Reacties op reisverhaal AM

Subforum Andere praat 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
barubagus
Gebruiker
spacer line

In Jakarta staan de Madurezen bekend als de messentrekkers ( klewang dragers) van het land.
Ook waren er jaaren geleden op Kalimantan rellen geweest tussen de dayaks en de import Maduresen. In Jakarta bezetten ze b.v land, bouwen er hele sloppenwijken, laten hun eilandgenoten over komen, en vragen dan een vertrekpremie als er gebouwd wordt.

Jouw verhaal laat een andere kant zien v.h eiland. Ik was er altijd bang voor om er naar toe te gaan. Ik vertrek morgen naar JKT en mss naar Madura voor een weekje.
Is er Doeren op dit moment????

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-06-2011 23:41 barubagus wrote:
In Jakarta staan de Madurezen bekend als de messentrekkers ( klewang dragers) van het land.
Ook waren er jaaren geleden op Kalimantan rellen geweest tussen de dayaks en de import Maduresen. In Jakarta bezetten ze b.v land, bouwen er hele sloppenwijken, laten hun eilandgenoten over komen, en vragen dan een vertrekpremie als er gebouwd wordt.

Jouw verhaal laat een andere kant zien v.h eiland. Ik was er altijd bang voor om er naar toe te gaan. Ik vertrek morgen naar JKT en mss naar Madura voor een weekje.
Is er Doeren op dit moment????
Ik weet hoe Madurezen bekend staan in de rest van het land. Helaas gelden karaktereigenschappen nooit voor de gehele bevolking Ze zijn gewoon meer assertief en lijken daarmee op Batak, zoals ik al schreef. Mij pŽrsoonlijk ligt de rechtstreekse benadering meer dan het gedraai van veel Javanen (ik hoop daarmee niemand voor het hoofd te stoten). Ook bij mijn eerdere bezoeken heb ik nooit problemen gehad. Het kan echter wel zijn dat er misschien onderlinge strijd is. Aan Daniel wordt hier wisselend aandacht aan geschonken.
Ik ken ook de problemen jaren geleden tussen Dayaks en Madurezen ihkv de migrasi. Een dergelijk plan (een zak geld, een stuk grond en zie het verder maar) is in mijn ogen ook om problemen vragen.
Naar Madura? Gewoon doen!

Gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-06-2011 16:53 pierre wrote:

zojuist je verslag gelezen over de stieren rennen, indrukwekkend. inderdaad tweeledig.
Ooit heb ik het mogen meemaken in spanje. aan de ene kant opwindend aan de andere kant droevig van het dierenleed, maar ach.. dieren/mensenleed is doorgaans dagelijkse kost.

Maar wederom een fantastisch verslag, Ik schaar me dan ook tot het ploegje om je verslag per mail te kunnen bemachtigen.
In Spanje heb ik het nooit gezien.
En met die verslagen.... ik ga het nog druk krijgen, haha. Komt goed.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

PR en BJ,
Yhx voor de aanvulling. En we gaan zeker in het donker. Misschien wel allebei.....

pierre
Gebruiker
spacer line

zoooo zoeken en knijpen in het donker?
Neee bij het licht van de natuurlijke gasvuurtjes

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Ik vind het persoonlijk niet zo interessant om te lezen wat een toerist in IndonesiŽ meemaakt. Het zijn vaak de standaard verhalen die in elk reisverslag weer terugkomen.
Wel respect dat iemand zo veel moeite neemt om dit op papier te zetten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sander,

Je weet niet zoveel van mij maar ik ben iets meer/anders dan een toerist. Ik denk niet dat dit een standaard verhaal is.
Ik doe dit ook voor de achterwacht straks in Nederland en vooral voor mijzelf om dingen niet te vergeten.
Misschien heb je ook nog niet door dat ik iets meer gezien heb dan Java en Bali.....

gr
AM

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Trek je er niets van aan Anne-Mieke wij volgen je al jaren hier, je bent geen doorsnee Toerist.
Jou leven speelt hier, maar vooral daar, een andere rol, dan velen ons kan voorstellen.
Wij kunnen veel er van leren en juist dat gene doen wat jij al op die weg hebt opgevijzeld, of beter geschreven ervaren............... Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Anne Mieke,

Leuk om te lezen over Madura, een eiland dat veel indruk op me heeft gemaakt. Ik was er in december toen de kerapan sapi helaas niet werden gereden. Ik had het graag een keer willen zien, dus mogelijk kom ik eens terug. Vergeet niet de Hollandse wijk in Kalianget te bekijken en natuurlijk de oude zoutfabriek van PT.Garam. Ach, bring back old memories. Geniet ervan en salam manis dari Gouda, Belanda.

Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 21-06-2011 11:18 SanderBali wrote:
Ik vind het persoonlijk niet zo interessant om te lezen wat een toerist in IndonesiŽ meemaakt. Het zijn vaak de standaard verhalen die in elk reisverslag weer terugkomen.
Wel respect dat iemand zo veel moeite neemt om dit op papier te zetten.

Tja, dan komen we weer op de opmerking terug die hier al enkele malen geplaatst is.
Waar je interesse voor hebt dat lees je, of je gaat in discussie, wat je niet interesseert laat je voor wat het is toch!
Ook niet nodig uit te dragen dat het je niet raakt Emoticon: Shut up!
Dat lokt alleen maar reacties uit die kant nog wal slaan, jij bent ondernemer in IndonesiŽ dat lees ik met interesse, zou het mij niet interesseren dan zou ik niet zeggen dat er zo velen iets in IndonesiŽ doen en dat dit allemaal op het zelfde neer komt.
Ik kom lang genoeg in IndonesiŽ, maar ik ben geen ondernemend figuur, mijn kennis blijft min of meer beperkt tot Java.
Deels ook omdat mij het de financiŽle middelen ontbreekt om te doen wat AM doet.
Ik vind het mooie verhalen en ik leer er van, mensen die van plan zijn IndonesiŽ te gaan verkennen hebben er ook veel aan.
Dus beste Sander een beetje diplomatie is wel op zijn plaats, ik begrijp dat je soms de confrontatie zoekt, logisch want dat zit er niet zo in bij jouw Javaanse werknemers, maar jouw postings blijven vaak beperkt tot enkele zinnen zonder uitleg, wij noemen dat in het Rotterdamse fikkie stoken en hard wegrennen. Emoticon: Yes!

simpati
Gebruiker
spacer line

Verzoek aan Jan: Heb je weer zo'n mooie kaart van Sumbawa?
Inderdaad die heb ik, bijna alle plaatsnamen die jij noemt kom ik daarop tegen.
Ik plaats de link hier, ik kan die link niet bij jouw verhaal op de juiste plek zetten.
http://www.parpulo.nl/peta/nusa-tenggara-barat.jpg
Veel plezier in Madura,
Jan
Malang

simpati
Gebruiker
spacer line

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 21-06-2011 12:52 Malam wrote:

[quote removed]
ik begrijp dat je soms de confrontatie zoekt, logisch want dat zit er niet zo in bij jouw Javaanse werknemers, maar jouw postings blijven vaak beperkt tot enkele zinnen zonder uitleg, wij noemen dat in het Rotterdamse fikkie stoken en hard wegrennen. Emoticon: Yes!

Malam,
Je heb gelijk. jij bent een type die zegt waar het top staat, dat mag ik wel.
Vaak zit hier met me blackberry ff snel tussen het werk door te lezen en dan af en toe wil ik gewoon even reageren. Maar je hebt wel gelijk over mijn postings, het komt misschien een beetje rot over. Ik heb geen zin om lange verhalen te houden en is met me BB ook niet te doen want heb nogal (te) grote vingers voor dat ding. Lekker op ze Nederlands direct zijn zonder veel geouwehoer erom heen dat mis ik zeker in Indo en daarom misschien wel die reactie's van mij. Ben trouwens nu op vakantie in NL.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Whoahahahaha ik ook, aanstaande zaterdag vlieg ik terug, ik wens jou veel plezier in het kikkerland Sander.
Jouw laatste posting maakt veel duidelijk Emoticon: Yes!
Een advies!
Geef af en toe een toelichting op de kepeuter, blijf bij Paulana weg, jullie zullen nooit samen door ťťn deur kunnen gaan.
En ik mag jouw commentaar ook wel, lekker botsen met het nodige respect, ik ben nooit te oud om te leren en jij nooit te jong om te leren, maar soms wel met de nodige uitleg Emoticon: Yes!
Gr. Malam

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Is er een nieuw Lon ontstaan??????
Neen toch........................
Sorry hoor......................... Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Ha ha kom er nu pas achter dat het hele woord je niet verder brengt dan je computer, het blijft steken............. Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 21-06-2011 14:10 Malam wrote:
Whoahahahaha ik ook, aanstaande zaterdag vlieg ik terug, ik wens jou veel plezier in het kikkerland Sander.
Jouw laatste posting maakt veel duidelijk Emoticon: Yes!
Een advies!
Geef af en toe een toelichting op de kepeuter, blijf bij Paulana weg, jullie zullen nooit samen door ťťn deur kunnen gaan.
En ik mag jouw commentaar ook wel, lekker botsen met het nodige respect, ik ben nooit te oud om te leren en jij nooit te jong om te leren, maar soms wel met de nodige uitleg Emoticon: Yes!
Gr. Malam

Malam, ik ga het proberen. Wij begrijpen elkaar. Goeie vlucht! (en nu is het wel weer genoeg geweest met het geslijm Emoticon: Smile ).

joost
Gebruiker
spacer line

Ik vond het heel herkenbaar de verhalen van Anne mieke te lezen.
Maar jongens jongens waarom mag iemand niet zijn mening geven. Toch beter dan veinzen.
sander toonde toch respect met wat Anne Mieke doet.
Ga zelf zondag weer een kleine 4 maanden Soto++ eten.

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 21-06-2011 14:28 schreef SanderBali:

[quote verwijderd]

Malam, ik ga het proberen. Wij begrijpen elkaar. Goeie vlucht! (en nu is het wel weer genoeg geweest met het geslijm Emoticon: Smile ).

Wat mj betreft een grote bak met zand erover, Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 21-06-2011 14:16 zieleffe wrote:
Is er een nieuw Lon ontstaan??????
Neen toch........................
Sorry hoor......................... Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Click to see original image

Ha ha kom er nu pas achter dat het hele woord je niet verder brengt dan je computer, het blijft steken............. Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Welnee joh eikel is gewoon helemaal opgelost.
Lees mijn posting, lees die van Sander en Paulana verdikkeme.
Soms is een kleine opheldering voldoende om duidelijkheid te geven Om Ziel.
Er binne geen kwoade mensen, ze worre kwoad gemoakt hehehehe.
Onbegrip is het grootste kwaad, jij met je notoire commentaar op het geloof is een sprekend voorbeeld, soms onvoorstelbaar storend, maar daarom ben je geen slechte vent Emoticon: Nooo
Ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is, met de nodige respect zullen de ander vogeltjes begrijpen wat het vogeltje bedoelt.
Maar als het vogeltje in iedere posting wederom stjilp stjilp stjilp zegt dan wordt het een beetje eentonig Emoticon: Wink
Voel je hem Om Ziel??????
In zoverre vind ik de discussie van Paulana en Sander meer interessant als jouw geloof verhaal, ik dwaal verdorie helemaal af.
Offtopic als de pest, maar ja gelukkig niet in de reisverhalen van AM, Miekie!!!!!!!! mooi he die verhalen, je topic met reis verhalen blijft in ieder geval schoon als we hier gaan rotzooien Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Leuke reisverslagen AM ! Ik ben 1 dag op Madura geweest en heb mijn ogen uitgekeken. Ik schrok een beetje toen ik voor het eerst de ontmanteling van oude schepen zag langs de kust. Dat vond ik heel confronterend.
Ook wij zijn destijds meerdere malen gestopt op de Suramadu brug en hadden geluk, want de politie had het net druk met andere toeristen die stopten op de brug. Er wordt behoorlijk op gelet en je hebt zo een boete. Mocht je nog een tijdje rond Surabaya verblijven dan zou ik Sidoarjo ook even aandoen en Lapindo Lumpur bezoeken. Geen leuk plaatje, maar ik heb het gevoel dat je die ellende een keer met eigen ogen gezien moet hebben als je toch in buurt bent.

Selamat Jalan !

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 21-06-2011 17:47 zieleffe wrote:

Click to see original image

[quote removed]

Als die al weggehaald zijn door de moderatoren!!!
Malam zelf begrijp K heus wel dat je over het moslim zijn niet zo prevereer.
Als K daar geen antwoord op krijg dan denk K dat het mijn gelijk is.
Maar goed het is mijn verhaal.

Je begrijpt het nog steeds niet hť mafferd.
Dit is niet de Topic voor voor jouw moslim haat, rot op en er zijn voldoende topics on dat te ventileren, niet deze dus, ik begin een beetje ziek van jou te worden

paulana
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke

Heerlijke verhalen weer!!

= edit =

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Maar goed dat ik dit topic geopend heb en dat dit soort geouwehoer het leuke verhaal van AM niet verstoort. Wanneer komt de volgende clash???

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Dag Anne Mieke,
Ik heb weer genoten van jouw reisverhaal, het leest ook zo gemakkelijk weg en die er niet van houdt die slaat het topic toch gewoon over, smaken verschillen nu eenmaal net zoals meningen.
De overgrote meerderheid vindt het wel leuk om te lezen, dus ga zo door!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben blij dat Jan dit topic voor me geopend heeft en mijn originele postings gewoon in een keer leesbaar blijven. Wat hier geschreven wordt is iedereen natuurlijk vrij in. Het liefst natuurlijk reacties op de inhoud van het verhaal en niet op het feit DAT er een verhaal staat. Mensen zijn ook niet verplicht om dit te lezen. Als je het niet leuk vindt dan gewoon doorscrollen naar een ander topic. Zo simpel als wat.
Maar al vier paginaīs... nou dat heb ik dan weer goed voor mekaar, haha Emoticon: Devil

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,838,525 pageviews Een website van indahnesia.com