een ziekenhuisverzekering/oude dagspaarpotje voor personeel

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
45 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Milani
Gebruiker
spacer line

Zou ook graag willen weten of iemand van de forumleden ervaring heeft met verzekering SUN LIFE?
Wij hebben namelijk een ziekenhuisverz en oude dag voorziening bij deze maatschappij afgesloten voor ons personeel maar hoor weer vervelende berichten. Wij hebben zelf gelukkig nog geen gebruik hoeven te maken van een declaratie maar misschien is er iemand die daar wel ervaring mee heeft.

Hoop zo dat iemand hier meer over kan vertellen en wij niet bezig zijn een kat in de zak te kopen.

Milani
Gebruiker
spacer line

oudedag spaarpotje en geen oude dagspaarpotje, Emoticon: Blush

Milani
Gebruiker
spacer line

Verzekeren jullie expats je personeel wel en wil iemand vertellen hoe en waar?
Emoticon: Confused

Milani
Gebruiker
spacer line

Sun Life Financial Indonesia

Wij willen graag meer weten over

SUN LIFE FINANCIAL INDONESIA

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nee, Sun Life zegt mij niets. Kheb Reliance. Doorgaans zelfde pot nat denk ik. Voorheen had ik Medicare van Lippo. Met deze bedrijven kan je personeelsassuranties afsluiten waar direct het gehele gezin van de verzekerde is bij aangesloten. Betalen redelijk maar niet alles.
Is ook logisch zolang de gemiddelde IndonesiŽr 40x zoveel gebruik maakt van medische hulp dan in Europa. Tegen die "pillenslikkers" en die masuk angin -boys is niet op te botsen. En de verzekeringsmaatschappijen zijn niet gek, die moeten ook winst maken. Dus veel wordt uitgesloten. En naar m.i. terecht want voor ieder kuchje loopt men al naar een dokter. Veel ziekten waaraan men hier lijdt, kunnen voorkomen worden (preventieve gezondheidszorg) door zelf betere leefcondities te creŽren en een betere weerstand op te bouwen.

(Een voorbeeldje was een bedrijf waar ik jaren geleden werkzaam was. Het arbeidsverzuim was enorm groot totdat de Nederlandse werkgever eens ging kijken want men nou nuttigde tijdens de lunch-pauzes: rijst met tempť/tahu of vis maar zonder enige groenten of fruit. Vervolgens werden ik en collegae opgedragen toe te zien dat het personeel op straffe van ontslag tijdens de maaltijd groente of fruit nuttigde. En zie - na een paar maanden werkte het: ziekteverzuim was tot de helft gereduceerd. Simpel als wat: preventief actief zijn.)

Daar de meeste medische zorg in RI curatief is ingesteld, komen er dus behoorlijke kosten voor de verzekeringsmaatschappijen met als gevolg beknibbelen op dit en dat en vele kwalen uitsluiten van vergoeding.
Dus moeilijk te spreken van een goede of minder goede verzekering; hangt af van hun clientŤle. Als die in staat zijn de kosten voor de assuransi niet zo hoog op te drijven, dan is het bedrijf doorgaans ook makkelijker in uitkeren.

Milani
Gebruiker
spacer line

Voor ons is belangrijk een ziekenhuisverzekering maar wil wel dat er uitbetaald wordt natuurlijk, want na een operatie ben je zo een paar duizend euro verder dus wil dat indekken.

Ben erg blij met je reactie YB want vrienden van ons zijn echt van de koude kermis thuis gekomen en dachten goed verzekerd te zijn voor pembantu maar niets was minder waar en riekt naar oplichtings praktijken en daar pas ik voor. Wij zitten bij dezelfde club namelijk.

Erg moeilijk om je gram te halen.

45havana
Gebruiker
spacer line

vond het volgende;http://www.iripoff.com/14609/Sun_Life_Financial.html

Milani
Gebruiker
spacer line

Ja weer zo'n voorval denk dat wij eens een gesprek met Jamsosteck aan moeten gaan om risico uit te sluiten.
Bedankt 45havana.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,475,633 pageviews Een website van indahnesia.com