Welke legale vorm het beste te verkiezen

Subforum Bali, het godeneiland 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Will1951
Gebruiker
spacer line

Ik overweeg mijn vakantiewoning voor verhuur beschikbaar te stellen. Uiteraard zullen daar een aantal legele vormen voor zijn. Ik zoek geen resort te worden of een hotel te bedrijven. Gewoon een vakantiehuis rendabel te laten worden.
Er wordt niet door personeel gekookt en poets en security is al geregeld.

Mijn vraag: wat is de beste werkwijze om enerzijds toch alles legaal te hebben en anderzijds niet alle inkomsten naar de betalsting te moten sturen.?

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Ik zou het niet doen. Ga maar eens rekenen wat het nou echt oplevert, in IndonesiŽ kan je niet veel vragen aan huur.
Mensen die een huis huren gaan er nou eenmaal niet netjes mee om. Wij hebben het ook eens geprobeert, gewoon aan wat bekenden maar het levert alleen maar ergenis op. Gewoon leeg laten en af en toe laten schoonmaken. Als jij dan komt is het ook nog echt jouw eigen huis.

bambang
Gebruiker
spacer line

Dit geldt ook voor NL. Na verhuur kun je het huis renoveren voor duizenden euro's. Het verhuren kan op een verliespost draaien.

peterr
Gebruiker
spacer line

Er zijn ook normale huurders.
Ik vind dit wel erg negatief gesteld door SB en B.
Ik ga in Zuid Bali per 30 mei wonen en zoek een woonruimte voor een jaar.
Ik heb zelf mijn woning in Nederland legaal onderverhuurd via de woningbouwvereniging en heb goed gekeken naar het soort huurder en borg gevraagd.
Graag ontvang ik wat meer info over de woning van Will1951

Peterr

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Afgezien van of het nu wel of niet verstandig is (dat zal hij zeker zelf kunnen bepalen); je hebt minimaal een vergunning nodig voor het onderkomen. Volgens mij heet dat een pondok wisata of pondok penginapan. Je hebt vele soorten vergunningen voor onderkomens. Het beste is het even na te vragen (of te laten doen) om zo aan de juiste categorie te komen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-05-2011 09:29 Will1951 wrote:

Mijn vraag: wat is de beste werkwijze om enerzijds toch alles legaal te hebben en anderzijds niet alle inkomsten naar de betalsting te moten sturen.?

Over welke belastingdienst heb je hier ?
De Nederlandse of Indonesische ?.

Verder is het gewoon de regels volgen .
Denk ook dat je als "verhuurder" / gastheer verplicht ben om je buitenlandse(?) huurder aan te melden bij de politie.
Zorg ook voor een goede verzekering al dan niet met de toekomstige huurder.
Het huurovereenkomst in Indonesia kan geregeld worden tussen 2 individuen met in achtneming van de bestaande regels .

Ik ben ook benieuwd Emoticon: Yes! hoe de zaken tussen een verhuurder en een buitenlandse huurder geregeld moet worden .

bisa dicek of makemyday .

Will1951
Gebruiker
spacer line

Voorzover alle bedankt.

Sander ziet het erg negaitef in. Zolang ik de Russen buiten kan houden denk ik dat er gewoon heel veel fatsoenlijke mensen op de wereld zijn.

Peterr: Ik bedoel wel vakantiegasten. Als je bereid bent om > Ä 500,00 /week te betalen dan kunnen we praten.

Jeroen: ik zal met deze termen eens gaan zoeken.

Surya: De indo belasting natuurlijk. Voor NL is dit een investering en valt tegen 1,2% in box 3
Politiie lijkt me geen probleem.

En de bedoeling is buitenlandse gasten zonder kok en zo. Gewoon en vakantiehuis

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Dan moet je formeel een vergunning hebben voor een guesthouse.
In het verleden werden sommige buitenlanders die hun vakantiehuizen verhuren aan "vrienden / kenissen" door medelanders verlinkt.
Daarnaast zijn de "bijverdienende" buitenlanders door de reguliere guesthouses eigenaren met vergunning met scheve ogen bekeken , en daar zit de potentiele mensen die je kan verlinken. Concurrentie .

Cynthib
Gebruiker
User icon of Cynthib
spacer line

Wij hebben over twee weken een villa van Nederlandse mensen (eigenaren) gehuurd in de buurt van Lovina via http://www.balibungalowrent.nl/
Wellicht is het ook iets voor jou om via hen je villa te verhuren aan toeristen. Heb je geen omkijken naar volgens mij...

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Poe poe, 500 euro per week????

Doe maar effe ruig. Volgens mij kun je veel goedkoper terecht. Het lijkt Nederland wel.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Bintang, hoezo lijkt Nederland wel..ik heb mijn huis in Beverwijk 1 jaar onderverhuurd voor dezelfde prijs als ik betaalde, met toestremming van de gemeente.
Was destijds incl. gas water licht en de overige belastingen NL. 500,-- het gaat dus wel.
Was een 4 kamer woning geheel gemeubileerd op de 1ste etage met 2 balcons= altijd zon en Wijk aan Zee 10 min. fietsen.

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 11-05-2011 19:36 paulana wrote:

.
Was een 4 kamer woning geheel gemeubileerd op de 1ste etage met 2 balcons= altijd zon en Wijk aan Zee 10 min. fietsen.

En de rook en stank van de Hoogovens was bij de prijs inbegrepen.... Emoticon: Shut up! Emoticon: Smile

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Tsjaa als de wind niet goed stond, maar dat is nu nog zo Senior,
De vuilverbranding in de desa;s op Bali ruikt nou ook niet echt aangenaam!
Wat wil je daaraan veranderen er moet een klick komen bij de bewoners, anders blijft het zo als het is. Alleen Amlapura hier in het oosten heeft een oplossing? dwz alles wordt opgeruimd en daarna getransporteerd naar waar, de Bupati zal het wel weten

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

Maar je maakt mij toch niet wijs dat je voor 2000 euro per maand op Bali een huis huurt?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Joh Bintang , je hebt het zelf gezien.... nee 1 juta per maand met de grond erbij.
Was het zo onduidelijk dan, in Beverwijk betaalde ik NLG 500,-- incl. alles, en voor dat zelfde bedrag kon ik 1 jaar verder verhuren, Dat was in 1994 -1995 en ik zat in Duisburg met de vraag houd ik het hier uit.

Wach effe tis per maand Jan

PPSSPPSS hoe is het met Anneke , jaahaa ik weet 18 mei , maar hoe gaat het nu Emoticon: Confused

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Hallo Paulana,

Met het poot van Anneke gaat het nog steeds niet beter. Lopen is moeilijk, fietsen gaat iets beter. Zoals de zaak er nu voor staat overwegen we om de teen te laten verwijderen.

Will1951
Gebruiker
spacer line

Topic is verloren.

Maar om daarop terug te komen. Kijk eens rond op verschillende portal sites en begin dan met commentaar. Als je een bungalow huurt voor 6 personen met 2 badkamers en een prive zwembad voor 500/week dan is dit, ook voor Balinese begrippen, goedkoop.Maar ik snap dat m'n potentiŽle klanten niet op dit forum zitten. Emoticon: Smile

Het antwoord van Surya en Yerun is voor mij nog het meest inhoudelijke. Waarvoor dank!

joost
Gebruiker
spacer line

Ben ik blij dat ik op Oost Java voor Ä65 per maand een koloniaal huis huur.
4 slaapkamers, 2 woonkamers, 1 grote eetkamer, keuken, 1 dubbele badkmr, gudang met mandi/toilet. Super grote tuin.
Kan ik met het verschil leuk vakantie vieren bij jullie op Bali.
Voor electra betaal ik, met 2 koelkasten gemiddeld Ä15.
Eerlijk is eerlijk ik heb geen AC.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Joost,

Dat bedoel ik en dat is toch wat anders als 500 euro per week.

Will,

Je was dus op zoek naar klanten en niet naar de legale manier van verhuren.

Will1951
Gebruiker
spacer line

Jan,

In de eerste plaats ben ik op zoek naar een vorm van legaliteit. Daarna zoek ik klanten. Deze zal ik niet zoeken op dit forum. Er is altijd wel iemand die iets goedkoper kan regelen als een ander. Dus ga ik daar wel mijn eigen weg.
Ook de woningen die op deze site aangeboden worden staan er niet in voor Ä 65,00/maand doch eerder dit bedrag per dag.

Ook is oost-JAva niet vergelijkbaar met Bali. Als dit wel zo is dan snap ik niet dat die horde toeristen niet allemaal naar Oost-Java gaan. Maar dat is een ander topic!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Op de diverse verhuursites die je aanhaalt, vindt je inderdaad huizen te huur in dezelfde prijsklasse of nog duurder per maand. Voor wie het wil betalen wellicht een goede optie,maar lang niet alle huizen die er worden aangeboden worden ook daadwerkelijk verhuurd voor die prijs.

Op noord Bali staan er ook zat in een dure klasse, veel blijven onverhuurd...simpelweg omdat de prijs tegenwoordig voor een hoop mensen niet is op te hoesten.Al helemaal niet als je met z'n tweeen of alleen reist.

Oost Java kan soms een veel betere verblijfplaats zijn: als ik zou moeten kiezen tussen zuid Bali en Java, dan wist ik het wel.
Ik hoef gelukkig niet te kiezen, mijn bungalowtje staat in noord Bali, en heel soms laat ik er vrienden in verblijven....gratis

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-05-2011 13:30 senior wrote:
Op de diverse verhuursites die je aanhaalt, vindt je inderdaad huizen te huur in dezelfde prijsklasse of nog duurder per maand. Voor wie het wil betalen wellicht een goede optie,maar lang niet alle huizen die er worden aangeboden worden ook daadwerkelijk verhuurd voor die prijs.

Voor zover ik begrepen heb hebben sommige huis/flateigenaren ( meestal Indonesiers die ik ken ) geen zin om hun bezit te verhuren voor "dumpprijzen".
Het is ook een soort drempel , uiteraard moet de prijs en kwaliteit verhouding goed zijn .
In Jkt zag ik een apartement dichtbij de beroemde Jln Jaksa die per nacht 750.000 moet opbrengen.
Het is wel mooi en redelijk luxe.
Vandaar dat 500 eurie per week op Bali niet echt duur is , afhankelijk van wat je er voor terugkrijgt .Voor mij is het te duur .

In Lembang Bandung zag ik een aanbod van "villa " vanaf 2mr voor vanaf 850.000 rup per nacht (i.d week-end).

joost
Gebruiker
spacer line

Kennissen van mij huren, op contract, een mooi huis met een klein zwembad voor Ä500 per maand. Inclusief ontbijt en schoonmaakkosten.
Dit op misschien 75 meter van het strand op Jimbaran.
Anders dan Ä2000 per maand.,

Will1951
Gebruiker
spacer line

Om terug te komen op de topic. Deze was namelijk niet hoeveel huur je kunt vragen voor een vakantiewoning maar welke formaliteiten je moet vervullen om dit te mogen doen., Ik neem aan dat er geen wet is die te hoge bedragen verbiedt, dus die keuze ligt aan mij. Als alles geregeld is en ik krijg geen hond binnen voor die 500/week dan stop ik of ga ik omlaag. Als de pijngrens van 1euro/maand bereikt is en nog steeds niemand voor de deur dan sluit ik de deur en verhuur nix meer.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

[quote] Op 12-05-2011 13:30 schreef senior:

Ik hoef gelukkig niet te kiezen, mijn bungalowtje staat in noord Bali, en heel soms laat ik er vrienden in verblijven....gratis

[/quote/

Senior, Mag ik vrienden met jou worden?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,955,815 pageviews Een website van indahnesia.com