|
|
|
|
|
Wij wonen nu ca 9 jaar op het eiland Bali tot volle tevredenheid,
Ik weet echter maar al te goed dat RI veel meer te bieden heeft als Bali(ervaring)
Wij hebben echter 2 bali-doggies en katjes zo goed als mogelijk van ca 2 wkn opgevoed.
Wij zoeken een motorboot of camper waarin de diertjes ook welkom zijn, om eens Sumartera ed te bezoeken, het zijn voor ons geen handenbinders . maar verandering van spijs ....
Wij zijn in het bezit van de vaarbewijzen en en ook rijbewijzen!!! Patenten voor grote en kleine vaart zijn aanwezig!!!! wellicht toch van belang, A en C 6 patent, en mijn man is ervaren duiker.
Wie kan en wil ons voor ca 3 wkn helpen in october ?
Natuurlijk wordt hetgene vergoedt wat de dieren kapot maken.,, da,s niet veel ...
En nee ,antwoord op de vraag pension,niet alleen de diertjes gaan kapot.,wij nog erger,
Groet Paulana  en bij voorbaat dank voor response..
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Heel begrijpelijk, Paulana, en wij doen dat ook regelmatig: Bali even achter ons laten en rondkijken op een van die andere 17.000 eilanden. Vaak 'n echte "eye-opener" om zo de voor- en nadelen van Bali weer eens objectief te kunnen bekijken.
Kom nu al 15 jaar in Indonesie, woon er langer dan 6 jaar maar heb nog NOOIT een RV / recreational vehicle of camper ergens zien staan of rondrijden. Denk dat je inderdaad sneller een (motor)boot te pakken zult hebben.
Verder, er staat mij iets bij dat intra insulair transport van dieren - incl. huisdieren - binnen Indonesie niet echt gemakkelijk is. Heel veel vergunningen, medische controles, etc, etc. komen daar bij kijken. "Smokkelen" lijkt mij een groot risico want in geval van betrapt worden, wordt er op de bekende diervriendelijke Indonesische manier opgetreden.
In ieder geval, veel plezier met je reisplannen!
|
|
|
|
|
|
|
Dank jewel Amed,
De vergunningen voor de dieren zijn er allemaal dwz alle inentingen- sterelisatie's- vitamine injecties - rabies staan in de "paspoorten" van alle dieren. Heb ook nooit een camper hier gezien of motor home. Een boot huren is geen probleem, maar een bareboat wel, zonder crew en wij willen graag eens onderons zijn, 3 tukangs zijn hier iedere dag, ceremonies uitgezondert maar dan toch komen ze even het erf vegen en afval wegbrengen.
En ook de dieren zijn niet welkom op een boot. We moeten dan maar zien of er een goede 2de hands te koop is.
Groet Paulana
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
Simpati, ik antwoord maar even hier op jouw antwoord over een motorhome huren,
Natuurlijk heb je gelijk wat die berekening betreft, Wat ik niet begrijp is dat overal in ZO Azie die dingen worden aangeboden tot in Laos-, Vietnam -Cambodja toe. De uiterste hoeken van Australie en Nieuw Zeeland. Wij huren nu bijna 10 jaar eenl ange Kyang, dus al voor we hier echt woonden. Men heeft ons voor gek verklaart, maar als er wat is met de auto (3de nu ) even een belletje en we hebben een vervang auto, nergens omkijken naar ,dwz olie verversen- wegenbelasting
en de hele santekraam wordt geregeld en dat voor 2 juta per maand incl. alles.
Natuurlijk zegt de goegemeente kopen is beter, maar dan moet je zelf overal achteraan.
Dat willen we gewoon niet meer, en voor die prijs wordt de auto tip top onderhouden.
Alleen onze zwarte Peggy heeft in het begin ietwat ravage aangericht ( kon niet alleen zijn )
en dat wordt gerepareerd door de verhuurder op onze kosten.
Kunnen ze toch met een motorhome ook doen, eigen risico inbouwen.
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
|
de hele santekraam wordt geregeld en dat voor 2 juta per maand incl. alles
Dat klinkt niet slecht, niet dat ik echt om een auto verlegen zit maar we worden allemaal ouder.
Aan die 2 juta per maand kan een verhuurder toch niet veel meer verdienen.
Hier in Malang heb ik een reclame gezien voor auto met chauffeur voor Rp. 200.000 per dag, dat vond ik eigenlijk al voordelig.
Ik hoop voorlopig zonder auto te kunnen, de Honda Vario is mijn favoriete vervoermiddel, maar uiteraard niet voor reizen naar andere eilanden van Indonesië.
Op Samosir heb ik het geluk dat ik de Yamaha Mio van de vrouw van mijn vriend kan gebruiken.
Groetjes,
Jan
Malang
|
|
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
|
|
|
|
On 04-06-2011 23:59 paulana wrote:
Simpati, ik antwoord maar even hier op jouw antwoord over een motorhome huren,
Natuurlijk heb je gelijk wat die berekening betreft, Wat ik niet begrijp is dat overal in ZO Azie die dingen worden aangeboden tot in Laos-, Vietnam -Cambodja toe. De uiterste hoeken van Australie en Nieuw Zeeland. Wij huren nu bijna 10 jaar eenl ange Kyang, dus al voor we hier echt woonden. Men heeft ons voor gek verklaart, maar als er wat is met de auto (3de nu ) even een belletje en we hebben een vervang auto, nergens omkijken naar ,dwz olie verversen- wegenbelasting
en de hele santekraam wordt geregeld en dat voor 2 juta per maand incl. alles.
Natuurlijk zegt de goegemeente kopen is beter, maar dan moet je zelf overal achteraan.
Dat willen we gewoon niet meer, en voor die prijs wordt de auto tip top onderhouden.
Alleen onze zwarte Peggy heeft in het begin ietwat ravage aangericht ( kon niet alleen zijn )
en dat wordt gerepareerd door de verhuurder op onze kosten.
Kunnen ze toch met een motorhome ook doen, eigen risico inbouwen.
|
In al die jaren dat ik in Indonesië kom heb ik nog nooit een camper gezien Paulana.
Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat gezien mijn ervaring met een camper het wel een vervoermiddel is waar je ontspannen mee over Allah's wegen zou kunnen tuffen.
Zolang de wegen goed zijn is het nog te doen, maar op slechte wegen zijn het werkelijk ondingen, ledig gewicht zit al snel aan de 3000 kilo.
Bijkomend gevaar met het achterlijke rijgedrag in Indonesië, dat ongeveer 60 % van de weggebruikers zo verbaasd zullen zijn om een huis op wieltjes te zien dat ze de aandacht voor de weg helemaal kwijt zijn, de gevolgen kennen we inmiddels allemaal.
Jouw Kijang is een rotkoopje, die verhuurder moet je op handen dragen
Ik betaalde op Batam 5 miljoen voor een Toyota Rush en dat was voor daar een uitgeknepen prijs, op Java kom ik ook niet veel goedkoper terecht.
Overigens kreeg ik van de visumdienst een mooie aanbieding, kan een Kijang huren voor 6 maanden, krijg ik omdat het via de visumdienst gaat 5 % korting.
Pracht aanbieding snoepgeld voor een kind, zakgeld van een werkeloze, voor de luttele prijs van 7881 Euro of te wel 15.7 miljoen Rp per maand, wat een buitenkansje
|
|
|
|
Yep Malam , die verhuurder wordt op handen gedragen, doet hij ons ook.
We hebben de auto dag en nacht voor de deur staan, niet alleen als we weg willen.
Wayan de verhuurder heeft dat alles doorgerekend ,en kwam tot de conclusie dat Rainer gelijk had, dwz staat die auto in zijn garage kan hij misschien 2-3 keer per week verhuren, voor een paar uur en nu is hij zeker van de inkomsten per maand.Dat is jaren geleden afgesproken ook dat hij die maandhuur dan niet gaat verhogen. Tot nu toe gaat alles tot volle tevredenheid wederzijds.
Jij bent toch echt een bofkont met zo'n buitenkansje
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
Geen huis op wieltjes, geen bootje te huur man man man misere.
Dan maar kijken voor een leuke 2de hands boot om langs de eilanden te tuffen en natuurlijk ook voor anker.
|
|
Om Swastiastu
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|