Op reis door Irian Yaja

Subforum Gezocht & Aangeboden 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lwijnhov
Gebruiker
spacer line

Hallo beste mensen
Ik ben van plan om in januari/februari naar irian yaja te reizen.
Ik ben niet stok maar ook niet meer piep. Mijn leeftijd is 64 en ben in een goede conditie.
Heeft er iemand ervaringen met een soort van reisplan door dit gedeelte van Indoensie?
Ik wacht af in spanning. Irian yaja is niet het eerste eiland dat ik bereis in Indonesie.
Heb inmiddels eigenlijk wel op alle eilanden gereisd behoudens sumba!
Hartelijke groet
Lambert Wijnhoven

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-08-2011 16:57 lwijnhov wrote:
Hallo beste mensen
Ik ben van plan om in januari/februari naar irian yaja te reizen.
Ik ben niet stok maar ook niet meer piep. Mijn leeftijd is 64 en ben in een goede conditie.
Heeft er iemand ervaringen met een soort van reisplan door dit gedeelte van Indoensie?
Ik wacht af in spanning. Irian yaja is niet het eerste eiland dat ik bereis in Indonesie.
Heb inmiddels eigenlijk wel op alle eilanden gereisd behoudens sumba!
Hartelijke groet
Lambert Wijnhoven
Ik heb ongeveer 3 weken geleden hierover een topic geopend.
http://forum.indonesiepagina.n(...)l_mogelijk_weten.php
Wellicht met specifiekere vragen maar misschien kun je meelezen. Er zijn hier niet zo heel veel mensen die Papua ervaring hebben (het is Papua en niet Irian Jaya). Ik ben er twee jaar geleden slechts kort geweest (Manokwari) en ga er in oktober weer heen.

Op alle eilanden gereisd? Ja dat is ook mijn droom maar dat niemand lukken met 18.000! Ik heb er zelf “pas” 31 gehad (inclusief Sumba) Emoticon: Smile (en daar komen over een paar maanden in elk geval twee nieuwe bij)

gr
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wij zijn een dag of zes door de Baliemvallei getrokken. Hadden alles in en vanuit nederland geregeld. Kwamen Ned. toeristen tegen, die het daar zelf probeerden, maar die waren al dagen bezig om een gids, dragers, etc, te charteren. Als je tijd genoeg hebt is dat geen bezwaar, maar als je krap in je vakantiedagen zit dan moet e.e.a. wel goed geregeld zijn.
We hebben ook al een aantal eilanden van RI bezocht. Allemaal mooi, maar Papua was toch wel een hoogtepunt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

koming
Gebruiker
spacer line

Ik banjer nog wel eens in Papua rond. Houd rekening met lange wachttijden en een behoorlijke dosis onzekerheid en wees flexibel want er zijn nogal wat verrassingen. Aan de andere kant is Papua vaak nogal ongerept en avontuurlijk. De mensen zijn zeer hartelijk maar iemand vinden die Nederlands of Engels spreekt is lastig. Kortom, ik raad het niet af maar een goede gedegen voorbereiding is wel op zijn plaats. Bezoek niet teveel plaatsen in één keer, want het openbaar vervoer is wat minder goed geregeld als in de rest van de Archipel, behoudens enkele wat grotere plaatsen maar ook daar kun je tegen een verrassing aanlopen. Informatie op Internet is vaak niet up-to-date.

Wens je veel plezier,

Koming

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-08-2011 18:19 koming wrote:
Bezoek niet teveel plaatsen in één keer, want het openbaar vervoer is wat minder goed geregeld als in de rest van de Archipel, behoudens enkele wat grotere plaatsen maar ook daar kun je tegen een verrassing aanlopen. Informatie op Internet is vaak niet up-to-date.
Dat laatste ben ik inmiddels ook achter Emoticon:
Openbaar vervoer in het oosten van Indonesie (dus ook Maluku en NT(B)T) is sowieso minder maar mannetjes met brommers zijn er overal Emoticon: Smile

koming
Gebruiker
spacer line

Er zijn alleen niet overal wegen. Mannetjes met motorboten zijn soms nuttiger. Emoticon: Smile
Let op: op diverse landkaarten staan wegen getekend die niet bestaan.

gr. Koming

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-08-2011 08:54 koming wrote:
Er zijn alleen niet overal wegen. Mannetjes met motorboten zijn soms nuttiger. Emoticon: Smile
Let op: op diverse landkaarten staan wegen getekend die niet bestaan.

gr. Koming
Haha, dat gaat spannend worden. Ja ook daar ben ik inmiddels achter.
Heb intussen overigens ook uitgevonden dat het 5200 km punt (het zou eigenlijk 5236 km moeten zijn van Sabang tot Merauke heb ik ergens gelezen) punt bij de plaats Sota ligt (met de grens van PNG op 500 meter). Ik heb geprobeerd het uit te rekenen met Google Earth, zou 70 km moeten zijn. En daar is het ook letterlijk het einde van de weg.....Hoop dat die getekende weg toch echt bestaat

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,695,870 pageviews Een website van indahnesia.com