Bezoek aan Zuid-Oost Sulawesi/ Wakatobi Marine National Park

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
estherj
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Het duurt niet lang meer of wij gaan voor 32 dagen richting Sulawesi!
Nu lees ik hier op het forum veel informatie over Bunaken/Manado, Tana Toraja etc. maar wat ik niet echt tegenkom is informatie over Zuid-Oost Sulawesi.

Wij denken eraan om van Watampone naar Kolaka te varen om vervolgens een stukje Zuid-Oost Sulawesi mee te maken. Volgens mij komen hier niet zo heel veel toeristen dus ik ben hier wel nieuwsgierig naar? Vervolgens eventueel duiken bij de Tukanbesi Islands?

Ik ben heel benieuwd of jullie ervaringen hebben over dit gebied en of het een aanrader is om hiernaar toe te gaan? Wat is voor ons belangrijk.... het liefst zo puur mogelijk dus weinig massatoerisme!

Alvast bedankt!

risvis
Gebruiker
spacer line

ik ben afgelopen november 2 weken in wakatobi geweest. er is een groot (duur!) diving resort bij het eiland Tomia en verder met name op wangiwangi zijn wat kleinere hotelletjes. ik verbleef 1,5 week in wanci (eerst in een losmen daarna bij een vriendin thuis/puskesmas).

er gaat vanuit jakarta/makassar/baubau dagelijks een vlucht met express air naar wangiwangi (in iedergeval in november 2010....klein vliegtuigje voor 20 pasagiers). op wangi2 heb ik geen enkele buitenlandse toerist gezien.
behalve het peperdure duikresort is er nu ook op wangiewangi een resort (patuno) geopend met schappelijke prijzen waar ik dagelijks heen ging en mijn padi heb gehaald (geweldige instructeur).

dagelijks vaart er een boot tussen de verschillende eilandjes. tomia schijnt het mooiste strand te hebben, maar wij zijn 3 dagen naar hoga geweest (ik weet niet of daar accomodatie voor toeristen beschikbaar is, ik heb niks gezien (ik verbleef in een mini 'prive' duikcentre van kennissen). vandaaruit met de boot meerdere duiktrips gemaakt, oa naar het house reef van het dure resort bij tomia. overigens daar ook de enige buitenlanders gezien (onderwater!).

buiten wangiwangi is het leven erg basic, op hoga was er alleen 6 uur per dag stroom, en nauwelijks gsm bereik. volgens mij is het op tomia nog minder (enkel het resort heeft goede voorzieningen). auto's zijn er nauwelijks, en ook eten is lastig te vinden (nauwelijks warungs) en duur.

de onderwaterwereld is geweldig. grote diversiteit aan koraal, veel grote vissen, schilpadden en haaien. echter was in november het zicht onderwater niet geweldig....er is een zeer grote variatie aan duik spots.

terug ben ik met de boot van wanci naar kendari gevaren. was een hele ervaring; 12 uur op een overvolle boot (er waren circa 200 'stapel'bedjes op de houte boot, die met zn 2en of 3en werden gedeeld, plus nog heeeel veel mensen op de grond en in alle gangpaden). boot was dus zwaar overladen (lag ERG diep in het water), maar gelukkig geen hoge golven gehad. verder was het bloed heet en koste het nog al wat moeite om als blank meisje met rust gelaten te worden (met name de dames waren erg opdringerig en wilde graag op de foto). maar het was voor 130.000rp zeker een ervaring Emoticon: Wink . vriendin vertelde overigens dat 2 weken ervoor maar 10 mensen op de boot zaten, dus ik had waarschijnlijk gewoon pech....

het is dus vrij lastig om zonder connecties iets te regelen in wakatobi, dus ik zou metname patuno resort aanraden voor het duiken (en evt ook om daar te verblijven+heerlijk eten). wil je wat meer basic en local (en goedkoper) dan zou ik in wanci verblijven (ca, 30min van patuno).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,129,196 pageviews Een website van indahnesia.com