Indonesisch Borneo (gids)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Angelina1985
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal,

In oktober vertrekken wij richting Jakarta, het wordt een backpack reis. Wij willen graag naar Indonesisch Borneo, Kalimantan. Zelf ben ik Indonesisch - Maleisisch, geboren in Singapore. En dit wordt onze eerste keer naar Indonesie... Erg spannend.

Nu zouden wij graag willen weten, of het mogelijk is, ter plekke een gids te regelen. Hopende dat dit in kosten zou schelen. Want als we kijken op internet, schrikken wij toch erg van de prijzen die sommige organisaties vragen....

Misschien dat iemand een goede engelssprekende gids kent? Alle tips zijn overigens erg welkom!

Groetjes,

Angelina

Angelina1985
Gebruiker
spacer line

Middels al 43 views....

Is er helemaal niemand die ons iets vertellen kan?

Groeten,

Angelina

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Niet iedereen zit doorlopend of overdag op het forum. Antwoorden komen echt wel

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Angelina,

Je posting is nog maar een halve dag oud en forumbezoekers die ook Kalimantan bezoeken/hebben bezocht zijn in de minderheid. Ik weet dat oa. Bintan Jan niet al te lang geleden in Kalimantan is geweest maar ook een aantal andere mensen. Voor mij is het te lang geleden dat ik in Kalimantan was dus daar heb je niet zoveel aan.
Ter plekke een gids regelen is natuurlijk altijd en overal mogelijk. Via een organisatie betaal je idd vaak de hoofdprijs (er moeten meer boterhammen verdiend worden)
Je schrijft echter niet waar in Kalimantan. Het is nl. een beetje groot.
Misschien kun je dat hier ook melden, en of het alleen om een gids gaat of ook een chauffeur. Dan komen er echt wel antwoorden.
Maar een Engelsprekende gids? Je spreek zelf geen Indonesisch (of Maleis?) want dat kan ook in kosten schelen.
Mensen moet ook werken, het is vrijdag en vakantietijd. Even geduld dus.Zoals Senior zegt de antwoorden komen echt wel.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Angelina1985
Gebruiker
spacer line

Jullie hebben gelijk.

Sorry dat ik zo enthousiast en ongeduldig ben.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Angelina,

Zoals AM al meldt zijn wij een paar keer in Kalimantan geweest en hebben een lieftallige jongedame, die zeer goed Engels spreekt als gids gecharterd.

Haar naam is Theresia Herty en je kunt haar mailen. Haar adres is
hertytheresiaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Veel succes.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Hallo Angelina,
Vorig jaar zijn wij naar Kalimantan geweest, wat voor trekking wil je gaan doen?
Ik denk dat terplaatse regelen wel te doen is, als je niet verwacht gelijk de zelfde dag te kunnen vertrekken. Wij hebben online geboekt bij een online indonesies reisbureautje. Dat is al stukken goedkoper dan via een nederlands reisburau. Misschien een tip?

Hoewel wij al best wel wat backpack ervaring hebben vonden we het wel fijn dat dit al geregeld was. Het was vanuit nederland bijv best wel lastig om er achter te komen welke binnenlandse vluchten er gaan. De ťťn zei dat ze niet gingen en de ander weer wel. Waar je ook rekening mee moet houden is dat in het hoogseizoen het vliegen best wel duur kan zijn als bijv een dag van te voren boekt.

Wat ook een van onze hoogte punten was tijdens de reis was een canal tour tijdens mandi tijd in Benjarmarsin. Dit kun je gewoon ter plaatse boeken. En maak je niet de druk de gids vind jou eerder dan jij hem. Er komen niet veel toeristen in Benjarmasin.
Wij hebben 2 anderen toeristen gezien tijdens ons verblijf daar. I

Iederer geval veel plezier! Borneo was het absolute hoogte punt van onze reis in Indonesie!

Sander1970
Gebruiker
spacer line

Ik volg dit topic met grote interesse omdat wij (mijn vrouw en ik) rond half oktober aankomen in Balikpapan en daar van plan zijn een paar dagen de jungle in te gaan om oa oerang oetangs te zien en ander wildlife. Net als Angelina1985 schrik ik ook erg van de prijzen van dergelijke trips. Weet iemand wat de prijzen ongeveer zijn als je daar terplekke een trekking boekt, of wat een gids vraagt?

Wat zijn goede en betrouwbare aanbieders etc?
Alle tips zijn zeer welkom!

Alvast bedankt!

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sander,

Mail eens met hertytheresiaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Zij is een goede gids en zal je zeker een goede prijs geven.

Geef wel duidelijk aan wat je precies wilt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Sander1970
Gebruiker
spacer line

BintangJan,

Bedankt voor je tip. Voor ik haar ga benaderen zou ik graag van je willen weten of zij vanuit Balikpapan werkt of vanuit een ander gedeelte van Borneo.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sander,

Zij werkt vanuit Palangka Raya.

Sander1970
Gebruiker
spacer line

Jan,

Dat is een probleem omdat wij vanaf Kuala Lumpur komen. Palangka Raya is wel bereikbaar vanaf KL, maar alleen met een enorme omweg. Je vliegt dan via Soerabaja e moet daar een keer overstappen. In totaal ben je dan minimaal 9,5 uur onderweg. Vanaf KL kan je wel rechtstreeks naar Balikpapan vliegen met Air Asia. Na Borneo willen wij door naar Bali, en dat valt vanuit Balikpapan weer goed te regelen met Lion Air.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sander,

Verwacht niet dat je oerwoud in de directe omgeving van Balikpapan zult aantreffen. Tussen Samarinda en Balikpapan heb je wel Samboya Lodge. Een door Willy Smits gesticht natuurreservaat, waar orangs worden opgevangen. We zijn met een klotok honderden kilometers de Mahakam rivier opgevaren. Ontbossing en mijnbouw alom. Geen oerwoud en geen wildlife. Daarvoor moet je nog vele malen verder de Mahakam rivier op (voorbij de stroomversnellingen).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,828 pageviews Een website van indahnesia.com