Gids en chauffeur in Sumatra

Subforum Sumatra 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Eelco78
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Mijn naam is Eelco (nieuw op dit forum en een regelmatige bezoeker en liefhebber van Indonesië Emoticon: Wink en indien jullie op zoek zijn naar een leuke en betrouwbare gids of chauffeur in Sumatra dan wil ik jullie van harte mijn schoonvader Viktor uit Medan aanbevelen.

Viktor is in staat om redelijk (“gewone omgangstaal”) Nederlands te praten, is erg flexibel in reisschema’s en is erg goedkoop voor een rondreis op maatwerk.
Je bespreek je reis en wensen met hem (of eerst met mij indien meer informatie of advies gewenst is) zonder tussenkomst van reisbureaus.
Hij heeft ook speciale programma’s die je kunt combineren met een rondreis zoals een becaktour (moter/fietstaxi), contact met lokale mensen, denk aan een lokaal huis in een kampung bezoeken, eten en of logeren bij een gezin, bruiloft bijwonen, etc., begeleiding met openbaar vervoer zoals bus of trein, familie bezoek of gewoon vervoer van A naar B.

Voor meer uitgebreide informatie kun je e-mailen naar:
gidsinsumatraEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

of bellen naar:
0622670537

Wilt je hem rechtstreeks benaderen dan kunt je hem bellen of een sms sturen op nummer:
+6281286355425

Mvgr.

Eelco

NomeNescio
Gebruiker
spacer line

Hi Eelco, ik zal de gegevens van je schoonvader bewaren en ze gebruiken als het van pas komt. Ik woon sinds een paar maanden in Medan en krijg gergeld mensen over. Ik heb niet altijd zin en tijd om als reisleider op te treden. Jouw schoonvader zou een prettig alternatief kunnen vormen. Deze week is een vriendin van ons via een reisbureau een week op "tournee" langs enkele Noord Sumatra highlights, voor een 'pittige' prijs. Maar: tot op heden is ze alleen maar vol lof, dus vindt zij dat het geld ervoor in verhouding staat.
Bedankt voor het aanbod en wie weet. NN

Eelco78
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je reactie NomeNescio,

mijn schoonvader zal graag op een eventueel verzoek ingaan.
Noord Sumatra kent hij uiteraard erg goed en indien gewenst kent hij ook mooie plaatsen buiten de platgetreden paden die ook erg interresant voor toeristen zijn.

Eelco

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar het subforum 'Sumatra'.

g.eilander
Gebruiker
spacer line

Wij zijn van plan in April een week of 3 van noord naar zuid Sumatra te reizen .Wie kan ons mijn vrouw en ik advies geven over 3 en 4 sterren hotels goede alternatieven en vervoer het liefst door lokale mensen . Wij zijn al een keer of 4 in Indonesie .Bali >Lombok
java .Sulawesi.Celebes geweest.
Misschien kan de schoonvader van Eelco wat voor ons kan betekenen .

Gerrit en Els

Eelco78
Gebruiker
spacer line

Beste Gerrit en Els,

In de grotere steden van Sumatra en de meest bezochte toeristische plaatsen is er veel keus aan goede hotels en guesthouses in het hogere segment.
Als je ter plaatste een kamer boekt heb je altijd de mogelijkheid om eerst te controleren of alles schoon en naar wens is.

In Medan hebben wij goede ervaringen met het Best Western Asean hotel en dan heb ook de luxe die je mag verwachten zoals in Europa.
De meeste gasten kiezen toch vaak voor de guesthouses van de Cherry keten, schoon, goedkoop en met airco.

Onderstaande plaatsen hebben we ook goede ervaring mee wat betreft schoon zijn en comfortabel. In elk van deze plaatsen zijn er ook goede alternatieven voor handen.
In Bukit Lawang - Eco Lodge http://ecolodge.yelweb.org/
Brestagi - Brestagi Cottages
Tonging - Anugerah Tongging Hotel
Danau Toba (Samosir) - Bagus Bay homestay

Als je verder Sumatra gaat verkennen dan zijn er in Sipirok, Bukitingi, Maninjau, Harau, Padang, Palembang en Bandar Lampung ook goede hotels te kiezen.
Misschien interessant voor jullie is pulau Sikuai voor de kust van Padang, daar heb je namelijk echt een resort http://www.newsikuai-island.com

In de wat kleinere of wat verder afgelegen plaatsen zoals bijvoorbeeld Ketambe in Gunung Leuser of Kersik Tua in Kerinci Sablat heb je meer de keuze uit basic guesthouses zonder warm water.

Goedkoopste vervoer is met de bus, snelste met het vliegtuig maar met de auto de meeste vrijheid en flexibiliteit en zeker als met met meerde personen bent.

Viktor mijn schoonvader heeft geen "standaard tour and travel". Met de Toyota Avanza brengt hij je naar je bestemming en in de stad Medan staat zijn becak voor en stadstoer ter beschikking. Voor één hele dag met auto met hem als gids en chauffeur rekent hij 500.000 Rph de fooi al mee gerekend (wat meestal niet het geval is bij vele tours and travels).
Voor Sumatra begrippen is dit een scherpe prijs.

Als je meer informatie wilt hebben dan kan ik je een flyer (pdf bestand) toe sturen.
Mail me maar naar gidsinsumatra.gmail.com

Als jullie meer concreet worden dan willen we jullie graag helpen en met jullie meedenken om een fantastische reis over Sumatra te maken.

Mvgr. Eelco

NomeNescio
Gebruiker
spacer line

Vorige week hebben wij gebruik gemaakt van de diensten van pk. Victor. Ik kan er kort over zijn: GEWELDIGE MAN!!. Op tijd, correct, vertoont zelf initiatief, luistert goed naar de wensen en probeert die te vervullen en is daaren boven ook nog een safe chauffeur. Zeer prettig in de omgang, niet onderdanig zoals veel Indonesiers. Hij weet zijn plaats, maar weet op een hele natuurlijke manier goed contact te leggen. Wij hebben twee dagen met hem opgetrokken en dat was plezierig en prettig.
KORTOM: STERK AAN TE RADEN!!!!

Sabinew
Gebruiker
spacer line

Hallo Eelco,

Kunt u mij een flyer toesturen voor meer informatie.
Het emailadres werkt niet.

groeten Sabine

Eelco78
Gebruiker
spacer line

Beste Sabine,

ik zo je graag van dienst zijn maar naar welk e-mail adres kan ik de brochure naar toesturen?
Overigens werkt het e-mail adres wel (gezien de mails met belangstelling die wij mogen ontvangen Emoticon: Smile ).

gidsinsumatraEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Mvgr.

Eelco

Sabinew
Gebruiker
spacer line

Beste Eelco,

Je mag het sturen naar m.weusinkEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.home.nl
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Sabine

g.eilander
Gebruiker
spacer line

Beste mensen
Wij mijn vrouw en ik hebben Victor ruim twee weken met ons mee gehad als gids en chauffeur van noord naar west Sumatra en weer terug en dat is ons goed bevallen ondanks dat zijn Nederlands niet 100% is heeft hij zijn uiterste best gedaan om ons een paar fijne weken te bezorgen ,en dat is hem dan ook gelukt ,een prima man.

Gerrit en Els

evalina28
Gebruiker
User icon of evalina28
spacer line

Goedemorgen Eelco,

goed te hoor Emoticon: Smile
ik weet kleen betje Nederlands te praaten.

alles goed en succes.

Groete,

Evalina vanuit Bali

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,695,900 pageviews Een website van indahnesia.com