|
|
|
|
|
|
Ik heb net op Tvone een programma over het toerisme naar Sabang, Atjeh gezien. Zo te zien is het aantrekkelijk. Mooie stranden, en blauwe heldere zee waar je kunt snorkelen enz. Ik zag behalve binnenlandse bezoekers ook buitenlande toeristen. Heeft er iemand ervaring mee?
|
|
|
|
|
Dag Bari,
Ik ben in vorig jaar en afgelopen januari in Aceh geweest en ook op pulau Weh (Sabang). Het is vooral een eiland dat voor snorkelaars en duikers interessant is. Het oosten van het eiland is erg droog. Ik vind persoonlijk het oosten van Indonesie mooiere stranden hebben. Voor mij is het een eiland voor eenmalig bezoek terwijl ik naar andere eilanden (NTT, Maluku) wel terug zou gaan.
Van Aceh vind ik het binnenland (oa Leuser), veel meer de moeite waard.
gr
AM
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
Dag Anne Mieke,
Ja het oosten van Indonesie, daar moet je zijn. Maar als iemand die geboren is op Sumatra toch heb ik altijd de neiging om het eiland een beetje te promoten. Niet helemaal voor Aceh, maar vooral het zuiden van Sumatra. Maar ja de toerisme ontwikkelingen in dat gebied lopen zo traag. Wat wel snel gaat is met de ontbossing, vooral door APP. Volgens milieuorganisaties kappen de onderbedrijven van APP nog steeds veel bomen in het ourwoud van Sumatra. APP zelf in hun reclame op de Nederlandse televisie zegt dat ze veel aan herplanting doen. Wie spreekt de waarheid?. Dit was even offtopic. Bedankt in ieder geval voor de reactie. Misschien kan ik beter maar naar het oosten van Indonesie gaan of naar het Leusergebied.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|