Internet op Java met eigen mini laptop

Subforum Java 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
SyBerk
Gebruiker
spacer line

Hallo Allemaal,

In september ga ik voor het eerst een georganiseerde rondreis maken door IndonesiŽ.

Ik wilde jullie vragen hoe het zit met het internet op Java als je zelf een (mini) laptop meeneemt. Via een vriendin van mij weet ik dat je in Thailand een "dongel" kunt regelen met een abonnement en dan kunt gaan internetten.

Is zo iets ook mogelijk op Java en Bali?

Groetjes,
SyBerk

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat je bij een georganiseerde rondreis zal overnachten in hotels die (wireless) internet aanbieden, vaak is dat gratis.
Een ander optie(dongel) vind je op:
http://www.telkomsel.com/produ(...)Telkomsel-Flash.html
Zo'n dongel kost ongeveer Rp.300.000
Succes,
Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Juist, wat Jan al aangaf een dongel van Simpati (Telkomsel)
Ik maak daar al maanden gebruik van, Flash unlimited kost 200.000 Rupiah voor 30 dagen.
De eerste 1.5 GB is snel, daarna zakt het terug maar nog ruim voldoende om de dingen te doen die je op je vakantie wil doen.
Ik dacht dat de dongel van Simpati inmiddels wat duurder is, maar dongel en Flash unlimited komen beslist niet boven de 50 Euro uit.

Verstandig als je geen Indonesisch spreek de site te bezoeken en de het opladen van de simkaart in het Engels uit te printen.
Je kan ook naar een vestiging van Telkomsel gaan, over het algemeen spreken ze daar redelijk Engels en zij doen het dan voor je.
Vele steden hebben een vestiging van Telkomsel of anders van te voren even op internet het adres bekijken bijv. Telkomsel - stadsnaam.
Succes.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik heb in Plaza Senayan een stikkie gekocht van Telkomsel flash of zoiets. Voor 399.000 rupie , geldigheid 3 maanden.
De probleem is dat het bentrok ging met de gratis internet bij Marriot , Best Western Padang , The Hill, en Aryaduta Medan en Pekanbaru.
Dus moet ik me behelpen met de stikkie , en het klopt ook dat ik nu of heel trage verbinding heb of helemaal niet.
Dus zit ik nu te internetten bij Mac D in Simpang Dago , en voor nop.
Kan ik de hele nacht internetten , want de Mc D is 24 hours open .
Voor NOP ook nog .

Bij de grote Malls in grote steden kan men ook gratis internetten bij voorbeeld bij de Dunkin Donuts, Starbucks , en iverse restaurants. Staat ook duidelijk aangegeven.

bisa dicek of makemyday .

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Wat ik me afvraag je hoort zo dat je voor nop verbinding kan maken in hotels eetgelegenheden.Zijn die modems niet beveiligd dan?Je moet toch op z'n minst de code van het modem weten of hebben ze in indonesia een ander systeem? Emoticon: Confused

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Als je in een * hotel logeert , kan je bij de receptie een toegangscode vragen en krijgen , zolang je dar logeert.
Bij Starbucks ging mijn vrouw inloggen met Starbucks .
Bij Dunkin Donut ( Taman Anggrek Jakarta ) vroeg ik bij de personeel hun toegangcode , weet niet of het voor andere keren te gebruiken is .
Kost me alleen 1 glas jus orange en 1 donut , lekker koel internetten , tegelijk kijken nr passerende mensen.
Ik heb hun toegangscoe ergens opgeschreven .
Door die dongel geval kan ik niet meer internetten via de gratis hotspot .
Verer weet ik niet veel , vandaar at ik nu sta te internetten bij een Mac vestiging die 24 uur open is.

Salam dari Bandung..

Ik ga proberen bij BSM met mijn dongel te internetten.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Mijn ervaring tot op heden hier (nu nog Thailand) is dat op zowel mijn laptop alsmede op mijn mobiel de verkregen toegangscodes voor internetten bij wifi- spots worden opgeslagen.Bij een volgend bezoek aan de desbetreffende zaak/ hotspot wordt er dan weer automatisch verbinding met het internet gemaakt.Met wat mazzel ook als je 15 of 20 meter verderop zit.

Hoe het eigenlijk zonder wifi gaat weet ik niet goed. In Indonesie ga ik om te internetten even naar een internetshop of gebruik mijn Nederlandse simkaart even om bv mail te checken >>> maar dat kost klauwen vol geld.

hati hati, pelan pelan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dus dongel erin, en voor 200.000 Rupiah per maand onbeperkt intenetten, is de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dongel er in wat moet K mij daarvan voorstellen Malam

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Modem ter grote van een memorystick, daar zit een simkaartje in van een provider, zoals in de mobiele telefoon, aan te sluiten op usb.

yindee
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Ik had m'n iPad mee naar Java/Bali en heb het eigenlijk al die tijd gedaan met free wifispots(reis van 1maand).
Bij heel veel hotels en restaurants hebben ze free wifi met of zonder wachtwoord.
En je hebt ook wel wifi waar je dan bij de receptie het kan laten activeren met je kamernummer ofzo en dat je voor of achter moet betalen.
Heb me zonder dongel prima gereed, had meer contact met thuis via internet dan met de telefoon.

SyBerk
Gebruiker
spacer line

Bedankt allemaal voor de snelle en nuttige informatie. Zal nog ff gaan vragen of er Wifi op die laptop zit. en anders dus gewoon een "dongel" halen.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik heb in Nov. 2010 een Dongel van Simpati /Telkomsel aangeschaft voor 800.000 IRP, hartstikke duur maar kon nergens meer een goedkopere dongel, die ze trouwens daar modem noemen, kopen, allemaal uitverkocht. daarbij nog de Flash unlimited card voor 200.000 IRP.
Een miljoen armer (toen 80 euro) en heb er weinig aan gehad. Het werkt wel als je in een omgeving zit met goede ontvangst, maar die omgeving moet er dan ook maar net zijn.
's Avonds zaten er vele jongeren op het strand te internetten, dus verbinding, ik wilde gewoon op mijn hotelkamer internetten en dat ging sporadisch goed, heb er dus niet zoveel aan gehad, kon dus net zo goed naar een internet cafť gaan wist ik zeker dat ik verbinding had.
Alle openbare gelegenheden om te internetten zijn onbeveiligde verbindingen maar vaak werken ze wel !
Ook Starbuck's de MacD en anderen hebben vaak een goede verbinding, soms moet je even om een inlogcode vragen en die werkt dan een bepaalde tijd, heb je de dure koffie er weer uit !

Bedankt allemaal voor de snelle en nuttige informatie. Zal nog ff gaan vragen of er Wifi op die laptop zit. en anders dus gewoon een "dongel" halen
.

Ik weet dus niet of een Dongel uit Nederland werkt met een Indonesische kaart.
Misschien weet een ander dat hier.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Tante Yo , niet alleen bij Mek Die maar ook bij een eenvoudige restauran zoals een verkoper van nasi Kapau (Padang).
Dat heb ik gisteravond gezien bij Simpang Dago , of het echt 24 uur open is en je kan internetten kan ik niet controleren
.Ik zit liever bij Starboek of MekDie.
Ik zal proberen om een foto van die restoran te maken.

Simpang Dago ligt centraal bij de Dago weg (Ir.H.Juanda) een paar honderd meter van ITB en dichtbij andere bekende universiteiten van Bandung.

Ziel, ik sta nu te internetten in onze logeeradres met mijn stikkie.Wonder boven wonder ging het relatief snel.
Men vertelde at mijn Indonesische stikkie OOK kan gebruiken in Ollanda.
En nu Kembali ke LepTop.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 15-06-2011 23:53 4yoke4 wrote:
Ik heb in Nov. 2010 een Dongel van Simpati /Telkomsel aangeschaft voor 800.000 IRP, hartstikke duur maar kon nergens meer een goedkopere dongel, die ze trouwens daar modem noemen, kopen, allemaal uitverkocht. daarbij nog de Flash unlimited card voor 200.000 IRP.
Een miljoen armer (toen 80 euro) en heb er weinig aan gehad. Het werkt wel als je in een omgeving zit met goede ontvangst, maar die omgeving moet er dan ook maar net zijn.
's Avonds zaten er vele jongeren op het strand te internetten, dus verbinding, ik wilde gewoon op mijn hotelkamer internetten en dat ging sporadisch goed, heb er dus niet zoveel aan gehad, kon dus net zo goed naar een internet cafť gaan wist ik zeker dat ik verbinding had.
Alle openbare gelegenheden om te internetten zijn onbeveiligde verbindingen maar vaak werken ze wel !
Ook Starbuck's de MacD en anderen hebben vaak een goede verbinding, soms moet je even om een inlogcode vragen en die werkt dan een bepaalde tijd, heb je de dure koffie er weer uit !

[quote removed]
.

Dat is zonde Yoke.
Het zal inderdaad ook afhankelijk zijn van de ontvangst/gebied waar je zit.
Op West Java werkt werkt Telkomsel wel goed, gelukkig maar want buiten Bogor en Bandung zijn er weinig andere mogelijkheden voor mij.

gergobbels
Gebruiker
spacer line

Op 15-06-2011 12:11 schreef simpati:
Ik denk dat je bij een georganiseerde rondreis zal overnachten in hotels die (wireless) internet aanbieden, vaak is dat gratis.
Een ander optie(dongel) vind je op:
http://www.telkomsel.com/produ(...)Telkomsel-Flash.html
Zon dongel kost ongeveer Rp.300.000
Succes,
Jan

Jammer dat ik zo weinig van de taal begrijp om deze site kunnen volgen.
Op een vergelijkbare vraag van mij kreeg ik eerder ook al een verwijzing naar deze site. De discussie die over dit onderwerp wordt gevoerd is ook niet echt verhelderend.

Daarom stel ik de vraag nu maar als volgt.
Ik wil voor mijn periode van 6 weken in IndonsiŽ een Indonesisch telefoonnummer met mogelijkheid om te internetten via de mobiele telefoon. Door hiervoor te kiezen maak ik vervolgens met deze telefoon en deze kaart mijn eigen wifi-netwerkje en log ik erop in met mijn Ipad. En werken maar.

Wat moet ik dan kiezen in (Nederlandse) taal?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Daarom stel ik de vraag nu maar als volgt.
Ik wil voor mijn periode van 6 weken in IndonsiŽ een Indonesisch telefoonnummer met mogelijkheid om te internetten via de mobiele telefoon. Door hiervoor te kiezen maak ik vervolgens met deze telefoon en deze kaart mijn eigen wifi-netwerkje en log ik erop in met mijn Ipad. En werken maar.

Wat moet ik dan kiezen in (Nederlandse) taal?

Een Ind. tel.nr. kopen + beltegoed is geen probleem en ik laat gewoon degene die de kaart verkoopt alles installeren, als het goed gedaan is dan kan je via een nr. je beltegoed opvragen. Voor internet moet er wel iets aangemeld worden maar ook dat doen ze wel voor jou en in de tel. kan je dan waarschijnlijk wel als taal engels invoeren.
Ik koop wel altijd een kaart van Simpati/ telkomsel
Over het algemeen verstaan ze wel zoveel engels dat ze begrijpen wat je wilt hebben.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt en zeker op vestigingen van Telkomsel zelf, ze zijn heel behulpzaam en in het algemeen spreken ze daar ook goed Engels.
Je kan deze site http://www.telkomsel.com/produ(...)Telkomsel-Flash.html ook in google vertalen naar het Engels.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Bij diverse grote(re) Malls in grote steden heb je vaak promo(tie) standjes.
Je koopt zo',n promo produkt en laat gelijk instaleren.
Dat hebben we gedaan in Plaza Senayan Jakarta tijdens zo'n promo actie.
Onze noodboek meegenomen , achterlaten bij de stand en eventjes eten bij de foodcourt.
1 uur later komen we terug , en alles is geinstaleerd ( zonder kosten) , werd zelf gedemonstreerd hoe je stap voor stap moet doen.
In Bahasa Inggris.

Hun Engels zijn soms beter dan mjn MokLish ( Mokum-English).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,432,332 pageviews Een website van indahnesia.com