Van tevoren binnenlandse vluchten reserveren sept 2011?

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ndemmer
Gebruiker
spacer line

Beste forumleden,

Kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag?

Eind augustus vertrekken we voor 3 weken naar Indonesië.
We hebben door omstandigheden een wat vreemd reisschema, maar komen op 1/9/2011 aan in Surabaya. Vandaar uit willen we door naar Lombok op de zelfde dag.
Vervolgens weer van Mataram naar Surabaya op 7/9/2011 en daarna weer op 12/9 van Yogja naar Den Pasar. We zijn met 5 personen en ik vraag me af of v.t.v. reserveren van de vluchten noodzakelijk is. We hebben namelijk twijfels,vooral voor de vlucht van SUB-AMI, stel dat je vertraging hebt op je voorgaande vlucht (MAS vanuit KL). Emoticon: Confused
Andere vraag is: is het gebruikelijk dat de prijzen omhoog gaan als je dichterbij de vertrekdatum komt?

Verder vraag ik me af hoeveel tijd je nodig hebt om van Gili Trawangang met de lokale boot naar Bansal te gaan en vervolgens naar de luchthaven van Mataram.

Hoop dat iemand met zinnige informatie kan geven.

Dank alvast voor jullie hulp.
Nan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

begin september is het einde van de Ramadan, in de 10 dagen na 31 augustus gaan tientallen miljoenen Indonesiers op reis. Dus ja, het is zeer verstandig NU je vluchten te boeken, want er bestaat een goede kans dat er anders helemaal geen plek meer is (of in ieder geval minder keuze/alleen dure tickets) om van Surabaya naar Mataram te vliegen. Hoe verder weg van 31 augustus, hoe makkelijker het is.

erwin
Gebruiker
spacer line

Het is gebruikelijk dat de prijzen van de vluchten stijgen, naarmate het vliegtuig voller geraakt. Eigenlijk het tegenovergestelde van hetgeen men vroeger deed. Dit geldt zowel voor internationale als binnenlandse vluchten. Vroeg boeken (en betalen!) heeft dus voordelen.
Het zou kunnen dat je voor sommige vluchten al te laat bent, zeker voor vijf personen. Niet langer aarzelen en asap je vluchten boeken.
Het suikerfeest brengt elk jaar een nooit geziene volksverhuizing met zich mee. Iedereen wil naar zijn geboorteplaats om het daar te vieren. Voor Jakarta geeft dat, dat de vluchten vanuit Jakarta net voor het suikerfeest snel vol zitten, en na het suikerfeest de vluchten naar Jakarta.
Net voor het suikerfeest richting Jakarta vliegen geeft in het algemeen dus minder problemen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Beste Nan, ik sluit me bij de vorige posters aan. Vooral inderdaad i.v.m. het eind van de ramadan, maar ook omdat het een prettig idee is om daar niet meer over te hoeven nadenken. Zeker als je de exacte data al weet, is het goed om het hier te plannen. Ik heb deze zomer meerdere binnenlandse vluchten via ticketindonesia geboekt. In een zucht en een scheet gebeurd, ideaal vond ik het!

ndemmer
Gebruiker
spacer line

Dag mensen,

Dank voor jullie reacties.
Als gevolg daarvan heb ik zojuist een aantal vluchten vastgelegd bij ticketindonesia.info.
Boeken op de site van Lion Air afgelopen week lukte niet, dus fijn dat deze optie beschikbaar is. Vreemd overigens dat dat niet lukt, rechtstreeks boeken op de LA site. Iemand enig idee waarom dat niet lukt? Met creditcard zou dat toch appeltje eitje moeten zijn. Het viel ons op dat de prijzen van de vluchten omhoog schoten. Verschillen in een paar dagen tijd van meer dan € 20,00 per ticket.

Nu nog een stukje Java plannen, maar niet te veel, want alles plannen willen we eigenlijk ook niet.
De vragen die ik daarover heb zal ik netjes in een ander topic zetten.
Nogmaals dank!

Gr.Nan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De vluchten Surabaya-Mataram en terug zijn vrijwel volgeboekt. Nog enkele tienttallen stoelen over voor alle LionAir vluchten op bijvoorbeeld 1 september. Erg krap dus, en vol is vol..

Lion Air neemt geen creditcards aan buiten ASEAN, dus daarom lukt het niet. De website geeft echter geen foutmelding als je een kaart gebruikt die niet wordt geaccepteerd. Heel onduidelijk dus.

ndemmer
Gebruiker
spacer line

Hoi Yerun,

Bij betaling krijg je een melding dat de autorisatie van de cc niet kan worden verkregen.
Jammer dat e.e.a. niet op de site wordt vermeld.
Probleem gelukkig opgelost.

Dank nogmaals voor jullie snelle reacties.
Had er niet aan moeten denken dat we langer hadden gewacht.

ireen
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Vorig jaar sept./okt. gingen wij op vakantie naar Indonesie.
Wij waren eind sept.in Bandung.Op 30 sept.hadden wij de tickets voor Yogyakarta- Den Pasar gekocht voor 4 personen ( vertrek vanuit Yogyakarta 08 Oktober ).
Wij hadden IDR 1.929.600 voor 4 tickets Yogya - Den Pasar betaald.
Wij hadden de tickets bij een reisburo gekocht en zonder problemen.
Let op vertraging op airport Yogyakarta.

Succes.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,695,839 pageviews Een website van indahnesia.com