Ervaringen Prudential en Allianz Indonesie ziektekosten

Subforum Andere praat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
paulana
Gebruiker
spacer line

Gefeliciteerd Jan, het duurde lang genoeg. Prima dat je het oude pasje kan blijven gebruiken.

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
spacer line

Met het verlengen van de voor een KITAS verplichte WA-verzekering ( Allianz-Liability) was het weer een drama, het lukt Allianz al om een scan van rekening te sturen, dat de kwaliteit van die scan erg slecht (29Kb) was schijnt niemand te deren.
De rekening was in US-dollar naar een bankrekening bij Bank NISP in Malang
Ik weet dat Allianz Utama een bankrekening heeft bij BCA en het overboeken in Rupiah's binnen een paar minuten is geregeld met een email als betaalbevestiging (Internet Transaction Journal).
Ik heb op die email gereageerd met de vraag of ik die rekening kan voldoen in Rupiah's en liefst naar een BCA account.
Twee dagen heb ik vergeefs gewacht op een reactie en daarop weer een mail met als onderwerp
Again forget Deutsche GrŁndlichkeit? naar het hoofdkantoor gestuurd met mijn klacht en meteen geschreven dat de service van Allianz in Malang voor mij niet meer hoeft.
Daar kreeg ik snel een reactie op en binnen vijf minuten was de rekening voldaan via internetbanking van BCA.

Ik weiger om thuis te wachten op een of ander agent die het geld kontant wil komen halen en dan vaak gewoon niet op komt dagen.
Als in IndonesiŽ de faciliteiten niet voor handen waren zou het anders moeten, maar anno 2011 zeker niet.

Het wachten is op de polis, te hopen met juiste gegevens.
Jan

paulana
Gebruiker
spacer line

Dit lijkt meer op treiteren of die zijn echt zo dom als het achterend van een babi Emoticon: Frustrated

Waar haal je het geduld vandaan, Jan Emoticon: Shut up!

Groet Paulana

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
spacer line

Waar haal je het geduld vandaan, Jan
Dat vraag ik mij ook af, ik hoop dat ik en ook andere buitenlanders in IndonesiŽ profijt hebben van mijn actie.
Ik ben er van overtuigd dat het hoofdkantoor in MŁnchen hier verandering in gaat brengen en dat de Deutsche GrŁndlichkeit ook voor Allianz Indonesia gaat gelden.
Ik woon 15 kilometer van de stad Malang en pas er voor om voor iedere scheet naar de stad te gaan.
Groetjes,
Jan

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja natuurlijk daar in heb je gelijk!!

Dat moest een vanzelfsprekende service van hun kant zijn.

Om Swastiastu

Milani
Gebruiker
spacer line

Wij zijn ook weer opnieuw aan het zoeken naar een goede ziekenhuisverzekering voor ons personeel. Nu verzekerd bij Sun Life maar daar geen vertroyuwen meer in.

Reliance Insurance, Prudencia, Allianz en Jamsosteck. Wie kan mij een beetje de goede richting in helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 21-08-2011 08:19 Milani wrote: Wij zijn ook weer opnieuw aan het zoeken naar een goede ziekenhuisverzekering voor ons personeel.

TjaÖ AIA betaalt uit. Lage premies voor personeel. Het enige echte nadeel is dat de verzekering niet is geÔndexeerd zodat je voor verrassingen kunt komen te staan als je zelden claimt.
De vraag is of je je personeel wel moet verzekeren. IndonesiŽrs zijn dat niet gewend (al moet het geloof ik officieel wel). Ze vinden verzekeringen weggegooid geld. Het is weer typisch westers denken om er zo'n punt van te maken. En als je het toch doet, neem dan alleen de ziekenhuiskostenverzekering (" hospitalisation " Emoticon: Wink .

MAD

Milani
Gebruiker
spacer line

Dat is ook precies wat ik bedoel Pak Pupyes. een ziekenhuisverzekering maar wel een waar je van op aan kan vandaar mijn vraag.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik heb in 15 jaar maar ťťn keer een claim ingediend (gelukkig, al denken Javanen daar anders over), en die werd binnen een week betaald, maar niet volledig omdat de tarieven sterk waren gestegen.
AIA is een onderdeel van AIG, die grote Amerikaanse verzekeringsclub die bijna failliet ging bij de vorige crisis. Of was, want het is niet onmogelijk dat de Aziatische tak is verzelfstandigd.

MAD

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Volgens mij is het mogelijk deze Allianz polis ook gewoon bij bepaalde Ned. Kantoren af te sluiten. De service en betalingen zijn dan soieso sneller. Wat betaald u bij Allianz?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

simpati
Gebruiker
spacer line

Wat betaald u bij Allianz?
Ik betaalde dit jaar Rp.4.841.200 voor mij alleen, ik heb alle medische kosten dit jaar zelf betaald, dat is heel wat meer dan de premie bij Allianz maar ik claim niet net als Pak Pupyes.
Ik zal alleen claimen als ik fikse kosten krijg.

De premie is goed terug te vinden op de site van Allianz Indonesia, de leeftijd en het pakket bepaald het tarief, als je niet claimd krijg je no-claimkorting.
Of die verzekering is af te sluiten in Nederland betwijfel ik.
Succes,
Jan

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Emoticon: Smile

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste mensen,

Waarom verzekeren jullie je niet gewoon bij een Nederlandse of Europese verzekeraar?
Je kan de Allianz polis ook gewoon in Nederland afsluiten of bij een andere verzekeraar.
Gaat het om de prijs, service?

Hoe veel Nederlanders zouden er permanent in Indonesie wonen?

Wellicht een idee om via Indahnesia een collectief te beginnen voor ziektekosten?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 10-12-2011 07:38 bule gembel wrote:

Hoe veel Nederlanders zouden er permanent in Indonesie wonen?

Permanent en legaal ?
Als ik daar legaal verblijf (uitgeschreven in Nld ) en ik mag verzekeren in Nederland , dan kan ik met gerust hart migreren, toch ?

Of het mogelijk is weet ik niet.
Pse advice.

bisa dicek of makemyday .

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Waarom zijn jullie niet verzekerd bij een goede Europese verzekeraar?

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste Bule Gembel,
Voor de aardigheid heb ik eens een offerte gemaakt bij www.oomverzekeringen.nl/
1 persoon Global Traveler Totaal per jaar: Ä 2.178,03 inclusief WA verzekering
Eigen risico per jaar Ä 1.000

Ik denk dat dit als antwoord voldoende is op jouw vraag.

Vermoedelijk zijn er bij Oom verzekeringen uitsluitingen voor bestaande gezondheidsklachten, bij Allianz is dat voor mij niet aan de orde, ik ben daar nu voor het zevende jaar verzekerd, de bestaande gezondheidsklachten die ik heb zijn uit die periode.

Voor die WA verzekering betaalde ik dit jaar bij Allianz (Personal Liability) Rp.713.400, deze verzekering is verplicht bij een VISA LANSIA

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Simpati,

De premie bij Allianz Indonesie is inderdaad erg laag. Je bent dan wel tot maximale bedragen verzekerd. Deze zijn naar mijn mening niet zo hoog. Ik weet dat mensen altijd denken "Ik ben nooit ziek dus ik betaal altijd te veel, ik kies dan maar voor de goedkoopste.

Een verzekering bij de ONVZ is ook een optie.

Hoe is de service van een Indonesische verzekeraar? is de agent of tussenpersoon ook nog belangrijk in de afhandeling van schades of zie je deze nooit meer terug na het afsluiten?

Zelf ben ik benieuwd wat een expat of migrant eigenlijk allemaal zoekt in een ziektekostenverzekering. Ik denk dan aan: schade afhandeling, service, het bedrag aan premie wat hij of zij zou willen betalen het vertrouwen wat hij of zij zoekt.

De meeste expats verzekeren dit meestal bij een Nederlandse verzekeraar ( mijn ervaring)

Hoe veel Nederlanders zouden er verblijven in Indonesie legaal en "illegaal" De mensen die er verblijven hebben waarschijnlijk nog een Nederlandse basisverzekering?

simpati
Gebruiker
spacer line

LEGAAL
Dus niet, je betaald geen premie volksverzekeringen en daardoor is het niet mogelijk om de Nederlandse zorgverzekering af te sluiten.
Daardoor krijg je te zijner tijd ook voor elk jaar 2% minder AOW.

ILLEGAAL
Kijk eens naar mijn slogan.
Het is voor de overheid heel gemakkelijk om aan de hand van het paspoort te controleren hoe lang iemand in IndonesiŽ verblijft, is de vraag of dat wettelijk gezien mag.
Een kleine aanpassing van de wet en je mag zelf bewijzen dat je aan de voorwaarden voldoet.

Voor mij mogen mij de premie volksverzekering inhouden in ruil voor de Nederlandse zorgverzekering en de AOW.
Dan zouden er waarschijnlijk heel wat ouderen meer naar het buitenland vertrekken.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Je slogan klopt. ben je zelf ook een oudere jongere? Emoticon: Smile

Woon je zelf ook in Indonesia Simpati? En hoe lang al?

simpati
Gebruiker
spacer line

Woon je zelf ook in Indonesia Simpati?
Ik woon bijna 10 jaar in IndonesiŽ, waarvan ruim 6 jaar in de buurt van Malang Oost Java.
Salam,
Jan

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Jan Simpati,

Je hebt dan waarschijnlijk ook al haast alles mee gemaakt wat je mee zou kunnen maken als bule? verbaas jij je nog wel eens na 10 jaar. Ben je ook ondernemer of verblijver?

Wat was je grootste verbazing het afgelopen jaar in IndonesiŽ?
,hier bedoel ik mee wat je als bule of Indo mee kan maken met de lokale bevolking.
Eigenlijk hoor je zelf misschien ook al een beetje bij de lokale bevolking?

simpati
Gebruiker
spacer line

Wat was je grootste verbazing het afgelopen jaar in IndonesiŽ?
Voor mij persoonlijk het aantal mensen wat overlijd tijdens de bedevaart naar Mekka.

Eigenlijk hoor je zelf misschien ook al een beetje bij de lokale bevolking?
Ik ben reŽel genoeg om te weten dat ik nooit echt bij de plaatselijke bevolking zal horen, daarvoor zijn de verschillen van de cultuur te groot voor.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Heerlijk te lezen je ervaringen met de verzekeringsmaatschappij. Niet leuk voor jou Jan maar wel tekenend voor de business-mentaliteit hier. Ik heb gisteren ook een volle dag kunnen besteden aan het aanvullen van allerlei onzinnige eisen van de asurantiemy en van de overheid die reeds 3x dezelfde fout heeft gemaakt maar het gewoon niet kan en wil toegeven. Dus gewoon doorgaan met dezelfde foutieve info.
Van dit soort zaken zou feitelijk een sinetron (= teledrama) moeten worden gemaakt. Vervelende is dat men moeilijk eigen hand in boezen kan steken en geen kritiek cq. spot op eigen gedrag kan accepteren.....dus zal een dergelijke sinetron er nooit komen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-12-2011 22:28 bule gembel wrote: Wat was je grootste verbazing het afgelopen jaar in IndonesiŽ?
Hoewel de vraag niet aan mij is gesteld (vind het een leuke vraag), wil ik wel antwoorden, niet over het afgelopen jaar (moet ik mijn hersens teveel voor pijnigen) maar wel van de afgelopen maand en de afgelopen week:
Afgelopen maand op een boot die vastliep. De kapitein (die de uiteindelijke nautische beslissingen neemt en verantwoording heeft) geeft mij vervolgens als passagier de schuld ervan omdat ik had gesuggereerd eens die richting op te willen gaan (onder voorbehoud dat het mogelijk zou zijn). Voorbeeld van geen verantwoording willen nemen en geen kritiek. De schuld ligt altijd bij een ander......
Afgelopen week, mijn stiefdochter 2x dezelfde vraag gesteld, alleen de ene maal bevestigend, de 2e keer ontkennend. Beide malen hetzelfde positieve antwoord "ja pa". Tja, als goede Javaan moet je altijd "bevestigend" antwoorden, los van de inhoud van de vraag. Men is zo sterk geconditioneerd dat men niet eens meer de moeite neemt naar de inhoud van de vraag te luisteren maar op voorhand al "ja" zegt.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Simpati en Yogya,

Bedankt voor jullie antwoord! Ja zeggen is ook heel vaak nee. Dat heb ik ook al vaak genoeg mee gemaakt. En toch stink ik er heel vaak weer in. Ik heb ooit familie in Java geprobeerd te interesseren voor iets. Het antwoord was ja.... EN vervolgens gebeurd er helemaal niets!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,129 pageviews Een website van indahnesia.com