Beste tijd om Java te bezoeken (weer en prijs vliegticket)

Subforum Java 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
benjamin
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal,

Wij willen naar Java en aansluitend een dag of 6 naar Bali om bij te komen/te relaxen. Kunnen jullie mij vertellen wat de beste maanden zijn qua temperatuur/weer en prijs voor vliegticket naar IndonesiŽ (we willen landen in Jakarta en vertrekken vanaf Denpasar) om IndonesiŽ te bezoeken? Voordat er vragen komen over de gewenste temperatuur. Niet al te heet en het liefst vanaf 18 graden tot goed uit te houden voor iemand die een warm spanje/italiŽ ook gewend is. En natuurlijk zo weinig mogelijk regen.

Ik hoop dat jullie mij willen informeren.

Groet,
Benjamin

paulana
Gebruiker
spacer line

18 graden Benjamin kun je vinden in de veel hoger gelegen gebieden, op Bali heb ik overdag een minimum temp. gehad van ca 24 graden in de bergen naar Singaraja en in Singaraja zelf was het dik over de 30 graden= niet zo gezond die omslag.

Weinig regen, in het droogseizoen wat we dit jaar hadden/hebben, maar 2 jaar aan 1 stuk helemaal niet, daar is geen peil op te trekken daar het klimaat zoals je wel weet ook hier van slag is. Over Java kan ik niets zeggen behalve dat het in mijn herinnering erg mooie natuur heeft, maar dat vind ik van Bali ook, in bepaalde streken waar de toerist nog niet zo huisgehouden heeft. De toestand van de wegen is ronduit sleccht te noemen door die aanhoudende regen 2 jaar lang.

Om Swastiastu

benjamin
Gebruiker
spacer line

bedankt voor je reactie paulana. ik heb ook even op google gekeken. ik zag dat er in juli, augustus en septemer het minste regen valt op java. misschien moeten we dan de reis maar plannen. nu alleen maar hopen dat de vliegtickets een beetje meevallen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Een echte avonturier laat temperatuur of regen geen obstakel zijn voor een mooie vakantie. Ik ga ieder jaar met vrouw en kind naar IndonesiŽ en we hebben ons nooit druk gemaakt om het regenseizoen. De regen vind ik juist altijd heerlijk, alleen zijn de overstromingen in de buitenwijken wel eens wat lastig, maar die zijn er ook niet elke dag. Ramadan vermijden is veel belangrijker. Temperaturen zijn meestal 30-35 graden ongeacht de maand en bijna ongeacht waar je zit op Java of Bali (uitzondering: Bogor en in de bergen)

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-08-2011 21:25 monyet wrote:
Een echte avonturier laat temperatuur of regen geen obstakel zijn voor een mooie vakantie. Ik ga ieder jaar met vrouw en kind naar IndonesiŽ en we hebben ons nooit druk gemaakt om het regenseizoen. De regen vind ik juist altijd heerlijk, alleen zijn de overstromingen in de buitenwijken wel eens wat lastig, maar die zijn er ook niet elke dag. Ramadan vermijden is veel belangrijker. Temperaturen zijn meestal 30-35 graden ongeacht de maand en bijna ongeacht waar je zit op Java of Bali (uitzondering: Bogor en in de bergen)
Ja, en een echte avonturier laat de Ramadan ook geen obstakel zijn voor een mooie vakantie.... Emoticon: Smile
In Malang is het een stuk koeler dan op zeeniveau, zo ook in Kalibaru bijvoorbeeld en in Cemoro Lawang is het ronduit koud, maar een paar voorbeelden, toch allemaal toeristenplaatsen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ik heb eens een tour rond Kalibaru gedaan met de dokkar, heb me kapot gezweet daar! Ramadan hoef je inderdaad niet te vermijden als je het niet erg vindt om met je rugzakje onder een brug te slapen en te reizen met een ojek... maar dan ben je wel een die hard avonturier!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben toch echt vaker met Ramadan in Indonesie geweest (de laatste keer twee jaar geleden) maar heb nog nooit buiten hoeven slapen. Ik neem ook wel eens een ojek ja voor korte afstanden (of als er niks anders is). Ik heb een trui aan gehad in Kalibaru nog geen twee maanden geleden en 's nachts koelt het daar echt af. Daar ook geen airco of zelfs ventilator nodig gehad.

Het regenseizoen is in het westen van Indonesie al lang niet meer zo scherp dan het ooit was. En inderdaad regen is wel eens fijn al was het maar dat alles weer schoon wordt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ireen
Gebruiker
spacer line

Ben al 3 keer naar Indo geweest.Heel erg goed bevallen.2x in per. dec./jan. en 1x in per.sept./okt. Per dec./jan. veel regen gehad, maar verder geen probleem.Het is niet zoals hier Nld.dat je de hele dag met een paraplu over straat loopt. Wij hadden ook genoten van de zon en heerlijk aan het strand gelegen. Per.sept./okt. meer zon natuurlijk. Ligt er aan waar je van houdt. Vakantie Indo.altijd leuk.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Vorig jaar viel de regen al vroeg in september op Java. September kan je uit je rijtje droge maanden halen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

ireen
Gebruiker
spacer line

Hoi Benjamin,
Hebben wij vorig jaar, 8 mnd.voor vertrek tickets geboekt via internet bij D-reizen met Mal.Airl. voor 680 Euro. Aankomst Jkt - vertrek vanuit Den Pasar. Echt ideaal.

ireen
Gebruiker
spacer line

Vorig jaar waren wij 25 sept. t/m 07 okt. op Java. Overdag was het droog en warm zelfs, pas in de avond begon het te regenen. Vanaf 07 okt.waren 2 weken in Bali ( Kuta & Sanur ). Het was ook heerlijk warm, was voor ons geen probleem.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ach, wat is warm, de temperaturen in Indonesie zijn over het algemeen het hele jaar door aangenaam. Warm was het dit jaar in India....44 graden, zelfs voor mij een ietsiepietsie te warm.....

hati hati, pelan pelan

benjamin
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Avontuurlijk? We gaan niet op survivaltocht he... Maar ik begrijp het (denk ik), het valt allemaal wel mee met de regen en en is vaak niet van lange duur. Maar we gaan met ons kindje van 4 dus een beetje lekker weer en niet al te veel regen is prettig. Ik denk toch dat het ergens augustus, september of oktober gaat worden. En de tickets, dus gewoon vroeg boeken. We gaan het zeker in de gaten houden. Grappig Ireen, dat jullie ook in Jakarta zijn geland en weer vertrokken zijn vanaf Denpasar. Dat willen wij dus ook.

Nogmaals bedankt allemaal!

ireen
Gebruiker
spacer line

Hallo Benjamin,
Je moet wel geduld hebben en blijven zoeken naar een goedkope ticket.
680 euro voor een ticket met Mal.Airl. is niet duur. Wij hebben in totaal14 tot 16 uur gevlogen, incl. wachttijd in Kuala Lumpur. Bali was warmer dan Java, maar was wel uit te houden,wel onder de parasol met je kindje van 4. Waar gaan jullie heen in Bali.

Mocht je meer willen weten,vraag het maar, wie weet kan ik je helpen.

Groetjes.........

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Benjamin, wij zijn een keer met een baby van 8 maanden geweest en het jaar daarop was ze bijna twee jaar, volgend jaar gaan we met een peuter van drie en een baby van wederom acht maanden (volgens planning)!
We maken ons absoluut geen zorgen om de regen want de kinderen vinden de regen vaak geweldig. Het is warme regen dus je kunt met een stuk zeep in de regen gaan douchen als je wil :-) Hebben wij ook gedaan in Kalibaru.
Let wel een beetje op de hotels - goede hotels hebben vaak kinderbedjes. Voorheen gebruikten wij vaak de Deryan Travel Cot (ideaal maar iets te klein voor een kind van vier!), kinderstoeltje voor in de auto is goed te huren in IndonesiŽ (wel even vragen om een nieuwe). Oktober lijkt me de beste tijd, ook ivm goedkopere vliegtickets en geen ramadan. September kan ook, augustus is meestal duurder.
Belangrijkste met kinderen is dat ze genoeg slapen, rest gaat vanzelf!

benjamin
Gebruiker
spacer line

Hoi Ireen, voor zover we het nu in gedachten hebben willen we naar Sanur. Niet enorm druk en toch mooi. Heb ook naar Lovina gekeken, maar ik heb gelezen dat de stranden daar niet zo moooi zijn als in Sanur. Ach alles heeft zijn voor en zijn tegens he... Natuurlijk hebben we geduld, en wellicht kan het reisbureau eea voor ons in de gaten houden.

Hey monyet, je zit dus volop in de zwangerschap, spannend hoor! Om de regen hoeven we ons dus niet druk te maken. Doen we ook niet heel erg hoor, heb alleen gelezen op het forum dat bij regen de wegen nogal slecht begaanbaar zijn. En de reizen van Bandung naar Yogyakarta en van Yogyakarta naar Malang duren al zo lang, dat willen we liever niet nog langer laten worden. September/oktober lijkt me een goede tijd alles aanhorende.

Succes met de zwangerschap (geldt natuurlijk ook voor je vrouw/vriendin he...)

paulana
Gebruiker
spacer line

Benjamin heel even nog : de stranden van Lovina zijn mooier als van Sanur
Voor 2 wkn was ik in Sanur . M'n man bij de Consul en ik wilde het strand op niets bijzonders zal je denken ,ware het niet dat je voor een strandbezoek moet betalen.
2000 rp voor een smerig strand -sigaretten peuken -lege plastic flessen, en wat dies meer zij, wist niet hoe snel ik weer naar de auto kon!!

Om Swastiastu

ireen
Gebruiker
spacer line

Hallo Benjamin,
Inderdaad, het strand van Sanur vond ik eigenlijk ook niet zo mooi. Liepen heel veel loslopende honden. Vond ik niet zo prettig. Ben nog nooit in Lovina geweest. Maar mocht ik weer naar Bali gaan,zou ik daar wel een paar dagen heen willen. Ik vond het strand van Kuta schoner,toen wij daar waren, werd elke dag schoongemaakt. Je kon daar ligbedden+parasols huren. Pas op dat je niet te veel daarvoor betaald. Kan mij niet meer herrinneren hoeveel wij toen betaald hebben voor 4 ligbedden+parasols, sorry. In Sanur waren ze gratis,omdat wij tegenover een restaurant lagen, wel daat wat bestellen eten of wat te drinken.Kuta was erg gezellig,heleboel winkels en restaurants.
Zou zo weer heen willen.

Groetjes.

ireen
Gebruiker
spacer line

Hallo Benjamin,
Nog even wat betreft Java.
Mocht je op doorreis gaat in Java, bij slecht weer liever niet s'avonds gaan rijden.
Het regent en heel donker,je zag niets. Sommige wegen zijn erg smal.
Wij hadden een bus met chauffeur, hij reed heel goed hoor, maar toch ik vond maar niets om daar s'avonds te rijden. Voor de rest hadden wij plezierige vakantie gehad.

Groetjes.

benjamin
Gebruiker
spacer line

Lovina, ok. Ik ga op nader onderzoek uit. Hartelijk bedankt!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik ben op Lovina geweest, wij wilden lekker in de zee gaan zwemmen...op het moment was het eb geworden....hťťl erg blij dat ik NIET met mijn blote voeten de zee bent ingelopen, ik zag allemaal glas en gebroken flessen liggen en allerlei rotzooi .....
Het strand van Lovina is zwart/grijs...gťťn aantrekkelijk gezicht !!
Dan was mijn vakantie direkt afgelopen geweest...met allebei de voeten in het verband!!!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Benjamin,

De nadruk ligt de laatste postings op stranden. Als je toch naar Bali gaat dan is alles een betere optie dan het zuiden. Lovina kan, ik vind het ook niet heel geweldig maar je kunt ook eens denken over Amed.
En nog beter, naar Lombok, maar 20 minuten van Denpasar met in het noordwesten lege strand wel zwart maar met palmbomen en zo'n beetje niemand erop of naar Kuta en omstreken in het zuiden.
Dan nog, als je de Robinson Crusoe stranden zoekt: Oost Indonesie en dan valt de rest in het niet.

paulana
Gebruiker
spacer line

Het strand van Lovina zwart en grijs met glas en rotzooi..
Wij zijn niet vaak in Lovina 1x per jaar maar wat jij beschrijft herken ik niet.
Pas dan maar heel goed op in Sanur met loslopende honden, een echt vies strand met her en der peuken en wat nog meer in de avond en nacht wordt gebruikt, je begrijpt het wel denk ik, en daar moet je dan iedere keer 2000 rp voor betalen.

Was je wel in Lovina Kembang. Idd zijn er grijs/zwarte lavastranden oa hier in het Oosten, het heeft wel wat vooral bij zons ondergang iets mystieks.

De stranden op Java kan ik me niet herinneren, ben geen strandmens.
Wel dat dames aangekleed het water ingingen, doen de Balinese dames ook. Een soort van burkini Emoticon: Confused

Om Swastiastu

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik snap het geklaag over de stranden in Zuid Bali niet. Deze zomer (om precies te zijn 2 1/2 week geleden) sloot ik mijn vakantie af (net als in 2009) met 3 dagen Legian.
Echt, ik vond er helemaal niks mis mee. Midden in het hoogseizoen, je huurt een ligstoel, surfen,wandelen, op het strand stond een bijzonder sympathieke dame waar je heerlijke mie goreng kon halen, meerdere mannen die daar de boel schoon houden etc.etc. Weinig vuil op het strand. Hangt een beetja af waar je precies neerstrijkt. Vanaf Legian Beach hotel, waar we niet zaten, iets richting Kuta lopen, hooguit 200 meter, en je zit echt prima. Natuurlijk is het veel drukker dan op de stranden in Oost Indonesie, maar niet te vergelijken met een zomerdag aan onze eigen stranden.
Ik ben deze zomer voor het eerst in Noord Bali geweest, Pemuteran. Strand vond ik veel minder dan in het Zuiden, maar dan heb ik het puur over de kleur en de afmetingen. Het is natuurlijk veel ongerepter en ook daar heb ik heerlijk langs het strand gewandeld. De onderwaterwereld is behoorlijk mooi. Nogmaals, ik snap het afgeven op Zuid Bali toch niet helemaal. Ik moet er niet aan denken om er 3 weken te zitten, maar dat geldt voor vele plaatsen (ook die ik wel mooi vind). Ik heb erg weinig last gehad van opdringerige verkopers, maar je moet zelf wel een beetje duidelijk en beslist zijn. Vaak kun je je er met een grapje ook wel uitredden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-08-2011 21:16 elsbeth wrote:
Ik snap het geklaag over de stranden in Zuid Bali niet. Deze zomer (om precies te zijn 2 1/2 week geleden) sloot ik mijn vakantie af (net als in 2009) met 3 dagen Legian.
Echt, ik vond er helemaal niks mis mee. Midden in het hoogseizoen, je huurt een ligstoel, surfen,wandelen, op het strand stond een bijzonder sympathieke dame waar je heerlijke mie goreng kon halen, meerdere mannen die daar de boel schoon houden etc.etc. Weinig vuil op het strand. Hangt een beetja af waar je precies neerstrijkt. Vanaf Legian Beach hotel, waar we niet zaten, iets richting Kuta lopen, hooguit 200 meter, en je zit echt prima. Natuurlijk is het veel drukker dan op de stranden in Oost Indonesie, maar niet te vergelijken met een zomerdag aan onze eigen stranden.
Ik ben deze zomer voor het eerst in Noord Bali geweest, Pemuteran. Strand vond ik veel minder dan in het Zuiden, maar dan heb ik het puur over de kleur en de afmetingen. Het is natuurlijk veel ongerepter en ook daar heb ik heerlijk langs het strand gewandeld. De onderwaterwereld is behoorlijk mooi. Nogmaals, ik snap het afgeven op Zuid Bali toch niet helemaal. Ik moet er niet aan denken om er 3 weken te zitten, maar dat geldt voor vele plaatsen (ook die ik wel mooi vind). Ik heb erg weinig last gehad van opdringerige verkopers, maar je moet zelf wel een beetje duidelijk en beslist zijn. Vaak kun je je er met een grapje ook wel uitredden.
Ieder zijn ding Elsbeth, ik doe er veel voor om niet in Kuta of Sanur te hoeven zijn. En dat is niet klagen want dat doe je als je iets ervaart en ik zorg er zelf wel voor dat ik het niet ervaar. Precies die verkopersscene is iets waar ik een hekel aan heb. Dat heb je in Lovina overigens ook. In het oosten van Indonesie helemaal niet. Er zijn toch veel toeristen die dat als bezwaar zien en dat hoor ik ook regelmatig.
Buiten dat vind ik het er veel te druk, maar ook in Lovina. Op onze eigen stranden in Nederland kom ik niet. Precies om de drukte. En afgeven? Ik denk dat een mens toch wel mag wensen om rustig met vakantie te gaan. Ik heb in Kuta en Sanur alleen maar stress. Het gaat niet alleen om drukte maar als je gaat voor goudgeel/wit en breed zonder die kermis dan is Kuta op Lombok toch een goed alternatief.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,732,350 pageviews Een website van indahnesia.com