Koffie Toebroek

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Miekie
Gebruiker
spacer line

Lang geleden toen ik stage liep bij een Indonesisch gezin. Kreeg ik Koffie Toebroek te drinken, ik weet nog dat ik dit erg lekker vond, maar ik weet niet meer hoe zij deze maakten.

Wat voor koffie zouden zij dan gebruikt hebben?

Wie kan mij dat vertellen?

Weet er iemand misschien ook nog lekkere alternatieven en/of toevoegingen?

Bij voorbaat dank,
Miekie

bambang
Gebruiker
spacer line

Het is gewoon een fijn tot zeer fijngemalen koffie. Met heet water. Je kunt suiker en melk toevoegen. Het is koffie zetten op zeer eenvoudige manier zonder apparaten, zonder poespas.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

In Indonesia ( speciaal bij de warkop /warteg ) gaan ze de koffie eerst laten wellen met een klein deel heet water.
En voorroeren.
Na een paar seconden(?) doe je de rest heet water , en maar roerend .
Als het goed is zakt de koffieprut naar beneden .

De Europeanen hebben een andere manier , in zo'n glazen pot met zeef , de zgn bistro koffie.
De "echte kopi tubruk is een gewone Indonesische koffie ( er zijn verschillende merken/prijsklasse) met alleen suiker , soms doet men koffei melk er bij , de susu kental manis (frische vlag ) .

bisa dicek of makemyday .

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 01-08-2011 06:54 schreef bambang:
Het is gewoon een fijn tot zeer fijngemalen koffie. Met heet water. Je kunt suiker en melk toevoegen. Het is koffie zetten op zeer eenvoudige manier zonder apparaten, zonder poespas.

Weet je wat ook lekker is, i.p.v. gewone suiker en melk, vloeibaar Javaanse suiker (gula jawa) en/of kokosmelk (uit blik). Je kunt erop fantaseren: een beetje cognac, of kaneelpoeder (met suiker en melk) toevoegen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 02-08-2011 18:52 bambang wrote:

[quote removed]

Weet je wat ook lekker is, i.p.v. gewone suiker en melk, vloeibaar Javaanse suiker (gula jawa) en/of kokosmelk (uit blik). Je kunt erop fantaseren: een beetje cognac, of kaneelpoeder (met suiker en melk) toevoegen.
van een teveel aan gula jawa wordt ik misselijk, dus ik houd het maar bij gewone suiker en een scheutje melk. Ik heb hier thuis zakken 'kapal api'. Doodnormale koffie 'voor het volk' voor een paar duizend rupiah voor zo'n zak. Daar doe ik lang genoeg mee, want het is handiger om gewoon 3-in-1 koffie te maken.. tja, luiheid.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,695,730 pageviews Een website van indahnesia.com