Subforum Java

forum.indonesiepagina.nl 
109 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-06-2011 11:25 bambang wrote:
Zelfs in chique hotels is er geen elektrische deuren die automatisch open gaan. Er is een portier (goedkope arbeidskracht) die de deur voor de gasten opent.

Dat heet ambiance , serpis.

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb die weg gisteren nog gereden, en hoewel er enkele bruggen liggen in de buurt van de plek van het ongeluk, kan dit nooit de oorzaak zijn geweest. Hoe krijg je met een beetje zijwind (het was geen noodweer op het moment van het ongeluk) in godesnaam een Avanza en tien passagiers van de weg af? Precies.. dat kan niet, en dus is het gewoon dood door schuld, en naar mijn mening mogen ze van hem best een voorbeeld maken en hem die zes jaar cel geven. En nu inderdaad met een peci op, want dat doet het altijd goed, net als al die terroristen en corruptors die opgepakt zijn. Ander topic inderdaad, moest ik eens over schrijven. Emoticon: Puh!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, dat walgelijke schijnheilige geloofs-gedoe (sorry, ook even off-topic). Als iemand voor de rechter moet verschijnen (corruptor, moordenaar, prostituee, terrorist, etc.), lijkt het wel moslim-carnaval. De dames geheid een jilbab (hoofddoekje) op en de heren een kraagloos moslim overhemd en een peci (moslimhoofddeksel).
Voor mij niet meer dan uitverkoop en hoererij van hun geloof.

Kayhalla
Gebruiker
spacer line

Dit i.v.m met het wegennet en het verkeer en vaak de haakse bochten die moet maken,het andere is dat de meeste vrachtwagens al problemen hebben met een te steile brug of helling,hij komt amper vooruit-laatstaan als hij nog een te ZWAAR beleden aanhang mee moet trekken.

Heb je in INDONESIE ook auto's gezien met IMPERIAL......Neeeeeen,gevaar dat ze geplunderd worden.(beroofd)

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 28-09-2011 19:20 Kayhalla wrote:

Heb je in INDONESIE ook auto's gezien met IMPERIAL......Neeeeeen,gevaar dat ze geplunderd worden.(beroofd)

Hier op Bali zie ik anders HEEL regelmatig auto's en MPV's met een imperiaal of bagagerek op het dak rondrijden. Erg makkelijk als je in je Avanza (of andere kleine auto) 7 personen of meer wilt vervoeren en OOK nog hun bagage moet meebrengen.

Ook een trend die recentelijk (met dank aan de 3 filialen van ACE Hardware) in gang gezet is, is de montage van die afsluitbare (ski-)boxen op het dak van de auto.

If you have nothing to loose, you can risk everything

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 28-09-2011 19:20 schreef Kayhalla:

Heb je in INDONESIE ook autos gezien met IMPERIAL...... Neeeeeen ,gevaar dat ze geplunderd worden.(beroofd)

Ook op Java (m.n. Yogya) zag ik begin jaren 90 al auto's met imperial! Emoticon: Yes!
En wat te denken van de bussen? Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Wat ook een rol "kan" spelen is het feit dat de "kamikasie" chauffeurs gewoonweg niet overweg kunnen met een aanhanger.

En ook bevordert een aanhanger "niet" de werkverschaffing!
Angkutan met aanhanger is maar 1 keer rijden en zonder 2 keer dus meer werk......

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Leuk dat mijn topic nog steeds leeft.

Wat zou er gebeuren als ik in bali zelf een aanhangertje inelkaar schroef (losse trekhaak uit belanda meenemen) en daarmee ga rondrijden...?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-09-2011 16:47 siebjans wrote:

[quote removed]

Ook op Java (m.n. Yogya) zag ik begin jaren 90 al auto's met imperial! Emoticon: Yes!
En wat te denken van de bussen? Emoticon: Yes!

Wat ???
Zelfs jaren 40 .
Bij personen auto zag ik wel eens Engelse ( dacht Morris ) en Vauxhall of Hillman .
Ook die grote Amerkaanse bakbeesten zo'n stationwagontype.
Ik weet niet of Holden ( Australia) ook gezinsauto leveren .
Van Morris of Hllman weet ik wel , een oom had zo'n auto.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 29-09-2011 18:46 schreef SanderBali:
Leuk dat mijn topic nog steeds leeft.

Wat zou er gebeuren als ik in bali zelf een aanhangertje inelkaar schroef (losse trekhaak uit belanda meenemen) en daarmee ga rondrijden...?

Ik gok dat je aanhanger er bij de eerste de beste kruizing afgereden wordt door iemand die geen expansie achter je auto verwacht.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 29-09-2011 23:40 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Ik gok dat je aanhanger er bij de eerste de beste kruizing afgereden wordt door iemand die geen expansie achter je auto verwacht.
Haha, ik zie die motorrijder al hanger, man voorop, vrouw achterop, twee kinderen in het midden en dan kei-hard *SNOK* precies op de dissel van de aanhanger.. whehe.. sorry.. als je ziet hoe sommige ongelukken gebeuren dan is dit een zeer vermakelijk beeld, je zou het kunnen verkopen als programma-idee voor Supertrap.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 30-09-2011 04:35 Yerun wrote:

[quote removed]
Haha, ik zie die motorrijder al hanger, man voorop, vrouw achterop, twee kinderen in het midden en dan kei-hard *SNOK* precies op de dissel van de aanhanger.. whehe.. sorry.. als je ziet hoe sommige ongelukken gebeuren dan is dit een zeer vermakelijk beeld , je zou het kunnen verkopen als programma-idee voor Supertrap.

Sinds wanneer zijn beelden waarin een gezin verongelukt vermakelijke beelden? De humor wordt hier op het ranzige af.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Tja, humor kan wel eens ranzig zijn. Maar inderdaad, zo'n lage aanhanger die niet te zien is zou inderdaad dit tot gevolg kunnen hebben. Niet ondenkbaar.

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 30-09-2011 07:39 sapolidi wrote:

[quote removed]

Sinds wanneer zijn beelden waarin een gezin verongelukt vermakelijke beelden? De humor wordt hier op het ranzige af.
Sorry hansworst.. als je dat programma kent dan weet je wat ik bedoel. In dat programma worden geen mensen om het leven gebracht namelijk, maar worden soms wel morbide geintjes uitgehaald, precies zoals de Indonesiers het kennelijk willen zien.
On 30-09-2011 07:53 Anorak wrote:
Tja, humor kan wel eens ranzig zijn. Maar inderdaad, zo'n lage aanhanger die niet te zien is zou inderdaad dit tot gevolg kunnen hebben. Niet ondenkbaar.
Zeker in dit land, waar de belevingswereld van desbetreffende weggebruiker niet verder reikt dan het eigen idee van hoe wegverkeer eruit ziet. Een aanhanger past hier totaal niet in, maar gelukkig zijn die 'tronton' vrachtwagens (vrachtwagen-combinatie, dus feitelijk een aanhanger) zo groot, dat je er niet overheen kunt kijken. Wel zo veilig. Ik zou het echter niet durven wagen om hier met een 'normale' aanhangwagen rond te rijden. Ben er zeker van dat je vrij snel een motorrijder onder je wielen hebt, waarna het openbare schouwspel kan beginnen.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

En zo'n ongeluk zich heeft voltrokken staan ze er met z'n allen met hun neus bovenop. En als het even kan foto's maken van het leed wat zich op het wegdek afspeelt.

En toch heb ik diverse soorten aanhangers gezien, in Jakarta 1 van de poltie bijvoorbeeld. Dus ze zijn er zeker wel. Echter niet van die lage die ze in Nederland achter hun auto doen onderweg naar de vuilnisbelt of een aanhangertje gevuld met brandhout.

Vraag me ook af of ze rijbewijs E achter B hebben.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Foto's maken en direct op Pesbuk (Facebook) plaatsen natuurlijk, want ze waren erbij toen het slachtoffer nog leefde joh!

Die politie-aanhanger is een fikse caravan en staat op het klaverblad Semanggi direct boven Thamrin. Verder rijden hier meerdere aanhangers rond, waaronder een 'bom-ton' van de lokale EOD, Gegana. Die is zo klein dat je er ook op zou klappen met je motor als Indonesier overigens.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 30-09-2011 08:45 Yerun wrote:

[quote removed]
Sorry hansworst .. als

Zo... Je weet toch dat goed voorbeeld doet volgen? Emoticon: Bye bye

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Nou Sapolidi, goed nieuws, zie net in de lijst dat "hansworst" nog beschikbaar is Emoticon: Nice

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 30-09-2011 09:41 sapolidi wrote:

[quote removed]

Zo... Je weet toch dat goed voorbeeld doet volgen? Emoticon: Bye bye

links links links .. rechts rechts.. stop! Leg hem daar maar neer!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 30-09-2011 09:07 Anorak wrote:

Vraag me ook af of ze rijbewijs E achter B hebben.

Seker weten.
Ik heb mijn Indonesische rijbewijs (tegenwoordig SIM) tig jaar geleden ingeruild voor Nederlandse SIM .
In mijn Nederlandse SIM staat BE , geldig t/m 10-08-2017.
Niet verder vertellen , heb nog nooit iets anders gereden dan in een Lada . zonder aanhangwagen.
Ik kan niet eens recht parkeren, moet altijd schuinparkeren en als het kan niet achteruit rijden .

Ha ha ha ha . Echtwaar .

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Nou Om Sid, dat kan anders ! Oefening baart kunst ! 3 maand lang achteruit rijdend van huis naar de Lidl en V.V. dan gaat het al een stuk beter. En kan je zo aan de slag als chauffeur in RI. Zo te zien zoeken ze nog een vervanger voor de auto in Jeroen zijn plaatje. Emoticon: Smile

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Lokale tv stations gebruiken wel aanhangers (agregraten) achter een jeep. Emoticon: Yes!
Ook het leger heeft aanhangers achter jeeps. Emoticon: Yes!

Emoticon: I love it

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 30-09-2011 10:54 schreef siebjans:
Ook het leger heeft aanhangers achter jeeps. Emoticon: Yes!

Emoticon: I love it

Dat is om de bakken geld tbv anti-terreur mee te vervoeren, naar huis.

"Bhinneka Tunggal Ika"

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Ja ik begin er maar niet aan. Weet ook niet hoe het zit met de wegenverkeerswet. Toch denk ik dat er wel handel in zit. Denk bv ook aan een aanhangertje voor de motor.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Vast staat in ieder geval dat ze er wel zijn. Alleen weinig, heel weinig.
Of er handel in zit betwijfel ik Emoticon: Confused

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,842,026 pageviews Een website van indahnesia.com