Gezocht: Persoon met veel verstand over verschillende zaken

Subforum Het visumgebeuren 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dvdhoek
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Sinds een tijdje ben ik van plan om voor lange tijd naar IndonesiŽ te vertrekken en daar een guesthouse te beginnen. Dit klinkt alsof ik leef in een onrealistische bubbel, maar dit valt best wel mee. Ben erachter gekomen dat het niet lastig is op dit op te zetten, maar wel om allerlei zaken te regelen om erheen te gaan.
Daarom vroeg ik me af of iemand hier de zin en de tijd heeft om mij hierbij te helpen.
Ik ben namelijk op zoek naar het gepaste visum (waarschijnlijk een zakelijke, en voor langere tijd), en hoe en waar ik dit kan aanvragen. (Is hierbij ook nog een werk- of alleen verblijfs vergunning nodig?)

Ik zou graag iemand tegenkomen die mij hierbij kan helpen!
Groetjes

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Persoonlijk denk ik dat je na 4 weken vakantie nog steeds in de wolken leeft.
Maar ja vooruit dan.
Waar?????????
Hoeveel poen heb je??????????
Spreek je Indonesisch???????????
Geef eens wat verdere informatie.
Natuurlijk is met de zoek functie alles te vinden, lijkt me dat je het wiel opnieuw uit wil gaan vinden Emoticon: Laugh out loud
Veel informatie kan je hier vinden, zeker hoeveel mensen naar de kloten gaan doordat ze denken effe iets te gaan beginnen in IndonesiŽ.
Hoe oud ben je 12?????? hoe vaak ben je i IndonesiŽ geweest?????
Sorry mijn posting is keihard, maar misschien zou een planning van jou met wat je werkelijk van plan bent meer uitkomst bieden.
Ik ga leven in IndonesiŽ start een guesthouse en help me even, waar zit je verstand Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is Malam ten voeten uit en hij heeft gelijk.
Toen k het las kreeg je gelijk weer een gevoel van toekomstige slachtoffer die Indonesische cultuur en samenleving.
Ga eerst je licht op doen en zorg dan voor goede connecties, maar vergeet niet dat je goede mensen kennis moet hebben, daar mee in zee te gaan........ Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

paulana
Gebruiker
spacer line

Dit is Malam ten voete uit ? je kan het ook anders formuleren of geen antwoord geven

dvdhoek, gebruik even de zoekfunctie van dit forum, je bent niet de enige die zoiets op poten wil zetten. En eerlijk het gaat in de meeste gevallen niet goed. RI zit er niet op te wachen Emoticon: Stupid

Om Swastiastu

joost
Gebruiker
spacer line

Ik geef Malam gelijk met zijn vraagstelling.
Volgens mij is er iemand met VELE VELE namen die dit forum (mis)bruikt

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 13-05-2011 17:17 Malam wrote:

Ik ga leven in IndonesiŽ start een guesthouse en help me even, waar zit je verstand Emoticon: Confused

Waarom niet ??
Ik" loop" hier al jaren rond , heb verschillende Medelanders op afstand gevolgd hoe ze proberen in Indonesia binnen te komen.
Sommigen zijn ook gelukt om een "zaakje"op te bouwen .
Niet iedereen heeft een zak geld , en goede kontakten.

Ik denk dat je niet te veel moet vertellen wat je gaat doen .
Als er mensen zijn die iets zien in jou zaak zullen wel melden.

bisa dicek of makemyday .

dvdhoek
Gebruiker
spacer line

Ach, ik heb al soortgelijke reacties gekregen, maar ik laat me er niet door afschrikken.
Ik vraag niet om antwoorden of dit wel of niet realistisch is. En ook niet om reacties die me op andere gedachten proberen te brengen..
Jammer genoeg heeft niemand simpelweg zin om mij uit de voeten te helpen met informatie over een visum. Helaas

paulana
Gebruiker
spacer line

Indonesische Ambassade kan op veel vragen antwoord geven, mits ze dat willen.

Om Swastiastu

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Als je een drive hebt doe je gewoon dingen. Als je onzeker bent ga je je dingen afvragen.
Ik denk dat je de drive hebt, dus ga ervoor. Op je bek gaan is de beste leerschool, en een goede instelling opent vele duren.
Blijf positief en ga niet over lijken. Wees verstandig (luister naar je hart), maar doe wat je moet doen.

Malam? Die doet hetzelfde.....spreken vanuit zijn hart

Goh, wat ben ik in een positieve bui.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 13-05-2011 19:05 dvdhoek wrote:
Ach, ik heb al soortgelijke reacties gekregen, maar ik laat me er niet door afschrikken.
Ik vraag niet om antwoorden of dit wel of niet realistisch is. En ook niet om reacties die me op andere gedachten proberen te brengen..
Jammer genoeg heeft niemand simpelweg zin om mij uit de voeten te helpen met informatie over een visum. Helaas

Je hebt soortgelijke reacties gekregen ? Waar ? Van wie ?
Informatie over een visum is simpel te verkrijgen, even de ambassade opbellen ?
Wat je plannen zijn en of dat onrealistisch is kan ik niets over zeggen/over oordelen, wel kan ik je zeggen dat je beslagen ten ijs moet komen, velen zijn je al voorgegaan en gestrand.
Easy money en easy living bestaat niet in Indonesie.

Als je begint met te vragen naar een persoon met veel verstand over verschillende zaken dan is dat ook een open deur.
Zoek je iemand die denkt dat hij/zij verstand heeft, iemand die zegt dat hij/zij veel verstand heeft of iemand die dat echt heeft ?
Waarom denk je dat dit de manier is om je plannen te starten ??
Wie zegt dat je de persoon die zich bij je meldt kunt vertrouwen ?
Mijn persoonlijke indruk is dat je desperate bent of een groot incassovermogen hebt en/of niks meer te verliezen hebt anders begin je zo niet aan een "avontuur"
Dan is er nog de kwestie van de man met de vele vele namen die een smet werpt op
dit soort vragen en dus sowieso al mensen skeptisch maakt.

Ben je serieus en niet de man met de vele vele namen dan stel ik voor zoek eerst even goed rond op dit forum staat zeer veel info.

Kom met wat meer info retour over bv waar je dat wilt opzetten en de eerder gestelde vragen van Malam wellicht dat er dan iemand na verloop van tijd serieus op ingaat.

Verder puur uit interesse hoe ben je op dit idee gekomen, wat is je binding/affiniteit met Indonesie, heb je zelf al contacten in Indonesie en ..... waarom Indonesie en niet bv thailand,filipijnen.maleisie ?
Hoe ben je erachter gekomen dat het niet lastig is om iets op te zetten, waar haal je die wijsheid vandaan ? Heb je de indonesische wetten al bekeken ?

Dan als laatste, op vrijdag de 13e aan zoiets beginnen ?? Emoticon: Nooo

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 13-05-2011 19:05 dvdhoek wrote:
Je hebt een werkvergunning nodig. Verder doe je alle andere commentaren af als 'oud nieuws'. In dat geval wens ik je heel veel succes, omdat ik vrees dat je gruwelijk op je bek zult gaan. Spijtig, maar het is niet anders. Lees het forum hier eens door, zul je zien dat je niet direct een 'persoon met veel verstand over verschillende zaken' nodig hebt om verder te komen dan je nu bent gekomen.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 13-05-2011 15:49 dvdhoek wrote:
Daarom vroeg ik me af of iemand hier de zin en de tijd heeft om mij hierbij te helpen. Ik ben namelijk op zoek naar het gepaste visum (waarschijnlijk een zakelijke, en voor langere tijd), en hoe en waar ik dit kan aanvragen. (Is hierbij ook nog een werk- of alleen verblijfs vergunning nodig?)

Voor vragen zoals de uwe hebben wij een consultancy / advies tak binnen een van onze bedrijven. Stuurt u ons maar een email via onze website http://www.bayucottages.com en wij antwoorden u met een voorstel om u te helpen / te adviseren.

If you have nothing to loose, you can risk everything

gvorster
Gebruiker
spacer line

Op 13-05-2011 15:49 schreef dvdhoek:
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik van plan om voor lange tijd naar IndonesiŽ te vertrekken en daar een guesthouse te beginnen.
Groetjes

Informeer o.a. ook eens bij http://www.indo-ned.com
Ben zelf iets van plan, maar pas over een jaar of vijf.

meriana
Gebruiker
spacer line

hi dvdhoek visum bisnis is heel erg duur.Ik kan misschien wel helpen.Ik ben zelf Indonesisch en weet wel aardig de weg.Geef wat meer info over jezelf, want er zijn verschillende soorten visa en nog vele andere regels waar je aan moet voldoen.

barubagus
Gebruiker
spacer line

Mijnheer v.d Hoek.

Via de wet PMA (foreign Investing capital) Pen. modal asing, kun je in Indonesie
investeren. Verder wordt er gekeken of er BEHOEFTE is aan je investerting in Indonesie.
Ik geloof dat je al met 100.000 of 50.000 euro kunt investeren. Zoek even op wat de min .investering is. Ik had jaren geleden een stuk land gekocht in Bali, en kreeg automatisch een verblijfvergunning waar ik echter nooit gebruik van heb gemaakt.
Ik heb er wel meteen een bankrekening geopend, die ik nu nog heb.
Wees echter voorzichtig. Heel veel mensen willen je z.g helpen. Ook als je het geheel op naam van je partner doet, moet je uitkijken.

Het aller aller belangrijkste in Asia, is zoals de Chinezen zeggen "quansie", relaties, connecties, dat geldt dus ook voor de RI
Een gusthouse zal best o.k zijn, als je die op Europesche wijze runt...maar het stikt ervan in de hele R.I. Probeer iets origineler. Succes

BB

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-05-2011 15:49 dvdhoek wrote: Sinds een tijdje ben ik van plan om voor lange tijd naar IndonesiŽ te vertrekken en daar een guesthouse te beginnen. Dit klinkt alsof ik leef in een onrealistische bubbel, maar dit valt best wel mee. Ben erachter gekomen dat het niet lastig is op dit op te zetten, maar.......

Niet lastig wellicht. Echter opvallend is dat de buitenlanders die er in slagen een redelijk (ik zeg nog geen goed) draaiend guesthouse te runnen, doorgaans minimaal 10 jaar woonachtig zijn in RI (en zeker geen paar weken). Het blijkt nml. jaren te duren voordat je alle tricks en trucs onder de knie kan krijgen die ervoor nodig zijn een enigszins winstgevende penginapan te kunnen draaien in dit land.

Balibatin
Gebruiker
spacer line

Hallo dvdhoek,
Ik heb 3 (van de 5 ) contract jaren een homestay gerund en kan er het nodige over vertellen. Er zijn, zoals bekend veel haken en ogen. Inderdaad is een werkvergunning verplicht, maar daarmee ben je er nog niet. Het moeilijkst is zonder kleerscheuren te laveren tussen de mensen door met wie je direct te maken krijgt, zoals staff en buren. Ik heb er een blog over bijgehouden ( www.balibatin.wordpress.com ) waar je al een indruk kunt krijgen van de dingen waar je mee te maken krijgt. Echte problemen staan er niet in, want ik wilde geen gasten afschrikken. Als je serieuze plannen hebt, wil ik je wel verder helpen.

yogyamsa
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Ben vorig jaar zelf begonnen met een hostel samen met mijn vriend.
Dus kan je vertellen we weten er alles van, en het is hartsikke leuk laat je niet afschrikken. Wij hebben nu een toprated. Dus het kan allemaal best wel.
Ik kan je helepen en ik weet mischien nog wel iets voor je.Laat maar van je horen

lambert
Gebruiker
spacer line

woon al lange tijd in bali en werk sinds kort bij een visa agent wij kunnen helpen met alle visa's die er zijn dus wil je meer weten gewoon even bellen.

*****voor het plaatsen van advertentie of reclame, even jeroen mailen*******
edited by Oyibo

visa service

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

lambert; zonder te beppen denk ik dat je me ook wel antwoord kan geven op onderstaande vragen.

1. Wat kost het regelen van een KITAS met werkvergunning en wat moet ik je hiervoor aanleveren aan documenten?
2. Wat kost het regelen van een KITAS sponsor echtgenoot/echtgenote en wat moet ik hiervoor aanleveren aan documenten?
3. Als ik bovenstaande bij jullie zou afnemen, hoe lang duurt het proces in beide gevallen?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Lambert vergeet nog dat reclame niet gratis is hier, dus ja, moet even een editje doen vrees ik. Emoticon: Clown

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Daarom vraag ik het ook zo direct. Ben benieuwd of ik een antwoordje krijg, al heb ik al een voorgevoel. En dan heeft ie direct extra 'reclame' erbij. Emoticon: Shiny

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hij heeft ook onder tussen verstand van grond aankoop enzenz........ Nou vooruit met de geit lambert, gooi de tarieven maar even op het forum. Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Hoe je het ook went of keert (lange verhalen, veel te vinden hier aan info)
zou ik zeggen dat de "minst" slechte keuze zou zijn een CV oprichten.
Waarom? Vooral omdat je dan (in de ogen van geldwolven) een "kleinere" onderneming hebt, wat je vervolgens minder gezeur geeft.

Bij een PT / PMA ben je direct een geldmachine Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Er is ook al tig en tig keren geforumd over de kwestie grond kopen.
Vergeet dat nou eens! Maak je businis-plan op basis van huur

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,794,966 pageviews Een website van indahnesia.com