|
|
|
|
|
|
Hallo,
Ik heb wat vragen over onze reis naar Flores.
- We vliegen op 2 juli naar Maumere en vertrekken op 16 juli van Labuan Bajo, dit lijkt mij voldoende tijd. Tot nu toe heb ik gepland om 1 nacht in Maumere te blijven, 2 nachten in Moni, 2 nachten in Riung, 3 in Bajawa, 1 in Ruteng en 4 in Labuan Bajo. We hebben dan waarschijnlijk zelfs nog 1 nacht over. Is dit een beetje een redelijke verdeling of zijn er plaatsen die meer/minder aandacht verdienen?
- In de lonely planet staat dat hotels in Moni in het hoogseizoen volgeboekt kunnen zijn en er wordt aangeraden om van te voren te reserveren. Echter, er zijn maar 2 hotels waar dit mogelijk is (voor zover ik kan vinden): Keliumutu eco lodge en Flores Sare. De eco lodge is vrij prijzig (voor Indonesische begrippen) en over Flores Sare zijn de recensies nou niet echt positief.
In een reisverslag van iemand las ik echter dat je wanneer je vanuit Maumere een 'travel' boekt je veel sneller in Moni bent dan de bus en dat je dus eerder een hotel uit kunt zoeken. Mijn vraag is: is het voldoende als wij 's ochtends vroeg een 'travel' naar Moni nemen en dan ter plekke een hotelletje zoeken, of is het toch verstandiger om één van de twee hotels die via internet te reserveren zijn te boeken?
- Is het mogelijk om rechtstreeks van Moni naar Riung te reizen in 1 dag of moeten we overstappen in Ende? Ik las dat Ende niet veel te bieden heeft en daarom wilde we deze stad eigenlijk overslaan.
Bestaan er 'travels' van Moni naar Riung en zo ja hoeveel kost dit ongeveer en hoe lang zijn we dan onderweg?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Nicoline
|
|
|
|
|
Nicoline,
Je kunt de hotels ook gewoon bellen hoor. De meeste hotels op Flores zijn helemaal niet via het internet te boeken dus als je je alleen op het internet focust dan doe je jezelf tekort.
Vanuit Moni is er niets rechtsstreeks naar Riung en moet je idd altijd overstappen in Ende.
Voorzover ik weet zijn er ook geen travels naar Riung.
Riung is wat wij noemen een " gat" en er zal dan ook niet cht vraag naar zijn. Dus gewoon tweemaal de bus om de combi travel vanuit Moni en bus vanuit Ende. bussen naar Riung zijn er ook niet al teveel. Vroeg vertrekken uit Moni. Ende kun je gerust overslaan, echter het blauwe stenen strand 9zie mijn avator) ligt op een uur west van Ende en dat mis je dan.
1 nacht in moni is genoeg als je de Kelimutu wilt bezoeken maar ook hier zijn traditionele dorpen in de buurt 9hoewel minder spectaculair dan in de omgeving van Bajawa.
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dank jullie voor de tips. Ik heb Robert gemaild.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|