in Nederland studeren

Subforum Het visumgebeuren 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 08-08-2011 19:04 senior wrote:
Ach Om Sid verdedigt alleen maar zijn land, niks mis mee toch?

Ik verdedig mijn land niet , gaat alleen een paar beweringen die niet gebaseerd zijn met bewijzen effen doorprikken.
Sorry, kan het niet laten.

bisa dicek of makemyday .

paulana
Gebruiker
spacer line

Ome Sid je bent een kanjer, meer hoef ik niet te schrijven toh, jij begrijpt me wel en wat ik bedoel..Chapeau Ome Sid!!

Sorry, kon het niet laten liggen. Emoticon: Clown

Om Swastiastu

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 08-08-2011 19:41 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik verdedig mijn land niet , gaat alleen een paar beweringen die niet gebaseerd zijn met bewijzen effen doorprikken.
Sorry, kan het niet laten.

Bewijzen? Dit een forum.
Je hoort hier de praktijk ervaring van mensen die er midden in zitten. Hoeveel bewijs wil je nog hebben?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Meneer, Indonesia is een land van tegenstellingen.
Heb ik vaker geschreven.
Er zijn verschillende soort "werelden", sociale levels
Ik ga jou ervaring en van je mede ondernemers ( heb je aangevoerd) niet in twijfel nemen.

Wat ik schrijf is dat je lekker bezig ben aan het generaliseren.
Ik moet wel lachen toen ik dat krasse opmerking las over iemand(even algemeniseren) die alleen maar VMBO had en volgens jou 100x beter dan iemand die een SMK of SMA deed. Of heb je dan zulke domme medewerkers ? Ik zal hun maar ontslaan.
Het feit dat ik ook SMA had speel geen rol .

Mijn ervaring is anders , ook de omgeving van ons zal niet dezelfde zijn .
Dat snap je toch wel ?

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 10-08-2011 16:07 Surya Atmadja wrote:
ook de omgeving van ons zal niet dezelfde zijn .
Dat snap je toch wel ?

Natuurlijk snap ik dat, daar zit dus ook het probleem. Jij komt af en toe op vakantie in IndonesiŽ en ik zit er midden in. Ik heb dagelijks met IndonesiŽrs te maken (van alle levels).
Nogmaals ik ben niet de enige met die ervaring. Zie alleen al hier op het forum de ervaring van Malam met zijn kleindochter van 14 die beter Engels spreekt dan iemand met S1. Of die Hoogleraar van Yogya-Bali die het niveau van zijn assistent niet hoger inschat dan een 2e jaars MBOer.... Je gaat helemaal nat Sury-Atmadja!

En begin aub niet over jouw opleiding want voor iemand die al meer dan 40 jaar in Nederland woont schrijf je belachelijk slecht Nederlands! Ik ken ayam kampung die slechts 5 jaar in Nederland wonen en beter Nederlands schrijven dan jijÖ
.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 10-08-2011 18:44 SanderBali wrote:

[quote removed]

En begin aub niet over jouw opleiding want voor iemand die al meer dan 40 jaar in Nederland woont schrijf je belachelijk slecht Nederlands! Ik ken ayam kampung die slechts 5 jaar in Nederland wonen en beter Nederlands schrijven dan jijÖ
.

Goh , gaan we nu iemand persoonlijk aanvallen omdat hij hier geen perfect Nederlands schrijft? Stoere jongen...jakkes. En Om Sid schrijft volgens mij expres zo,meen ik ooit ergens gelezen te hebben. Zo wordt een discussie er niet leuker op.

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-08-2011 19:09 senior wrote:

[quote removed]

Goh , gaan we nu iemand persoonlijk aanvallen omdat hij hier geen perfect Nederlands schrijft? Stoere jongen...jakkes. En Om Sid schrijft volgens mij expres zo,meen ik ooit ergens gelezen te hebben. Zo wordt een discussie er niet leuker op.

Om, hij heeft gelijk.
Mijn Nederlands is mijn akileshiel (of zoiets Emoticon: Wink ).
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier sta te lullen uit mijn nek.

Over het nat zijn ( geen natte droom) , tya dat zal blijken wie het laats lacht .
Het voorbeeld van Om Malam en van Y-B gaat om individuele gevallen en in een andere context .
Lees het nog maar even.

Ben echt reuze benieuwd wat voor soort werk je doet en in welke branch.
Over het discussieren in het openbaar (forum) heeft dese menir geen keju van gegeten.

Trouwens alles staat geregistreerd , ontkennen kan niet meer ,

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 10-08-2011 18:44 SanderBali wrote:

Natuurlijk snap ik dat, daar zit dus ook het probleem. Jij komt af en toe op vakantie in IndonesiŽ en ik zit er midden in. Ik heb dagelijks met IndonesiŽrs te maken (van alle levels).

Dacht dat Surya daar geboren was en zijn jeugd daar had doorgebracht. Maar dat valt natuurlijk in het niet met de kennis die jij als westerling daar nu hebt opgebouwd.

Nogmaals ik ben niet de enige met die ervaring. Zie alleen al hier op het forum de ervaring van Malam met zijn kleindochter van 14 die beter Engels spreekt dan iemand met S1. Of die Hoogleraar van Yogya-Bali die het niveau van zijn assistent niet hoger inschat dan een 2e jaars MBOer.... Je gaat helemaal nat Sury-Atmadja!

Je bent inderdaad niet de enige want je noemt er nog twee anderen op die jouw mening staven. IJzersterke bewijslevering. Drie mensen gaan even vertellen hoe het nu precies in IndonesiŽ allemaal reilt en zeilt. Gelukkig kan ik er hier nog steeds de humor van inzien.

.

Aaaai. Dat de moderatoren dit laten staan. Heb wel eens voor minder een waarschuwing gehad omdat ik op de man speelde.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 11-08-2011 03:15 sapolidi wrote:

[quote removed]
Aaaai. Dat de moderatoren dit laten staan. Heb wel eens voor minder een waarschuwing gehad omdat ik op de man speelde.

NEE, a.u.b laten staan.
Ter leering ende vermaeck .

SanderBali
Gebruiker
spacer line

[quote removed]

Dacht dat Surya daar geboren was en zijn jeugd daar had doorgebracht. Maar dat valt natuurlijk in het niet met de kennis die jij als westerling daar nu hebt opgebouwd.

Als ik goed begrepen heb +40 jr geleden.... Maar je heb wel gelijk er is in die 40 jaar weinig verandert in IndonesiŽ. Er is weinig vooruitgang en de mentaliteit schijnt juist achteruit te gaan daar (heb ik trouwens van horen zeggen want ben zelf nog niet zo oud).

[quote removed]

Je bent inderdaad niet de enige want je noemt er nog twee anderen op die jouw mening staven. IJzersterke bewijslevering. Drie mensen gaan even vertellen hoe het nu precies in Indonesi�llemaal reilt en zeilt. Gelukkig kan ik er hier nog steeds de humor van inzien.

Ja, alleen op dit forum al 3 mensen + in IndonesiŽ bijna elke buitenlander die ik spreek. Niet alleen uit Europa...hou op schei uit, je moet bv. de Singaporeans eens horen over de IndonesIŽrs...dat durf ik hier net te schrijven wat die allemaal zeggen. Zullen het misschien toch wel geen verzinsels zijn... Maar goed, als jij denkt dat het allemaal niet zo is moet jij mij toch eens vertellen hoe vaak jij in IndonesiŽ komt?

SanderBali
Gebruiker
spacer line

[quote removed]

Als ik goed begrepen heb +40 jr geleden.... Maar je heb wel gelijk er is in die 40 jaar weinig verandert in IndonesiŽ. Er is weinig vooruitgang en de mentaliteit schijnt juist achteruit te gaan daar (heb ik trouwens van horen zeggen want ben zelf nog niet zo oud).

[quote removed]

Je bent inderdaad niet de enige want je noemt er nog twee anderen op die jouw mening staven. IJzersterke bewijslevering. Drie mensen gaan even vertellen hoe het nu precies in Indonesi�llemaal reilt en zeilt. Gelukkig kan ik er hier nog steeds de humor van inzien.

Ja, alleen op dit forum al 3 mensen + in IndonesiŽ bijna elke buitenlander die ik spreek. Niet alleen uit Europa...hou op schei uit, je moet bv. de Singaporeans eens horen over de IndonesIŽrs...dat durf ik hier niet te schrijven wat die allemaal zeggen. Zullen het misschien toch wel geen verzinsels zijn... Maar goed, als jij denkt dat het allemaal niet zo is moet jij mij toch eens vertellen hoe vaak jij in IndonesiŽ komt?

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 11-08-2011 10:45 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

NEE, a.u.b laten staan.
Ter leering ende vermaeck .

Ja idd erg vermakelijk. Ben alleen bang dat niemand hier jouw universitaire opleiding(en) nog serieus neemt...

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Daar heb ik scheit aan. Emoticon: Shiny

Het gaat om wat ik hier schrijf en wat jou reactie was .
Je kwam met krasse uitspraken , die gelijk doorgeprikt kan worden of die je niet kan hard maken omdat je te veel generaliseert..
Je verschuilt achter Malam, hij had alleen commentaar ( leedvermaak ?)gegeven over de taalkennis van iemand .
Dat zal wel het geval zijn , het is een feit dat veel Indonesiers met uni diploma die geen fatsoenlijk Engels spreken.

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 12-08-2011 18:27 Surya Atmadja wrote:

Het gaat om wat ik hier schrijf en wat jou reactie was .
Je kwam met krasse uitspraken , die gelijk doorgeprikt kan worden of die je niet kan hard maken omdat je te veel generaliseert..
Je verschuilt achter Malam, hij had alleen commentaar ( leedvermaak ?)gegeven over de taalkennis van iemand .
Dat zal wel het geval zijn , het is een feit dat veel Indonesiers met uni diploma die geen fatsoenlijk Engels spreken.

Je bedoeld schijt met een lange ei denk ik. Welke universiteit ook alweer?

Verschuil me helemaal niet achter Malam.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Je trapt ook er in.
Zoals mensen die mij advies geven om beter brood te eten , en geen Lidl brood.
Omdat ik vaak Lidl noemt in mijn posting.
Of dat ik Lada reid , alleen Malamwas toen kritisch genoeg .

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 12-08-2011 19:12 Surya Atmadja wrote:
Je trapt ook er in.
Zoals mensen die mij advies geven om beter brood te eten , en geen Lidl brood.
Omdat ik vaak Lidl noemt in mijn posting.
Of dat ik Lada reid , alleen Malamwas toen kritisch genoeg .

Geef niet hoor, ik herken het, is een typisch Indonesisch trekje. Alles om gezichtsverlies te mijden toch.
Moet nu gaan slapen. Speak to you soon

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 12-08-2011 17:43 SanderBali wrote:

[quote removed]

Als ik goed begrepen heb +40 jr geleden.... Maar je heb wel gelijk er is in die 40 jaar weinig verandert in IndonesiŽ. Er is weinig vooruitgang

Credit Zwitserland, een financiŽle dienstverlener die klanten financieel advies biedt bij alle aspecten van private banking, investment banking en vermogensbeheer heeft een rapport uitgebracht met als titel "Global Wealth Report" dat trends meet en analyseert in welvaart tussen landen. Het rapport is opgesteld door professor Anthony Shorrocks, directeur van het World Institute for Development Economics Research van de VN-Universiteit (UNU-Breder) in Helsinki 2001-2009 en Jim Davies, professor in het Departement Economie van de Universiteit van Western Ontario in Canada, tevens de architecten en de belangrijkste auteurs van "persoonlijke rijkdom vanuit een mondiaal perspectief", uitgegeven door Oxford University Press in 2008. Geen flauwe jongens dus.
En uit dit rapport bleek oa. dat de persoonlijke welvaart in IndonesiŽ het afgelopen decennium spectaculair te noemen is. En ook News Business van de BBC gaf aan dat de Indonesische economie sneller gegroeid was dan verwacht. Volgens hun analisten gaat het om de grootste economische groei in 6 jaar tijd. En als jij als ondernemer van twee bedrijven met zelfs export naar HawaÔ en de Caribbean hiervan niet op de hoogte bent vind ik vreemd.

en de mentaliteit schijnt juist achteruit te gaan daar (heb ik trouwens van horen zeggen want ben zelf nog niet zo oud).

Het woordje schijnt duidt al aan dat je het niet weet. Of ga je gewoon kreten van anderen overnemen die toevallig in jouw straatje van pas komen? Moet je niet doen Sander B, komt zo dom over.

Ja, alleen op dit forum al 3 mensen + in IndonesiŽ bijna elke buitenlander die ik spreek.

En ik spreek heeeeeeeeeeel veel mensen die het in IndonesiŽ wel naar hun zin hebben of hebben gehad. Dit is echt kleuterniveau Sander B. Maar geeft niet, pas me wel aan.

Niet alleen uit Europa...hou op schei uit, je moet bv. de Singaporeans eens horen over de IndonesIŽrs...dat durf ik hier net te schrijven wat die allemaal zeggen. Zullen het misschien toch wel geen verzinsels zijn...

Ga er maar vanuit dat het verzinsels zijn. En als ze woorden gebruiken die jij hier niet durft te vertellen dan weet ik al precies wat voor soort mensen dat zijn.

Maar goed, als jij denkt dat het allemaal niet zo is moet jij mij toch eens vertellen hoe vaak jij in IndonesiŽ komt?

Ahh, volhoudertje ben je Sander B. Emoticon: Laugh out loud

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Effe een oude lulverhaal van mijn uit de kandang halen.

http://forum.indonesiepagina.n(...)cording_to_sidia.php

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-08-2011 03:15 sapolidi wrote: Dacht dat Surya daar geboren was en zijn jeugd daar had doorgebracht.
Dat zegt niet veel. Het moge bekend zijn dat een buitenstaander het beste een andere samenleving, volk en natie kan beoordelen daar deze "outsider" niet wordt beÔnvloed en/of gehinderd door emotionele bindingen met de betreffende natie en volk. Zo schreven jaren geleden een aantal allochtone schrijvers/journalisten het zeer aantrekkelijke boekje "The Undutchables"; een zeer verhelderende kijk op de Nederlandse samenleving vanuit een niet-Nederlands oogpunt.

Honey
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal, ik ga hier onder de naam ''Honey'' en ik ben 17 jaar oud.

Nou ik ben wat gaan gaan googlen, en zo kwam ik op dit forum terecht.
Want ik was op zoek naar iets. Heb mij dan ook gelijk geregistreerd op deze website, want ik wilde heel graag iets vragen. Ik was op zoek naar het school-stelsel ofwel school systeem van Indonesie. Want ik wilde dit vergelijken met het school systeem in Holland. Ik weet nu wel dat het in Indonesie van TK tot SMA / SMK / SMU gaat en dat je daarna gelijk naar een universiteit kan. Maar ik vind het allemaal een beetje onduidelijk ...

Het zit zo: Ik zat de 1e en 2e in de Havo en toen ben ik gezakt naar het Vmbo, in de 4e van het vmbo ging het niet zo goed met mij omdat ik mij te veel met andere dingen bezig hield zoals uit gaan met vrienden ect. dan echt eens aan mijn school te zitten. Dus ik wist op de helft van het jaar in de 4e al dat ik ging zakken want ik liep ontzettend achter. Nou wilde ik niet blijven zitten en zag ik het allemaal even niet meer zitten en was ook caught up in een slechte omgeving (de verkeerde mensen, deed mijn best niet meer op school), toen mijn vader met een oplossing kwam: School in Indonesie!

Mijn zus (nu bijna 29 jaar oud) heeft vroeger ook 2 jaar in Indonesie gewoont, ging kreeg vanuit Nederland een studiebeurs aangeboden en ging dus 1 jaar naar STSI Bandung maar was veel ouder dan mij toen ze naar Indo ging. Zij was dus ook een van de redenen dat ik ook Indonesie wilde zien. Daarnaast is mijn vader Indonesisch!
Nou woon ik al een 1 jaar en 2 maanden hier, heb ik bijna heel Java gezien en spreek ik al sangat lancar bahasa Indonesia. Bijna niemand ziet dat ik hier niet echt vandaan kom. Heb de taal dus best snel geleerd. Dus het ziet er naar uit dat ik eigenlijk helemaal geen nietsnut ben al voelde ik me zo omdat ik naar Indo was verhuist en dus als het ware voor mijn problemen ben weggerend omdat ik wist dat ik zou zakken. Ik doe hier nu SMK en ik had gehoord dat SMK, in Nederland gelijk staat aan het MBO. Is dit waar? SMA zou ik volgens mijn vader, niet aankunnen. En ik geef hem gelijk, ik spreek ook nog maar net Bahasa. En SMK is wat meer praktijk. Als ik na deze 3 jaar slaag, wil ik zo snel mogelijk weer terug naar huis. En dan ga ik natuurlijk verder studeren. Maar ik weet niet hoe ik dan straks verder moet. Een Nederlandse Vmbo diploma heb ik dus niet. Want ik was nog vůůr de examens verhuist.

Wat zeggen jullie? Stel ik slaag en haal mijn SMK diploma? Wordt die dan erkend in Nederland? En aan welk niveau sta ik dan gelijk?
Ik wil weten wat ik kan verwachten en hoe ik het beste straks verder kan na SMK.

Groetjes vanuit IndonesiŽ Emoticon: Bye bye

Honey
Gebruiker
spacer line

P.S. Sorry voor mijn uit-het-niets-verhaal en mijn vraag over Smk. Dit leek mij een passend forum. En sorry voor het onderbreken van deze pittige discussie Emoticon: Very funny Terima kasih!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pffffff Honey dat gaat een vrij ingewikkeld verhaal worden, het is sterk afhankelijk wat voor SMK en bovendien zal je zelf misschien beter een antwoord kunnen geven als je kijk naar het niveau van de scholen die je gedaan hebt in Ned. en wat je nu doet.
Kijk bijvoorbeeld alleen maar is naar je niveau Engels in de brugklas en het niveau nu Emoticon: Wink
Maar dat er mogelijkheden zijn dat is zeker waar, er gaan nog steeds veel studenten van uit IndonesiŽ naar Europa.
Er zullen hier best wel een paar knappe koppen zijn die je antwoord kunnen geven maar dan zal je waarschijnlijk toch wat meer informatie moeten geven over de school waar je nu op zit

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ik hoop dat Nederlandse ervaringsdeskundigen met een goede advies komen.
Voor zover ik weet zijn er een paar Nederlandse migranten die kennis hebben over het niveau van de Indonesische SMK of SMA , omdat ze al tig jaren daar wonen en ook kinderen hebben die naar de SMA gingen.

En ik weet zeker dat ze de opleidingsviveau van de huidige VMBO/MBO kennen .
DUS, silahkan,
Help Honey met objectieve adviezen.
Alvast bedankt

En wat versta je van het beheersen van B.I "sangat lancar".
Mondeline uitdrukkinsvaardigheid is anders dan schriftelijk uitdr.vaardigheid.
Voor zover ik weet moet je bij de SMP (ook SMKP) een voldoende hebben voor Bahasa Indonesia. Tenminste vroeger(vorige eeuw).
Geeft dat problemen bij jou ?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. HONEY , je bent vergeten om te vermelden welke richting je deed en of het een praktijk of theoretische deel is.
Vergeet niet dat de SMKP/A vaak minder geouttileerd is dan een VMBO/MBO opleiding, uitgezonderd een paar "plus" scholen.

Als ik het verhaal van de "prof. van Y-B" las , ben ik bang dat een Indonesische SMK ( hangt ook af welke richting) als waardeloos wordt gezien in Nederland..

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-08-2011 20:33 Malam wrote:
Pffffff Honey dat gaat een vrij ingewikkeld verhaal worden, het is sterk afhankelijk wat voor SMK en bovendien zal je zelf misschien beter een antwoord kunnen geven als je kijk naar het niveau van de scholen die je gedaan hebt in Ned. en wat je nu doet.

Het is niet ingewikkeld.
In principe is de Indonesische onderwijssysteem (bijna) dezelfde* zoals de Nederlandse .
Met het verschil dat ze in talenvakken zwak zijn en bij beroepsonderwijs door gebrek aan geld te weinig praktijk faciliteiten hebben.
Dus je kan voorsprong hebben qua Engels .

De toelatingseisen zijn bekend , je moet eerst een diploma SMKP hebben voordat je de SMKA kan doen .
M.a.w eerst VMBO voordat je MBO kan volgen.
In sommige gevallen kan men vrijstelling krijgen , door een toelatingtoets aan te vragen.

* De onderwijssysteem in de oude Nederlands Indie is gelijkwaardig (concordant ?) met de Nederlandse .
In de loop der jaren door te veel aanbod van leerlingen en te weinig deskundig leraren cq docenten bij de Sekolah Tinggi(HBO) en Uni's zijn duidelijk kwaliteisverschillen.
Het gebrek aan geld speel ook een grote rol.
Of je moet het geluk en geld en hersenen hebben om in een "plus"school te studeren.

Ik hoop dat je niet laat schrikken over de kwaliteit van Indonesische scholen , en zeker de ongenuanceerde en niet door feiten gebaseerde uitspraken van sommige ervaringsdeskundigen leest.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat mij nu duidelijk word als ik het verhaal lees van Y-B dan gaat er veel talenten en intelligentie verloren, in IndonesiŽ
En dat komt dan door het systeem van de universiteiten,al daar en de door het kapitalisme die duidelijk aanwezig is in IndonesiŽ.
Er is geen selectie aan de voordeur door te testen?, of men selecteert verkeerd.

In Nederland had je door het linkse gedoe een rem op super intelligente kinderen.
Die moesten zich maar aanpassen, aan de mindere draagkrachtige kinderen.
Nu ontdekt men dat het niet goed was en dat het beter is die kinderen hun eigen niveau te houden, want dat kunnen toekomstige Einsteins worden.
http://www.psychologiemagazine(...)/Superkinderen-1.htm

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,822 pageviews Een website van indahnesia.com