maagoperatie?

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sukabumi
Gebruiker
User icon of sukabumi
spacer line

Mijn vriendin in Denpasar heeft al geruime tijd last van buikpijn.Diverse artsen zeggen dat er een ophoping van chilizaadjes e.d. in de buik(maag) zit en dat deze operatief verwijderd kan worden. Zij zegt dat deze "kwaal" vaker voorkomt. Operatie van ťťn uur (maag klein stukje openen en ophoping verwijderen), 4 daagjes ziekenhuis en klaar is kees.
Ik heb zo mijn twijfels bij een dergelijke operatie. Ik dacht altijd dat het openmaken van de maag nogal een zware en niet ongevaarlijke ingreep was.
Is misschien een van de forumlezers bekend met een dergelijke diagnose en voorgestelde ingreep.

paulana
Gebruiker
spacer line

Sukabumi, een ophoping van chilizaadjes operatief verwijderen??

Dat komt er als het goed is langs de natuurlijke weg weer uit.
Ik heb mijn twijfels bij die diagnose, heeft ze normale stoelgang, zoniet vraag dan bij de apotheek naar Garam Inggress is smerig maar werkt wel . 1 zakje oplossen in een glas water , in 1 teug leeg drinken en bij het toilet bljven.Meestal wordt dat ook voor een operatie gegeven als de maag en darmen leeg moeten zijn . Of een flinke slok wonderolie helpt dat niet vraag een second opinion.

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Bedoel je met diverse artsen, artsen in 1 ziekenhuis , dokter umum oid, en is er al een X-ray foto gemaakt , kan ze bij Quantum labor. laten maken ook zonder voorschrift van een arts.

Om Swastiastu

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ik zou eerst maar eens een maag-endoscopie laten doen voordat jullie besluiten om te laten "opereren". De diagnose lijkt me nogal makkelijk gesteld en de "oplossing" wordt nog makkelijker voorgesteld.

Een beetje doktor zou - indien het gaat om een probleem veroorzaakt door organische materiaal in het maag / darm-systeem - een (speciaal) dieet + wat gebruik van medicatie (zuurverhogers, zuurafbrekers, vertering opwekkers, etc., etc., wat dan ook) voorstellen en kijken hoe de patient na enige weken daarop reageert.

If you have nothing to loose, you can risk everything

sukabumi
Gebruiker
User icon of sukabumi
spacer line

Dank voor jullie adviezen, dezen bevestigen wat ik zelf ook al dacht. Ik heb ze doorgespeeld naar mijn vriendin. Mochten verdere ontwikkelingen weer vragen oproepen dan meld ik mij wel weer.
5 oktober kom ik in Denpasar wonen dus dan kan ik iets eenvoudiger vinger aan de pols houden.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-08-2011 13:50 sukabumi wrote: Ik heb zo mijn twijfels bij een dergelijke operatie.

Gerede twijfels. Hoewel, het is natuurlijk zeer goed mogelijk dat er naast die lombokzaadjes zich ook briefjes van honderdduizend hebben opgehoopt waarvoor een operatie in eerste instantie vrijwel onvermijdelijk lijkt te zijn, edoch, als de kosten eenmaal zijn voorgeschoten blijkt de operatie niet nodig/al te zwaar te zijn, en kan de patiŽnte in veel gevallen na vier (4) dagen al weer naar huis, en voelt ze zich een uitermate gelukkig mens.

MAD

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Sukabumi, je kan een second opinion laten doen.....

Een maagoperatie is niet zo simpel, hoor !!!

Succes, hoopt dat we meer horen....

Gr. km

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sukabumi, ik zie dat je al wat goede adviezen hebt gehad, ik heb geen ervaring met de medici op Bali, maar inderdaad zoals jou naam zegt wel in Sukabumi.
Houdt inderdaad de vinger aan de pols, ik heb hier in de loop der jaren al een paar sterke staaltjes aan medische missers gezien.

Hier is het moeilijk om een fatsoenlijke arts te vinden, vaak zijn het omhoog gevallen fietsenmakers en als je een goede hebt dan nog moet je oppassen, ze leggen niet alleen de patient op snijtafel maar ook je dompet die dan keurig wordt ontleed en van zijn ingewanden wordt ontdaan.

Diagnose stellen gaat hier als volgt, de fietsenmaker gaat medicijnen voorschrijven, hele wagonladingen, reageert de patient op een bepaald medicijn, dan weet de fietsenmaker welke kwaal hij/zij heeft Emoticon: Wink maar dan ben je wel al enige miljoenen Rupiah's verder Emoticon: Yes!

Ziekenhuis Kartika in Sukabumi maakt het helemaal bont, pijn in de buik, diagnose ontstoken blinde darm, een zeer eenvoudige operatie dus.
Helaas de patient heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen, daarna nog eens twee maal opgenomen, 32 miljoen Rupiah's en 20 kilo gewichtverlies verder is de man uiteindelijk bij een goede arts in Bandung terecht gekomen.
Die arts heeft ogenblikkelijk 10 van de 12 soorten medicijnen (let wel ik zeg 12 soorten) in de prullenbak gegooid, wat bleek de man kon geen hap eten meer binnen houden, de medicijnen hadden zijn maag al behoorlijk beschadigd.
Na ťťn week 2 kilo aangekomen en weer wat kleur op zijn konen Emoticon: Angry

Ik neem aan dat Amed en Paulana je advies kunnen geven waar op Bali een goede arts is te vinden die zitten daar beiden lang zat.

paulana
Gebruiker
spacer line

Daar heeft Malam gelijk in Amed en ik zitten hier al een aantal jaren.
Als er een endoscopie moet worden gemaakt dan is het Sanglah ziekenhuis aan te bevelen, omdat je daar geen slang meer moet slikken maar een capsule met mini-camera.Is een stuk aangenamer. Als het zover komt (wat ik niet geloof) bel dan met Dr. Andre hij coordineerd zo'n beetje het hele reilen en zeilen van Sanglah. Als er behoefte aan is heb ik het hape nr. van Andre en hoeft ze niet lang te wachten.
Hij spreekt naast Indonesisch een beetje Nederlands-Duits en perfect Engels.
Ik lees het wel als jullie zijn nummer willen.

Groet Paulana

Om Swastiastu

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hij spreekt naast Indonesisch een beetje Nederlands -Duits en perfect Engels.

Beetje Nederlands? Zeg maar goed hoor!
Prima arts, de man moet onderhand last hebben van tijdgebrek want zijn nummer is bij zowat de hele gemeenschap van Ned. overwinteraars en vakantiegangers bekend en dan natuurlijk ook nog bij de meesten die op Bali wonen. Emoticon: Yes!
Andrť is zijn voornaam en die gebruikt ook iedereen, op de nota komt wel zijn achternaam te staan. Emoticon: Very funny

Ik heb wel eens gehoord dat iemand zijn blindedarm is verwijderd en daar zaten dan wel lombokpitjes is, maar ja dat is een doodlopend einde en daar zullen ze niet vanzelf uit verdwijnen. Emoticon: Cry

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kijk dat bedoel ik, dat zet zoden aan de dijk, een gouden tip.
Nu nog zo'n tip t.a.v. West Java, ik moet nog steeds naar Bandung om een fatsoenlijke fietsenmaker te vinden Emoticon: Angry

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 19-08-2011 14:08 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

Beetje Nederlands? Zeg maar goed hoor!
Prima arts, de man moet onderhand last hebben van tijdgebrek want zijn nummer is bij zowat de hele gemeenschap van Ned. overwinteraars en vakantiegangers bekend en dan natuurlijk ook nog bij de meesten die op Bali wonen. Emoticon: Yes!
Andrť is zijn voornaam en die gebruikt ook iedereen, op de nota komt wel zijn achternaam te staan. Emoticon: Very funny

Ik heb wel eens gehoord dat iemand zijn blindedarm is verwijderd en daar zaten dan wel lombokpitjes is, maar ja dat is een doodlopend einde en daar zullen ze niet vanzelf uit verdwijnen. Emoticon: Cry

Ja Yoke. Andre Depa maar Depa is een afkorting van een ellenlange naam.

Om Swastiastu

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Andre Depa maar Depa is een afkorting van een ellenlange naam.

en die ellenlange naam is A.A.J. Dewanto Dipa. Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Milani
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 4yoke4

Zou jij zo lief willen zijn mij zijn hp nummer te mailen? Emoticon: Worship

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Als er een endoscopie moet worden gemaakt dan is het Sanglah ziekenhuis aan te bevelen, omdat je daar geen slang meer moet slikken maar een capsule met mini-camera.Is een stuk aangenamer. Als het zover komt (wat ik niet geloof) bel dan m

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Paulana

Endoscopy is niet een oraal maar een anaal onderzoek.

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 20-08-2011 13:25 Bokito wrote:
Als er een endoscopie moet worden gemaakt dan is het Sanglah ziekenhuis aan te bevelen, omdat je daar geen slang meer moet slikken maar een capsule met mini-camera.Is een stuk aangenamer. Als het zover komt (wat ik niet geloof) bel dan m

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Paulana

Adoeh , hoe groot is de camera en de slang ?

bisa dicek of makemyday .

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 20-08-2011 13:25 schreef Bokito:

voor een maagonderzoek moest je vroeger een slang slikken en nu een capsule camera ,dat is niet anaal Bokito

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Hmm, dacht dat endoscopie gedaan werd voor darmonderzoek en zo ja , dat gaat inderdaad niet oraal.

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 19-08-2011 22:34 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

en die ellenlange naam is A.A.J. Dewanto Dipa

Ik ken Andre niet als behandelend arts, hij is algemeen arts dat vertelde hij.
Hebben we het hier over dezelfe dokter ?

De nota's kreeg ik van het Sanglah administratie kantoor

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 20-08-2011 13:46 schreef senior:
Hmm, dacht dat endoscopie gedaan werd voor darmonderzoek en zo ja , dat gaat inderdaad niet oraal.

Endoscopie is een kijk-operatie effe googlen heb ik net ook gedaan want Bokito bracht me aan het twijfelen Emoticon: Yes! en bij maag staat upper... wat ze nu down doen ...geen idee, vroeger werd daar ook idd een slang met camera gebruikt.

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Mooi, weer wat wijzer

hati hati, pelan pelan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je ziet van alles langs de camera voorbij schieten ,als je mee mag kijken.... Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-08-2011 13:56 paulana wrote:

[quote removed]

Endoscopie is een kijk-operatie effe googlen heb ik net ook gedaan want Bokito bracht me aan het twijfelen Emoticon: Yes! en bij maag staat upper... wat ze nu down doen ...geen idee, vroeger werd daar ook idd een slang met camera gebruikt.

Een endoscopie (letterlijk binnenin kijken) is een onderzoek van het inwendige van de mens, om te kijken wat er aan de hand is, een biopsie te nemen of een operatie uit te voeren. Dit gebeurt met een instrument genaamd de endoscoop waarmee een arts via een flexibele slang in het lichaam kan kijken. Ook kan het plaatsvinden door middel van een capsule die een minuscule camera bevat in het geval van videocapsule-endoscopie.

Een endoscopie kan worden uitgevoerd via een natuurlijke opening zoals:

de mond en keel voor onderzoek van het strottenhoofd (larynx) en de stembanden (laryngoscopie)
de mond, keel en luchtpijp (trachea) voor onderzoek van de luchtwegen (bronchoscopie)
de mond voor onderzoek van de slokdarm (oesofagoscopie) en/of de maag met evt. een deel van de dunne darm (gastroscopie/(gastroduodenoscopie).
de mond voor onderzoek van in het bijzonder de dunne darm (Video capsule endoscopie)
de galgangen via een ERCP, bijvoorbeeld ter opsporing en verwijdering van galstenen in de galgang. ook kunnen hiermee tumoren opgespoord worden of andere afwijkingen aan de galwegen Dit onderzoek wordt uitgevoerd via een endoscoop gelegen in twaalfvingerige darm ofwel het duodenum. D.m.v een katheter van enige mm in doorsnee in te brengen door de papil van Vater in de galwegen en door via dat slangetje contrastvloeistof in te spuiten, kan men op rŲntgenafbeeldingen de galwegen zichtbaar maken en eventuele afwijkingen diagnosticeren.
de anus voor onderzoek van de endeldarm (het rectum), en/of het onderste deel van de dikke darm (rectoscopie/rectosigmoÔdoscopie), en/of de rest van de dikke darm (colonoscopie/coloscopie).
de plasbuis voor onderzoek van de blaas cystoscopie.
de vagina en baarmoedermond voor onderzoek van de baarmoeder (hysteroscopie).

Iedereen nu wat wijzer geworden?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Yep......word al beroerd als ik dat allemaal lees...geef mij portie maar aan fikkie

hati hati, pelan pelan

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-08-2011 15:06 senior wrote:
Yep......word al beroerd als ik dat allemaal lees...geef mij portie maar aan fikkie

Dan sluiten we het onderwerp endoscopie maar weer af om over leukere dingen te praten. Emoticon: Shut up!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,110 pageviews Een website van indahnesia.com