Surabaya, leuk of niet voor een trip?

Subforum Java 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Blog Bot
spacer line

Hallo, ik wil voor een paar dagen naar Surabaya,ik ben een geregelde Azie ganger voor zaken(15 jaar) maar nog nooit in Indonesie geweest.nu heeft een vriend geopperd om een keer naar Indonesie te gaan ( Surabaya) maar ik heb mijn buik vol van grote steden (bangkok,Hongkong,Kuala Lumpur en niet te vergeten Singapore ,wat ik als een geldmaak machine beschouw)wie o wie van de boardy's op deze prikpagina kan mij
informeren over deze stad,ik heb al op internet gezocht,maar de info hierop is zeer summier.Dus alle info is welkom:stad,hotels,uitgaansleven,vervoer,kostenplaatjes ,eten in retaurants,etc.dus mocht je adequate info hebben ,pls share
bij voorbaat dank

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

Blog Bot
spacer line

Ben er in het verleden geweest. Smerige stad, maar een ontzettend leuke haven van de zeilprauwen, of de tijd er stil had gestaan.
Madura is erg leiuk door zijn ossenracen (karapan sapi) Trek er een dag voor uit, en niet zoals de crouse toeristen ťťn uur.
Verder kan ik je geen posities advies geven.

Blog Bot
spacer line

Volgens een indonesische vriend is Surabaya:
een Nice city, hot weather but also hot chicas, nice pubs nice cafes (Dolly, Kowlon), small restaurant: "Kwetiau Medan Apeng", the name of the street: Kedungdoro.
Another nice restaurant (excellent sea food restaurant..the best) at Raya Kupang Indah no:1 beside a Somerset hotel. Try for the super crab and king prawn menu, ask the "Makassar petis sauce"!

Ik ben zelf ook van plan om (o.a.) naar Surabaya te gaan, deze zomer...dus mocht er iets interessants zijn hou me dan op de hoogte! Thanx en veel plezier!!!

Blog Bot
spacer line

bedankt voor je reactie,klinkt veel belovend,wat jouw vraag aangaat, ik zou zo wie zo dan kiezen voor hong-kong,singapore is de laatste 10 jaar helemaal naar de ratsmodee geholpen door de plaatselijke overheid,de hele oude binnenstad ,echt het hart van de stad is er ,in naam van de vooruitgang,uitgesneden en door nieuwbouw vervangen,bugistreet, het chinatown.allemaal weg.ik vind het net een politiestaat, de mensen lachen er niet meer,en daarbij komt dat het gillend duur is geworden,nee, voor mij hong-kong ,lekker eten ,goeie hotels,welke ,als je een beetje
voorwerk doet ,best nog wel betaalbaar zijn.mocht jij nog wat willen weten,je vraagt maar

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ikzelf ben ooit op doorreis van JKT naar DPS ( bali dus ) eventjes in Surabaya geweest. Daar bemerkte ik dat het beduidend warmer leek/was dan in Jakarta. Maar aan de andere kant had ik wel een tijdje in de AC-bus gezeten, maar toch.

Verder schijnt het er te stinken, erger als in Jakarta, maar dat hoor ik ook maar van Indonesische kennissen

Jeroen.

Blog Bot
spacer line

Een heel drukke stad. Het verkeer zit vast. Als je je niet goed voorbereid ben je er "lost". Zeker als je er maar een paar dagen zal blijven.
Zeer goed oppassen voor zakkenrollers. Op alles wat je koopt, regelt vwb vervoer,
accomodatie etc, etc duidelijke afspraken maken. AFDINGEN is een normaal gegeven. Als je door de rommel, vuilte, drukte en smog heen kunt kijken is het
een stukje Indonesie. Vriendelijk, behulpzaam en lekker eten.
Kom zelf jaarlijks 5 weken in dit mooie land. Maar eerlijkheid biedt te zeggen dat
ik zo snel mogelijk Surabaya achter me laat.

Blog Bot
spacer line

Toevallig kwam ik bij uw berichtje terrecht.
Wij, mijn vrouw , twee kinderen en ik gaan deze zomer ook naar Surabaya en wel omdat mijn schoonouders er wonen.
Voor mij de 7e keer. Dus neem maar aan dat ik er wat van weet.
Helaas raad ik u af voor uw plezier daar naar toe te gaan. Het is er zeer warm, niet zo schoon en er valt gewoonweg niets te beleven !
Wij knijpen er daar ook altijd even tussenuit.
Wel ben ik 2 x in Yogjakarta geweest.
Dat is een veel rustiger stad en lang niet zo groot.
Ligt ook mooi centraal voor uitstapjes , zowel in westelijke als oostelijke richting.
U zit dan vlak bij de borobudur en de prambanan tempels.
Kortweg ,er is veel culturele bezienswaardigheid in en rondom Yogja.

Mocht u naar aanleiding van dit berichtje nog meer willen weten, u mailt maar.

Blog Bot
spacer line

Bedankt iedereen voor de informatie,ik zal alles eens rustig op een rijtje zetten,laten bezinken en daarna mijn plan trekken

Blog Bot
spacer line

Wat een leuke stad is Tuban. Het ligt ongeveer een uurtje rijden van Surabaya. We zijn daar het afgelopen zomer geweest. Heel schoon.
Hotel Tuban is ook aan te raden. Mooi hotel met een heel mooi zwembad.

Blog Bot
spacer line

Ik heb zelf een half jaar in Surabaya gestudeerd. Het is op zich een veelzijdige stad. Zowel vies als schoon. Je hebt niet veel bezienswaardigheden in Surabaya.Ook valt er niet veel te beleven. De goeie hotels zijn: Sangri La hotel, Westin, en andere grote namen. verder heb je een veelzijdige keuken, Je kan hier alle soorten restaurants vinden.Maar ik kan je wel een heerlijke visrestuarant aanraden, Ikan bakar Cianjur.. Het zit er altijd propvol hier vn de mensen, Maar het is heerlijk. Ook kan je hier behoorlijk goedkoop winkelen. Je hebt grote plaza's zoals Tunjungan plaza en Surabaya plaza. Verder is de uitgaansleven niet echt denderend. Je hebt meestal een dicotheek in een hotel zitten. Zoals Desperado en Dj DJ's in de westin. Nou veel plezier.
Ps: de meeste Indonesiers in Surabaya kunnen niet echt Engels praten. Dus neem vooral een Indonesische woordenboek mee.

kalabahi
Gebruiker
spacer line

Surabaya ...I LOVE IT Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile
Nice place friendly people ....good food ....
Beautiful.... Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Beste Kalabahi,

Bent u - ook gezien uw andere bijdragen- van het Indonesische verkeersbureau? Als dat zo is, er is een andere forumdeelnemer die naarstig naar u op zoek is

kalabahi
Gebruiker
spacer line

On 06-04-2004 18:40 diederick wrote:
Beste Kalabahi,

Bent u - ook gezien uw andere bijdragen- van het Indonesische verkeersbureau? Als dat zo is, er is een andere forumdeelnemer die naarstig naar u op zoek is

Nope l'am not ....just have a lot of info ... Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Confy
Gebruiker
User icon of Confy
spacer line

kalahbi u from SBY?

Blog Bot
spacer line

Zeker de moeite waard !
Suroboyo is toppie !
Istri aku dari Suroboyo.
Voor de liefhebbers van Ikan: Seamaster in Suroboyo!
The best place in town.
Selamat tahun baru dua ribuh lima buat semua !

salam,

Sentinal81

++++ Emoticon: Yes!

GJ-LA
Gebruiker
spacer line

Surabaya is beter dan Jakarta in sense of traffic jam and friendly of course, cheaper than Jakarta. Good food as usual Emoticon: Smile
I come from Surabaya Emoticon: Wink

Happy New year and best wishes for the coming year

Purwanti
Gebruiker
spacer line

Surabaya, City of Heroes !!!!

Surabaya, City of the buoyo and suro !!!!

Surabaya, A song dedicated to this city and a movie character called Surabaya Johnny.

Mau apa lagi? Rujak cingur, rujak gobet, kue lapis surabaya ???

Salam manis dan met tahun baru 2005.
Rek Surboyo. Emoticon: Cooool Emoticon: Talk to the hand

gjds20
Gebruiker
spacer line

Surabaya panas en heel veel 'bonek' .. Emoticon: Nooo

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

On 31-12-2004 13:33 Purwanti wrote:

Surabaya, A song dedicated to this city and a movie character called Surabaya Johnny.

Completely off -topic but Surabaya Johnny is off course not a movie character but is mentioned in a song of Kurt Weill in a song in the musical Happy End. The lyrics are from Bertolt Brecht. And the Surabay Johnny is not a very nice character, I am afraid to say.

arie_h
Gebruiker
spacer line

En nu weer on-topic en in het Nederlands (we zitten toch op de Nederlandse afdeling hier, dacht ik?): Surabaya is heet, vies en druk. Maar als je je daar vooraf op instelt en je neemt die nadelen voor lief (Jakarta is eigenlijk ook niet te doen zonder zo'n instelling), valt er nog heel wat te zien.
Mooie regeringsgebouwen in het centrum, een paar fraaie Nederlandse wijken eromheen, etc. Het alleroudste Nederlandse stadsdeel, net even ten noorden van waar nu het zakencentrum zich bevindt, is ook de moeite. Een soort lugubere, vervallen, maar zeer fotogeniek stukje Nederland in de tropen.
Ook de Chinese wijk in de buurt van de Rode Brug is heel mooi. De Chinese markt bijvoorbeeld, is een bezoek meer dan waard.
Het eten, met een vrij typische eigen keuken en heel veel Madurese restaurantjes en zo, is ook zeer de moeite. En de mensen zijn er open, op een prettige manier brutaal, direct en luidruchtig. Zeker voor Javanen zijn ze lekker direct & straight in your face. Een beetje de Amsterdammers van Java zo ongeveer.

Kortom: als je het jezelf gemakkelijk wilt maken, beperk je dan vooral tot steden als Bogor, Yogya en Malang en reis snel door naar Bali. Maar als je ťcht wat wilt zien op Java, dan mag je Surabaya niet overslaan. Net als dat je volgens de verantwoorde reisgidsjes zeer onaantrekkelijke steden als Semarang, Cirebon en Jakarta eigenlijk niet mag missen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,414,252 pageviews Een website van indahnesia.com