Hoe krijg ik mijn hond vanaf Bali naar Jakarta?

Subforum Bali, het godeneiland 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
marsi
Gebruiker
spacer line

Wie o wie heeft enig idee hoe ik onze hond op een veilige, betrouwbare en enigzins betaalbare manier kan vervoeren vanaf Bali naar Jakarta? Wij zijn woonachtig op Bali en zijn helaas genoodzaakt om terug te keren naar Nederland. Wij zijn al enkele jaren de trotse bezitters van een hele lieve bali dog die echt onderdeel uitmaakt van ons gezin. Het is voor ons echt ondenkbaar om onze hond hier achter te laten. Volgens de KLM zit het probleem er niet in om de hond veilig en wel mee te krijgen vanaf Jakarta, mits voldaan aan alle vereisten mbt bloedtesten, inentingen en dergelijke. Het probleem zit hem in hoe de hond naar Jakarta te krijgen vanaf Bali? Is er iemand die ons hier informatie kan over verschaffen of wellicht ervaring mee heeft?

Alvast ontzettend bedankt namens een groot en radeloos hondenliefhebber

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Met de auto? Dat lijkt me de meest gemakkelijke manier, zeker omdat er denk ik te weinig voorzieningen zijn om honden (dieren) levend te vervoeren tussen de eilanden. Zelf verplaatsen is het beste, hoewel omslachtig en wellicht niet goedkoop.

paulana
Gebruiker
spacer line

Je hond van Bali weg gaat wel maar op een ander eiland te krijgen = in ieder geval voor Lombok een paar weken quarantaine, en de vraag krijg ik hem terug of is hij/zij "verdwenen" en "niemand" weet iets. Het geld wat de hond opbrengt als het een gezonde is wordt verdeeld onderling, aldus onze dierenarts. Wij hebben het niet gewaagt !!. Is er geen mogelijkheid met een binnenlandse vlucht, als jouw hond alle nodige injecties ed in een paspoort heeft staan met stempels ? ik zou mijn 2 Bali-dogs en 2 kittens ook zeer zeker meenemen, al moet de onderste steen boven komen.

Maar wij hebben geen plannen om terug naar NL te gaan! hebben net een half jaar KITAP.

Suc6 Paulana

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

o ja, inderdaad.. Bali is rabies-gebied. Dat wordt dus eerst een quarantaine.

paulana
Gebruiker
spacer line

Lijkt wel of het nog erger aan het worden is met die rabies.

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Bij Gilimanuk in zee gooien en bij Ketapan hem/haar er weer uit halen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

He nee Bintang, Sadist een roeibootje is dan beter en jij roeien

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Per vliegtuig lijkt de beste oplossing, alleen zal de hond inderdaad eerst in quarantaine moeten. Geen idee hoe lang en of de topic starter daar op kan / wil wachten

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Naar Lombok was het 4-6 weken afhankeljk van de ambtenaar die daar zit, maar we kregen ook geen garantie dat de honden er weer uitkwamen dwz handel in honden.
Dan maar niet naar Lombok, maar naar Nederland en als de KLM er geen moeite mee heeft, kan je dat wellicht zwart op wit krijgen. en van Bali naar Jakarta vliegen. Als de hond geen straathond meer is en ook niet met straathonden in contact komt moet er toch een oplossing te vinden zijn. Desnoods via Arifin consulaat Bali, hij is heel behulpzaam. De Ned. Ambassade in Jakarta kan je vergeten dat is een onneembare vesting geworden, telefoon opnemen of een mail beantwoorden zijn vreemde woorden geworden daar.

Om Swastiastu

marsi
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties. We hadden echter gehoopt dat er wat meer bruikbare (serieuze) tips waren.
Zo veel bule's hier hebben een hond heeft dan niemand zich hier in verdiept............voor het geval dat? Bij de ambassade durven we niet zo goed aan te kloppen, in de angst dat we "slapende honden wakker maken".
Misschien iemand die een dierenarts ofzo kent aan wie die vraag te stellen is?

Alvast dank maar weer.

Groet,
Marsi

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-08-2011 02:54 marsi wrote: Bij de ambassade durven we niet zo goed aan te kloppen, in de angst dat we "slapende honden wakker maken".
Bij de ambassade? Die zijn er voor menselijke medeburgers en niet voor 4-voeters. Ze zien je al aankomen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een buitenlandse ambassade heeft bovendien niets van doen met transport van dieren van de ene naar de andere plek binnen Indonesie.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overigens was mijn tip 'met de auto' serieus bedoeld, er is namelijk niet veel mogelijk wat dat betreft. Je kunt dan beter zeggen 'ik had antwoorden verwacht die in mijn straatje passen' in plaats van 'serieuze antwoorden verwacht'. En 'meelullen' doe ik niet aan, want zo werkt het hier in Indonesie niet.

Die vele bule met honden? Tja, als die ooit vertrekken laten ze dat beest hoogstwaarschijnlijk gewoon achter. Hoeveel van die dieren zijn niet van de straat gehaald? Leuk om zo'n beestje eten te geven, maar de gemiddelde buitenlander zal het wel uit zijn hoofd laten om zo'n dier proberen mee terug te nemen. kopzorgen, duur en het vreet tijd.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Denk eerlijkheidshalve ook dat een ®inslaap®-spuitje de enige oplossing is.....of weggeven aan een betrouwbaar persoon.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-08-2011 04:30 Yogya-Bali wrote:
Denk eerlijkheidshalve ook dat een �inslaap�-spuitje de enige oplossing is.....of weggeven aan een betrouwbaar persoon .
Hmjah.. dan blijft er maar 1 oplossing mogelijk, zeker als je eenmaal weg bent (op een enkele uitzondering daargelaten, maar die moet je maar net treffen)

paulana
Gebruiker
spacer line

Jij gaat terug naar Nederland, en de KLM heeft geen probleem het diertje mee te nemen vanaf Jakarta. Heeft het dier de nodige inentingen ed in een paspoort staan met stempel? Zo ja kan je wel via het consulaat een surat krijgen, Dhr Arifin is echt heel behulpzaam, zijn assistent dito ,ons heeft hij geholpen wat eigenljk ook helemaal niets met ambassade of consulaire zaken te maken had ,maar wel transport. In Denpasar is Drh Anom en daar kan je alles vragen, maar een guarantaine daar kan de hond niet omheen, er is rabies in Bali zoals je weet. Het ergste is de willekeur van de dienstdoende ambtenaren. Geen angst voor het consulaat hier ,ik kreeg het tel.nr van Arifin van Mw. Mille Kwee van de Ned. Ambassade in Jakarta, maar helaas zij is terug naar NL. en sindsdien is het een puinhoop voor ons geworden.

Mocht dat allemaal niet lukken dan is de oplossing van de heer Yogja Bali wel humaan
al moet jij er niet aandenken natuurlijk.,met een auto wordt je gecontrolleerd en dat zijn geen leuke mannetjes, zij ruiken rupiah,s, een huurauto mag je ook niet zo meenemen naar een ander eiland, je hebt papieren nodig van de verhuurder.

Ik wens je heel veel succes

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 21-08-2011 04:12 schreef Yerun:
Een buitenlandse ambassade heeft bovendien niets van doen met transport van dieren van de ene naar de andere plek binnen Indonesie.

Zij moeten terug naar Nederland Yerun, da,s wel een ander verhaal. Moet er niet aandenken m,n viervoeters hier te laten Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

paulana; hoe kan iemand zien dat het een huurauto is? als ik mijn kentekenbewijs (STNK) bij me heb kan niemand zien dat deze auto gehuurd, geleend of gestolen is zo op het eerste oog. Ik huur dan ook nooit auto's, ik leen deze van kennissen en betaal ze er dan voor. Tja, dat is huren inderdaad, maar dat moet je er niet bij zeggen. Lijkt me niet dat dit een probleem kan vormen als je het gewoon aanpakt als een Indonesier. En denk je toch dat het een probleem is, dan laat je iemand uit bijv. Surabaya naar Bali komen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-08-2011 07:39 paulana wrote:

[quote removed]

Zij moeten terug naar Nederland Yerun, da,s wel een ander verhaal. Moet er niet aandenken m,n viervoeters hier te laten Emoticon: Shut up!
de vraag was niet dat, de vraag was hoe de hond van Bali naar Jakarta te krijgen, en daar heeft een ambassade niets mee te maken.

paulana
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 21-08-2011 02:54 schreef marsi:
Beste mensen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties. We hadden echter gehoopt dat er wat meer bruikbare (serieuze) tips waren.
Zo veel bules hier hebben een hond heeft dan niemand zich hier in verdiept............voor het geval dat? Bij de ambassade durven we niet zo goed aan te kloppen, in de angst dat we "slapende honden wakker maken".
Misschien iemand die een dierenarts ofzo kent aan wie die vraag te stellen is?

Alvast dank maar weer.

Als er maar een kwart procent sprake was geweest van een terugkeer naar NL. was er bij ons geen viervoeter in huis gekomen. Bovendien is die maatregel al lang voor de rabies getroffen door het Goverment.

Groet Paulana

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 21-08-2011 07:40 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
de vraag was niet dat, de vraag was hoe de hond van Bali naar Jakarta te krijgen, en daar heeft een ambassade niets mee te maken.

Of ze er wat mee te maken hebben geen idee, ons hebben ze geholpen met transport.

En hoe zie je dat een auto gehuurd is, moet ik na 10 jaar ff vragen, het kentekenbewijs hebben we staat echter niet op onze naam maar verhuurbedrijf Safari . Emoticon: Smile

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dan leen je dus een auto van iemand waar de auto op de persoon staat en niet op een bedrijf. Probleem opgelost.

paulana
Gebruiker
spacer line

Krijgen we dan ook voor 2 juta per maand een Kyang, dacht het niet Jeroen.

Trouwens ik heb er geen probleem mee, wilde Marsi daar evt voor behoeden.

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sorry, als je/een hond zo belangrijk is dat je die mee naar Nederland wil nemen, dan kan die extra kost voor de huur van een auto er toch ook wel vanaf? Hoogstens een paar dagen is dat van Bali naar Jakarta en weer terug (voor de chauffeur dan).

paulana
Gebruiker
spacer line

Daar heb je gelijk in Jeroen, ik las deze week hier dat er ongure types rondlopen bij die ferry naar Java, maar een auto met chauffeur weet die gasten wel af te schudden.

Bij ons zou in deze situatie ook de onderste steen boven komen. Desnoods een helicopter charteren voor een dag als die een dier meenemen. Is het een kleine Marsi, stop hem /haar in een reistas en geef een slaaptabletje of 2 dat hij/zij niet blaft.

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,912,860 pageviews Een website van indahnesia.com