Help, Moet het land uit ????

Subforum Andere praat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Milani
Gebruiker
spacer line

Dit is een gedeelte van een brief aan mij gericht en waar ik geen raad mee weet AUB is er iemand die ons een beetje wegwijs weet te maken. mag ook privé m.rhebokEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Maar voor A…. is weer een heel ander verhaal. Wij weten tot op heden 2 opties om dat te bereiken, namelijk dat C…. iemand weet die de aanvraag van nieuwe voor KITAS voor hem ( wel tegen dure kosten) kan regelen zonder dat A… naar het buitenland hoeft te reizen. Maar is dat wel juist ? Is dat wel volgens de reguliere wetten van de Imigratiedienst ?
Een ander optie is dat I…… persoonlijk Ambtenaren kent die op de Imigratiedienst in Denppasar werken en vertelde aan B… dat zij ervoor zal zorgen dat het ook voor elkaar komt ( nog goedkoper) ? Is dat wel legaal en is dat ook volgens de reguliere wetgeving van de Imigraitedienst ?

Maar Bali Ide heeft geadviseerd om niet ....n u a l.....met I… naar de Imigratiedienst te gaan, want gelet op de jarenlange praktijkervaringen van Bali Ide met dergelijke situaties, is als de Imigftatiedienst nu al weet dat de ziekte van A…. nog enige maanden gaat duren zij ......ONMIDDELLIJK OVER ZULLEN GAAN TOT .............DEPORTATIE.....VAN A… NAAR NEDERLAND.
Bali de adviseerde ook om ff tot 1 tot 2 weken te wachten voor de expiratiedatum van Robert zijn Visum en darna naar Balin Ide te gaan , de ervoor kan zorgen voor bemiddeling met de Imigratiedienst dat de VIsa Sosial Budaya van A….. eventueel vanwege bijzondere omstandighden met 1 of 2 maanden verlengd .....k a n .....worden ( soms wordt het gehonoreerd en soms ook niet, afhankelijkk van de ernst van de situatie). Maar mocht dat toch wel lukken, zal die verlenging natuurlijk niet eeuwig kunnen duren ( er is een grens aan verbonden ) en gaat de Imigrtaiiedienst daarna ook meteen over tot......DEPORTATIE.....!

Voor iedere dag dat A…. illegaal in Indonesia verblijft zal een geldboete van Rp. 200.000 of USD. 20
of ongeveer Euro.16 worden opgelegd

A…. wordt dan naar zijn woonland gerepatrieerd alszijnde dat een Nederlander op Bali met vakantien is en vanwege ernsgtige ziekte plotseling genoodzaakt is gerepatrieerd moet worden ( noodgeval dus ), maar het grote probleem is dat tot op heden het woonland van A… ( en B..) niet Nederland is maar......BALI, want zijn officieel uit Nederland uitgeschreven. Wat impliceert dat al de dure kosten van repatriering wellichtop kosten van B… en A… komen te staan omdat de Verzekering voor hun situatie ........GEEN DEKKING BIEDT......!! En verwacht echt niet dat de Indonesische Regering daar de kosten op zich zal nemen?

En maar hopen dat de situatie niet zover komt of gaat escaleren, want dan is de ellende niet te overzien en de chaos compleet!

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik snap je verhaal niet, Milani. Proberen ze je Balinees af te persen?

MAD

Milani
Gebruiker
spacer line

Even een beetje duidelijkheid.

A... is terminaal. Verlamd, kan niet meer spreken etc. de verwachting is ook dat hij (62 jaar) niet lang (denk in weken) meer zal leven. B... is zijn vrouw.

Wonen bijna 4 jaar op Bali en uitgeschreven in Nederland.
Doordat A.... tijdens zijn vakantie in Nederland onwel is geworden, naar het ziekenhuis gestuurd en onmiddelijk geopereerd aan een zeer agresieve hersentumor fase 4 dat is gebeurd 30-12-2010 en in april weer terug gekomen naar hun thuis op Bali.
Ook op Bali weer meer in als uit het ziekenhuis gelegen en is nu weer thuis met 24 uur verpleging.
Kortom het is een hel en dan nu dan deze verlenging voor verblijf want door de ziekte ook de kitas verlopen. Dus hoop zo dat iemand ons een beetje wegwijs kan maken.
Alvast heel veel dank/

Milani
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Pak Pupkens

Nee dat zeker niet hoor.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ambassade inschakelen, dunkt me. Wie heeft die brief geschreven, en waarom is die aan jou gericht?

MAD

45havana
Gebruiker
spacer line

Als ik de wetgeving goed gelezen heb,hoef je voor de verlenging van een KITAS het land niet uit.Wel voor een SOSBUD na 4x verlenging(180 dagen).Bovendien is je sponsor verantwoordelijk voor de kosten die de indonesische regering eventueel voor je maakt of moet maken.Lees je sponsor brief en eventueel de surat jaminan dat is de garant stelling verklaring.Maar als je voor een dubbeltje op de voorste rij wil zitten kan je weleens op blaren komen te zitten.Aan sommige dingen en zaken hangt nou eenmaal een prijskaartje.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Nou Havana, het gaat hier kennelijk om een nieuwe KITAS, en dat klopt met die vier jaar hier die Milani noemt. In dat geval moet je het land uit om een visum aan te vragen*, en wel zelf. Dat is in dit geval onmogelijk, en dat komt de Balinezen goed uit, want dan kunnen ze nog meer geld jatten.
En je hebt gelijk, de problemen zijn problemen voor de sponsor, nooit voor de visumhouder. Maar dat wil amper iemand begrijpen hier, *net zomin als ze niet begrijpen dat je helemaal geen visum aan kunt vragen (m.u.v. het dertigdagenvisum) omdat de sponsor het aanvraagt, wederom niet de visumhouder. Desalniettemin moet je `fysiek' het land uit.

MAD

Milani
Gebruiker
spacer line

De brief is door een van onze vrienden aan ons geschreven en gewoon omdat wij vrienden van elkaar zijn en elkaar zoveel mogelijk proberen te helpen.

KITAS verlopen door verblijf in het zikenhuis in Nederland dus met Sos Bud weer binnen gekomen. Nu gaat B... in dit geval de vrouw weer een KITAS aanvragen maar A... voor hem niet meer natuurlijk maar heeft dan wel een soc bud nodig om te kunnen blijven.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 45havana. aub niet zo snel oordelen.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Da's triest Milani, want dan moet A officieel inderdaad het land uit. Dat kan niet, dus de ambassade raadplegen (of het consulaat op Bali?). Je hoort nare verhalen over de ambassade, maar ik kan alleen goede ervaringen melden. Wellicht hangt het van je instelling af.
Maar wie heeft de informatie die ik lees in je eerste bericht geschreven? Niet je vrienden, niet Kantor Imigrasi lijkt me. Het `bemiddelingsbureau' Snelrijkfuckdelondo?

MAD

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Een ziekbed of een andere fysieke ongesteldheid die reizen onmogelijk maakt is een van de uitzonderingen die geaccepteerd worden voor "overstay" van een visum of een verblijfsvergunning. De boete van IDR 200,000,- per dag overstay wordt in dat geval niet opgelegd.

Let op: wel vantevoren uitzoeken wat als bewijs geaccepteerd wordt dat de betrokkene daadwerkelijk zo ziek is geweest dat reizen onmogelijk was.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Balipiet
Gebruiker
spacer line

Als A inderdaat terminal is, dan is het beste om niets te doen. Geen contact met immigratie. Als immigratie er ooit achter komt, dan zullen ze hem echt niet arresteren en deporteren...

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 23-08-2011 05:37 Pak Pupyes wrote: Maar wie heeft de informatie die ik lees in je eerste bericht geschreven? Niet je vrienden, niet Kantor Imigrasi lijkt me. Het `bemiddelingsbureau' Snelrijkfuckdelondo?

Bali Ide om m'n eigen vraag te beantwoorden. Die zou ik met hun ballen aan de schanpaal nagelen. De info is incorrect en stinkt. Afgezien daarvan is volgens mij een van de weinige valide redenen voor een overstay juist (aantoonbare) ziekte.

MAD

45havana
Gebruiker
spacer line

Mijn posting is geschreven naar aanleiding van je "onduidelijk "verhaal.Pak Pupyes snapt het ook niet al te snel!Ik stelde slechts dat aan alle zaken in indonesie of elders een prijskaartje hangt.Of je dat wil of kunt betalen is aan de persoon zelf,wel is de ervaring dat er velen voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten.Het spijt me als je je aangesproken voelt want het is niet mijn bedoeling om te oordelen of te veroordelen.

Milani
Gebruiker
spacer line

Dit is een brief van een vriend aan ons geschreven en hij heeft de informatie verkregen bij Bali ID, Jl.Danau Tempe.

Consulaat, Jl Raya Kuta zal dan denk ik nu de beste stap zijn die wij noeten gaan maken.
Wij gaan vanmiddag weer naar hun toe en zal het zeker doorgeven. Dank je wel Pak Pupyens hoop zo dat er een oplossing komt want dit gun je echt niemand.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 23-08-2011 05:51 Milani wrote: want dit gun je echt niemand.

Echte mensen gunnen dat niemand, Bali Ide klaarblijkelijk wel.

Maar goed, het is niet het moment om je kwaad te maken. Het enige goede aan deze narigheid is dat ik ervan overtuigd ben dat bovenstaand dreigement loos is, en dat je dat straks bij het consulaat ook te horen krijgt. Semoga sukses!

MAD

Milani
Gebruiker
spacer line

Sorry 45havana maar gezien ik erg meeleef met deze betrokkenen dat onze vrienden zijn die al vreselijk veel geld kwijt zijn aan allerlei zaken waarvan zij dachten verzekerd te zijn mijn reactie toen ik las "voor een dubbeltje op de voorste rij zitten"

Mijn inzet was idd zeer onduidelijk vandaar ook meteen de uiteenzetting.

Milani
Gebruiker
spacer line

Oh dank je wel lieve mensen. Ben nu al een stuk opgelucht.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Nog één opmerking: ga in levende lijve naar het consulaat, géén telefoontje (tenzij om een afspraak te maken).

MAD

Milani
Gebruiker
spacer line

Dank je wel PB voor je adv ies en zullen wij zeker doen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 23-08-2011 05:45 Amed East Bali wrote:
Een ziekbed of een andere fysieke ongesteldheid die reizen onmogelijk maakt is een van de uitzonderingen die geaccepteerd worden voor "overstay" van een visum of een verblijfsvergunning. De boete van IDR 200,000,- per dag overstay wordt in dat geval niet opgelegd.

Let op: wel vantevoren uitzoeken wat als bewijs geaccepteerd wordt dat de betrokkene daadwerkelijk zo ziek is geweest dat reizen onmogelijk was.

Dit lijkt me een advies wat het meeste hout snijdt.
Vooralsnog is begrijp ik dat het nog niet te laat is.
Wellicht een doktersverklaring (hij heeft namelijk begrijp ik in het ziekenhuis in Bali gelegen) waarin de toestand van die meneer wordt uitgelegd, informatie bij de ambassade en zeer zeker informatie bij de immigratie inwinnen hoe te handelen in zo'n situatie.

Alle andere opties zijn illegaal en maken de moeilijkheden alleen maar groter als de immigratie er achter komt.
Ik begreep dat de immigratie op Bali geen beste jongens zijn, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze zo'n situatie uit zullen trachten te buiten of een terminaal patient deporteren, mits je natuurlijk de regels volgt.

Ik verwacht één deze dagen een telefoontje van de immigratie dat ik mijn paspoort kan halen met mijn eerste verlenging, ik kan goed overweg met die knaap die daar zit en ik zal gelijk aan hem vragen hoe ze bijv. hier op West Java met zo'n situatie omgaan.

Milani
Gebruiker
spacer line

Oh dat zou geweldig zijn Malam.

Ja hij is in Tilburg, Nederland geopereerd en vanaf komst op Bali ging het al zeer snel erg slecht met hem en een paar keer in Prima Medika en later Kasih Ibu gelegen maar op een gegeven moment betaald de verzekering (Oom) het ziekenhuis niet langer dus naar huis.
Een half huis aangepast en 24 uur zorg van Health Care wat geen overbodige luxe is want met 3 soms 4 mensen moet je hem bv verleggen of laten zitten. Om de dag de stoelgang halen. etc.
Dus bewijs materiaal volop.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Een beetje verwarrend verhaal.
Begrijp ik nu dat hij/zij op dit moment met een Sosbud is binnen gekomen?
EN dat deze persoon niet is ingeschreven in NL?

Als men is uitgeschreven in NL en je gebruikt een Sosbud dan ben je officieel in overtreding. Immers dien je een thuis adres nodig te hebben buiten RI! (dit vragen ze en ja dat zullen ze waarschijnlijk niet/nauwelijks controleren) maar krijg je problemen met de imigratie dan "zouden" ze wel eens op de letter kunnen gaan checken

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Milani
Gebruiker
spacer line

De bedoeling was 7 januari weer thuis (Bali) te zijn en ruim op tijd om de kitas te verlengen.
Door de omstandigheden waren zij te laat voor de kitas en waren genoodzaakt sos bud te nemen om Indonesië binnen te kunnen komen en in de hoop dat zij samen met haar man naar Singapore zouden kunnen gaan en daar hun verblijfs vergunning verder te regelen. Helaas moet zij dat nu doen alleen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 23-08-2011 10:12 Milani wrote:
De bedoeling was 7 januari weer thuis (Bali) te zijn en ruim op tijd om de kitas te verlengen.
Door de omstandigheden waren zij te laat voor de kitas en waren genoodzaakt sos bud te nemen om Indonesi� binnen te kunnen komen en in de hoop dat zij samen met haar man naar Singapore zouden kunnen gaan en daar hun verblijfs vergunning verder te regelen. Helaas moet zij dat nu doen alleen.
Een KITAS aanvragen voor een ander persoon gaat volgens mij niet. Het eerste wat mijn agent namelijk altijd vraagt is waar de stempel 'Indonesie uit' zit, en daarna vraagt ie waar de stempel 'Singapore in' zit.
On 23-08-2011 05:45 Amed East Bali wrote:

Dat is het enige advies en ik ken iemand die op basis van deze grond gewoon na een maand overstay zonder problemen het land uit kon. Deze persoon was dan ook echt aan bed gekluisterd. De imigratie is zelfs bij hem langs geweest. Niet uit medelijden, gewoon ter controle of hij echt daar lag. Logische controle vind ik overigens.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Wat zijn de vooruitzichten?
Wordt hij nog beter of is het een gelopen race?

Goh wat een ellende zeg Emoticon: Angry

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,722,070 pageviews Een website van indahnesia.com