31 dagen in Indonesie, vertrek 14 juli. Overstay doen?

Subforum Het visumgebeuren 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
stevie_k
Gebruiker
spacer line

14 juli vertrekken ik en mijn vriendin voor 31 dagen naar IndonesiŽ. Een maand terug hebben wij naar de ambassade gebeld in Den Haag om te vragen of wij ons visum in Nederland moest regelen of dat dat in IndonesiŽ zelf kon. De vrouw sprak niet heel goed Nederlands en gaf aan dat we de VOA gewoon in IndonesiŽ konden verlengen. Kwam ons erg goed uit, want we hebben eigenlijk niet echt de tijd om even heen en weer naar Den Haag te rijden. Tevens las ik ter bevestiging van dit telefoongesprek op http://indonesie.nlambassade.o(...)ndse_paspoorthouders dat je de inderdaad VOA simpel kan verlengen in IndonesiŽ.

Nu wou ik weten, en dat heldere moment kreeg ik pas vandaag, hoe ik die VOA precies kan verlengen. En helaas lees ik een tal van opties / verhalen hoe dat allemaal zou moeten zijn. Er is sprake van een sponsor, of misschien ook niet. Tevens zou het verlengen van een VOA 3 tot 4 werkdagen moeten duren. En dat willen we totaal niet, we hebben een reisschema, en we zitten vrijwel nergens langer dan 4 dagen. We willen dan ook niet dat zo'n administratieve rompslomp roet in onze vakantie gooit.

Nu gaat het slechts om 30 dagen, 23 uur een 45 minuten dat wij in Indonesie zijn, het betreft dus maar maximaal 1 extra dag. Hoe groot is het risico als we een 1 dag overstay doen? De boetes kunnen variŽren, maar ik lees dat veel mensen alleen die 200.000 hoeven te betalen per extra dag. Maar er staan ook boetes op van miljoenen ruppia.

Ik overweeg dit mede omdat ik niet helder kan krijgen hoe snel ik nog een visum in Den Haag kan regelen. We hebben echt vrijwel GEEN tijd om bijvoorbeeld naar Den Haag te rijden en ons paspoort en visumformulieren af te geven, om vervolgens dit enkele dagen later weer op te halen.

Wat raden jullie aan? En bestaat er de mogelijkheid dat we in Den Haag binnen enkele uren ons visum voor 60 dagen kunnen regelen? Dan gaan we dat namelijk zeker doen. Of is het risico voor een overstay vrij beperkt? Of kunnen we bij aankomst ons VOA meteen verlengen zonder sponsor etc? Het is toch vreemd dat je een VOA van 30 dagen binnen enkele minuten kan regelen, en dat een verlenging hiervan enkele dagen in gebruik moet nemen?

Ik weet dat ik de zoveelste ben dit dit vraagt op het forum, maar omdat we over 14 dagen al vertrekken, ik telefonisch niet veel informatie krijg vanuit Den Haag, probeer ik het zo.
Ik heb denk ik al 6 uren Gegoogeld voordat ik mijn vraag aan jullie uitbesteed...

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!

pierre
Gebruiker
spacer line

Stevie.

In een paar uurtjes regel je dus geen visa op de indonesische ambassade in Den Haag, meestal neemt het 2 a 3 dagen in beslag.
maar je kunt het ook uit besteden aan een speciaal bedrijf, je hoeft dan zelf niet naar Den Haag, maar zij regelen alles voor je, maar sta niet verbaast dat je dan het 2 dubbele betaald.

De boete voor overstay varieerd inderdaad, denk maar niet dat je er goedkoop van afkomt of erger dat ze een hand over het hart halen, dit laatste zeer zeker niet.
Ze zijn er als de kippen bij als ze centjes in hun achterzak kunnen laten verdwijnen.

stevie_k
Gebruiker
spacer line

Ik lees op http://www.pelita.nl/cms/publi(...)wpage.asp?pageid=744 dat een visum minimaal 11 werkdagen duurt, spoed is niet meer mogelijk sinds 2005.

Ik heb al gekeken naar bedrijven waar je deze service aan kan uitbesteden, opzich is het dubbele het wel waard, we wonen in Groningen, retourtje Den Haag met de auto is al snel 30 voor benzine :-). Maar ook zij geven aan 16 dagen nodig te hebben Emoticon: Sadley .

Maar damn, dit is echt niet relaxed. Ik heb altijd alles goed geregeld, maar als iemand mij vertelt dat je en VOA kan verlengen, dan ga ik er niet vanuit dat ik dan ergens een sponsor moet regelen PLUS 4 werkdagen wachten ergens in een stad op Java waar we wellicht helemaal niet willen zijn!

Het is dus vrijwel onmogelijk om dit nog op tijd te gaan regelen! Ik stuur liever niet mijn paspoort nu ergens naar toe met de kans dat ik hem straks niet op tijd terug krijg... Emoticon: Sadley

amiek
Gebruiker
spacer line

Hallo, je zou ook bij de ANWB kunnen informeren.
Ik had ons visum voor China binnen een week terug.

Snel, makkelijk en vertrouwd uw visum regelen via de ANWB
Het regelen van een visum kost vaak veel tijd. U heeft nu de mogelijkheid om de afhandeling via de ANWB te laten lopen in samenwerking met visumonline.

Hoe werkt het

U doet een visumaanvraag via anwb.visumonline.nl en vult alle benodigde gegevens in. Vervolgens kunt u op hun site aangeven dat u uw paspoort inlevert en ophaalt bij een ANWB winkel.

U levert de door u ingevulde aanvraag, het paspoort en pasfoto's vervolgens in bij de ANWB winkel.

De ANWB stuurt uw aanvraag naar het VisumBuro, waar de aanvraag in behandeling wordt genomen.

Zodra het paspoort weer kan worden opgehaald, ontvangt u een e-mail en kunt u het paspoort voorzien van visum ophalen in de ANWB winkel.

U betaalt slechts Ä 12,50 (extra, bovenop de visum- en bemiddelingskosten voor het aanvragen van een visum) per zending.

Snel, gemakkelijk en voordelig

Visum aanvragen

.
Goed om te weten

ēHet is niet mogelijk om het paspoort in een andere winkel op te halen dan waar u deze inlevert
.ēHet aanvragen van een visum via visumonline is alleen mogelijk voor Nederlandse paspoorten
.ēDe status van uw visumaanvraag is te volgen via anwb.visumonline.nl

Succes

Larosaurus
Gebruiker
spacer line

wij hebben gelijkwaardige situatie, dan wel maar met een paar uurtjes, bedenk dat ze geen tijdstip van aankomst maar ee datum neerzetten, wij komen om half drie in de middag aan, maar dat betekend die hele dag, we proberen op de dertigste dag net voor einde 24 e uur door douane te gaan, hebben dan 3 uurtjes of zo achter de douane te gaan, maar aangezien dat toh in de nacht is, zal dat wel meevallen. En als ze iets extra's willen verdienen, dan is dat zo, en is dat het risico dat je loopt, ik ga echter uit van gezond verstand, en dan zullen ze best begrijpen dat je voor 30 dagen en een paar uurtjes geen toestanden gaat maken. Succes, wij gokken het erop. En in het ergste geval voldoet het visum niet en worden we het land uitgegooid, dat is op dat moment sowieso de bedoeling...
Ik ben er van 25 jui tot 25 augustus, mocht het veel tramelant geven, post het dan even, dan ben ik voorbereid....

stevie_k
Gebruiker
spacer line

Ha Amiek,

Bedankt voor de goede tip. Ik had ook op die website gekeken en was meteen begonnen met het invullen van de aanvraag. Helaas hebben zij meer dan 16 werkdagen nodig en moet je telefonisch om goedkeuring vragen. Tevens zie je van die slechts Ä12,50 niks meer terug, het werd meteen al Ä25,- per persoon (in totaal zou het Ä80,- per persoon kosten).

Op http://www.en.indonesia.nl/content/view/394/175/ lees ik dat de aanvraag van een visum 4 dagen duurt. We moeten dus denk ik z.s.m. zo vroeg mogelijk in de auto jumpen, de boel regelen en 4 werkdagen later de boel weer ophalen. Maar goed, het is ontzettend stressen, mede omdat we een ontzettend volle agenda hebben met tal van belangrijke afspraken, het komt totaal niet uit. Mede dankzij de Ambassade in Den Haag, zij gaven de oplossing om de VOA gewoon te verlengen ter plekke, en dat schijnt dus rampzalig te zijn. Ik snap echt niet dat ze dit destijds als advies hebben gegeven... :(

stevie_k
Gebruiker
spacer line

Op 29-06-2011 22:19 schreef Larosaurus:
wij hebben gelijkwaardige situatie, dan wel maar met een paar uurtjes, bedenk dat ze geen tijdstip van aankomst maar ee datum neerzetten, wij komen om half drie in de middag aan, maar dat betekend die hele dag, we proberen op de dertigste dag net voor einde 24 e uur door douane te gaan, hebben dan 3 uurtjes of zo achter de douane te gaan, maar aangezien dat toh in de nacht is, zal dat wel meevallen. En als ze iets extras willen verdienen, dan is dat zo, en is dat het risico dat je loopt, ik ga echter uit van gezond verstand, en dan zullen ze best begrijpen dat je voor 30 dagen en een paar uurtjes geen toestanden gaat maken. Succes, wij gokken het erop. En in het ergste geval voldoet het visum niet en worden we het land uitgegooid, dat is op dat moment sowieso de bedoeling...
Ik ben er van 25 jui tot 25 augustus, mocht het veel tramelant geven, post het dan even, dan ben ik voorbereid....

Waarom regel je niet gewoon je visum in NL? Jij hebt nog voldoende tijd lijkt me. Heb je sowieso geen gezeur, en het kost je niet veel extra? Wij zijn 23 uren extra, maar we moeten natuurlijk veel eerder door die douna, dus reken dat we er 20 uren te lang zijn.

Het is gewoon de regel in Indonesie dat 1 uur te lang als een dag telt, en je op dat moment gewoon een 'vreemdeling' bent in dat land en daar staan een tal van sancties op. Met mazzel de bekeuring van 200.00rph, maar dat is eigenlijk alleen het geval als je overschrijding te wijten is aan ziekenhuisbezoek, natuurramp of celstraf o.i.d.

Ik wil het risico gewoon niet...ik raad het jou dan ook af. Indonesie is een dure trip, dan maakt die 20 euri extra toch ook niet uit? :-)

Larosaurus
Gebruiker
spacer line

De crux bij ons is dat we op de 26 e juli aankomen en 25 augustus weer vertrekken om 2:00 ' s nachts, als we voor 0:00 uur door de douane zijn, blijven we binnen de 30 dagen. Als ik iets later zou zijn kan ik nog altijd ticket met aankomsttijd laten zien, en een verhaal houden over feit dat ik om half drie ben aangekomen en feitelijk de 25 e tot half drie zou hebben voor dertig dagen. Maar als ik netjes voor 0:00 door douane ben, is er mi niets aan de hand.

stevie_k
Gebruiker
spacer line

Hoe groot zal het risico zijn voor 1 dag overstay in Indonesie? Gaan die ontzettend moeilijk doen en je geld aftroggelen, of gewoon een standaard procedure en 200.000rph betalen? Wie kent er bv een horrorverhaal dat een overstay van zo'n korte tijd zwaar werd beboet o.i.d. ?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Stevie, ťťn ding is zeker, je haalt problemen op je hals, hoe de Immigratie van IndonesiŽ gaat reageren is koffiedik kijken, het kan meevallen maar ook zwaar tegenvallen.
Dan bedoel ik nog niet eens het bedrag wat je moet betalen, maar je word apart genomen in een kantoortje en dan gaat gezeik beginnen en jij maar op de klok kijken dat je je vliegtuig nog kan halen, dat word je dan steeds meer waard, dat begrijpt die immigratieambtenaar ook, heb je een goede dan betaal overstay en klaar is Kees heb je een corrupte dan laat ie je zitten voel je hem?

Laat een 60 dagen visum door de visumdienst regelen tegenwoordig heet dat CIBT, formulieren kun je downloaden invullen uitprinten en met de paspoorten opsturen.
Woon je in de buurt van Rotterdam of Breda beter zelf even langs brengen je bent er slechts 5 minuten binnen met brengen en ophalen.
Normaal is het bij de visumdienst vier werkdagen, een snelprocedure kan ook is twee dagen maar dat kost extra.

Je gaat een sloot geld uitgeven om een maand naar IndonesiŽ te gaan, de kosten van het CIBT zijn 35 Euro pp ex btw. Consulaire kosten (visum) 46 Euro
Waarom zou je het risico nemen en met hartwater gaan lopen Emoticon: Smile
http://www.cibtvisumdienst.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 29-06-2011 22:49 Larosaurus wrote:
De crux bij ons is dat we op de 26 e juli aankomen en 25 augustus weer vertrekken om 2:00 ' s nachts, als we voor 0:00 uur door de douane zijn, blijven we binnen de 30 dagen. Als ik iets later zou zijn kan ik nog altijd ticket met aankomsttijd laten zien, en een verhaal houden over feit dat ik om half drie ben aangekomen en feitelijk de 25 e tot half drie zou hebben voor dertig dagen. Maar als ik netjes voor 0:00 door douane ben, is er mi niets aan de hand.

Laurosaurus jou verhaal over aankomsttijd enz. moet je maar heel snel vergeten Emoticon: Yes!
Tijd heeft de Indonesische Immigratie gewoon blubber aan, als je vijf over twaalf door de immigratie gaat zit je gewoon in overstay klaar over uit, ze kijken naar de datum.
Als je om twee uur gaat vliegen dan moet je zo wie zo 3 uur van te voren aanwezig zijn, inchecken en door de Immigratie ik zie het probleem niet.
Wat maakt het na 30 dagen vakantie in IndonesiŽ nou uit om een uurtje eerder op het vliegveld te zijn en zonder sores door de immigratie te gaan.
Als je ťťnmaal binnen bent lekker even ergens gaan zitten en je laatste Bintang achterover slaan Emoticon: Nice

Heren Stevie en Brontosaurus, vergeet ook niet jullie paspoorten te controlen, deze moeten nog 6 maanden geldig zijn bij aanvraag van het visum of VOA

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Precies dat dus. Je bent op dergelijke momenten overgeleverd aan diegene die voor je staat, en feitelijk gewoon ervoor kan zorgen dat je 'morgen maar moet vliegen' omdat procedures afgehandeld moeten worden. En reken maar dat het gezeik dan pas echt begint. Ik zou kosten wat kost voorkomen overstay te hebben, al gaat het in 99% van de gevallen om die 200.000 Rupiah als zakcentje voor de immigratie-beambte.

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Je moet alles zelf brengen (iedereen die meegaat moet ook mee naar Den Haag), maar iemand anders mag het voor iedereen ophalen.
In Denpasar ben je je paspoort ong. een week kwijt en je moet er minstens! 1 keer zelf naar toe, (weer met iedereen die ook een verlenging moet hebben)
Eerst speciale papieren ophalen en invullen,neem hiervoor een zwarte pen mee, eigen paspoorten, soms nog een keer extra terug, waarom is me niet helemaal duidelijk.
Het is elke keer weer een verrassing wat en hoe het moet.
Andere plaatsen weet ik niet hoe het gaat.
Diana.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Maam of te wel Mamie, maak die jongens nu niet in de war alstublieft.
Het gaat hier over een 60 dagen toeristenvisum, dan heb je geen sponsorbrief nodig.
Alleen met een Social Budaya visum, een 211 dus, die is weliswaar ook voor 60 dagen maar die kan verlengd worden mamie.

60 dagen toeristenvisum:
Ingevulde formulieren, kopie ticket of reservering, paspoort en pasfoto.
Niks sponsor.
Formulier om in te vullen is te vinden op http://visa4indonesia.nl/ (online invullen en printen, mag niet meer met de hand)
Aduh als ik voor het eerst naar IndonesiŽ zou gaan zou ik gek worden van al die adviezen van mensen die niet goed lezen wat er gevraagd wordt Emoticon: Angry
De benodigdheden zijn werkelijk overduidelijk weergegeven op de site van de visumdienst

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Sorry Malam,

wist niet beter dan dat er met 60 dagen een sponsor brief bij moest.
Weer wat geleerd, dank u wel.
Diana.

zal het proberen weg te halen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hoeft niet mamie ik begrijp het wel, een VOA is 30 dagen, die kan verlengd worden in IndonesiŽ maar dat is dezelfde procedure als het verlengen van een Soc. Bud. visum dan heb je een sponsor nodig.
Een 60 dagen toeristen visum MOET in Nederland worden aangevraagd, dan heb je geen sponsor nodig, kan je helemaal op je zelf doen, of te wel op eigen ellebogenstoom Emoticon: Shiny
Een Soc. Bud. visum de 211, is weliswaar ook 60 dagen maar dan is er een sponsorbrief nodig en dit visum kan in IndonesiŽ worden verlengd.

Ik begrijp best dat er buiten de vele topics die men kan vinden met de search functie er mensen zijn die er een topic voor openen, als ik in de vele visum topics ga lezen wordt ik ook duizelig Emoticon: Wink
Kleine moeite om even aan te geven wat wel en niet kan.

NomeNescio
Gebruiker
spacer line

Laat het er NIET op aankomen. De Immigrasi hier is oppermachtig. Ze hebben er een neus voor dat je het erop aan hebtr laten komen en maken je het echt lastig. De verhalen hierboven kloppen: je wordt op een kantoortje gezet en aan een verhoor onderworpen. De tijd tikt door, jij wordt steeds ongemakkelijker en dan dien je te dokken.... Sneue afronding van je vakantie. Dus als de wiedseweerga je zaakjes correct regelen; dan vermijd je een hoop gelazer. Ik woon in Indonesie en heb al de raarste fratsen met deze "jokers" meegemaakt. Ik hoorde deze week van een Nederlander in Medan dan het verlengen van zijn VOA een volle week duurde: vrijdag brengen, de vrijdag erop pas ophalen..... Ze hebben het druk, was de verklaring.
Onderschat de situatie niet. De kans dat je een begripvolle immigrasi ambtenaar tegenkomt is gelijk aan dat je pinguins in Jakarta zult ontmoeten. Succes ermee.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gehad, maar ontdekte het gelukkig ietsje eerder. Verreweg de simpelste manier was voor mij om onze tickets ťťn dag te vervroegen.
Dat was geen probleem en ook kostenloos. Er moet wel plaats zijn uiteraard.

stevie_k
Gebruiker
spacer line

Pfffffff, wat een uitzoekwerk. Je wilt alle opties hebben bekeken, en voordat je daar achter bent.

Ik had vandaag de Ambassade van Indonesie weer aan de telefoon, en die vertelde wederom dat het verlengen van een VOA een probleemloos gebeuren is in het land zelf. Alleen mijn verhaal, dat ik ik op de 30ste dag dan moet verlengen, maar die avond ook het vliegtuig in stap, daar begreep ze niet zoveel veel lijkt het. Want je moest wachten tot je je visum had uitgezeten, en dan pas verlengen. Dat is vrijwel onmogelijk op de dag dat je ook je vlucht nog gezellig wil halen.

Ik heb vandaag dan ook contact gehad met visumburo.nl en CIBT, ik heb uiteindelijk CIBT gekozen, zij zijn net iets goedkoper en hun website komt veel professioneler over. Ook werd ik daar telefonisch erg goed, snel en duidelijk geholpen.

Het heeft uiteindelijk toch wel een volledige werkdag gekost om dit tot op de bodem uit te zoeken. Ik wou namelijk ook weten of ik een derde in kon schakelen waar ik dan alle documenten naar toe stuur. Volgens de ambasade kan dit niet, je moet zelf komen. Maar als ik dan vraag 'Hoezo kan een visumburo dat dan wel zonder mijn aanwezigheid?' kreeg ik als antwoord 'Zij doen ergens anders'. Lijkt mij volstrekte onzin, volgens CIBT is dat ook onzin en zou ik gewoon als particulier ook iemand anders kunnen machtigen d.m.v. een machtigingsforumulier. Uiteindelijk niet voor gekozen, via CIBT heb ik denk ik toch de meeste zekerheid dat ik het spul een paar dagen voor vertrek binnen heb.

Wel echt ontzettend rot geregeld, het is niet fijn om je paspoort nu op de post te doen en hopelijk dat hij uiterlijk 13 juli terug is. Ik heb al de noodopties bekeken om eventueel een nieuw paspoort te regelen, nou goed, dat wil je dus ook niet...

Het gaat denk ik een heerlijk gevoel zijn als ik de paspoorten weer retour heb met daarin het juiste visum :-)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Stevie, mocht het toch allemaal niet lukken en je staat daar tegenover een douanebeambte: laat de vrouw in julie gezelschap (is die er??) het woord voeren.
Vrouwen (in ieder geval ik haha) zijn daar veel diplomatieker in. Laat haar heel beduusd (liever nog dom) kijken, laat haar lip trillen, laat haar huilen, schuld bekennen: hoe moet dat nou?? (geen ordinair gedoe met knoopje extra open!! etc). Feit is dat jij de fout ingaat, ook als is het maar 5 minuten. En ga vooral geen verhaal ophangen over dat je eigenlijk tot half 3 's middags mag blijven (zoals hier boven gesuggereerd wordt). Dag 1 is dag van binnenkomst en dag 30 is dag van vertrek. Punt. Mijn ervaring is dat dit soort situaties tussen mannen veel meer een "gelijk krijgen" wordt (en dan verlies je altijd) en dat vrouwen eerder geneigd zijn naar een oplossing te komen.
Ook niet meteen met flappen gaan zwaaien.
Maar eigenlijk (voor de volgende keer): dit soort situaties echt vermijden.

Veel plezier!
Groet Elsbeth

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wel echt ontzettend rot geregeld, het is niet fijn om je paspoort nu op de post te doen en hopelijk dat hij uiterlijk 13 juli terug is. Ik heb al de noodopties bekeken om eventueel een nieuw paspoort te regelen, nou goed, dat wil je dus ook niet...

Het gaat denk ik een heerlijk gevoel zijn als ik de paspoorten weer retour heb met daarin het juiste visum :-)

Wij hebben onze visa, indien nodig, altijd door een visumbureau laten regelen en het is altijd correct en snel gebeurd. Binnen 14 dagen hadden we onze paspoorten terug.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb hetzelfde gehad in 2008. Mijn ticket was een of twee dagen eerder vertrekken een paar honder deuro duurder dus heb de gok genomen. Rp 200.000 betaald. Geen problemen gehad, gewoon kwitantie. Ik heb ook geen idee of het iets uitmaakt maar ik heb wel veel stickers en stempels in mijn paspoort staan (van Indonesie).
Ik ben er zelf niet voor om je paspoort op te sturen of uit handen te geven. Het achterlaten bij een ambassade vind ik al vervelend genoeg. Andere visa heb ik altijd zelf geregeld in Den Haag.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat al die stempels zeker uitmaken, Anne Mieke. Daarbij misschien ook het feit dat je bahasa Indonesia spreekt?
He, straks (zondag) even zwaaien op Schiphol, he? Jij terug, ik vertrek.
Heel veel plezier nog de laatste dagen!
Mooie verhalen had je weer, zo maak je het nodige mee.
Groet Elsbeth

stevie_k
Gebruiker
spacer line

Op 30-06-2011 17:38 schreef Pamelabak:

Wij hebben onze visa, indien nodig, altijd door een visumbureau laten regelen en het is altijd correct en snel gebeurd. Binnen 14 dagen hadden we onze paspoorten terug.

14 dagen, eh, dat zou wel erg krap zijn. Ik hoop op volgende week vrijdag :-)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Maak je geen zorgen Stevie, geloof deze oude rot maar, ik laat het al 16 jaar door de CIBT doen en heb nog nooit moeilijkheden gehad ze zijn daar uiterst secuur.
4 werkdagen, 2 weekenddagen ertussen, 2 dagen verzenden heen en 2 dagen verzenden terug, over10 dagen heb jij je paspoorten met visa weer terug.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,714,850 pageviews Een website van indahnesia.com