hoe kan je bali binnenkomen met een Israelische paspoort?

Subforum Het visumgebeuren 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Brigitte1983
Gebruiker
spacer line

Help! ik zit met het volgende probleem. Wij willen dit jaar gaan trouwen in Bali, en er wilt ook een familie lid van ons bij ons huwelijk aanwezig zijn uit Israel. Hij heeft een Israelische nationaliteit en dus ook een Israelische pasport.
Volgens de informatie die ik heb gevonden, worden Israelische paspoorten niet erkend in Indonesie. Weten jullie of er een mogelijkheid is om er toch zorg voor te dragen dat hij Bali mag binnenkomen om onze huwelijk bij te wonen? hij heeft geen ander paspoort.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ben nog nooit een Israeli tegen gekomen in Indonesie. Dat realiseerde ik me pas toen ik in de Philippijnen wel heel veel Israeli's tegenkwam.
Ik heb geen idee hoe dat nu zit, maar ik vraag me heel erg af of het kan.
Misschien weet ťťn van de anderen het.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

heb wat israelische connecties,,,,,zal het eens bij hen uitzetten voor antwoord

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Brigitte1983
Gebruiker
spacer line

Hoi pak ronald en elsbeth,

Bedankt voor jullie reacties, en pak ronald echt bedankt dat je de vraag voor me wilt uitzetten.

Wat ik wel had gevonden, maar dat waren artikelen van 8 jaar geleden dat er uitzonderingen waren en dat je speciale visa's kon aanvragen.
Maar we hadden de Indonesische ambassade in Nederland gebeld en die verwees ons door naar een Indonesische ambassade in Singapore. Hier hebben we dan ook 2 weken geleden een mail heen verstuurd. Maar helaas tot op heden geen reactie van gekregen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Formeel heeft Indonesia geen diplomatieke relatie met Israel , sterker nog Indonesia erkent Israel niet.

Aan de andere kant zijn er wel" handelscontacten" met Israel, en ik dacht dat er ook Indonesische toeristen naar Isael gaan ( bezoek van Jeruzalem met Pasen ).
Moet even nachecken bij vrienden of het waar is.

Het beste is om discreet bij een Indonesische ambassade te informeren.
Heel vroeger staat in mijn Indonesische paspoort "geldig voor de hele wereld behalve Israel".
Het zou kunnen omdat ik toen met een Dienst Paspoort reisde .

Ik ga vanuit wederkerigheid principe , als Indonesiers (op welke manier dan ook) naar Jeruzalem kan gaan , dan kan een Israelier ook naar Indonesia gaan.
Alleen vraag ik me af hoe een immigratie menir gaat reageren, zal hij moeilijk doen of niet.
Vraag ook info bij de Indonesische Joodse gemeenschap in Indonesia.
Die zal weten welke wegen je moet bewandelen .

Hier heb je een advertentie over tour naar Jeruzalem.
http://www.tourkeisrael.com/

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Wellicht is dit nuttig?

/ 20MAY11 / 2242 UTC
National Israel (IL) /Embarkation Israel (IL)
Destination Indonesia (ID) Indonesia (ID)

Passport required.
- Passport and/or passport replacing documents must be valid
at least 6 months after the date of entry.
Admission and Transit Restrictions:

- Nationals of Israel are only allowed entry and transit via
Denpasar Bali(DPS), Jakarta (Halim Perdana Kusuma(HLP),
Soekarno-Hatta(CGK)), and Surabaya (SUB).

Visa required .

Minors:
- All children, even when included in their parent's
passports, For details, click here
Additional Information:
- Visas issued to nationals of Israel are not attached to
their passports; they are an addendum (additional) document
.
- Passengers exceeding their permitted stay will be fined
(Note: The day of arrival in Indonesia is counted as the
first day of stay).
- Visitors intending to travel to the Indonesian province of
Irian Jaya must obtain a permit ("Surat Jalan") from the
"Dinas Intel Pam Pol MABAK" in Jakarta or other regional
police headquarters.
- Extensions of stay are possible depending on the type of
visa.

Warning: -

In addition to a visa, nationals of Israel must hold the
reference letter issued by Director General of Immigration
Jakarta (DIRJENIM) and the invitation letter used to support
their visa application.

hati hati, pelan pelan

Brigitte1983
Gebruiker
spacer line

Hoi Surya Atmadja,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook gelijk je advies opgevolgd om contact op te nemen met de joodse gemeenschap in Indonesia. Alleen ik kwam er via google achter dat er vandaag de nog maar ongeveer 20 joden in Indonesia wonen. Ik kon ook geen contact gegevens hierover vinden.

Het probleem is dat ik het inderdaad er ook niet op wil gokken om met hem naar Bali te gaan en dat hij dadelijk daar niet binnen kan komen. Want volgens velen sites is dit niet mogelijk. en volgens andere sites weer wel. Bv zoals je al aangaf ivm handelscontacten maar dan moet iemand anders hem uitnodigen. maar het fijne weet ik hier ook niet van.

De Indonesiche ambassade in Nederland wil ik inderdaad ook gaan bezoeken, maar telefonisch hadden ze ons al doorverwezen naar de ambassade of Indonesia in Singapore.

Ik hoop echt dat wij hier een oplossing voor kunnen vinden.
maar ik wil jullie in iedergeval allemaal bedanken voor jullie reacties, tips, en hulp.

gr,

Brigitte

paulana
Gebruiker
spacer line

Waar gaat dit over, te zot voor woorden Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo Brigitte goedemorgen hier voor ons 6.15 am maar Senior weet waarom ik zo vroeg/laat nog aan de gang ben Nadat ik je verhaal gelezen had , eerst kippevel dan een laaiende woede die nog niet weg is, Alles (kan en mag )hier binnenkomen , ja je moet een geloof aangeven,maar da's niet zo moeilijk als je naar hier komt. Hindu is een beetje vreemd maar waarom niet, zelf hang ik nu na 9 jaar het Boedisme aan.
Wat ik me echter afvraag is of jouw vriend-velkoofde voorlopig gewoon eerst maar niets ove geloof praat en gewoon met jou meedoet.. Na verloop van tijd hangt het van de persoon ,en zijn geloof af of hij wordt geaccepteerd. Balinesen over het algemeen zijn tolerant, zolang jullie ook hen accepteren zoals ze zijn. zelf heb als Nederlandse gemerkt, dat als je de mensen gewoon in hun waarde laat ,met alle gebreken en wat daarbij komt, dat ze jou-jullie ook accepteren ongeacht welk geloof .Voor allen geldt ,er is 1 god ,no matter who is his name.en als jullie je daaraan houden en thuis doen wat moet volgens dat geloof ,heb je hier geen problemen te vrezen, ik " zou als het gaat op het gevoel afgaan,

Groet Paulana, dan sing ken ken

wat zoveel wil zeggen als ; Don't worry ;

Om Swastiastu

Brigitte1983
Gebruiker
spacer line

Goedemorgen Paulana,

Bedankt voor je reactie maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld. En vanwaar je woede?
Onze situatie heeft geen betrekking op een geloof, het enige wat wij willen weten is of het mogelijk is een visum te krijgen voor een familielid van ons uit Israel omdat wij in Bali willen trouwen. Wij hebben namelijk op meerdere sites en forums op internet gelezen dat dit erg moeilijk is, en de ambassade van Indonesie in Nederland kan ons ook geen antwoord geven.

Groeten Brigitte

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Brigitte,

Yep er staan wat niet ter zake doende reacties hier, maar zoals bij mijn vorige posting over dit onderwerp, vermoed ik dat het wel degelijk mogelijk is voor jouw familielid om een visum te verkrijgen.

Groet.

hati hati, pelan pelan

Brigitte1983
Gebruiker
spacer line

Hallo Senior,

Bedankt voor je reactie.

Misschien een vreemde vraag maar weet jij toevallig ook waar we dit kunnen regelen vanuit Nederland? Is dit dan toch toevallig via de indonesische ambassade in nederland of elders?

Groeten Brigitte

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ik denk dat je om helemaal zeker te zijn je toch de Indonesische ambassade moet benaderen...of informeer bij de Israelische embassy>> ook zij zullen dit toch wel weten?

Het lijkt mij namelijk sterk dat er nooit toeristen uit Israel naar Indonesie gaan.

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Waarom vraag je niet de vliegmaatschappij, die hebben alles daar wat je nodig hebt

En mijn woede of boosheid komt eenvoudig daardoor ,dat we toch niet allen gelijk zijn en het nog decennia duren zal voor die oogies open gaan. het is uiteraard niet op jullie van toepassing(mijn boosheid).maar dat begreep je wel hoop ik

Groetjes Paulana

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ging ff over je antwoord van 00.33 >> was ff niet zo terzake doende over de vraag van de topic opener, maar alla ......................

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Waarschijnlijk niet terzake doende, hoe is het mogelijk dat ik en ook mijn man gelukkig een heel andere mening hebben.,niet ter zake doende wellicht, maar voor ons toch verdomde relevant,Beleven wj nog dat alle mensen gelijkzijn ongeacht religie of huidskleur, hoop het, maar heb er een erg zwaar gevoel over !! Jammer maar tis niet anders

Om Swastiastu

josari
Gebruiker
spacer line

Weer een topic verknalt Paulana. Begrijpend lezen is toch moeilijk voor jou.
De topic opener had een vraag over de NATIONALITEIT en niet het GELOOF van haar familielid.

En voor Brigitte : Israel en het midden-oosten dat is nog steeds water en vuur. En aangezien er in Indonesie ook moslims wonen, dan is het duidelijk waarom de Indonesische autoriteiten moeilijk doen.
Zoals geschreven, de Israelische ambassade kan je misschien verder helpen

Brigitte1983
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor alle reacties en tips.

We gaan in iedergeval nu ook contact opnemen met zowel de Indonesische ambassade (hopende dat ze nu wel meer info kunnen verstrekken) als de Israelische ambassade.

Mochten wij hier een duidelijk antwoord over krijgen dan laat ik het jullie uiteraard weten, misschien handig voor de volgende persoon die in hetzelfde pakket zit Emoticon: Smile

Uiteraard blijven de tips en reacties welkom!

gr,
Brigitte

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-05-2011 11:36 josari wrote:

Zoals geschreven, de Israelische ambassade kan je misschien verder helpen

Ik denk dat de Israeliers heel erg blij zullen zijn als ze erkend worden door Indonesia, de grootste Moslim land ter wereld( veel Moslim als bewoners).

Dat er informele kontakten waren was een publiek geheim ( lees maar Indonesische bronnen )
En men moet waarschijnlijk een "sponsor hebben in Indonesia.
Lees de posting van Senior ( bij Warning ) .

Jammer dat ik a.s maandag naar mijn kampung vertrek( Jakarta), anders wil ik de KBRI in Den Haag wel bellen .

Weet niet of het vermelden van aanwezig te zijn als familie lid of goede vriend bij een trouwerij doorslaggevend kan zijn , in ieder geval is het iets menselijk .
En dan kan de "politiek" terzijde worden geschoven. Toch ?

simpati
Gebruiker
spacer line

de grootste Moslim land ter wereld
Erg jammer dat een IndonesiŽr die ook nog veel van IndonesiŽ weet dit schrijft.
Jij weer ook dat IndonesiŽ geen Islamitisch land (Moslim land) is.
Salam,
Jan
Malang

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 22-05-2011 01:34 simpati wrote:
Salam,
Jan
Malang

off topic, zoals gewoonlijk , maar:

Dat is ook al een heikel discussiepunt: de een zegt dat Indonesie een moslimland is, de ander zegt van niet. Feit is dat in Indonesie de meeste moslims wonen, dus wat maakt het uit hoe je het noemt?

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-05-2011 01:34 simpati wrote:
Salam,
Jan
Malang

Jan , ik weet dat ook wel , vandaar dat ik ook dit heb erbij gevoegd ( veel Moslim als bewoners ).

Persoonlijk vind ik dat Indonesia een Moslim land is (niet Christelijk en of of Joods), mss is mijn mening mede beinvloed doordat meer dan 150 jr geleden mijn voorouders al haji en haja waren .

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic verwijderd.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

via Israelische connecties:
Visa Procedure for Israelis for Travel to Indonesia, correct to Nov. 2010
General: Israeli citizens cannot at this time obtain tourist visas to Indonesia Ė only business visas are available. There are travel agencies that are able to offer tourist visas for Israeli citizens but only for group travel Ė look for relevant ads in the newspapers. The Chamber of Commerce is communicating with the Indonesian Chamber of Commerce to enable tourist visas for Israelis and to lower the costs for business visas which are presently between 400 and 500 USD per person. All travelers are strongly advised not to misrepresent the purpose of their visit when applying for visas e.g. declare business but go on tourism.

http://israel-indonesia-coc.or(...)1512;ות/

Misschien is een goepsreis nog wel het gemakkelijkste!

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jaren geleden ben ik vaak Israelische toeristen tegengekomen in Sulawesi. Ze vertelden me dat hun entree in Indonesia vrijwel gelijk verloopt als die van Indonesiers naar Israel. Als een Indonesier naar Israel gaat, dan gaat hij eerst via Jordanie of Egypte waar hem een visum wordt verleend voor Israel dat niet in het paspoort wordt geplakt/gestempeld. Insgelijks schijnt het zo te zijn voor Israeliers die naar Indonesia willen, die gingen via Thailand of Singapore en kregen dan ook een apart visum buiten hun paspoort.
Dus - zoals al is gesuggereerd hiervoor - je licht toch opsteken bij de Indonesische ambassades in haar buurlanden en reisbureau's (zeker die in Israel).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,699,996 pageviews Een website van indahnesia.com