Positiviteit e.d.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bobberdebob
Gebruiker
User icon of bobberdebob
spacer line

59) Interne pembantu die alle huishoudelijke activiteiten verzorgt, hier in Nederland betaal je minstens Euri 10.00 / uur zwart.

Alaaf

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 06-07-2011 18:30 bobberdebob wrote:
59) Interne pembantu die alle huishoudelijke activiteiten verzorgt, hier in Nederland betaal je minstens Euri 10.00 / uur zwart.

Is al genoemd bij nr. 34. Met foto erbij voor de gene die niet weten wat een pembantu is Emoticon: Smile

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Iemand die het hek voor je open doet als je thuis komt...
De chauffeur die de hele avond op je wacht als je in de bar hangt...

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-01-2012 22:29 bule gembel wrote:

Geen wonder dat er zo veel bule's naar den Oosten willen. Emoticon: Wink

In Ollanda moet je zelfs supir, (pak)kebon , koki , kacung etc spelen , zelfs ik verlang weer naar tempo doeloe .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-01-2012 22:29 bule gembel wrote:
Iemand die je ontbijt voor je klaarmaakt omdat ze weet wanneer je wakker wordt (en nee, niet de vrouw die heeft een kleine om voor te zorgen)

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ja sommige mensen hebben het goed geregeld.
Leef jij daar echt als een romeinse keizer Yerun?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 05-01-2012 08:31 bule gembel wrote:
Ja sommige mensen hebben het goed geregeld.
Leef jij daar echt als een romeinse keizer Yerun?
Neuh, dat hoeft niet hoor, maar bepaalde dingen ga je je in de loop der jaren aanmeten. Zonder kan al niet meer, sta ik zelf m'n brood te smeren morgenochtend. Aduuh! Emoticon: Wink

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 05-01-2012 08:51 Yerun wrote:

[quote removed]
Neuh, dat hoeft niet hoor, maar bepaalde dingen ga je je in de loop der jaren aanmeten. Zonder kan al niet meer, sta ik zelf m'n brood te smeren morgenochtend. Aduuh! Emoticon: Wink

Ik word ook jaloers als ik dat lees.

Heb net mijn senseo gedronken , zelfs moeten doen.
Hot per dom , moet ik toch snel terug gaan naar mijn land pan erkoms.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Hot per dom,koloniale tijden herleven!!!

Shalom

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 05-01-2012 09:23 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik word ook jaloers als ik dat lees.

Heb net mijn senseo gedronken , zelfs moeten doen.
Hot per dom , moet ik toch snel terug gaan naar mijn land pan erkoms.

Niet jaloers worden Om Surya, het wordt steeds moeilijker een goede hulp te vinden.
Ook de tijden in Indonesië veranderen, ik las vanochtend in de Jakarta Post wat voor een bedrag er binnenkomt van Indonesische mensen die in het buitenland werken, dat is dus effe niet mis.
Minimumloon met 30 % erop plus kost en inwoning is een schijntje in vergelijk wat ze in het buitenland kunnen verdienen (Al hoe wel dat ook vaak pure uitbuiting is Emoticon: Angry )

Onze laatste hulp had geen idee om in het buitenland te werken, had het naar haar zin bij ons, maar moest voor moeders gaan zorgen, met bloedend hart afscheid genomen van haar.
Doen het nu gewoon samen, boodschapjes voor Om Malam, af en toe een handje toesteken in het huishouden en we komen er wel Emoticon: Yes!
Tijd zat hahahahaha.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

en na het noodweer van eerder op de dag was de auto binnen 2 uur ook weer geheel schoongemaakt. Er zat bovendien nog wat modder en ongedierte op van de rondrit naar Bekasi gisteren. Nu hoeft dat van mij echt niet iedere keer, maar ze vind het wel leuk om te doen en de auto is wel mooi schoon, net als alle andere auto's in de straat. Tja, achterblijven kun je niet, zelfs niet met de schoonheid van de auto.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 05-01-2012 13:45 Yerun wrote:
en na het noodweer van eerder op de dag was de auto binnen 2 uur ook weer geheel schoongemaakt. Er zat bovendien nog wat modder en ongedierte op van de rondrit naar Bekasi gisteren. Nu hoeft dat van mij echt niet iedere keer, maar ze vind het wel leuk om te doen en de auto is wel mooi schoon, net als alle andere auto's in de straat. Tja, achterblijven kun je niet, zelfs niet met de schoonheid van de auto.

Je Zus nog aan toe , gaat hij extra inwrijven Emoticon: Shiny .
En ik moet naar mijn vieze Lada kijken , of naar een een DHZ wasstraat brengen en zelf wassen.
Wat is het oneerlijk verdeeld. .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Bokito : Je weet wat ze zeggen, Indosenia heeft nog steeds post-koloniale resten.
Dus als iemand een turis met zo'n koloniale tropenhelm ziet rondlopen in Plaza Senayan of Grand Indonesia Mall hoeft je niet meer te raden wie hij is.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 05-01-2012 14:16 Surya Atmadja wrote: Indosenia heeft nog steeds post-koloniale resten.

Erger nog, Indonesië is post-koloniaal.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 05-01-2012 14:16 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Je Zus nog aan toe , gaat hij extra inwrijven Emoticon: Shiny .
En ik moet naar mijn vieze Lada kijken , of naar een een DHZ wasstraat brengen en zelf wassen.
Wat is het oneerlijk verdeeld. .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Bokito : Je weet wat ze zeggen, Indosenia heeft nog steeds post-koloniale resten.
Dus als iemand een turis met zo'n koloniale tropenhelm ziet rondlopen in Plaza Senayan of Grand Indonesia Mall hoeft je niet meer te raden wie hij is.
Die tropenhelm is in jogja achtergebleven. Letterlijk dan, want beschimmelde (?) Heb nu een echte politie-pet. En die past hier iedereen!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Yerun...een échte menslievende politiepet of ééntje met een criminele
corrupte achtergrond?? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 05-01-2012 19:08 Kembang wrote:

Yerun...een �chte menslievende politiepet of ��ntje met een criminele
corrupte achtergrond?? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Is van de buitenkant niet goed te zien, maar hij is wel bruin? Misschien is dat een indicatie? Haha.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Voor dit topic hetvolgende van mijn kant.
Zeer positief vond ik de houding van bedienden in resto's en kledingwinkels. 

Vaak spreken ze je al aan met een grote hollywoodsmile als je hun kant nog niet eens opkijkt, laat staan als je de menukaart buiten wat gaat bestuderen, en helemaal als je even binnen wilt kijken of dit resto geschikt is tbv een gezellig etentje met vrienden de volgende dag. Als voorbeeld zeg maar. Je hebt nog helemaal niets besloten maar je moet bijna, zo vriendelijk zijn ze hier op Java. 

Ook in sommige kledingszaken wil ik alléén vaak maar even kijken, maar voortdurend loopt er dan iemand achter je aan, waar je ook gaat of staat. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Al glimlachend en met uitnodigende handgebaren.

Okay, ik als Bule zal best verschil maken, maar ik heb zoiets, zo standaard overal, nog nooit meegemaakt. En ik heb heel veel landen gezien en daarin gewoond... O.a. de laatste drie jaar in de UK, maar deze ontiegelijke aardigheid en beleefdheid hier wint t zelfs dik van dat land (althans niet betr. de steden maar ik bedoel de Midlands of zo).

Na een jaartje hier op Java is mijn positief gevoel aardig veranderd. Ik kan er niets aan doen, het neigt de andere kant soms wat op te gaan. Emoticon: Stupid Negatief dus. Hoewel het heel lieve mensen zijn, begin ik dit gedrag in dit soort gelegenheden wat te vermijden... De andere kant op te kijken e.d. Heel rottig van mij, maar ik ben t wat zat. Misschien spreek ik de manager eens aan (immers van hem zal dat wel moeten?) dat bulé's dit helemaal niet waarderen en eerder de toko ontvluchten omdat hun vrijheidsgevoel zo 'aangetast' wordt. Als t echt te gek wordt, zoals laatst, doe ik dat een keer misschien... Maar okay het is vaak lang niet zo erg overal, als ik beschrijf.

Ik noem het nu, om proberen dit gedrag aan te duiden: 'begerig', Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!
bijna manipulerend en controlerend... ingin tahu sekali (nieuwsgierig zijn ze allemaal, wel leuk eigenlijk) en is dat mss de oorzaak?
Ik vermoed ook wel, gewoon plat gezegd, begerig naar uang, maar ben ook wel voorzichtig om motieven Emoticon: Confused van mensen te be- of veroordelen... dat kan God alleen.

Herkend iemand zich hierin? Kan je toch dit allemaal als positief beschouwen, en zodoende vriendelijk blijven tov die ontzettend kleverige, maar heel aardige gasten? Ik lees jullie reaktie graag. Want wat win je ermee die lieve mensen te vermijden, Emoticon: Blush en zelfs, hm, de 'waarheid' te zeggen (één keer liet ik me gaan, om alsjeblieieieieft met rust gelaten te worden, en dat ik echt zelf wel kon kiezen wát ik ging eten, wáár en wannéér enzovoort!).dat wordt trouwens ook w.s. als sombong, hoogmoedig ervaren... Ach, kasian, die lieve jonge bediendes, met manager/baas, keken me met grote ogen aan daarna, handen vouwend voor hun buik, haha. Hm, duh sorry hoor.

Your attitude determines your altitude

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik herken dat wel, vergis je niet, de Indonesische klant is enorm vervelend, als ze niet ogenblikkelijk op hun wenken worden bedient dan staan ze gelijk op hun strot, zeker als ze een paar centjes hebben te verteren.

Ongetwijfeld zal je ook diverse keren hebben mee gemaakt dat je met een verkoper staat te praten over een artikel wat je wil kopen en dat weer één met kadaverdiscipline met zijn grote waffel er door heen komt met een vraag, beleefdheid ho maar.
Ik kijk ze dan alleen maar aan en zeg dat ik bezig ben en dat ze moeten wachten.

Misschien vandaar dat als je in een winkel/restaurant kom dat ze gelijk op je afvliegen.
Ik heb er geen moeite mee, in de winkel zeg ik gewoon rustig en beleefd dat ik wil kijken en dat ik ze wel roep als ik ze nodig heb.
In een restaurant vraag ik eerst te drinken, vaak begrijpen ze dat niet en wachten op de rest van de bestelling, dan vraag ik vriendelijk eerst mijn drinken te brengen, in tussentijd zoek ik mijn hap snuf, of ik zeg dat ik ze roep als ik gevonden heb wat ik wil.

Dat verkopers/sters of serveersters zo reageren heeft volgens mij alles te maken met de mentaliteit van de gemiddelde klant.
Daarbij is het natuurlijk ook wel interessant een bleekgezicht te helpen.
Maak je niet druk, geef beleefd aan wat je wil, het bedienend personeel in restaurants en winkels die een habbekrats verdienen worden al te vaak in een hoek getrapt door hun medelanders.

Kijk maar in de supermarkt, het bedienend personeel dondert uit uit hun jilbab als je een vriendelijk woord of een grapje maak, zijn ze niet gewend van de volgens zeggen (o zo vriendelijke en beleefde Indonesiër) an me hoela, ja thuis maar niet buiten de deur.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Hi Malam, TX voor je feedback. Het duurde even bij mij, moet soms nog steeds wat 'trucken' om eindelijk te arriveren op de plekhier, waar je wilt zijn. Maar dat ligt vast aan de hoogte van mijn voorhoofd, die is dus niet hoog (heb al mijn haren nog). Een bemoediging, wat je schrijft, het ligt dus niet aan mij, hoewel je je dingen gaat afvragen, waarom enz.

Ja ook dat bijv. je spreekt een bediende aan, en hij of zij is bezig met antwoorden... en dan komt de manager of kepala en komt je van 'beter' advies bedienen (en niet echt op een sympathieke manier voor die bediende, maar zeker ook niet voor mij - maar betr. dat laatste heeft hij geen benul van) en forceert zich om er tussen te komen, walgelijk maar realiteit hier...

Nou ja en beleefd aangeven wat je wilt... inderdaad maar soms is daar niet zoveel tijd voor opnieuw en opnieuw, ook met mijn nog gebrekkige Indonesisch, om kort en krachtig en vriendelijk te communiceren.

Ja en an me hoela, Emoticon: Yes! dat is op zijn NL, haha.

Ik denk vaak aan die visual van drie aapjes, een die zijn handen voor zijn bek houdt, een voor zijn oren, en een voor zijn ogen... horen, zien en zwijgen dus... Is mss typisch Indonesisch? KOMT zelf mss uit Indonesia, dit sterke concept?!

De mod zou eigenlijk zo'n icoontje kunnen Emoticon: Party! proberen te introduceren hier... voor nog betere communicatie...?
In elk geval, als ik zoiets in een snuisterijenshop tegenkom, wil ik zoiets aanschaffen, als grappig - maar o zo realistisch - beeldje in mijn kamer...

Your attitude determines your altitude

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,036,549 pageviews Een website van indahnesia.com