sanitaire stops met openbaar vervoer bus?

Subforum Sumatra 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rupke
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Ik vroeg me af of de bussen van het openbaar vervoer ook stoppen om naar de wc te kunnen. Soms zit je wel 7 of 8 uur achter elkaar in de bus om van A naar B te komen.

Gr. Rob

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Meestal hebben ze een sanitaire stop bij de grote terminals of waar de chauffeur kontakten hebt .

Als je echt zonodig een buang air kecil stop moet maken kan je mss vragen aan de supir , anders moet je het effe afknijpen.

Weet nog dat ik tussen Yogya en Solo een acute stop moet maken, gelukkig had ik een auto met supir gehuurd.
Dus , gewoon lekker aan de kant van de weg stoppen , en dan "pissen maar".
Op Sumatra ( Trans Sumatran Highway) had ik een paar keren aan "wildplasserij" gedaan , ook op Samosir . Daar heb je niet zoveel verkeer zoals op Java.

Advies : houd rekening mee met de windrichting . Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Voor ritten die langer als een paar uur duren wordt zeker wel een stop gemaakt ergens, al was het maar omdat de chauffeur een bak koffie wil drinken. Op de meeste doorgaande routes wordt gestopt bij vaste stopplekken waar je je benen kunt strekken, je plasje kunt doen in een gruwelijke meurend toilet en ook een hapje kunt eten. Drink niet te veel, anders moet je twee uur later weer. Emoticon: Puh!

Welke route(s) ben je van plan te doen met de bus?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 18-07-2011 11:08 Surya Atmadja wrote:

Weet nog dat ik tussen Yogya en Solo een acute stop moet maken, gelukkig had ik een auto met supir gehuurd.
Dus , gewoon lekker aan de kant van de weg stoppen , en dan "pissen maar".
Op Sumatra ( Trans Sumatran Highway) had ik een paar keren aan "wildplasserij" gedaan , ook op Samosir . Daar heb je niet zoveel verkeer zoals op Java.

Advies : houd rekening mee met de windrichting . Emoticon: Yes!

Nu begrijp ik waar "Indonesia tanah air ku" vandaan komt Emoticon: Wink

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb al heel wat busritten op diverse eilanden gehad door de jaren heen. Of en wanneer er gestopt wordt is aan de chauffeur. Mijn ervaring is dat er totaal geen logica in zit. De chauffeur heeft honger, geen zin meer of moet plassen, dus wordt er gestopt.
Waar ik me vaak aan erger is het niet communiceren. Er wordt vaak niet eens gezegd dat er gestopt wordt om te eten en hoelang.
Daarbij komt dat grote bussen tegenwoordig vaak zijn uitgerust met een toilet (die smerig zijn en je de adem benemen) en dan wordt er zeker niet vaak gestopt. Bij een van mijn laatste lange busritten op Sumbawa werd pas na vier uur gestopt.
Waar je stopt is ook afhankelijk van de situatie op het eiland. Op Java en Sumatera is wat dat aangaat meer voorhanden dan op de buiteneilanden.
Daarbij is het voor mannen dan nog iets gemakkelijker. Ik ga gewoon vaak naar een warung, iets kleins kopen en meteen van het toilet gebruik maken. Dat is nooit een probleem.
gr
AM

Dat van niet teveel drinken is zeker een goed tip.

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

rupke
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Ik neem het advies van de windrichting mee ;-).

De route die wij gaan doen ligt nog niet vast. Dit zijn in ieder geval de plaatsen die we aan willen doen. We landen op medan, dan naar Bukit Lawang, vandaar uit weer terug naar Medan (denk ik) om door te reizen naar Brastagi, Prapat, Samosir, Sipirok, Bukittinggi en eindbestemming Padang. Ik moe tnog uitzoeken welk ebussen ik het beste kan pakken (grote of kleine) of taxis of prive chauffeur en welke optie het beste is voor welke gedeelte van de reis.

Gr. Rupke

rupke
Gebruiker
spacer line

Mijn vriendin en ik zullen de eerste 2 weken van augusts op sumatra verblijven. Omdat we nog niet weten waar we op welke datum zullen zijn hebben we geen accommodaties vastgelegd. Zal dat ene probleem opleveren om bij aankomst terplekke een slaapplaats te zoeken of kunnen we beter 1 of enkeel dagen van te voren iets boeken.

Gr. Rupke

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Om van Medan naar Parapat( voor de oversteek naar Samosir) te gaan heb je 2 bekende route's waar bussen groot of klein rijden.

1.Medan via Tebingtinggi , Pematang Siantar en dan Parapat .
2.Medan - Brastagi - Kabanjahe - Pematang Siantar en dan Parapat.

Een derde alternatief weg is dat je ongeveer 50 km voor Pematang Siantar komt , ga je rechtsaf .
Dan heb je een adembenemdend (mooi Emoticon: Shiny ) uitzicht .
Nadeel is dat openbaarvervoer niet langskomt, dat doen alleen toeristen die een auto/supir huren.
Volgens de supir rijd na 15.00/16.00 geen huur/particuliere auto meer , omdat het mistig en verlaten wordt .

Ik heb vorige maand vanaf Medan route 1 genomen .
Teruggaande naar Medan heb ik na Parapat de 3de route genomen, en dan zie je vanaf de heuvels de Toba Meer , koffiestruiken , kan je stiekem plukken en eventueel foto's maken en plassen in het wild Emoticon: Wink .
Voor stadmensen is het een belevenis. ha ha ha ha .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-07-2011 09:14 Surya Atmadja wrote:
2.Medan - Brastagi - Kabanjahe - Pematang Siantar en dan Parapat.
Komend vanuit Kabanjahe naar Parapat kan de route genomen worden via Merek aan de noordkant en dan langs de oostoever van het Tobameer naar Parapat. Kabanjahe-Parapat via Siantar is het heel erg om.
Je kunt vanuit Kabanjahe ook via Sidikalang en Tele naar het Samosireiland zonder oversteek met de boot maar gewoon via het vasteland. Dat is de minst gebruikte maar meest spectaculaire route (vanaf Tele)

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Elliew
Gebruiker
spacer line

Wij hebben stukken van 12 uur gereden waarbij maar twee keer gestopt werd (Dit was op Java) en inderdaad, de communicatie is niet op en top. Maar dan is het een kwestie van vragen en het wordt geregeld. Wanneer het mogelijk is dan.

Stop wat tissues in je daypack, of voor de dames: zelfs plastuiten. Af en toe wil je namelijk zo snel mogelijk het enige toilet dat beschikbaar is weer uit (of er al niet eens in!!!)

Desinfecthandgel is daarna ook geen overbodige luxe

Succes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,699,546 pageviews Een website van indahnesia.com