Koloniale verleden

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Whoehahahaha Om Sid, daar ben ik geheel vrij van, het zal u toch inmiddels wel bekend zijn dat Om Malam eelt op zijn ziel heeft Emoticon: Laugh out loud

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 30-06-2011 07:10 schreef Macan Belanda:

[quote verwijderd]

Dat klopt paulana, dat gebeuren was ongeveer ten tijde van mijn geboorte. Ik was vroeger gek op het leger en wist alleen details als Starfighters die door de geluidsbarriere vlogen toen de treindeuren werden opgeblazen. De docu waar ik op doel heet geloof ik De Punt en wordt in alle kampen als objectief omschreven.

Dit is de link naar de documentaire :
http://player.omroep.nl/?aflID=11295994

Ik heb er ook nog ergens eentje waarin De Soldaat van Oranje Erik Hazelhoff Roelfzema naar Ambon vliegt om de wantoestanden aldaar vast te leggen tbv de VN veiligheidsraad. Nadat hij het vergaarde materiaal in New York afleverde is dit terzijde geschoven en heeft NL onder druk van de VS de Molukken laten zitten.

Ik heb die kapingen heel bewust meegemaakt en kende zelfs een paar" jongens "uit het kamp
Vught, waar ik met een tante geregeld heen ging, er werd daar over de Molukken gesproken en ik kon me daarin wel vinden, echter niet in die kapingen waar slachtoffers vielen.
Ieder ziekenhuis was in die tijd "paraat" en ook daar werden telefonisch bedreigingen geuit.
Bv een bom in de grote OK explosieven op de 1ste hulp, in het restaurant etc. mijn simpatie hadden ze niet meer.

Om Swastiastu

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-06-2011 07:50 Malam wrote:

We mogen ook niet vergeten dat de Nederlandse regering de KNIL soldaten naar Nederland heeft gehaald met een belofte van een onafhankelijke Molukken, wat ze voor geen kant waar konden maken.

Is niet waar .
Nederland zat toen in een dilemma , hoe kunnen ze met goed fatsoen de Molukkers "kwijtraken".
De Molukkers( Knil) die de RMS steunden willen gedemobiliseerd in Ambon.
Dat kan Nederland niet doen , want NTT ( waar de Molukken een onderdeel was had de zijde van R.I gekozen. Dus werden ze tijdelijk ingelijfd bij de KL en verscheept naar Nederland.
Je moet gaan voorstellen hoe het zal worden, een groep van ongeveer 3500 (0f iets meer) soldaten werden "losgelaten" in een vijandige gebied.
En sommigen van die soldaten waren ook "wanted " bij de Indonesiers.

Aangekomen in Nederland werden ze ontslagen uit het leger.
Daar zit de pijn , dat ze verraden werden door de Nederlanders.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het klinkt anders Om Sid, maar het komt wel haast op het zelfde neer.

Valse belofte's of verraad zit niet zo heel erg veel verschil tussen hoor Emoticon: Wink

In beide gevallen wordt iemand of meerderen genaaid Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,991,448 pageviews Een website van indahnesia.com