Nieuw vliegveld Lombok ?

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Binnenkort vlieg ik voor een paar daagjes van Den Passar naar Mataram ( Lombok).
Nu heb ik onlangs gelezen dat er op Lombok een nieuw vliegveld is/word gebouwd en dat dit op 1 oktober zou worden geopend.
Ik vlieg op 2 oktober naar Lombok
Is het bij iemand bekend of het oude vliegveld nu gesloten gaat worden, zodat ik op het nieuwe vliegveld ga landen ? Zo ja,...........weet dan iemand waar dit vliegveld ligt, want ik neem aan dat dit niet in de buurt van het oude zal liggen.
Of is het zo dat Lombok nu 2 vliegvelden heeft die allebei operationeel blijven.

www.ramahomestay.com

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

ALS de nieuwe luchthaven opengaat (de dealine is al TIG keer verschoven) EN operationeel is, dan is het inderdaad de bedoeling dat de oude luchthaven op Lombok gesloten wordt voor commerciele / passagiers vluchten. Er blijven wel vrachtvluchten uitgevoerd worden.

De nieuwe luchthaven ligt verder naar het zuiden en westen op Lombok, in de buurt van een stadje met de naam "PRAYA".

If you have nothing to loose, you can risk everything

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Dank voor je snelle reactie Amed EB,
Maar gaat de luchthaven nu open op 1 okt. a.s. of denk jij dat dit nog wel enige tijd gaat duren ?
Ik heb op de kaart gekeken en Praya ligt toch zeker 45 minuten tot 1 uur verder rijden dan mataram ( denk ik).
Op mijn tickets, die ik heb gekocht, staat nog wel Mataram op, maar dit stelt in RI natuurlijk niets voor !
Ik ga er dus van uit dat ik ga landen in Mataram, maar erg zeker ben ik er niet van.

www.ramahomestay.com

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Praya is de hoofdstad van het distrcit Midden-Lombon (kabupaten Lombok Tengah) en ligt verder af van bestemmingen als Senggigi en Gili Trawangan/Meno/Air, maar dichter bij Kuta.
Je mag voor ons straks melden of de nieuw airport als is geopend of nog niet.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 18-08-2011 10:59 rama wrote:

Op mijn tickets, die ik heb gekocht, staat nog wel Mataram op, maar dit stelt in RI natuurlijk niets voor !
Het huidige vliegveld ligt ook niet in Mataram, maar in Ampenan.. Maar dat het niets voor stelt is natuurlijk onzin. Je wordt gewoon naar Lombok gebracht, en niet naar een ander eiland.

De kode voor het nieuwe vliegveld blijft ook AMI, omdat dit inmiddels synoniem is voor Lombok, en niet per se Mataram, want zoveel vliegvelden liggen er niet op dit eiland.. op dit moment namelijk 1 dat in werking is, en 1 dat nooit af lijkt te komen.

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Het ziet er naar uit dat het nieuwe vliegveld toch op 1 okt. a.s. open gaat.
Zoals in het blog geschreven schijnt de president dit vliegveld op 3 okt. te komen openen
Ik heb reeds geschreven dat ik op 2 okt naar Lombok ga en mogelijk hier ga landen.
Als ze mij maar niet voor de president aanzien !!! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Nou ja.......Ik stap wel in het vliegtuig in Den Pasar en ik zie wel waar de reis naar toe gaat.

groetjes

www.ramahomestay.com

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Het is een oud topic maar ik was het aan het doorlezen en zag wat onjuiste informatie, vandaar toch een reactie.

Yerun zegt hier boven dat de code voor het nieuwe vliegveld AMI blijft. Dat was misschien eerst het plan maar dat is het nu niet meer. Als code wordt nu LOP gebruikt (kort voor LOmbok Praya, gok ik).

Het nieuwe vliegveld ziet er goed en modern uit. Ik heb met Garuda gevlogen. De terminal inclusief aanwezige cafť's en dergelijke is allemaal prima in orde. De weg van het vliegveld naar Mataram is grotendeels vierbaans en van een goede kwaliteit. Zonder file duurt het zo'n 45 minuten.

Het vliegveld heeft een internationaal gedeelte, maar dat is geloof ik nauwelijks in gebruik. Wat ik gehoord heb zijn er alleen internationale vluchten naar Rusland een paar keer per jaar (geen idee waarom), en tijdens de hadj naar Mekka.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,643,314 pageviews Een website van indahnesia.com