik u; bovendien ken ik de goedkoopste plaatsen.

Mijn telefoonnummer is :( 0062 ) ( o ) 81252631313

N.B. Mijn Nederlands is niet zo goed, maar ik spreek Engels.

Hello :-) I'm intrested in your offer, but will you go all the time with me? and what does it cost ? in total, with everything included. greetings,

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Hallo Nina,
Indien je een goede en goedkope slaapplaats zoekt kijk dan maar eens op :
www.ramahomestay.com
Deze homestay ligt in Bali in de buurt van canggu, niet ver van de bekende plaatsen Kuta en Seminyak.
Alle info is te vinden op de site
Kijk maar eens of het je bevalt
groetjes
Rama

www.ramahomestay.com

ninadv
Gebruiker
spacer line

Op 25-08-2011 18:39 schreef rama :
Hallo Nina,
Indien je een goede en goedkope slaapplaats zoekt kijk dan maar eens op :
www.ramahomestay.com
Deze homestay ligt in Bali in de buurt van canggu, niet ver van de bekende plaatsen Kuta en Seminyak.
Alle info is te vinden op de site
Kijk maar eens of het je bevalt
groetjes
Rama

Beste, bedankt voor je reactie!
Eigenlijk lijkt 21Ä per nacht me nogwel duur...?
Of ligt dit aan mij? :-) groetjes!

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Nina,
Vindt je Ä 21 echt te duur ?
Je kunt natuurlijk altijd goedkoper ergens terecht. Als je genoegen neemt ergens in een smoezelige achteraf lokatie. Waar je badgelegenheid bestaat uit de rivier die achter het huis loopt, dan zul je best wel goedkoper kunnen.
Kijk eens bij jullie in Antwerpen wat de gemiddelde hotelprijs is en waar deze gelegen zijn, en waarvoor je ergens achteraf kunt slapen.
Nee ik denk dat 21 euro zeker niet teveel is voor deze locatie, zeker niet gezien de ligging en wat je voor dat geld kunt verwachten !!

Succes met je zoektocht
Prettige vacantie

www.ramahomestay.com

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

voor 21 euro(? in rupiah's neem ik aan?) slaap ik altijd in Legian, op het randje van Seminyak. Precies overal waar ik moet zijn (strand,restaurants, uitgaansleven snachts).. als ik in Canggu moest verblijven, dan is een motor noodzakelijk.. en als het even kan loop ik gewoon.

21 euro op zich is niet duur als je het mij vraagt overigens. Goedkoper kan inderdaad, maar je kunt dan beter een kortere vakantie nemen. Emoticon: Smile

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Nina,

Wardji House - Ubud ca. 16 euro per nacht voor twee personen incl ontbijt.
Eenvoudig, maar schoon

www.warjibungalow.com/

Candidasa - Kelapa Mas Bungalows. Even mailen voor de prijs.
Ook niet echt duur
www.kelapamascandidasa.com/

Ook goedkoop is Barclona - Lovina. Twee kleine huisjes in een weelderige tuin.
Heb tel.nr niet direct bij de hand. Zal ik later melden

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

made.
Gebruiker
spacer line

21 euro voor een homestay + helemaal in canggu is duur. Ken genoeg homestays in die omgeving die de helft tot 3/4 van deze prijs zijn...

Maar ja, daarom zal Rama wel extra klanten hier zoeken :-)

Hein69
Gebruiker
spacer line

21 euro per nacht voor een homestay is naar mijn mening echt te duur. Dat kan zeker een stuk goedkoper. Zeker, men zal proberen je dit tarief in rekening te brengen, maar in Indonesie moet je afdingen, anders ben je een stomme 'bule'. Als je een echte backpacker bent, dan wil je zo snel mogelijk weg bij de kust: dat is zo'n beetje de costa brava voor Australiers. Als zuipen en party je ding is, dan zit je daar goed. Beter is bijvoorbeeld het oosten van Bali: ruwe natuur, kleine dorpen, (relatief) weinig toeristen.

In Ubud kun je terecht bij bijvoorbeeld Nick's Homestay. Ik heb daar 'gepit' voor circa 10 euro per nacht. Misschien betaal je daar 12 of 13 euro als je maar kort verblijft, maar zeker geen 20 euro.

Ik vind het jammer dat toeristen zo dom zijn om veel te betalen: dat drijft de prijzen onnodig op.

Overigens: de eerste prijs die genoemd wordt is de onderhandelingsbasis: je moet flink afdingen. Leer een paar woordjes Indonesisch en al kun je maar zeggen dat je het te duur vindt en dat je maar een studente bent.

En eten: probeer vooral ook de lokale warungs. Zeker daar waar je veel mensen ziet zitten is het prima eten en het kost bijna niets.

everpa
Gebruiker
spacer line

Ubud is zeker een aanrader als je in Bali bent.
De meeste cultuur en van alles te doen.
Eigenlijk is Ubud de place to be als je het echte bali wilt leren kennen.

wij wonen er nu al bijna 3 jaar.
Homestays zijn er veel in Ubud, maar de meeste hebben geen site.
Ik zou zeggen, gewoon naar ubud komen en goed onderhandelen.

Als je meer vragen hebt mag je me altijd contacteren.

******als je reclame wil maken neem je kontakt op met de webmaster voor de kosten daarvan*********

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 28-08-2011 14:54 everpa wrote: De meeste cultuur en van alles te doen.

Edoch uitsluitend voor quasi-artistieke reetneukers. Letterlijk.

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ubud heeft niets met Bali van doen. In 1980 bestond het stomme dorp uit een straat, met een hotel/restaurant (slecht bovendien) met daar tegenover een `museum.' Geen elektriciteit. Dat het tegenwoordig groter is, komt door westerlingen, zogenaamde kunstenaars, homo's en landverraders. De Balinese cultuur verfoeien ze. Als er ťťn dorp is in IndonesiŽ dat absofuckinglutely niets, maar dan ook absoluut niets, met de Balinese/Indonesesische cultuur te maken heeft, dan is het Ubud. En daar maak jij - everpa - dan ook nog onbeschaamd en onbetaald reclame voor. GFY.

MAD

ninadv
Gebruiker
spacer line

Op 28-08-2011 10:40 schreef made.:
21 euro voor een homestay + helemaal in canggu is duur. Ken genoeg homestays in die omgeving die de helft tot 3/4 van deze prijs zijn...

Maar ja, daarom zal Rama wel extra klanten hier zoeken :-)

hey! bedankt voor je reactie, zou je eventuele adresjes kunnen geven van homestays die niet zo duur zijn, of waar je eventueel zelf geweest bent?:-)
groetjes!

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

verkeerd gedingesd en dus weggedingesd

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mee eens Pupyes. Als er 1 plaats in heel IndonesiŽ is die het meest westers is, dan is dat Ubud. Zelfs de IndonesiŽr is die mening toegedaan. Paar jaar geleden stond het zelfs in een Indonesische krant: Ubud, de meest westerse plaats in IndonesiŽ met percentagegewijs het grootste aantal woonachtige buitenlanders.
En hier vindt men Balinese cultuur? Laat me niet lachen!

olifantjetrudy
Gebruiker
spacer line

ik ben het helemaal eens met yogya bali, Ubud heeft toaal niets te maken met het ECHTE Bali
ga liever naar het westen of oosten van Bai, daar kom je het echte Bali tegen,duik eens in de kampong daar leer je wat Bali is
ga heerlijk tussen de lokale bevolking je vertier zoeken prachtige omgevingen kom je tegen en hele lieve aardige mensen, de echte Balinees!
Ik kom regelmatig in Bali, dus weet waar ik het over heb....

wie wilt kan even een kijkje nemen op mijn site, ww.indonesie2007.nl
succes Nina en als je backpacken wilt pak dan een dagje Ubud, gewoon om er geweest te zijn, verder is het zonde van je tijd
gr trudy

olifantjetrudy
Gebruiker
spacer line

Ik hoop van harte dat de cultuur van Bali blijft zoals die is, liefst niet verwesteren
ik zie in de laatste vier jaar al wat er komt aan mc donalds kentuckys, hamburgertenten enz. enz. jammer jammer jammer liever de leuke toko's warungs, dat is Indonesie Emoticon: Yes!
geef mij maar sate kambing, lekker langs de weg een kleine toko die het stat te kipassen.....

ik ga wel voor vooruitgang kwa leren voor de kids, belangrijk dat ze engels leren bv. beter voor een baan later zoat ze weer hun familie kunnen onderhouden.. Emoticon: Yeah right!

paulana
Gebruiker
spacer line

Olifantjetrudy, ik ben het helemaal met je eens.Een jaar of tig geleden was Ubud de moeite van een bezoek waard, nu is het overdag net een kermis en ben je blij dat je uit het dorp bent. Geef mij ook maar die leuke toko,s en warungs.
Dat hoeft niet echt een nadeel voor het onderwijs te zijn, de kinderen zijn leergierig en horen ook de verhalen uit het "wilde westen. Sinds die nieuwe weg er is kan je het helemaal vergeten. De bordelen zijn nu niet meer decent gesloten, nee de deuren staan gastvrij open, en de dames zitten ervoor! De Wallen in Amsterdam staan erom bekend ,maar hier geeft dat een ordinaire uitstraling vind ik. Emoticon: Nooo

Neemt niet weg dat de wijde omgeving van Ubud heel mooi is, en een bezoekje aan dit dorpje toch aan te raden is>>na 5pm of voor 8 am maar dan zie je niet veel natuurlijk.
Dus beste mensen even doorbijten Emoticon: Frustrated Emoticon: Shiny Emoticon: Laugh out loud

Alleen denk ik dat het gros van de mensen hier jouw en mijn verhaal niet echt geloven.
Seminyak-kuta-Sanur-Ubud daar zit de maffia vanBali, welke toerist wil dat geloven. Emoticon: Yawn

Om Swastiastu

ninadv
Gebruiker
spacer line

Op 28-08-2011 14:54 schreef everpa:
Ubud is zeker een aanrader als je in Bali bent.
De meeste cultuur en van alles te doen.
Eigenlijk is Ubud de place to be als je het echte bali wilt leren kennen.

wij wonen er nu al bijna 3 jaar.
Homestays zijn er veel in Ubud, maar de meeste hebben geen site.
Ik zou zeggen, gewoon naar ubud komen en goed onderhandelen.

Als je meer vragen hebt mag je me altijd contacteren.

******als je reclame wil maken neem je kontakt op met de webmaster voor de kosten daarvan*********

En hoe kan ik jou contacteren?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,081 pageviews Een website van indahnesia.com