pakketten versturen naar Lombok

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
robert lombok
Gebruiker
spacer line

Ik wil graag wat pakketten versturen naar Lombok, per zeevracht.
Hoe en door wie ??
Heb wat vervoerders gebeld die hier adverteren, maar die nemen de telefoon niet op.
Wie heeft er een goede tip voor me ?

We hebben daar een huis gekocht en ik wil een aantal dingen daarheen versturen, dus een vervoerder die niet te duur is graag.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik weet niet wat je wil verschepen, maar wil je wel waarschuwen dat veel spullen die je zou willen versturen hier voordeliger zijn te verkrijgen (desnoods op Bali, als het in Mataram niet verkrijgbaar is) en je wellicht flinke importbelastingen aan je broek krijgt voor allerlei ingevoerde spullen als meubels/electronica/apparatuur. Dit dus als je vanuit het buitenland wil verschepen, want dat is me niet geheel duidelijk..

robert lombok
Gebruiker
spacer line

het gaat om oa. beddegoed, iets van 100% katoen is bijna niet te krijgen of heel duur (hebben vorige maand 350.000 voor een katoenen laken betaald), laptop en verder wat huishoudelijke dingen, alles gebruikt en niet nieuw -).
Ik weet dat veel ook daar te krijgen is, maar het gaat om dingen die in Mataram niet of nauuwelijks te krijgen zijn, of daar veel duurder zijn als hier.
Maar moet er op 2e hands spullen ook importbelasting betaald worden ??

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, je importeert iets, met een bepaalde waarde dus daar moet gewoon belasting over betaald worden. Een laptop neem je natuurlijk gewoon met je mee, die verscheep je niet. Beddegoed? hmm.. op Lombok zal het wel moeilijker zijn, maar hier in Jakarta geen gebrek aan goede kwaliteitsproducten voor een normale prijs. is 30 euro voor een katoenen laken veel? Geen idee,.. ik koop wel sets (laken,bed cover, twee kussenslopen en twee 'guling' slopen) voor 750.000.. goede kwaliteit, geen 100% katoen overigens. Slapen doe ik het liefst ook lekker namelijk. Misschien is het beter gewoon in Jakarta een stopover te maken en alles met Tiki/JNE (koeriersbedrijf) te versturen?

Overigens, online kun je ook al heel wat bestellen hier in Indonesie... www.bhinneka.com is een grote speler. Bestel daar frutsels die ik nodig heb, maar Jakarta (heen en terug) kost me een werkdag grofweg, dus dan laat ik het voor een paar centen wel thuis afleveren.

Ik denk - zeker als het geen sentimentele spullen zijn - je er goed aan doet niet te veel te willen verschepen maar gewoon 'lokaal' wat nieuws zoekt. Scheelt je een hoop tijd in ieder geval, frustraties vrijwel zeker ook.

Maar goed, hopelijk komt er iemand met een goede tip voor een verstuurder voor je, daar heb je meer aan dan mijn ideeen denk ik.

robert lombok
Gebruiker
spacer line

Ik weet heel goed dat veel dingen in Indonesie goed verkrijgbaar zijn, maar niet alles. En het gaat me nu juist om die dingen die ik daar niet kan krijgen. En als ik er extra voor naar Jkt moet gaan, kan ik beter wat invoertax betalen, ben ik nog goedkoper uit.
Maar bedankt voor je tips.

paulana
Gebruiker
spacer line

Voor 350.000 - 400.000 rp heb je 100% katoenen bed sets 2 persoons bij Lotte-markt.
Met hoeslakens en de hele santekraam wat Jeroen beschrijft, als het geen katoen is transpireer je zo snel. Zelfs hebben ze ook (niet altijd) goede Bonnel matrassen voor ca. 550.000 rp, kon ik in Nederlan niet kopen voor die prijs.

En wat heeft Indonesie niet, wat kan je daar niet kopen ? Ben wel benieuwd.

Om Swastiastu

robert lombok
Gebruiker
spacer line

En waar is de Lotte-Markt ? Bij mijn weten is er geen in Mataram of omgeving, matrassen hoef ik niet, hebben we al, goede hoor.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ik geloof dat wij iets van Rp. 150,000,- per katoenen laken voor een king-size bed betalen, bij de "penjahit". Kussen-sloop, op maat gemaakt, Rp. 50 - 70,000,-

If you have nothing to loose, you can risk everything

robert lombok
Gebruiker
spacer line

bedankt allemaal voor de info over de lakens, maar ik heb hier een vraag gesteld over pakketten versturen, en hierover nog geen antwoord gehad.
maar ik wil namelijk ook een aantal schilderijen versturen.
en wat andere persoonlijke dingen, kosten en dergelijke spelen niet de doorslaggevende rol.

paulana
Gebruiker
spacer line

De Lottemarkt voorheen Makro is in Kuta-Bali , begrijp ik het goed dat je uit Nederland wil verschepen? Wij zouden dat afraden onze containers kwamen 7 mnd te laat aan en het was een chaos in die containers zo erg dat ze in Surabaya niets konden inventariseren.

Op mijn vraag wat kan je in Indonesie niet kopen heb je ook niet geantwoord.?

Luchtvracht is beter- sneller goed verpakken in alu kisten en de invoerrechten worden keurig op een bon geschreven en ja bij zeetransport moet je ook voor 2de hands de overvolle pijs betalen.

Om Swastiastu

robert lombok
Gebruiker
spacer line

ik heb een aantal persoonlijke dingen die ik wil versturen, en sorry die kan ik nergens kopen. maar dit forum slaat nergens op, is echt shit.
ik weet dat ik moet betalen, so what ?
maar heb al besloten om het met ups te verzenden

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Dat soort kleine dingen kan je toch makkelijk in je koffer meenemen. Maar ik kan natuurlijk makkelijk lullen want heb een Star Aliance Gold card en mag volgens mij 60kg aan vracht inchecken.

Wie een goede vervoerder is is moeilijk te zeggen, de ene keer loopt alles soepel en de andere keer weer niet. Alles moet uiteindelijk toch door de Indonesische douane en daar ligt meestal het probleem.

paulana
Gebruiker
spacer line

Weet je Robert jij bent shit, de meeste forummers schrijven uit ervaring en willen HELPEN.
Maar dat wil niet tot jouw doordringen. Affijn lekker betalen joh ,en de hoofdprijs natuurlijk!!

Suc6

Om Swastiastu

robert lombok
Gebruiker
spacer line

danke Paulana, maar soms is het belangrijker dat er iets gebeurd zoals je het wilt, en dat is belangrijker als geld.
ook al betaal je te veel, maar als het dan gebeurd zoals je het wilt, ben je de prijs ook snel vergeten, maar als je betaald voor iets waarmee je niet tevreden bent, blijft de betaalde prijs je altijd bij, en dan is het veel te duur.
dus wat is duur ??

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Ik snap Robbert wel een beetje. Hij heeft alles al afgewogen en wil nu gewoon snel een naam van een vervoerder hebben en dan krijgtt ie reactie's van mensen die even willen laten merken wat ze allemaal weten over IndonesiŽ. Vooral Yerun doet dat vaak heb ik het idee. Daar moest ik ook aan wennen maar nu weet ik dat ze het wel goed bedoelen.

Robbert, DHL Global Forwarding is misschien ook een idee. Ik weet alleen niet of ze ook met particulieren werken? Anders zou je misschioen via Parcel International kunnen boeken, dan profiteer je van hun volume bundeling en betaal je dus niet de hoofdprijs.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 30-06-2011 10:24 robert lombok wrote:
ik heb een aantal persoonlijke dingen die ik wil versturen, en sorry die kan ik nergens kopen. maar dit forum slaat nergens op, is echt shit.
ik weet dat ik moet betalen, so what ?
maar heb al besloten om het met ups te verzenden
Mensen proberen je zo goed als het kan van advies te voorzien. Nu pas kom je met het bericht dat het 'persoonlijke dingen zijn'. Die zijn inderdaad niet opnieuw te kopen en dus zul je ze ter plekke moeten krijgen. Dat is heel wat anders dan je eerder meldde, door het niet te melden.

En als het je hier niet bevalt, dan ga je toch lekker naar een ander forum?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 30-06-2011 10:47 SanderBali wrote:
Ik snap Robbert wel een beetje. Hij heeft alles al afgewogen en wil nu gewoon snel een naam van een vervoerder hebben en dan krijgtt ie reactie's van mensen die even willen laten merken wat ze allemaal weten over IndonesiŽ. Vooral Yerun doet dat vaak heb ik het idee. Daar moest ik ook aan wennen maar nu weet ik dat ze het wel goed bedoelen.
Zoals ik zelf al zei: "Maar goed, hopelijk komt er iemand met een goede tip voor een verstuurder voor je, daar heb je meer aan dan mijn ideeen denk ik." Maar goed... het blijft moeilijk geen trap te geven tegen dit forum, ik ken het toontje inmiddels.

robert lombok
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sander, bedankt voor je begrip en tips, neem het mee in het besluit met wie te verzenden, dank je.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Yerun, ik kom al jaren 6-7 maanden per jaar in Indonesie en weet zo wel een klein beetje wat je er wel en niet kunt kopen, veel is inderdaad veel goedkoper als hier, daar heb helemaal gelijk in. In Jkt, Sbyof Bali is het assortiment ook veel groter als op Lombok, en om speciaal naar Jkt of zo te gaan voor iets, heeft geen zin, dat begrijpt iedereen wel denk ik, niet zo zeer vanwege de kosten maar de tijd, wij gaan hier toch ook niet even naar Barcelona om iets te kopen, kosten vliegrijs NL-Barcelona is gelijk aan Mataram-Jakarta.
Er zijn gewoon een aantal dingen die ik daar wil hebben, en omdat uitgebreid hier in een forum te zetten, lijkt mij overbodig.
Je kunt veel in het leven doen op verschillende manieren, makkelijk of moeilijk, ik kies graag voor de makkelijke manier. Maar natuurlijk zal niet iedereen dat doen zoals ik, iedereen heeft een eigen manier.
En dat ik het woord shit heb gebruikt was om aan tegeven dat ik niet uit was om een discussie aan te gaan over wat je niet en wel kunt kopen in Indonesie, ik heb dat ook beslist niet naar iemand persoonlijk gedaan. En dat Paulana daarna mij als shit betitelt zegt meer over haar denkwijze en en willicht de opvoeding die ze niet gehad heeft.
Maar goed je kunt mensen niet veranderen, je moett ze nemen zoals ze zijn en af en toe met een kilootje zout erbij. Emoticon: Smile

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Sorry hoor,

pak ronald lombok,

zou je niet eerst eens hand in eigen boezem steken?

Eerst zeg je pakketten versturen per goedkope!! zeevracht.

Er wordt gevraagd wat??

Als je daarop antwoord zou geven:
persoonlijke spullen, die ik echt mee wil nemen dan zou je een antwoord kunnen krijgen:

Houd rekening met invoer rechten en denk eens aan luchtvracht, misschien veiliger om je spullen heel aan te krijgen.

Gewoon behulpzame mensen die met je mee willen denken.'

Lees je eigen postings nu eens allemaal terug, dan moet je zien dat de fout bij jezelf vandaan komt.
Maar wat doe je?

Hier andere mensen en het forum de schuld geven!

Vreemde gang van zaken.

Sorry hoor!

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 30-06-2011 10:41 schreef robert lombok:
danke Paulana, maar soms is het belangrijker dat er iets gebeurd zoals je het wilt, en dat is belangrijker als geld.
ook al betaal je te veel, maar als het dan gebeurd zoals je het wilt, ben je de prijs ook snel vergeten, maar als je betaald voor iets waarmee je niet tevreden bent, blijft de betaalde prijs je altijd bij, en dan is het veel te duur.
dus wat is duur ??

duur is wat de gek ervoor geeft Emoticon: Talk to the hand

Jij schreef dit forum is shit, echter dit forum bestaat uit forumleden dus...koekje van eigen deeg Robbie Emoticon: Bye bye zit verdorie nog te kijken of er een Makro op Lombok is ...bekijk het maar.

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,654,632 pageviews Een website van indahnesia.com