hotel bij airport Jakarta of in de stad?

Subforum Hotels in Indonesië 
109 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hallo allen,

Ik kom op een dinsdag in juli in de loop van de middag vanuit Halimun NP. (West Java) in Jakarta aan om de volgende dag om 8.40 het vliegtuig naar Denpasar te nemen. ik neem aan dat ik rond 7.00 op het airport moet zijn. Heeft het zin om een hotel in de stad te zoeken of zeggen de verkeerskenners van Jakarta dat het beter is de dag ervoor meteen in een hotel bij het airport te gaan zitten. Is het tussen 6.00 en 7.00 's ochtends een drama om vanuit de stad op het airport te komen? Iemand een idee? Ik kon het topic over de airporthotels niet zo gauw vinden, vandaar hier toch maar mijn vraag. Tips over makkelijk bereikbare (leuke) hotels vanaf airport ook van harte welkom.Alvast bedankt voor evt reacties. Groeten Elsbeth

barubagus
Gebruiker
spacer line

Beste Elsbeth

Ik ben toevallig in deze periode in JKT, en je kunt evt bij mij wel een nachtje slapen.
Geef even door wanneer in Juli, want eind juli ga ik naar Mnd.
Als je 6 uur vertrekt van mijn apt, dan ben je wel op tijd op Cengkareng.

Laat het mij maar weten

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

"De stad" is een beetje een onduidelijke omschrijving. Je hebt het in het geval van Jakarta dan over een gebied zo groot als de provincie Utrecht met 15 miljoen legale en illegale inwoners. "De stad" vertaald naar het Indonesisch is "Kota", maar in die wijk wil je niet zitten voor een nachtje want ver, en over het algemeen belabberde toestanden en ongewenste activiteiten in de avonduren.

Ik denk dat je in dergelijke gevallen een hotelletje moet hebben bij het vliegveld, of anders in ieder geval in het (uiterste) westen van Jakarta, dicht tegen de tolweg aan om zo snel naar het vliegveld te kunnen. Voordeel is dan ook dat je de files op de tolweg kunt zien ontstaan als je op tijd wakker bent. Emoticon: Puh!

Hotel tips? ik slaap af en toe in Hotel Ibis Slipi, direct aan de tolweg toevallig,.. kamers zijn nog geen 500.000, schoon inclusief ontbijt. Via internet te boeken. Er is ook een kleurrijk hotel een stukje noordelijker aan diezelfde tolweg (ben de naam kwijt, valt direct op als je erlangs rijdt overigens) maar dat is een veredeld bordeel. Is ook wat duurder dan Ibis Slipi denk ik.

Onder normale omstandigheden (lekkere drukte op de tol, geen file) is het 30-45 minuten naar het vliegveld vanuit hier.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Mijn favoriet voor dergelijke gevallen is FM7, vlakbij de luchthaven. Een oase van rust en je hebt er een zwembad, sauna en fitnessruimte. Een welgekomen afwisseling na het primitieve Halimun NP.
Vorig jaar waren de kamers rond de 600.000 dacht ik. De kamers zijn enorm groot. Het transport van en naar de luchthaven is gratis.
Hun restaurant is wel duur, waarschijnlijk zijn er wel warungs in de buurt. Wij logeren er telkens na onze vlucht vanuit BelgiŽ, en murw en hongerig nemen we het dure restaurant er maar bij.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

simpati
Gebruiker
spacer line

De link naar FM7:
http://www.fm7hotel.com/
Een andere mogelijkheid maar verder weg van de luchthaven:
http://www.aston-international(...)overview.php?id=MjY=

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Barubagus, heel erg aardig dat je mij je appartement aanbiedt. Maar het zal toch een airporthotel worden, dat lijkt me toch het makkelijkst. had je je overigens gerealiseerd dat ik met man en 4 pubers reis? Ik heb geen idee hoe wij uit Halimun komen (zowel qua vervoer als qua lichamelijke gesteldheid..). Het zou ook maar zo tegen de avond kunnen zijn dat we weer in Jakarta zijn. Dan klinkt dat FM7 hotel mij wel goed in de oren.
Maar alsnog bedankt voor je gastvrije aanbod!
Groet Elsbeth

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Erwin, heb jij daar in FM de Deluxe rooms? Lijkt me luxe genoeg. En zo'n kamer is vast ook wel geschikt voor 3 personen.
Ik heb de Halimun trip nog niet geregeld, maar wel in mijn planning opgenomen dat we daar 3 dagen en 2 nachten zijn. Had jij dat destijds vantevoren geregeld? Zeker het guesthouse moeten we toch vantevoren reserveren. Daar moet ik deze week maar eens over buigen.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Elsbeth

Die Deluxe rooms zijn echt top. En ze zijn werkelijk heel groot voor een hotelkamer. Ik heb nooit in grotere kamers geslapen. Dus met drie personen gaat heel makkelijk.

Wat betreft Halimun hadden we op voorhand een gids geregeld dankzij de hulp van ppamela, een Australische die heel actief is op Thorn Tree, en die hier ook wel eens iets post. Zijn naam was Adang, maar zijn gegevens heb ik niet meer. Ik meen gelezen te hebben dat hij ondertussen geen gids meer is. Ik zal Pamela een een PM sturen in Thorn Tree. Zij heeft nog steeds contact met Adang en misschien kan hij wel een andere gids aanbevelen.
Wij waren ontzettend tevreden over Adang.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Erwin, ik heb inmiddels een reservering gedaan bij FM hotel.
Zou geweldig zijn als je nog een naam/adres van een gids hebt.
Ik heb ontzettend zin om naar Halimun te gaan. Volgens mij zitten we vrij dichtbij de zuid entrance van het park. We komen nl. vanuit Cisolok, bij Pelabuhanratu.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

elsbeth,

Ik lift even mee op de info van Halimun. In Bogor is trouwens een kantoor van het park.
ik meende te hebben gelezen dat je een kopie van je passpoort moet inleveren, maar een kopie is altijd iets wat ik wel bij me heb.

Yayasan Ekowisata Halimun
Taman Pagelaran Blok B17 No. 8-9 Padasuka, Ciomas Bogor 16610.
Telephone no: (+62) 0251 637625 Fax no: (+62) 0251 637625 HP: 08129165860
Email: teguh_hartonoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

By the way: wanneer vertrek je en wanneer zit je waar? Misschien leuk om iets af te spreken?
Wij zitten vanaf 10 july in Bogor, een week lang in Abu Pension. Daarna gaan we naar halimun en door naar Pangandaran. Daar zullen we zo rond 1 aug zijn een een ruime week verblijven.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Elsbeth,

Ik heb Pamela een PM gestuurd.
Misschien nog een leuke tip om te doen met de 'pubers': tussen Halimun en Pelabuhanratu zijn we ergens gaan raften. Dat had onze gids ook geregeld. Vanwege de lage waterstand was het niet echt spectaculair, maar het was wel een leuke afwisseling.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Ronald,

Ik heb Abu Pension op jouw aanraden (ook nog jouw naam genoemd) in bahasa Indonesia een mail gestuurd, 2 keer geloof ik, niks meer gehoord. Uiteindelijk is het Hapy Valley guesthouse geworden. Ik moest iest voor ťťn nacht hebben. We komen dan uit Padang en gaan de volgende dag door naar Cisolok. Ik ben dus alleen 20 juli in Bogor. Dan 3 nachten in Cisolok, dan 2 nachten Halimun, 1 nacht Jakarta, daarna door naar Bali. Het grootste deel van onze reis zitten we op Sumatera. Wij zijn dus net na jou in Halimun. Dank voor je tel.nrs.!
Erwin ook weer bedankt.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Hai Elsbeth,

Hapy valley schijnt erg leuk te zijn, en we gaan er zeker even kijken.
Raar dat Abu Pension niets van zich laat horen..hebben ze eindelijk een mail adres, en dan doen ze er niets mee.....zal ze er eens op aanspreken.

In Cisolok komen wij ook nog (vanuit Ujung Genteng). heb je nog een leuk hotelletje daar?
Als je nog een gids zoekt, kijk eens opwww.ujung-genteng.info/
Ik heb een aantal keren contact gehad met Friya: 085723186040/087820778813
Een jongen die een fotoshop heeft, en het gidsen erbij doet.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Ronald, ik ben er verder ok niet meer achteraan gegaan, omdat Happy Valley me ook leuk leek. Abu ligt echter wel veel centraler, geloof ik.
In Cisolok zitten wij 3 nachten in Ocean Queen, de 8-persoons bungalows aan het strand zijn het leukst (nr.1 en 2). Ze hebben ook een dependance in Ujung Genteng, nl. Losmen Batu Besar. Wij komen daar helaas niet meer aan toe, maar het spreekt jou vast ook wel aan.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Abu ligt achter het station.....dus das centraal. Happy ligt tig kilometer erbuiten, maar wel snel bereikbaar

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Elsbeth,

Hier copy/paste het antwoord van Pamela. Adang blijkt weer te gidsen. Hij is een aanrader, wij waren er zeer tevreden over.

Adang did stop guiding for awhile whilst his wife was working running a shoe factory.
She ended up with an arm injury so stopped and he is back guiding again.
His new mobile number is +6287870348768
and his email is the same
adang1972Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com
Regards,
Pamela.

Groetjes, Erwin

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Edwin, geweldig. Ik ga hem zo mailen. Kan dat in het Engels? Ik neem aan van wel, als hij gids is. Anders gebruik ik mijn steenkolen bahasa Indonesia wel.
Ronald, eerlijk gezegd weet ik niet eens precies waar Happy Valley GH ligt. Omdat we toch op doorreis zijn, leek me dat niet echt belangrijk. Maar ik wil natuurlijk wel door de plantentuin wandelen (en die koekjeswinkel van Bambang natuurlijk)

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ja hoor, mailen kan in het Engels.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,842,217 pageviews Een website van indahnesia.com