Visum NL - spoed spoed

Subforum Het visumgebeuren 
94 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jurryt
Gebruiker
spacer line

Hallo daar,

Door onfortuinlijke redenen in de familie ga ik dit weekend waarschijnlijk last minute naar Nederland toe. Voor mij is dit geen probleem, alleen als ik mijn vriendin mee wil nemen, komen er wellicht problemen om de hoek. Ik wil ongeveer 3 weken in NL blijven, om vervolgens weer terug te gaan.

Mijn vriendin is dus Indonesisch en morgen is de laatste werkdag. Is het mogelijk om een visum op zo'n kort dag te verkrijgen voor haar? Of heeft Nederland een Singapore systeem? Of een VOA?

Graag spoed! Dankjewel!

Michel
Gebruiker
spacer line

Hallo Jurryt,

Wij hebben nu een Indonesisch meisje op vakantie hier.

Het kostte mij ongeveer 2 weken vůŲr alle papieren verzameld in ingevuld waren (b.v. bankafschrijften, bewijs van voldoende vermogen,uitnodigingspapier + garantieverklaring (sinds 1-1-2011 is dat een E.U. formulier), een bewijs dat de uitgenodigde voldoende verzekerd is ETC. ETC.

Bovendien moet de uitgenodigde bij het Nederlandse consulaat (of beter de ambassade) inleveren : paspoort + 2 kopieŽn, 2 pasfoto's (die aan bepaalde eisen moeten voldoen), 2 kopieŽn van de Karta Keluarga, 2 kopieŽn van de "akte kelahiran" Emoticon: Wink ETC. ETC,

Een VAO bestaat niet in Nederland, integendeel.
Als men met een Schengen visum in het paspoort naar NL. komt (wat ongeveer 2 tot 3 weken kan duren) moet men zich in Nederland binnen 3 dagen melden bij de vreemdelingenpolitie.

Ik wil je met dit schrijven niet ontmoedigen, maar volgens mij is het onmogelijk om Nederland binnen te komen in een paar dagen.

Michel.

jurryt
Gebruiker
spacer line

Hartelijk dank Michel, daar was ik al bang voor. Mocht iemand anders andere informatie hebben, hoor ik het graag. Jammer dat NL niet zoals Singapore is: Korte termijn verblijven is gewoon een stempel.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op dit moment, juli, midden in het het hoogseizoen is nog maar de vraag of 2 weken genoeg zijn. Realistischer is 3 weken of meer. In elk geval niet overmorgen of zo.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Is er geen kans op een stunt als je de situatie uitlegt op de ambassade ?
(telefonisch dan)

"Bhinneka Tunggal Ika"

wimkadek
Gebruiker
spacer line

weet niet hoe in nl maar ik heb het verleden jaar op 4 uur kunnen regelen voor belgie

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

De verwerkingstijd voor Nederland is in elk geval 3 weken. Ik heb net zelf 3 weken geleden de uitnodiging gedaan, maar tot nu nog geen bericht. Voorheen was het via Frankrijk ook sneller, maar ook dat is sinds dit jaar verleden tijd...Misschien dat BelgiŽ ook strenger is geworden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,770,345 pageviews Een website van indahnesia.com