Nichtje (22jr) wil naar NLD komen...

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ManonBee
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Ik heb wat advies nodig over onderstaande:

Een nichtje (22 jr) wil graag naar NLD komen, ik ken mijn IND family pas sinds 2007 ( ik ben geadopteerd en ik heb heel veel aardappelen gegeten... Emoticon: Wink ) en sindsdien heb ik vooral via social media sporadisch contact met mijn nichtje.

Op zich ben ik wel een voorstander om iemand een 'kans' te geven, echter ik weet nu even niet wat ik met deze 'begging' aan moet. Zo vers is het nu nog hoor.
Mijn nichtje volgt een studie maar op die universiteit zijn er geen 'student exchange project' mogelijkheden. Wel jammer want op die manier kan zijn gewoon voor een paar maandjes hier vertoeven en dan gaat ze ook weer als vanzelf terug.

Zij heeft inmiddels aangegeven dat ze zelf geen geld heeft om een ticket te kopen. Haar moeder, mijn biologische zus, is ' koosjewerkeloos' en zij vragen mij om hulp door haar naar NLD te halen..ik heb het zelf ook niet breed - maar ik vind het natuurlijk ontzettend leuk om haar hier als logeetje te hebben en het lijkt mij ook leuk om haar eindelijk eens te laten zien waar ik ben opgegroeid etc. etc. Maar na enige tijd (ca. 30 dagen)wil ik ook weer dat ze terug gaat, echter ik krijg nu het idee dat zij dat niet van plan is.... Emoticon: Confused

Oladiejee wat moet ik hiermee?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In ieder geval haar zelf het initiatief laten nemen om de mogelijkheden te onderzoeken en niet gelijk beginnen met geld op sturen, want de kans dat je nichtje dan niet komt en je geld in een bodemloze put is verdwenen is erg groot.
Hard maar wel de keiharde waarheid.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Visa-aanvragen?
Mail mij maar even: krukcorEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Geen student exchange projects ? Zelfs op de middelbare scholen hier word je doodgegooid met `studeren in het buitenland.' Van heinde en verre komen ze je ronselen.

Studeren in Nederland is spotgoedkoop, volgens de brochures: voor levensonderhoud hoef je echt niet meer uit te trekken dan Ä 750 per maand. Voor (vergelijkbaar met het Indonesisch) S1 liggen de collegegelden tussen de Ä 3500 en 7500 per jaar, en voor S2 slechts 4000 en 15000. Dus daar hoef je het echt niet om te laten. (bron: nuffic)

Dit alles nog buiten reis- en visumkosten natuurlijk. Peuleschilletjes. Maar daar weet de weledelgeboren heer, de heer C. van der Kruk alles van.

Kortom: DOEN! En denk niet dat je belazerd wordt, o nee.

MAD

bambang
Gebruiker
spacer line

Heeft je nichtje econimische binding met RI (werk, goed inkomen, perspectieven)? Heeft/kan de nicht een toekomst opbouwen in RI? Kan ze de studie met goed gevolg doen (diploma). Hoe staat het met de financiele positie van haar ouders, familie?

Zijn de antwoorden negatief? Dan weet je hoe laat het is.
Je hebt het antwoord zelf al gegeven.

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

verwijder....

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,024 pageviews Een website van indahnesia.com