Lekker!Lekker!Lekker!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jordi
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal!

Ik heb een paar dagen geleden kretek voor het eerst geprobeerd, ik was er helemaal weg van!. Nu vroeg ik me af wat voor soorten kretek we hier in NL kunnen krijgen en waarom zoveel mensen het uit het buitenland laten komen.
Ik vroeg me ook af wat er nou precies verboden is in NL wat betreft het tabak zelf, er zitten toch alleen extra kruiden in? is dit ook nog ergens te vinden bij Het Rijk?

Alvast heel veel bedankt voor de moeite!
jordi

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Lekker? Dat is vergif! Je krijgt er kanker van en daarna ga je dood! Emoticon: Devil

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jordi,

Ik denk dat de markt in Nederland te klein is voor reguliere export van kreteksigaretten. Er wordt niet voor niets af en toe via dit forum gevraagd of iemand kreteks mee wil meenemen vanuit RI.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op zoeken drukken en dan kretek in typen maar hier gelijk naar zoeken via deze link
http://forum.indonesiepagina.n(...)bmit=Start+search%21

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Kretek is hier toch verboden omdat de verbrande kruidnagel nóg een keer zo ongezond is ? Terwijl ik dit type snuif ik nog wat fijnstof op van het verkeer om mij heen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 15-08-2011 23:06 jordi wrote:
Hoi allemaal!

Ik heb een paar dagen geleden kretek voor het eerst geprobeerd, ik was er helemaal weg van!. Nu vroeg ik me af wat voor soorten kretek we hier in NL kunnen krijgen en waarom zoveel mensen het uit het buitenland laten komen.
Ik vroeg me ook af wat er nou precies verboden is in NL wat betreft het tabak zelf, er zitten toch alleen extra kruiden in? is dit ook nog ergens te vinden bij Het Rijk?

Alvast heel veel bedankt voor de moeite!
jordi

Vergelijk even voor de gein het TAR-gehalte van een kretekkie met die van Marlboro....

Staat op het pakje als het goed is.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Heerlijk...hoe meer teer des te beter. Let er nooit op, kijk op geen enkele verpakking van wat dan ook wat erin zit. Zolang alles smaakt is het goed.

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Maakt niet uit he Senior als het maar flinke grote rookwolken ontstaan (hoogovens)

Hoe meer teer hoe beter klimaat verbeteraar, Emoticon: Clown

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Precies, en een vergelijking tussen Marlboro en Kretek peuken slaat nergens op. Marlboro heeft al jaren totaal geen smaak meer > zou bijna zeggen sigaretten voor kinderen, maar die moet je niet dwingen om te roken.

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Wie maakt er zo'n domme vergelijking Emoticon: Confused Emoticon: Confused . Bah Malboro= te duur , wij roken Kennedy
voor ik geloof 50000 rp een slof. Hier kan je tenminste nog roken, nu de accijns van import alcohol nog, zelfs Australiers bekend om het drinken kopen bij de Makro ook niet meer, een fles Hattenwijn-( zegt me verder niets, maar heb er hier over gelezen) in de aanbieding voor 325.000,- rp bij Hypermarkt Emoticon: Red face

Jij hebt wel gelijk een passende avatar, waar haal je die nou vandaan ik zoek me suf al 1.5 jaar en zal wel zo doorgaan-suf-suffer-sufst Emoticon: Frustrated

Om Swastiastu

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

De geur vind ik héérlijk, 1x gerookt....niet écht lekker....anderen genieten ervan en
je mag helaas géén kruiden( dus kruidnagel) invoeren....Als je niet gecontroleerd
wordt hebt je mazzel....Neemt in iedergeval het niet mee in je handbagage je ruikt dat je
kreteksigaretten bij je hebt...is het een aangebroken pakje dan is het géén probleem....., maar nieuwe pakjes/ slof, vraagt je om moeilijkheden. Dat heeft een goede vriend mij geadviseerd, soms lukt het hem om het mee te smokkelen Emoticon: Yes!

Yahyah
Gebruiker
spacer line

In 1977 liep ik met een Indonesische (maar ook Indo)- vriend door Malang. Op 'n straathoek zat een man met een rieten mand naast zich. In z'n hand hield hij een houten pincet van wel een meter lang. Het bleek een 'peukenraper' te zijn. Toen ik mijn (te lange) kretekpeuk expres bij hem in de buurt weggooide, riep mijn vriend: "Hij gaat roken! Hij gaat roken!" Mij even later omdraaiend zag ik inderdaad dat hij gezellig mijn kretek aan 't oppaffen was.
Ik hoorde later dat de verzamelde peuken verkocht werden aan de batik-industrie, voor verfstoffen. Als iemand een andere versie heeft, hoor ik dat graag.
Y.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Kembang,

Ik neem elke keer, als ik uit RI terug kom, een paar pakjes mee voor vrienden. Geen problemen mee gehad. Ik heb het wel gemeld aan de douane.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

ooohhhh, dat kan ik het ook doen, een paar pakjes meenemen....
Bedankt Bintang Jan

lonkie
Gebruiker
spacer line

Hallo,

wij nemen altijd per persoon een hele slof mee naar huis en nog wat losse pakjes; gewoon het aantal sigaretten dat je in mag voeren. Kretek zijn tenslotte ook sigaretten! Je kunt bij tabakszaken ook kretek kopen, maar inderdaad ligt het aan de 'slechte stoffen' zoals teer e.d. dat het wel dezelfde merken zijn, maar voor de buitenlandse markt gemaakt (minder zwaar dus). Het is niet de kruidnagel die verboden is....

jordi
Gebruiker
spacer line

Ok ontzettend bedankt! ik ga is op internet zoeken!

Zijn er ook webwinkels i het buitenland die het aanbieden? iemand ervaring mee?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-08-2011 19:30 Kembang wrote:

ooohhhh, dat kan ik het ook doen, een paar pakjes meenemen....
Bedankt Bintang Jan

Staat duidelijk aanggeven hoeveel sigaretten je per persoon mag meenemen.
In de meeste gevallen neem ik iets meer dan een slof kretek .
Bijna 2 sloffen .Verpakking van 12 0f 16 stuks , afhankelijk van het merk.
Vaak werd ik niet gecontroleerd op Schiphol en dan heb ik spijt dat ik ongeveer 200 of iets meer had meegenomen.
Had ik maar 10 sloffen of meer meegenomen. Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 01-09-2011 10:16 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Had ik maar 10 sloffen of meer meegenomen. Emoticon: Shiny

Wist je, dat een kind "op schoot ticket" niet mee teld Emoticon: Stupid
Ik dacht nog een slof extra mee te nemen maar dat ging niet door Emoticon: Angry
Ja tot aan Schiphol en toen kassa Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Je kids lijken me ook nog iets te jong om al sigaretten te roken.....en dus sloffen mee te nemen. Of zijn het zgn. "wonderkinderen"? Hier op TV hebben ze al een paar maal kleuters laten zien die roken: ouders en buurtgemeenschap trots.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,017 pageviews Een website van indahnesia.com