Van Jakarta naar Sumatra.

Subforum Sumatra 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wij zijn van plan om in de zomer 2012 een reis te plannen, die begint in Jakarta. We willen richting Medan reizen, openbaar vervoer, veerboot. Liefst niet vliegen.
We hebben een ruime RI ervaring, maar weten eigenlijk niets van het zuiden van Sumatra. Is het de moeite waard om de trip vanaf Jakarta te maken of kunnen we beter vanaf Medan naar b.v. Padang. Wie helpt ons op weg. Oh ja, we gaan 4 weken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

BJ,

De afstanden op Sumatera zijn gigantisch maar als je er 4 weken voor uittrekt dan is dat goed te doen. De meeste bussen zijn oa ALS (zoals beschreven in mijn verslag 5 maanden geleden) die traag zijn maar voor de prijs comfortabel genoeg.
Van Sumatera vind ik persoonlijk Noord- en West Sumatera en Aceh het meest de moeite waard. In elk geval de westelijke route. Vanuit Bandar Lampung/Tanjung Karang is een trein naar Palembang maar de westelijke route is mooier (bergen, oerwoud). Je komt dan uiteindelijk terecht in Sungei Penuh of je maakt nog een rondje Jambi. Het gehele zuiden, dus de provincies Zuid Sumatera, Jambi en Bengkulu hebben maar een fractie van de toeristen van die van de noordelijke helft (tm Padang).
In Lampung is een reservaat dat de moeite waard is. Het dal rondom de Kerinci is prachtig. De palmoliebossen van Jambi zijn de moeite waard. En in West Sumatera is het welbekend (Harau vallei, Maninjau, Bukittinggi). Als je alleen de route Medan-Padang wilt doen en je gaat 4 weken dan past er Aceh ook nog wel in. Je hoeft dan niet eens in Jakarta te komen. Je kan vanuit KL rechtstreeks naar Banda Aceh en weer terug vanaf Padang (erventueel met een detour naar Kerinci/Sungei Penuh)

Of heb ik het nou moeilijk gemaakt?

PS : heb je verhaal vorige week helemaal uitgelezen. Vond het stuk in Taman Negara en het mooist. Het verhaal van Langkawi was erg herkenbaar.....!

gr
AM

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

simpati
Gebruiker
User icon of simpati
spacer line

Het is mogelijk om met de Pelni van Jakarta naar Medan te gaan, ik heb dat twee keer eerder gedaan, het was toen voordeliger als vliegen, nu niet meer, nu zou je voor KELAS SATU A Rp.1.323.000 p.p. kwijt zijn, niet echt voordelig.
KELAS SATU A is een cabine voor twee personen met eigen badkamer(tje).
Kijk eens bij de website van Pelni op: http://www.pelni.co.id/
Departur Port: TANJUNG PRIOK
Arrival Port: BELAWAN en de periode dat je wil reizen in.
Succes,
Jan

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!

Elliew
Gebruiker
spacer line

Mederreizigers die wij tegen kwamen hebben het stuk met de bus afgelegd en hebben er 52 uur overgedaan. Volgepropt met locals, zittend op een extra plastic kuipje in het gangpad. Dit is dus een optie... maar kost veel van je reisdagen!

over de veerboot weet ik niets...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,699,432 pageviews Een website van indahnesia.com