|
|
|
|
|
On 12-12-2011 22:28 bule gembel wrote:
,hier bedoel ik mee wat je als bule of Indo mee kan maken met de lokale bevolking.
|
Indo = Indische Nederlander ? ( Orang Indo Belanda ? )
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
|
Tja zoals Yb al aangaf, de vraag is ook niet aan mij gesteld, maar ook ik vind het een leuke vraag.
Mijn verbazing van afgelopen week, supermarkt Ramayana (toch niet de eerste de beste) in dit bergstadje verkoopt geen bier meer, ramen waren met stenen vernield omdat ze bier verkochten.
Tweede verbazing: Er stond een vent bij mijn huis, hij kwam mij vaag bekend voor, was hier ooit geweest met mijn voormalige schoonzus (inmiddels 1 jaar gescheiden) kwam met een verhaal dat ie mij kon en dat hij mij heel vaak in de stad had gezien.
Of ie effe geld kon lenen van deze bule, ik loop verdorrie nu op blote voeten want toen brak mijn klomp.
|
|
|
|
On 12-12-2011 22:28 bule gembel wrote:
Wat was je grootste verbazing het afgelopen jaar in Indonesië?
,hier bedoel ik mee wat je als bule of Indo mee kan maken met de lokale bevolking.
Eigenlijk hoor je zelf misschien ook al een beetje bij de lokale bevolking?
|
Tja las net de posting van Om Surya, die zet graag de puntjes op de i.
Wat is volgens jou een Indo, dan kunnen we de mening van om Surya horen hoe hij zelf er over denkt, zonder tegenvraag.
Volgens mijn vrouw is ze Indonesisch, de kinderen zijn Indo, omdat haar overleden man een zoon was van een Indonesische vader en een Duitse moeder en nu?
|
|
|
|
|
Malam, ik ga even in de pauze stand staan wat betreft het Indo onderwerp.
Leuk om te lezen wat u allen zo mee maakt tijdens uw dagelijkse bezigheden in RI
Het lijkt dat het allemaal een hele unieke ervaring blijft het maakt niet uit hoe lang je er woont.
|
|
Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|