Pensioenleugens

Subforum Andere praat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bambang
Gebruiker
spacer line

De komende generatie AOW'ers zal het moeilijk hebben. Het beloofde pensioen zal niet gehaald worden. Het wordt veel minder dan het beloofde 70% van het laatst verdiende loon.

www.z24.nl/analyse/artikel_222(...)en_bestaat_niet.html

www.z24.nl/analyse/artikel_222(...)en_bestaat_niet.html

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Pensioenleugens
Martin Pikaart schreef het boek De Pensioenmythe. Daarin geeft de medeoprichter van Alternatief Voor Vakbond een ontluisterend beeld van de staat van ons pensioen. Z24 pikte er 10 vette pensioenleugens uit.

Die man zal best eens gelijk kunnen hebben.
WIJ WORDEN ANDERS VOORGELICHT ZIE FOTO’S ,het maandblad van het ABP

Risico's zijn er altijd.
Omdat alles draait om de wereld economieën en dat hebben wij niet in de hand.
Op alles ontbreekt het vertrouwen die steeds geschonden word door een generatie die nu de pensioen krijgen.
Dus mijn generatie heeft er een puinhoop van gemaakt.

Het graai cultuur in die generatie van Provo’s tot Babyboomers is catastrofaal, je ziet het aan die lieden die hun handen niet thuis kunnen houden en zich vergrijpt aan Kamermeisjes.
Schaam mij diep voor die oude lullen.
Er zal een nieuw elan moeten komen van een andere generatie die dit als voorbeeld mee neem, dat het op die manier het niet moet.
Maar ook in het kabinet nu, zitten een oudere generatie, die de macht heeft en dat zou eens voor altijd afgelopen moeten zijn.
Het vertrouwen moet terug herwonnen worden en dat zal niet makkelijk gaan, als die ouwe lullen in de belangstelling blijven staan, met Wiegel voor op.
De gehele eerste kamer is zo’n instituut.
Rutte heeft nu zo iets gecreëerd, omdat hij zelf onzeker is voor zijn toekomst.
Zich omringt met te oude generatie die wel probeert de puinhopen van het verleden op te ruimen.
Maar het dilemma is dat ze zelf die verleden mee dragen.
Dat betekend dat de AOW ook geen garantie is, dat die blijft bestaan, bij economische crisis van het land is het een onzekere factor

Eerst het vertrouwen terug brengen en dat is al een heel grote klus, want zie hoe de komkommer probleem veroorzaakt zo kan het ook gaan met de economie.
Alles hangt van elkaar af, en dat is niet goed je moet risico’s versprijden………….

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

simpati
Gebruiker
User icon of simpati
spacer line

Appeltje voor de dorst
En dan te bedenken dat het ABP probeert mensen lekker te maken om geld bij te storten om zo een beter pensioen te krijgen, daar zal ik geen Euro aan uit geven, dan ben ik dat straks ook nog kwijt.

Zelf heb ik 10 jaar geleden een polis bij de Rabobank afgesloten, die loopt in november af, daar heb ik in 10 jaar 4,4% rendement op gehaald, als het al evenveel als de inflatie in 10 jaar was geweest was ik tevreden geweest.
Misschien dat het ABP meer kundig is om geld te beleggen dan de Rabobank, ze maken mij echter niet wijs dat zij wel veel rendement hebben gehaald.
Jan
Malang

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!

paulana
Gebruiker
spacer line

Jan ,heb je het bericht van 23.45pm -Bali-tijd ontvangen, je vroeg erom.

Groet Paulana

Om Swastiastu

neeny5151
Gebruiker
spacer line

Zoals altijd in de geschiedenis gebeurt heb je ups en downs in de economie..Ik weet niet of velen jullie nog herrinneren 30 jaar geleden (eind 70 begin 80) ook toen zaten we in een diepe crises waarbij de werkeloosheid bijna 2 maal zo veel was als nu.Ook toen halverwege de jaren 80 ging het steeds wat beter en vanaf eind 90 tot 2008 is het steeds maar omhoog gegaan en het is heel logisch dat je daarna een val krijgt. Nu 3 jaar na het dieptepunt beginnen we er weer uit te krabbelen en geloof maar ook hierna gaat het echt weer omhoog.Zo is het namelijk altijd in een economie.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Andere Praat'.

Sjon_sv
Gebruiker
spacer line

Ja Pensioen ? Ik ben zelfstandig dus dat bekende appeltje heb ik (gelukkig)zelf voor gezorgd. Ik ben niet gestopt met 60 maar pas toen ik 70 was . Als ik ABP ziet staan krijg ik meteen een vieze smaak en denk aan Kok die er 30 Miljard uit graaide. Denk ik aan het zg kwartje dat zie je nooit meer terug.
Nu Griekenland ik was er paar keer men is er te lui om te werken. Diegene die er werken zijn Seizoens arbeiders uit Turkeye. Nu mag Europa helpen en de Pensioen verzorgers er wonen maar 10 Milioen mensen in Griekenland om 190 Miljard Euro te verdelen. Geld wat nooit meer terug komt. Terwijl Afrika verhongert daar mogen Wij mensen voor zorgen. Waarom geen 189 Miljard en 1 Miljard naar Afrika dan waren alle problemen opgelost. Emoticon: Yes! Maar wie zijn Wij om daar over te oordelen Emoticon: Smile

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-06-2011 18:34 neeny5151 wrote:
Zoals altijd in de geschiedenis gebeurt heb je ups en downs in de economie..Ik weet niet of velen jullie nog herrinneren 30 jaar geleden (eind 70 begin 80) ook toen zaten we in een diepe crises waarbij de werkeloosheid bijna 2 maal zo veel was als nu.Ook toen halverwege de jaren 80 ging het steeds wat beter en vanaf eind 90 tot 2008 is het steeds maar omhoog gegaan en het is heel logisch dat je daarna een val krijgt. Nu 3 jaar na het dieptepunt beginnen we er weer uit te krabbelen en geloof maar ook hierna gaat het echt weer omhoog.Zo is het namelijk altijd in een economie.
Altijd omhoog? Wat dan van Japan, wat al sinds begin jaren 80 eigenlijk geen vooruitgang heeft geboekt? En dat is een land dat draaiende gehoud wordt door toch weldenkende mensen. Dan hebben we het maar niet over Noord-Korea, Somalie, Zimbabwe en andere dictaturen of landen zonder bestuur waar men niet in staat lijkt om iets van een land te maken, behalve 'kapot'. Tussen Japan en deze drie zijn nog voldoende landen aan te wijzen die duidelijk tegenspreken wat je zegt. Kan ook niet dat het altijd weer omhoog zal gaan, in theorie al niet, laat staan in praktijk.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 28-07-2011 11:40 Sjon_sv wrote:
Ja Pensioen ? Ik ben zelfstandig dus dat bekende appeltje heb ik (gelukkig)zelf voor gezorgd. Ik ben niet gestopt met 60 maar pas toen ik 70 was . Als ik ABP ziet staan krijg ik meteen een vieze smaak en denk aan Kok die er 30 Miljard uit graaide. Denk ik aan het zg kwartje dat zie je nooit meer terug.
Nu Griekenland ik was er paar keer men is er te lui om te werken. Diegene die er werken zijn Seizoens arbeiders uit Turkeye. Nu mag Europa helpen en de Pensioen verzorgers er wonen maar 10 Milioen mensen in Griekenland om 190 Miljard Euro te verdelen. Geld wat nooit meer terug komt. Terwijl Afrika verhongert daar mogen Wij mensen voor zorgen. Waarom geen 189 Miljard en 1 Miljard naar Afrika dan waren alle problemen opgelost. Emoticon: Yes! Maar wie zijn Wij om daar over te oordelen Emoticon: Smile
of je nu 1 euro, 1000 euro, 1 miljoen of 1 miljard euro aan Afrika geeft, de problemen worden daar niet opgelost, Nu niet en nooit niet. Waarom hebben we anders Somalie bijna 20 jaar geleden al geholpen? Oh ja, dat is waar ook! Nee, als een land het zelf al niet kan (al dan niet met zware onderdrukking met Taliban-achtige wezens) dan kun je die 180 miljard beter in Griekenland steken, wie weet houden er ooit een stuk Kreta aan over als Nederlanders als de 'boedel' wordt verdeeld. Emoticon: Laugh out loud

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

De reden dat Somalië tot nu toe nog niet geholpen is, er zit geen olie in de grond.

Shalom

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Goed zo Bokito......dáár jagen juist de Rijke Westerselanden op......de grootste jager is Amerika.....Europa en de rest hobbelt er achter aan, toch??

Regeringen willen landen "helpen" als er óók iets te halen valt.....anders kunnen ze gewoon verrekken!! Je ziet het zó vaak gebeuren.....

Andere landen zijn zó corrupt....dat ze hun eigen bevolking dood laten verhongeren om het geld die ze toegestopt krijgen in hun eigen broekzak te laten verdwijnen....

Ik ken iemand die "ergens " werkt....die kan horror waargebeurde verhalen vertellen wat regeringen doen en vooral presidenten c.q.dictators die aan de macht zijn....

Ik zal dan ook geen éne cent deponeren voor "goede doelen" ik betaal al genoeg allerlei belastingen waaronder óók de ontwikkelingshulp in zit....

Dat is mijn mening hierover.....

Groetjes Emoticon: Smile

paulana
Gebruiker
spacer line

Ben het helemaal met jullie eens Kembang en Bokito ,als er geen olie is is het niet interessant.

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,698,829 pageviews Een website van indahnesia.com