Overheid verhoogt prijs hadj bedevaart

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
simpati
Gebruiker
spacer line

Als je dit bericht leest moet het toch overduidelijk zijn dat de bedevaart naar Mekka big business is, US$3.847 p.p.
De transportkosten gaan naar USD 2.076, algemeen is bekend dat de vluchten worden verzorgd door Garuda en zeker niet met de nieuwste vliegtuigen, die vliegtuigen zitten allemaal helemaal vol.
De afstand naar Mekka is 7.929 km, naar Amsterdam ongeveer 12.500 km, toch is een vlucht met Garuda naar Amsterdam maar vanaf USD 1,052.56 (aanbieding)

De kosten voor huisvesting in Mekka mag er ook zijn, ik weet van mensen die er geweest zijn dat die huisvesting de naam Hotel niet waardig is.
Jan
Malang

bambang
Gebruiker
spacer line

Gelovige mensen zijn lichtgelovig, bijgelovig. Ze worden gemakkelijk beetgenomen door "eigen" geloofsgenoten. Als de geloofsgenoot het woord god of allah in de mond neemt, dan moet je respect tonen. Hij spreekt dan de waarheid.
Een voorbeeld. Een voorganger (pinkstergemeente) koopt een gloednieuwe auto voor zijn dochter. Een imam koopt een woning (in Amsterdam) voor zijn studerende zoon in contanten.
Iedereen maar geld geven aan de kerk, moskee om in de hemel te komen.
ďZeĒ worden met open ogen besodemieterd.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die huisvesting is ook veel te luxe natuurlijk. Men wil 'zoals Mohammed' naar Mekka, maar vergeet daarbij dat de hadj een persoonlijke jihad is, een strijd die je moet leveren. Maar tegenwoordig pakt men het vliegtuig en slaapt men in hotels of 'hotels'.

Tja, zo kan ik het ook, de eerste de beste corrupte ambtenaar kan zo zelfs op hadj, want hij hoeft alleen maar die bijna 4000 dollar neer te leggen.. en of dat geld nu haram of halal is, dat hoeven ze in Saudi Arabie echt niet te weten. Echter is het natuurlijk een gewetensvraag of je wel zo'n witte peci op mag als je met corruptiegeld je hadj hebt gedaan. Ik vind van niet.

Ho Lee Fuk

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Oke zal mij beperken, want je kan wel een heel verhaal houden, het dringt toch niet door bij die mensen die eigenlijk het zouden moeten weten.
Voor mij is het duidelijk, maar niet bij iedereeen.
Islam is geen religie het is een systeem die hoort in die landen die dat ook verplichten.
Dus een ideologie voor hen die denken dat je het ook verplicht moet naleven
90% leeft niet zoals het hoort, maar zijn wel moslim. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Shut up!

Het is van de zotte dat volwassen mensen met keitjes gooien, daaraan kan je al zien dat het een agressieve mannier van uitleven is, niet normaal....................... Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

Gelukkig herkend de overheid van IndonesiŽ nu dat ze de pancasila hebben verwaarloost en IndonesiŽ niet zonder kunnen,dat een maatschappij fatsoenlijk zal kunnen opbouwen............. Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

Weer een goed plaatje met een sterke tekst Zieleffe. Gelukkig ben jij ook zo'n persoon die anderen altijd met respect behandelt. Kun je zo in al jouw reacties teruglezen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
En die steentjes worden symbolisch naar de duivel gegooigd. Niet alles zo letterlijk nemen Zieleffe. Beetje respect voor andersdenkenden graag.

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik heb van dichtbij mee kunnen maken dat iemand op bedevaart ging naar Mekka.
Dat was mijn ex-schoonvader uit Oost Java, ik zal het gelukkige gezicht op zijn sterfbed nooit vergeten.
Hij zij tegen mij onder vier ogen, Jan ik ben een gelukkig mens, al mijn kinderen zijn getrouwd en Allah heeft mij veel kleinkinderen gegeven, ook ben ik erg gelukkig dat ik naar Mekka ben kunnen gaan, ik ben niet bang om dood te gaan.
Ik hoop dat de kinderen goed voor moeder zorgen als ik er niet meer ben.

Heel erg vind ik dat dit soort mensen met kleine salarissen hun hele leven sparen om naar Mekka te kunnen gaan en dat de kinderen daardoor niet de scholing hebben kunnen krijgen die zij verdienen.
Heel erg vind ik dat ik moet lezen welke bedragen dat er neergeteld moeten worden voor die bedevaart.
Jan

paulana
Gebruiker
spacer line

Voor diegenen die betroffen zijn, is de maatregel in-triest.

Om Swastiastu

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Op 03-06-2011 15:11 schreef sapolidi:

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Weer een goed plaatje met een sterke tekst Zieleffe. Gelukkig ben jij ook zon persoon die anderen altijd met respect behandelt. Kun je zo in al jouw reacties teruglezen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
En die steentjes worden symbolisch naar de duivel gegooigd. Niet alles zo letterlijk nemen Zieleffe. Beetje respect voor andersdenkenden graag.

In mijn belevenis, mijn wereld, is dat je respect kan afdwingen, maar ook dat ieder in zijn geaardheid mag leven zoals zij/hij wilt leven en niet van lieden, die een religieus achtergrond hebben, dat niet mag.
Heb voor dat K niet meer weet wat K doe,(dementie) een bericht laten vast leggen waar K een euthanasie wil en dat mag niet beslist worden door welk religieus mens ook............... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye
On 03-06-2011 16:27 zieleffe wrote:

[quote removed]

Click to see original image

In mijn belevenis, mijn wereld, is dat je respect kan afdwingen, maar ook dat ieder in zijn geaardheid mag leven zoals zij/hij wilt leven en niet van lieden, die een religieus achtergrond hebben, dat niet mag.
Heb voor dat K niet meer weet wat K doe,(dementie) een bericht laten vast leggen waar K een euthanasie wil en dat mag niet beslist worden door welk religieus mens ook............... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye

Jouw plaatje ging niet over respect afdwingen , maar over respect hebben voor anderen . Da's een doordenkertje he Zieleffe. Succes ermee. Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Klopt Sapolidi je hebt gelijk K heb totaal geen respect voor die lieden die vooral zouden kunnen weten dat het niet helpt om met keitjes te gooien, maar voor het oog voor anderen dat doen.

Zij die mij respecteren kan K ook wederzijds verwachten dat zij/hij met respect behandeld zal worden............... Emoticon: Worship Emoticon: Shut up! Emoticon: Bye bye

Jan zo kan K ook wel verhalen wat een gevoeligheidgraad heeft, waardoor je juist het gevoel bij die mensen opwekt, die juist voor zo geval zeer dicht bij je staat, zal over komen vooral als je vader het is.
Heb ook een geval gekend in mijn familie mijn oudste broer heeft heel goed afscheid kunnen nemen van zijn vrouw en kinderen, omdat hij wist dat hij dood ging en blij kon zijn dat hij zijn religie van zich af had geschud.
Hij was vroeger pater geweest.................... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Emoticon: Blush

Jimmy
Gebruiker
spacer line

Vet chill leest dit, echt bedankt voor deze plaatjes! hier heb ik echt wat aan. verduidelijkt je mening ontzettend. Ik heb gelijk een idee wat je bedoelt.

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste .....,
Ik heb dit topic niet geplaatst om een discussie te beginnen over hoe serieus IndonesiŽrs met hun geloof kunnen zijn maar over de kosten van een bedevaart naar Mekka wetende dat voor veel IndonesiŽrs het naar Mekka gaan belangrijker is dan wat wij ons kunnen voorstellen.

90% leeft niet zoals het hoort, maar zijn wel moslim
Erg duidelijk is dat ik geen goede Moslim ben en ook nooit zal worden net als heel veel IndonesiŽrs, het percentage wat Zieleffe schrijft kon wel eens heel goed mogelijk zijn.
Bij die andere 10% hoorde zeer zeker wel mijn ex-schoonvader en dan niet negatief bedoeld.
Ik zal zeer zeker niet naar Mekka gaan en niet alleen vanwege de kosten, ik pas er voor om daar met steentjes naar de duivel te gaan gooien.

De Hadji is een van de vijf zuilen van het Islamitisch geloof.
De Hadji is volgens de Koran niet bedoeld om een hoger aanzien te krijgen maar voor jezelf.
Toch zijn er veel personen in IndonesiŽ die maar al te graag Hj. voor hun naam gebuiken, de oud president Megawati is wat dat betreft een goed voorbeeld.

Zelf krijg ik wel steeds meer twijfels over het Islamitisch geloof, in het bijzonder de Sharia en de positie van de vrouw binnen het geloof kost mij steeds meer moeite
Salam,
Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Big business Jan, het ministerie van geloof heeft het alleen recht, meer dan 200.000 Mekka gangers maal $ 3847 , een jaar van te voren betalen, het is een publiek geheim dat er gigantische bedragen aan de strijkstok blijven hangen.
Buiten de veel te hoge prijs wordt er namelijk over het volle bedrag ook nog even een rente van pakweg 5 % gepakt, ook een slordige 38 miljoen dollar.
Er zijn enorme fondsen, maar waar ze blijven?

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Beste .....,
Ik heb dit topic niet geplaatst om een discussie te beginnen over hoe serieus IndonesiŽrs met hun geloof kunnen zijn maar over de kosten van een bedevaart naar Mekka wetende dat voor veel IndonesiŽrs het naar Mekka gaan belangrijker is dan wat wij ons kunnen voorstellen.

Jan op de eerst plaats, je had eigenlijk gewoon die Blog van Jeroen kunnen gebruiken, je had hier geen nieuwe topic voor hoeven te openen.
Maar gezien je toch hier de topic heb, kan het niet anders dat je zijdelinks over het geloof zal komen.

Zoals Malam ook al beschreef dat is bic bisnis, hier word van de gelegenheid gebruik gemaakt, van mensen die afhankelijk worden van dat systeem.
Als ze verder na zouden denken, dan zouden ze dat zelf kunnen organiseren en gewoon op de bonnefooi kunnen gaan, zal een hoop geld schelen.
AL hoewel je ziet dat er tegelijk te veel mensen op een bepaalde tijd er naar toe gaan.
Is dat dan zo?, dat je niet het hele jaar daar je verplichtingen kan doen volgens dat (nou kom K zelf in de verleiding te schrijven geloof) systeem.
Jan ben blij dat je ťťn van ontwikkelproces voortschrijdend inzicht te krijgen en dat je er ook eerlijk voor uit komt is bewonderenswaardig te noemen.
Juist jij kan het weten hoe het gevoel is omdat je er een van was.
Dus ervaringen is dan ook zeer op prijs te stellen, voor anderen weer een les naar de toekomst.

En hier draait het om, helaas de keiharde waarheid is hard............... Emoticon: Nice Emoticon: Wink Emoticon:

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 03-06-2011 09:31 simpati wrote:

Dan gaan we toch lekker op de fiets!:

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zwemmen en lopen is ook een mogelijkheid. Dan is het pas een echte jihad .

Anyway, men kan de overheid wel de schuld geven van corrupte praktijken tijdens de haj , maar ik denk dat men ook de stupiditeit van de gelovigen mag meetellen.

Maar ja, dat zit 'm bij de meeste bewoners hier tussen de oren; vanuit hun pre-islamitische of pre-christelijke culturen is men gek op rites en rituelen. Ook de katholieken stikken van de Goa Maria' s door heel het land. En als een Indonesische katholiek naar Europa gaat, zal hij/zij zeker de gelegenheid nemen even op bedevaart te gaan naar Lourdes.
De boeddhisten moeten eens naar de Borobudur zijn geweest en de hindoe's de Gunung Agung hebben bezocht. Alleen kost die haj naar Mekka ietsje duurder (ook Lourdes maar dat betreft toch vooral bemiddelde Chinees-Indonesische burgers die het wel kunnen bekostigen).
De haj is een ander iets: juist de arme bevolking probeert dit te volbrengen om aanzien te kunnen verwerven bij thuiskomst en te stijgen op de maatschappelijke ladder. Streken als Madura, Lombok en zelfs het dorp Komodo, bevatten verhoudingsgewijs veel meer haji 's dan iets meer welvarende streken. Hoe armer de streek, hoe meer haji 's. Tja.......status, gengsi he.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Voor een echte jihad hebben de meeste Indonesiers geen tijd, ze hebben namelijk andere bezigheden. Let maar eens op wat er gebeurd bij het buka puasa straks.. Het lijkt me dat je als gelovige eerst je gebed afwerkt alvorens je aan het schranzen gaat.. maar nee, Indonesiers gaan eerst uitgebreid eten en denken daarna eens aan bidden.

Mij prima allemaal natuurlijk, zolang ze mij maar gewoon laten eten wanneer ik dat wil, en dat gaat al jaren goed, gewoon op Java. En ik kan tijdens de hele Ramadan, op enkele dagen na dan, gewoon overal terecht. Wel zo netjes, maar er zullen er altijd zijn die het hier niet mee eens zijn en het gewone volk verplichten hun deuren te sluiten. Lekker tolerant.

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,553,685 pageviews Een website van indahnesia.com